Dziś po przejechaniu kilkunastu km i zatrzymaniu zobaczyłem, że mam "za wysokie niskie obroty "
Czyżby DPF się wypalał? Temperaturę silnika pokazywało 90st C, a oleju bodaj 99st C. Silnik CRBC.
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
cysiu100 napisał(a):Może to być od klimatyzacji. U mnie silnik 1.6 tdi przy upalach jest właśnie w granicy 1000 obrotów naewt jak wyłączę klimę muszę troche przejechać by obroty wróciły do normalnych. Może to też być wypalanie dpf. Właśnie wtedy obroty stają na 1000 dodatkowo wiatrak na chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach.
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.
mczelny2401 napisał(a): Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie
mczelny2401 napisał(a):Ja mam wgrany stary soft u Gregora ale częstość wypalań pozostała jeśli to masz na myśli. Z tego silnika zrobisz około 180 KM bo więcej turbo nie wydmucha
-- --
Wracając jeszcze do filtra DPF to kolega ma CRBC i na ekosofcie wypala się co około 350-400 km
mczelny2401 napisał(a):Proszę tu kolega z forum opisał wszystko:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... 31#p732031
alehandro napisał(a):Spalanie po programie u mnie zgodnie z wątkiem nic szczególnie sie nie zmieniło.
Może gdybym pałował auto pzed i po to różnica była by bardziej widoczna, ale to nie moja bajka.
Jesli jeździsz trasy i jeździsz z prędkościami autostradowymi a nie 90 za tirem w tunelu powietrznym będzie Cię dopalanie na postoju łapać raz na jakiś czas. U mnie przy 140k dpf po kompie igła.
mczelny2401 napisał(a):Co do wypalania pasywnego to u mnie zachodzi ono podczas jazdy autostradowej przy prędkości 150 km/h na 6 biegu. Wystarczy że zmniejszę prędkość do 140 km/h i zasyfienie zaczyna powoli wzrastać więc wypalanie aktywne filtra po zjeździe z autostrady gdzie jechaliśmy np 120 km/h na tempomacie to nic nadzwyczajnego bo kiedyś te 24 g sadzy musi się uzbierać
mczelny2401 napisał(a):No dokładnie na to by wychodziło z moich obserwacji
mczelny2401 napisał(a):B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.
Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie
STLeon napisał(a):mczelny2401 napisał(a):B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.
Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie
Potwierdzam...wypalanie przy 1100 o/min na postoju,wentylator schładza silnik nawet do 5 min po wyłączeniu silnika,klima u mnie nie generuje takich obrotów na jałowym nawet w obecne upały,ale z zasprzęgloną 1 na światłach obroty też wzrastają do ok.1000 o/min,ale to chyba jest związane z s&s,lub z systemem ruszania pod górkę...
Powrót do Leon 3 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości