Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 6 lipca 2018, 10:00

Witajcie,
Dziś po przejechaniu kilkunastu km i zatrzymaniu zobaczyłem, że mam "za wysokie niskie obroty " ;) - czyli ok 1 tys obr/min.
Czyżby DPF się wypalał? Temperaturę silnika pokazywało 90st C, a oleju bodaj 99st C. Silnik CRBC.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Reklama

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez B3N » 6 lipca 2018, 11:18

Obroty również podwyższa klimatyzacja. Żeby wypalić DPF to obroty na 1 000 to za mało, więc to raczej nie DPF, a możliwe większe zapotrzebowanie na energie przez podzespoły typy klima , alternator.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 497
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez cysiu100 » 6 lipca 2018, 11:40

Może to być od klimatyzacji. U mnie silnik 1.6 tdi przy upalach jest właśnie w granicy 1000 obrotów naewt jak wyłączę klimę muszę troche przejechać by obroty wróciły do normalnych. Może to też być wypalanie dpf. Właśnie wtedy obroty stają na 1000 dodatkowo wiatrak na chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach.
Zobacz Profil
cysiu100
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 kwietnia 2018, 09:27
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III ST
Silnik: diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 6 lipca 2018, 11:55

cysiu100 napisał(a):Może to być od klimatyzacji. U mnie silnik 1.6 tdi przy upalach jest właśnie w granicy 1000 obrotów naewt jak wyłączę klimę muszę troche przejechać by obroty wróciły do normalnych. Może to też być wypalanie dpf. Właśnie wtedy obroty stają na 1000 dodatkowo wiatrak na chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach.


O to, to, to. Wentylator chłodnicy chodził na maxa. Kurcze, nie wiedziałem (mój pierwszy diesel i z dpf-em) i zgasiłem silnik :oops:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez B3N » 6 lipca 2018, 13:28

DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 497
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez cysiu100 » 6 lipca 2018, 15:11

Jest wypalanie okresowe także na postoju jeśli nie ma do tego warunków drogowych. Podniesione obroty i wiatrak na maksa sa tez przez jakiś czas po wypalaniu dpf na trasie, do czasu schlodzenia filtra czastek stalych. Wszystko Panowie jest w instrukcji strona 223
Zobacz Profil
cysiu100
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 kwietnia 2018, 09:27
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III ST
Silnik: diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 6 lipca 2018, 21:43

B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 6 lipca 2018, 22:21

mczelny2401 napisał(a): Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie


No i dokładnie tak było, obroty ok 1tys i zużycie 1.1L/h, wentylator na max.
Dzieki wszystkim za info :brawo:

Przy okazji czy warto byłoby gdzieś podjechać na wgranie starszego softu i wyłączenie S&S ? Np. Gregor10?
Na ile Nm policzona jest skrzynia i sprzęgło w 150KM wersjach /ile bezpiecznie można go podkręcić/?
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 7 lipca 2018, 04:55

Ja mam wgrany stary soft u Gregora ale częstość wypalań pozostała jeśli to masz na myśli. Z tego silnika zrobisz około 180 KM bo więcej turbo nie wydmucha

-- 7 lipca 2018, 05:55 --

Wracając jeszcze do filtra DPF to kolega ma CRBC i na ekosofcie wypala się co około 350-400 km
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 9 lipca 2018, 07:48

mczelny2401 napisał(a):Ja mam wgrany stary soft u Gregora ale częstość wypalań pozostała jeśli to masz na myśli. Z tego silnika zrobisz około 180 KM bo więcej turbo nie wydmucha

-- --

Wracając jeszcze do filtra DPF to kolega ma CRBC i na ekosofcie wypala się co około 350-400 km


OK, czyli downgrade softu niewiele pomoże.
Jak po programie zmieniło Ci się spalanie?

Muszę sprawdzić u siebie czy w ogóle zauważę co ile mi się wypala - codziennie dojeżdżam autostradą do pracy i niekoniecznie muszę to zobaczyć.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 9 lipca 2018, 10:39

Proszę tu kolega z forum opisał wszystko:
viewtopic.php?f=5&t=64322&p=732031#p732031
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 9 lipca 2018, 14:09

mczelny2401 napisał(a):Proszę tu kolega z forum opisał wszystko:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... 31#p732031


No proszę, pytam bo po programie 1.8T zaczęło jechać ale i zaczęło żłopać zamiast 12.5L ->14.5-15L :twisted:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez alehandro » 9 lipca 2018, 17:18

Kolega mczelny już sporo napisał.

Jeśli procedura wypalania rozpocznie się w trasie i nie skończy zanim wylądujesz na spotoju to auto ma obroty ok 1tys i wentylatory max.
Jeden z kolegów wcześniej trochę oszukał pisząć, że jest inaczej.
klima może podbic obroty z zasady ( u zony w corsie 1.4 tak jest :wink: ), ale u siebie podniesionego spalania na postoju i może nieco w trakcie jazdy nidgy nie zauważyłem podniesionych obrotów.

Spalanie po programie u mnie zgodnie z wątkiem nic szczególnie sie nie zmieniło.
Może gdybym pałował auto pzed i po to różnica była by bardziej widoczna, ale to nie moja bajka.

Jesli jeździsz trasy i jeździsz z prędkościami autostradowymi a nie 90 za tirem w tunelu powietrznym będzie Cię dopalanie na postoju łapać raz na jakiś czas. U mnie przy 140k dpf po kompie igła.
Mój FRc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 570
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 10 lipca 2018, 10:54

alehandro napisał(a):Spalanie po programie u mnie zgodnie z wątkiem nic szczególnie sie nie zmieniło.
Może gdybym pałował auto pzed i po to różnica była by bardziej widoczna, ale to nie moja bajka.

Jesli jeździsz trasy i jeździsz z prędkościami autostradowymi a nie 90 za tirem w tunelu powietrznym będzie Cię dopalanie na postoju łapać raz na jakiś czas. U mnie przy 140k dpf po kompie igła.


Zawalidrogą raczej nie jestem :twisted: lubię płynną, szybką jazdę na tempomacie. Kręcenie wysoko silnika i piski spod świateł to też nie moja domena. Jazda ma mnie nie męczyć i być płynna.
Codziennie dojeżdżam do pracy autostradową obwodnicą miasta, z tym, że natężenie ruchu jest takie, że trudno przez dłuższą chwilę utrzymać obroty >2500/min na VI biegu, nierzadko zdarza się jazda obwodnicą na biegu I, II lub III dlatego spodziewam się, że będzie się czasem wypalał na biegu jałowym.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 10 lipca 2018, 12:09

Co do wypalania pasywnego to u mnie zachodzi ono podczas jazdy autostradowej przy prędkości 150 km/h na 6 biegu. Wystarczy że zmniejszę prędkość do 140 km/h i zasyfienie zaczyna powoli wzrastać więc wypalanie aktywne filtra po zjeździe z autostrady gdzie jechaliśmy np 120 km/h na tempomacie to nic nadzwyczajnego bo kiedyś te 24 g sadzy musi się uzbierać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 11 lipca 2018, 08:50

mczelny2401 napisał(a):Co do wypalania pasywnego to u mnie zachodzi ono podczas jazdy autostradowej przy prędkości 150 km/h na 6 biegu. Wystarczy że zmniejszę prędkość do 140 km/h i zasyfienie zaczyna powoli wzrastać więc wypalanie aktywne filtra po zjeździe z autostrady gdzie jechaliśmy np 120 km/h na tempomacie to nic nadzwyczajnego bo kiedyś te 24 g sadzy musi się uzbierać


Wychodzi na to, że auta z DPFem są dla tych którzy lubią zap... jeździć szybko - no i taka to ekologia :shock:
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 11 lipca 2018, 09:12

No dokładnie na to by wychodziło z moich obserwacji :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez countryfan » 11 lipca 2018, 11:31

mczelny2401 napisał(a):No dokładnie na to by wychodziło z moich obserwacji :wink:


Inna sprawa, że 1.8T przy takiej jeździe pali lekko licząc 12-13 benzyny, a klekot 6L ropy 8)
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny syf Castrol LL zmieniony na NESTE 5W30 CITY PRO LL III.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez STLeon » 29 lipca 2018, 16:00

mczelny2401 napisał(a):
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie

Potwierdzam...wypalanie przy 1100 o/min na postoju,wentylator schładza silnik nawet do 5 min po wyłączeniu silnika,klima u mnie nie generuje takich obrotów na jałowym nawet w obecne upały,ale z zasprzęgloną 1 na światłach obroty też wzrastają do ok.1000 o/min,ale to chyba jest związane z s&s,lub z systemem ruszania pod górkę...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
STLeon
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 listopada 2015, 11:46
Lokalizacja: Żary
Region: lubuskie
Auto: Leon ST 1.6CR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez alehandro » 6 sierpnia 2018, 22:42

STLeon napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie

Potwierdzam...wypalanie przy 1100 o/min na postoju,wentylator schładza silnik nawet do 5 min po wyłączeniu silnika,klima u mnie nie generuje takich obrotów na jałowym nawet w obecne upały,ale z zasprzęgloną 1 na światłach obroty też wzrastają do ok.1000 o/min,ale to chyba jest związane z s&s,lub z systemem ruszania pod górkę...


Mały up.
Przy obecnych upałach klima ustawiona na 4-5C poniżej temp otoczenia podniosła obroty pod 1k, a zatem nie tylko dpf "podnosi ciśnienie" :-)
Mój FRc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 570
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez mczelny2401 » 7 sierpnia 2018, 06:56

Z moich obserwacji wynika iż to nie tyle temp. zewnętrzna a wewnętrzna jest winna za podniesienie obrotów bo gdy auto jest zaparkowane w garażu to nigdy się to nie dzieję a wystarczy postawić go w słoneczku i zaraz po odpaleniu obroty są podnoszone
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mczelny2401
Sport
Sport
 
Posty: 669
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Lokalizacja: RDE
Region: podkarpackie
Auto: Leon FR 2.0
Silnik: turbo diesel inny

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

Postprzez Le0nZawodowiec » 10 sierpnia 2018, 09:56

U mnie to samo praktycznie od nowosci i tylko w upaly jak odpalam auto z wlaczona klima to podnosi obroty.

-- 10 sierpnia 2018, 09:55 --

Wystarczy ze wylacze klime, przegazuje i obroty wracaja do normy. Ponowne wlaczenie klimy skutkuje tym samym
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny


Powrót do Leon 3 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: grzergrz i 1 gość