Strona 1 z 1

Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 19:32
przez ST_Leon
Po raz pierwszy mam w aucie hamulec elektromechaniczny. O ile wcześniej byłem sceptyczny to teraz przekonała mnie wygoda korzystania i brakuje mi go jak się przesiadam do samochodu żony. Przy sprzedaży powiedziano mi, żebym nie jeździł na włączonym na stałe a przy ruszaniu żeby wyłączać go ręcznie bo się sprzęgło zużyje szybko. W tym temacie jestem świeżak i sprawdziłem wcześniej forum ale nie znalazłem odpowiedzi.
Pytanie do doświadczonych w temacie: czy jeździć na włączonym tzn. po naciśnięciu hamulca zapala się zielona kontrolka i przy naciśnięciu gazu hamulec sam się wyłącza czy też robić to rzeczywiście ręcznie (sprzęgło chyba nie podlega gwarancji bo jest elementem zużywającym się?).
I pytanie drugie: czy w zimie ktoś miał kłopoty z tego rodzaju hamulcem? Nic nie zamarznie (mam na myśli elementy elektryczne/elektromechaniczne). Wcześniej miałem linkę i takich atrakcji nie doświadczyłem.
Ktoś pisał na forum, że zdarzają się awarie i trzeba wzywać lawetę bo auto nie wyłącza hamulca - czy to częsta awaria? Zdarzyło się komuś, że się nie włączył i nie można było zaparkować (np. pochyły podjazd do garażu)?

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 19:44
przez mczelny2401
Włączasz i zapomnij o nim. Nic tam złego się nie dzieje w zimie nic nie zamarza. Ten doradca to chyba nigdy nie jeździł takim samochodem skoro takie bzdury ci opowiadał :wink:

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 20:50
przez ramzei
ST_Leon napisał(a):I pytanie drugie: czy w zimie ktoś miał kłopoty z tego rodzaju hamulcem?


W zimie nie miałem problemów, ale na torze "autohold" nie jest zalecany do użytkowania... Rozgrzane tarcze hamulcowe potrafią wzniecić pożar zacisków... dosłownie gościowi na pitstopie tylny zacisk stanął w płomieniach :P

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 20:52
przez mczelny2401
Kolega z 1.5 tsi raczej na tor się nie wybiera :wink:

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 21:26
przez Tomektr
Auto-hold czyli zielony znaczek ręcznego na zegarkach nie korzysta z elektrycznego hamulca np na wzniesieniu tylko z pompy ABS która zwieksza ciśnienie w układzie na stałe co skutkuje tym że nie musimy trzymać nogi na hamulcu. Dopiero jak zapali się na czerwono to silniki elektryczne zaciskaja tylne zaciski

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 21:51
przez kapitan silver
ST_Leon napisał(a):Przy sprzedaży powiedziano mi, żebym nie jeździł na włączonym na stałe a przy ruszaniu żeby wyłączać go ręcznie bo się sprzęgło zużyje szybko


Bzdura okropna. Jest wręcz odwrotnie. Im mniej używasz tym większa szansa na awarię. W swoim leonie co prawda nie mam tego ale pięć lat miałem legunę 3 i tam spisywało się to świetnie. Sprzedałem z przebiegiem 230000 i sprzęgło było ok.


ST_Leon napisał(a):Ktoś pisał na forum, że zdarzają się awarie i trzeba wzywać lawetę bo auto nie wyłącza hamulca - czy to częsta awaria? Zdarzyło się komuś, że się nie włączył i nie można było zaparkować (np. pochyły podjazd do garażu)?


W każdym aucie z tym bajerem jest awaryjny system odciągania hamulców. ( dodatkowa linka w bagażniku lub pod spodem samochodu ).
Jak to jest w leonie to nie wiem ale w instrukcji na pewno coś na ten temat jest.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 22:55
przez Tomektr
Tu nie ma awaryjnego systemu, trzeba odkręcić silnik i cofnąć tloczek. Problem polega na tym że raczej nikt nie wozi kluczy ze sobą

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 31 sierpnia 2020, 23:34
przez weuek
A po co to jest? W czym jest to realnie lepsze niż tradycyjny, nieelektryczny ręczny?

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 06:24
przez 19dawid91
Oho znowu się zaczyna, a po co to, a na co, kiedyś tego nie było i też auta jeździły. W wielkim skrócie jest to dużo wygodniejsze w codziennym użytkowaniu.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 07:56
przez weuek
Zapewne te cenne 0.32 sekundy zaoszczędza.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 08:23
przez 19dawid91
Ja się dziwię, że jeździsz w sumie nowoczesnym autem a nie polonezem czy dużym fiatem. Narzekasz na wszystkie nowinki i udogodnienia. Już kończę offtop. Ja sobie to rozwiązanie chwalę, nie liczę zaoszczędzonego czasu tylko doceniam wygodę tego wynalazku.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 12:22
przez kapitan silver
Tomektr napisał(a):Tu nie ma awaryjnego systemu, trzeba odkręcić silnik i cofnąć tloczek. Problem polega na tym że raczej nikt nie wozi kluczy ze sobą


Przestudiowałem teraz instrukcję z 2019 i faktycznie nic na ten temat nie ma. Masakra

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 17:13
przez MarkusD
Jakie problemy?
Na początku gdy chciałem dynamicznie ruszać od zera silnik siłował się z hamulcami...
teraz jak jest potrzeba zaskoczyć gościa to wyłączam na czas dynamicznego ruszania.
W codziennym użytkowaniu nie ma problemów.
Parę razy zdarzyło się przy bardzo niskich temperaturach,że po wyjechaniu z myjni zaczęły hamulce się nie odblokowywać !!!
W instrukcji zresztą jest opisane aby wyłączyć to bardzo wygodne ustrojstwo, ponieważ może dojść do uszkodzenia... nigdy nie zwracałem na to uwagi aż do niespodzianki gdy nie mogłem ruszyć spod świateł, trzeba na parę dni wyłączyć aby się wysuszyło...
Po prostu wjeżdżam do myjni wyłączam autohold i ręczny, zostawiam na biegu.
Nigdy nie zdarzyła się podobna sytuacja w czasie jazdy podczas ulewy, prawdopodobnie układ jest rozgrzany i woda natychmiast paruje (tak sobie to tłumaczę), tydzień temu wracając z Chorwacji to na odcinku Gratz-Katowice jechałem w totalnej ulewie i wszystko działało ok, po prostu trzeba pamiętać o myjni i wyłączać na ten czas. Generalnie żadnych problemów...

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 17:23
przez mczelny2401
W automacie nic z tych rzeczy się nie dzieje i nawet nie czujesz kiedy hamulec jest wyłączany podczas ruszania

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 17:31
przez weuek
MarkusD napisał(a): po prostu trzeba pamiętać o myjni i wyłączać na ten czas. Generalnie żadnych problemów...

Sama wygoda. A o tradycyjnym nie trzeba pamiętać. To niewygoda.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 18:15
przez ST_Leon
Dziękuję serdecznie wszystkim. Uspokoiliście mnie. Lepiej zapytać się użytkowników niż polegać tylko na zaleceniach sprzedawcy.
Acha, i Kolega mczelny2401 ma rację. Na torze w tym aucie mnie nie zobaczycie.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 19:30
przez MarkusD
ST_Leon napisał(a):Dziękuję serdecznie wszystkim. Uspokoiliście mnie. Lepiej zapytać się użytkowników niż polegać tylko na zaleceniach sprzedawcy.
Acha, i Kolega mczelny2401 ma rację. Na torze w tym aucie mnie nie zobaczycie.

W każdym bądź razie spróbuj ruszyć z piskiem opon w manualu ;-) to będziesz wiedział na przyszłość że warto niekiedy go wyłączyć :-) niestety żabka nieunikniona...
Używać, używać i się nie przejmować...
Zrób Sobie jeszcze próbę ruszania tyłem pod górkę (ostrą) żebyś wiedział czego się spodziewać i nie przypalać sprzęgła, bo dodatkowo masa samochodu po opuszczeniu hamulca ściąga samochód w dół zanim zasprzęgli się napęd. Zwróć uwagę jak powoli puszczasz sprzęgło i w którym momencie puszcza hamulec...

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 21:05
przez ST_Leon
MarkusD napisał(a):W każdym bądź razie spróbuj ruszyć z piskiem opon w manualu ;-) to będziesz wiedział na przyszłość że warto niekiedy go wyłączyć :-) niestety żabka nieunikniona...
Używać, używać i się nie przejmować...
Zrób Sobie jeszcze próbę ruszania tyłem pod górkę (ostrą) żebyś wiedział czego się spodziewać i nie przypalać sprzęgła, bo dodatkowo masa samochodu po opuszczeniu hamulca ściąga samochód w dół zanim zasprzęgli się napęd. Zwróć uwagę jak powoli puszczasz sprzęgło i w którym momencie puszcza hamulec...


Dzięki za radę. Może kiedyś się odważę ruszyć z piskiem :-)
A jeśli chodzi o to cofanie pod górkę to cenna informacja, w Chorwacji może się przydać. Czyli jak to należy robić - ręcznie puszczać hamulec czy zwyczajnie wsteczny i gaz? W poprzednim Leonie z tradycyjnym ręcznym miałem taką akcję w górach i zapach przypalonego sprzęgła było czuć mocno.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 1 września 2020, 22:06
przez MarkusD
Tu niestety nie da się puścić ręcznie, za szybko Leon się stacza :-) nie ma możliwości regulacji odchamowywania, jest tylko ON lub OFF, wsteczny i ruszasz, popróbuj tutaj na pustym żeby mieć praktykę... bo w Chorwacji będzie ciężko ;-)
Sam się zdziwiłem przy parkowaniu tyłem pod górkę... i nie lubię zapachu palonego sprzęgła, zwłaszcza w nowym Leonie :-)

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 2 września 2020, 15:25
przez henryk1900
Czy jest jakaś blokada przycisku "P" hamulca przy większych prędkościach czy może zawsze włączy się hamowanie?

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 2 września 2020, 16:21
przez mczelny2401
Z tego co mi wiadomo uruchomione zostanie awaryjne hamowanie wszystkimi kołami

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 2 września 2020, 20:09
przez sql
Nic się nie stanie. Tzn. przyhamuje na ułamek sekundy i odpuści ręczny. Nie da się latać bokiem, jeśli o to Ci chodzi :).

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 2 września 2020, 21:50
przez ST_Leon
MarkusD napisał(a):Tu niestety nie da się puścić ręcznie, za szybko Leon się stacza :-) nie ma możliwości regulacji odchamowywania, jest tylko ON lub OFF, wsteczny i ruszasz, popróbuj tutaj na pustym żeby mieć praktykę... bo w Chorwacji będzie ciężko ;-)
Sam się zdziwiłem przy parkowaniu tyłem pod górkę... i nie lubię zapachu palonego sprzęgła, zwłaszcza w nowym Leonie :-)


Dzięki za radę. Popróbuję gdzieś na pusto.

Re: Hamulec elektromechaniczny

PostNapisane: 4 września 2020, 13:12
przez henryk1900
sql napisał(a):Nic się nie stanie. Tzn. przyhamuje na ułamek sekundy i odpuści ręczny. Nie da się latać bokiem, jeśli o to Ci chodzi :).

bardziej chodziło o to żeby dziecko nie zrobiło komuś "kuku"