Strona 1 z 1

Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 8 lipca 2024, 05:42
przez countryfan
Witajcie,
Zaledwie po 3 latach rozszczelniła się nagrzewnica Nissensa, mam powódź po wycieraczką kierowcy. Muszę ją wymienić, ale jak spuscić płyn chłodniczy? Da radę to ogarnąć pod blokiem?
Pytanie drugie jak zdemontować wewnętrzną osłonę progu? Zdjąć uszczelki i ciągnąć? Czy są gdzieś jakieś ukryte śruby, zaczepy - żeby czegoś nie urwać? Muszę dostać się pod dywan i zobaczyć ile tam pływa płynu chłodniczego i to wysuszyć i wyczyścić.
Dzięki z góry za porady.

Re: Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 8 lipca 2024, 10:01
przez grabania
Jeśli to od strony kierowcy to musisz zdemontować trochę rzeczy zanim będziesz w stanie wyciągnąć próg:
- plastik pod schowkiem - trzyma się na dwóch torxach, przy okazji wypnij sobie lampkę oświetlenia nóg bo będzie Ci przeszkadzać
- rączka od maski - poszukaj filmików w necie jak ją zdemontować, "za nią" jest klips który wypina się śrubokrętem
- plastikowa śruba obok rączki od maski - powinieneś być w stanie palcami ją wykręcić
- tylna kanapa - stań za fotelem kierowcy, chwyć ją od dołu i stanowczo szarpnij, proces powtórz po stronie pasażera
- plastikowe śruby pod kanapą - bez problemu czymś je wykręcisz

Po "pozbyciu" się tych elementów zacznij od tyłu stosując klasyczną metodę "szarp". Próg trzyma się na 8-10 spinkach. W teorii możesz nie ruszać tyłu, odpiąć tylko elementy z przodu po czym wypiąć i odgiąć przednią część progu. Jednak będzie Ci cholernie ciężko zobaczyć co się dzieje pod dywanikiem, nie wspominając już o ponownym, poprawnym montażu progu po wszystkim.

Re: Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 8 lipca 2024, 19:38
przez Tomektr
Kup tą VALEO, taka była montowana na pierwszy montaż. Jest identyczna tylko nie ma nadruków VW

Re: Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 8 lipca 2024, 19:57
przez countryfan
grabania napisał(a):.. Próg trzyma się na 8-10 spinkach...

Dzięki, zrobione, na szczęście nie ma jeziora pod dywanem /wygluszeniem. Jakość - choć raczej powinienem napisać jakoś - tego wygluszenia jest żałosna, różne auta miałem i rozbierałem przy różnych okazjach ale teraz mnie nie dziwi brak wyciszenia szumów toczenia w tym aucie.
Zdemontowałem też poduszkę kolanową więc jutro jak przyjdą mi części - tym razem nagrzewnica Valeo, spinki i oringi z ASO - to zamontuję to w miarę szyko.
Kojarzysz czy do odpowietrzenia układu wystarczy odpiąć wtyczkę z cewki pompy wody czy trzeba jeszcze jakieś manewry robić z interfejsu diagnostycznego?

-- 8 lipca 2024, 20:51 --

Ps. Spinek było mniej niż potrzeba ale jak to się mawia w branży "nasi tam byli" - w ASO był montowany alarm i pewnie majstrom się już nie chciało ich zakładać...po co iść na dział części i brać do zlecenia jakieś głupie spinki...

-- 8 lipca 2024, 20:57 --

Tomektr napisał(a):Kup tą VALEO, taka była montowana na pierwszy montaż. Jest identyczna tylko nie ma nadruków VW

Tak też zrobiłem :ok: jutro przychodzi i powinien być spokój.

Re: Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 9 lipca 2024, 09:17
przez Tomektr
Jeśli to diesel to powinna być procedura odpowietrzania przez VCDS lub OBD11

Re: Wyciek z nagrzewnicy

PostNapisane: 11 lipca 2024, 15:12
przez countryfan
Nagrzewnica zmieniona we wtorek i jeździ. Do wymiany trzeba też zdemontować kanał powietrza na nogi ale to już pikuś. Polecam natomiast zakup zestawu montażowego 5WA815155 zawiera oringi, które zachowują kształt i ich ponowny montaż mógłby spowodować wycieki na nowej nagrzewnicy.