Strona 1 z 1

ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 30 września 2020, 22:36
przez aeMaeTH
Czołem,

Autkiem wyjechałem z salonu (MY15) i od nowości przy mocniejszym gazie na pierwszym biegu, gdy zrywał przyczepność było czuć bardzo nieprzyjemne dohamowywanie kół napędowych i dosyć głośne stukanie, więc unikałem takich sytuacji.
Ostatnio chciałem jednak doświadczyć uślizgu podczas ruszania i wyłączyłem ASR w menu samochodu, co zostało potwierdzone ikonką na zegarach - niestety auto nadal stuka i hamuje koła. Próbowałem na trybie Normal, Sport i Individual, ale nigdzie nie udało mi się skutecznie wyłączyć ASR. W trybie Sport stuka trochę inaczej, częściej ale słabiej.

Jak to u was wygląda - da się ruszyć na światłach "z piskiem opon"?

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 1 października 2020, 08:54
przez sql
Tylko w Cuprze da się to zrobić :-).

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 1 października 2020, 12:37
przez aeMaeTH
Dzisiaj mokro na drodze i zrobiłem kilka testów, raz udało mi się zerwać przyczepność i nie włączył się ASR - na dwójce rozpędziłem się do 70km/h z ładnym ślizgiem :)
Niestety zaraz potem przy drugim przyspieszeniu, dosłownie minutę później, już mi koła hamował. Byłem w trybie sport z wyłączonym ASR.

@sql
Trochę nie rozumiem po co jest opcja wyłączenia ASR, która nic nie wyłącza ;)
Czytałem, że obd11 można zmienić tryb lub wyłączyć ASR - prawda to?

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 2 października 2020, 15:04
przez sql
Jak dostałem zwykłego Leona na jazdy, to też się głowiłem po co ta funkcja, skoro niczego nie wnosi, ale nie doszedłem po co :-).
Co się da zrobić obd, to nie wiem, bo wziąłem Cuprę i nie musiałem modzić.

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 12 października 2020, 10:50
przez ramzei
sql napisał(a):bo wziąłem Cuprę i nie musiałem modzić


Ale koniec końców bez modzenia nie da się wyłączyć "wszystkich" kagańców w cuprze ;)

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 14 października 2020, 07:52
przez sql
Znaczy masz na myśli rozumiem tylko elektroniczną "blokadę" mechanizmu różnicowego, czyli przyhamowanie szybciej kręcącego się koła w przypadku poślizgu, prawda?
Przy 4Drive generalnie ciężko stracić przyczepność na asfalcie, więc ten kaganiec nie jest taki bolesny.

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 19 października 2020, 11:36
przez wujekcybul
Szpera jest chyba mechaniczna a nie elektroniczna?

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 19 października 2020, 13:11
przez sql
W ośce, w 4drive niestety jest elektroniczna :(.

Re: ASR - nie da się wyłączyć

PostNapisane: 20 października 2020, 09:07
przez wujekcybul
sql napisał(a):W ośce, w 4drive niestety jest elektroniczna :(.


To mnie zmylilo u mnie jest mechaniczna.