Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Na postoju - różne obroty !!!

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez gomisza » 24 października 2014, 10:00

Od 3 miesięcy jeżdżę leonem ST 2.0 CR DSG. W 99% przypadków gdy dojeżdżam do świateł obroty spadają do 1000 a po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadają jeszcze o jakieś 200 czyli na postoju wskazówka obrotomierza pokazuje ok. 800 obrotów (system start/stop mam zawsze wyłączony).

Ale sporadycznie zdarza się, że podczas gdy następuje całkowite zatrzymanie samochodu np. na światłach wówczas wskazówka cały czas stoi na 1000 obr i nie chce zejść niżej.

Dopiero gdy wyłączę auto i włączę je ponownie wszystko wraca do normy (czasem ta przypadłość ustępuje sama podczas jazdy) ale gdy wyłączę zapłon wówczas przez kilka minut chodzi wentylator. (nawet do 10min)

Dzieje się tak nie zależnie od temperatury zewnętrznej czasami jest chłodno a problem występuje, styl jazdy też nie ma znaczenia – dzieje się tak zarówno podczas jazdy dynamicznej jaki podczas jazdy spokojnej a nawet zauważyłem że takie zachowanie występuje również przy nie rozgrzanym jeszcze silniku.

I jeszcze jedno spostrzeżenie – podczas gdy wskazówka nie chce zejść na 800 obr podczas chwilowego zatrzymania system start/stop nie działa.

Hamulec trzymam wciśnięty zdecydowanie – nie jest to tylko lekkie dotykanie pedału.

Teraz pytanie czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje? Czy to jest jakiś niepokojący objaw czy może normalne zachowanie? Jeśli tak to czy da się to jakoś logicznie uzasadnić?
Seat Leon ST FR 2,0 TDI CR DSG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gomisza
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2014, 22:12
Auto: Leon ST FR
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez pinkibass » 24 października 2014, 11:03

A czy nie zdarza się to przypadkiem zaraz po dłuższym postoju auta?

W benzynie jest tak, że po uruchomieniu przez jakiś czas obroty na luzie są nieco wyższe i start-stop nie działa.
Po kilku minutach/km wszystko wraca do normy.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez kubasek11 » 24 października 2014, 11:22

A to nie wina DPF który się wypala.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kubasek11
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 00:05
Lokalizacja: Łódź
Region: łódzkie
Auto: Cupra ST 4Drive
Silnik: CJXA 2.0

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez lycone » 24 października 2014, 17:34

Podejrzewam, ze to wypalanie DPF. W Leonie jeszcze nie wystąpiło, bo dużo na autostradach ostatnio przebywam, ale w Astrze tak to właśnie wyglądało, do tego dochodziło spalanie na postoju ok 3l/h.

Sprawdź u siebie jak wtedy wygląda spalanie chwilowe.

Wysłane z mojego Note 2
Zobacz Profil
lycone
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 14:41
Lokalizacja: Zabrze
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: turbo diesel inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez korek16 » 24 października 2014, 22:15

Tak to jest wypalanie DAF. Podczas postoju na włączonym silniku jak się wypala DPF są podwyższone obroty silnika, a jak wyłączysz silnik wypalanie dalej postępuje i dlatego chodzi wentylator na najwyższych obrotach aż się wypali. To jest podobno inteligentny DPF.
2.0 tdi 184 fr.
Zobacz Profil
korek16
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 marca 2014, 19:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: LEON 5F FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez ktry » 24 października 2014, 22:29

Na gorącym silniku morze to być dpf.Jeżeli coś takiego się dzieje na zimnym to po prostu system zarządzania energią zwiększa obroty,aby doładować aku. Start stop również blokuje.Wystarczy na zimnym silniku włączyć ogrzewanie.Grzałka elektryczna ma tak duży pobór prądu że po chwili obroty się zwiększają. Tak jest u mnie w 1,6 tdi,więc myślę że 2l ma to samo.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez gomisza » 27 października 2014, 14:18

Bardzo możliwe że to DPF ale myślałem, że towarzyszy temu też świecenie się jakiejś kontroli koło zegarów. jak sytuacja się powtórzy to sprawdzę chwilowe spalanie.
Seat Leon ST FR 2,0 TDI CR DSG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gomisza
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2014, 22:12
Auto: Leon ST FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Delicado » 27 października 2014, 17:27

wypalanie dpf odbywa się tylko na rozgrzanym silniku i objawem jest właśnie podwyższenie spalania i podwyższone obroty.
Na nie rozgrzanym silniku też mi się tak czasem zdarza, że obroty są wyższe, wynika to z obciążenia silnika zużyciem energii, delikatne dodanie gazu powinno spowodować powrót do "normalnych obrotów", no chyba że dzieje się to od razu po starcie - wtedy to całkiem normalne, że obroty są na poziomie 1000.

nie słyszałem o inteligentnym wypalaniu dpf - w sensie, że po wyłączeniu filtr dalej się wypala - owszem - dmuchawy chodzą, ale to wynika z chłodzenia rozgrzanych wypalaniem elementów. z tego co się dowiadywałem nie zaleca się gaszenia silnika podczas wypalania. raz tak zrobiłem i po ponownym uruchomieniu jeszcze rozgrzanego silnika wypalanie rozpoczęło się ponownie, co skutkowało rundką dookoła osiedla celem bezpiecznego dokończenia procesu...
kilkukrotne zrobienie takiej krzywdy (przerwanie wypalania filtra) powoduje, że auto może przejść w tryb awaryjny i pozostaje wypalanie filtra w serwisie, które ponoć dokonywane jest w wyższej temperaturze i wpływa na skrócenie żywotności filtra.
dpf to fajna sprawa, bo nie kopcimy jak inne ropniaki, ale trzeba nauczyć się go używać, a będzie służył autku dożywotnio.
Zobacz Profil
Delicado
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 grudnia 2013, 13:10
Auto: Seat Leon III
Silnik: CAXC 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez -arti- » 28 października 2014, 13:45

Delicado napisał(a):dpf to fajna sprawa, bo nie kopcimy jak inne ropniaki, ale trzeba nauczyć się go używać, a będzie służył autku dożywotnio.


W pewnym sensie fajna sprawa przede wszystkim dla środowiska bo dla właściciela - to już nie za bardzo :?: . Fakt trzeba słuchać i czuć samochód co się z nim aktualnie dzieje.

Co do dożywotniego używania DPF-u - no to się nie zgadzam stanowczo. Myślę, że jakieś 200 tyś km gdy auto jeździ sporo w warunkach miejskich i PA PA DPF :aniol: Jest to przecież część, która wg. ASO podlega wymianie po uszkodzeniu /czytaj zapchaniu/.

Serwis nie robi nic innego jak podpina VAS-a lub jakieś nowsze ustrojstwo i go wypala i Ty tak możesz sobie zrobić posiadając odpowiedni fejs oraz np. VCDS-a. Koszty minimalizujesz a radocha po same pachy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Delicado » 29 października 2014, 11:04

no może trochę przesadziłem z tą dożywotnością :)
Zobacz Profil
Delicado
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 grudnia 2013, 13:10
Auto: Seat Leon III
Silnik: CAXC 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Gecon » 29 października 2014, 11:33

Delicado napisał(a):przerwanie wypalania filtra powoduje, że auto może przejść w tryb awaryjny i pozostaje wypalanie filtra w serwisie


Bzdura Bzdura Bzdura posiadam silnik 2,0 CR na blacie 21 tyś km z czego 18tyś zrobione w mieście filtr wypalał mi się już chyba z 50 razy jak nie więcej, auto gaszę bez względu na to czy się filtr wypala (nie mam czasu na to aby czekać aż te ustrojstwo się wypali) i ani razu mi auto w tryb awaryjny nie weszło (Tym w serwisie to powiedz żeby się lepiej dokształcali a nie bzdury pociskają nie tylko w tej kwestii z resztą), DPF wypala się również na na zimnym silniku (po przejechaniu około 1km od porannego odpalenia).
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Misiek3city » 29 października 2014, 11:59

RedBool żeby dpf się wypalił musi być spełniona cała lista warunków. Nie chce krakać ale z Twojego postu wynika że jeszcze trochę i Twoja jazda się skończy poważną awarią. Poczytaj trochę co to ten dpf i jak działa to będziesz wiedział o czym piszę.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Delicado » 29 października 2014, 12:02

vw sąsiada był w serwisie na wypalaniu z uwagi na to, że gość nie widział momentu wypalania.
taką też informację dostałem z serwisu m. in. skody. silniki te same. może i to niekonieczne zabiegi, ale ja mimo wszystko będę się do tych zaleceń stosował i w razie możliwości nie dopuszczał do przerywania procesu wypalania.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ekspoatacja-auta-z-filtrem-dpf-mniej-kosztow-ale-wiecej-problemow/jxjzl
Zobacz Profil
Delicado
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 25 grudnia 2013, 13:10
Auto: Seat Leon III
Silnik: CAXC 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Gecon » 29 października 2014, 13:00

Misiek3city napisał(a):Twoja jazda się skończy poważną awarią.

Co ma być to będzie, stać mnie na nowe auto to i na naprawy też, każdy ma prawo do własnych decyzji, ja natomiast nie będę trząsł portkami bo gdzieś coś u kogoś się stało lub coś piszą w "Auto Świat". Nie po to kupowałem auto aby się przejmować tym i owym. Róbcie jak uważacie, ja po prostu wyraziłem opinie z własnego doświadczenia.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez -arti- » 29 października 2014, 18:11

Misiek3city napisał(a):edBool żeby dpf się wypalił musi być spełniona cała lista warunków.


Pewnie i masz rację z tym, że ja bez gruntownych obserwacji nigdy nie wiem kiedy się zaczyna wypalać. Gałkologią nie mieszam więc na spalanie chwilowe zasadniczo nie zwracam uwagi.
Na pewno wiem kiedy się wypala gdy auto jest dość zimne /wskazówka sobie leży/ i nagle sruu....... i wciągu dosłownie 1 minuty łapie temp. roboczą - no to wtedy wiem.
Żadne inne objawy nie następują.
- nie stwierdzam podwyższonych obrotów na biegu jałowym
- nie stwierdzam zmian słuchowych w pracy silnika /a słucham auta bardzo skrupulatnie/.
- nie śmierdzi jakimś przypieczonym plastikiem czy czymś podobnym.

Natomiast jak podepnę VCDS-a to wiem kiedy się wypalał a dokładnie ile km do tyłu i ile ropy od ostatniego wypalania skonsumował.
No i stwierdzam, że wypala się średnio co 350-400 km gdy tylko po mieście się poruszam a w trasie tak co 500-600 km.

Zapchany mam w 47% - tak pokazuje VCDS - więc jak na silnik z przebiegiem 165 tyś.km oraz 7 lat eksploatacji to nie jest źle. Przy moim eksploatowaniu miasto-trasa to daje DPF-owi jeszcze jakieś 2 lata i pewnie ducha wyzionie :? .

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Tom_O » 12 lutego 2015, 12:42

gomisza napisał(a):O W 99% przypadków gdy dojeżdżam do świateł obroty spadają do 1000 a po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadają jeszcze o jakieś 200 czyli na postoju wskazówka obrotomierza pokazuje ok. 800 obrotów (system start/stop mam zawsze wyłączony).

Ale sporadycznie zdarza się, że podczas gdy następuje całkowite zatrzymanie samochodu np. na światłach wówczas wskazówka cały czas stoi na 1000 obr i nie chce zejść niżej.


Dodam, że w benzynie jest tak samo, przy dojeżdzaniu do świateł obroty są na ok. 1000obr/min, a po całkowitym zatrzymaniu spadają na 700obr/min. Lekkie dotknięcie gazu sprawia, że momentalnie wraca na 1000. W poprzednim seacie w 1.9TDI PD też zdażało się, że obroty trzymały się lekko podwyższone ok. 1000obr i spadały tylko po delikatnym dodaniu gazu. (nie było DPF'a)
Leon ST FR
Zobacz Profil
Tom_O
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 stycznia 2015, 07:40
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna inny

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez marpit » 17 stycznia 2016, 17:03

Na potrzeby działania innych urządzeń komputer zwiększa obroty aby silnik się nie męczył. Może klima radio ladowarki światła itd robią swoje. W mojej cytrynie jest tak samo od nowości. Pomaga czasami orzytrzymanie na hamulcu.
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Ocelot » 17 stycznia 2016, 17:15

Startujesz na odkopywacza roku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez marpit » 17 stycznia 2016, 17:46

Tak
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Sylvio » 21 stycznia 2016, 09:38

U mnie to samo .. też się bałem , że coś nie tak .
Zobacz Profil
Sylvio
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 stycznia 2016, 09:10
Auto: AUDi A3
Silnik: CHGA 1.6

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez Cytek » 18 marca 2017, 12:22

Warto także jak macie dziwne reakcje samochodu popatrzeć sobie na status START/STOP tam pojawiają się informacje tego typu. Zasada jest taka że system START/STOP nie włączy się jak jest coś nie tak (np. akumulator jest rozładowany, zbyt zimn silnik, wypalanie filtra) Więc jak masz obroty wyższe niż 800 na postoju zaglądasz w status START/STOP i wszystko staje się jasne...
Zobacz Profil
Cytek
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 maja 2016, 11:26
Auto: Ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez adamski » 26 marca 2017, 21:01

To że obroty trzyma na 1K a potem spada na 800 to normalne też tak mam. Jeżeli trzyma 1k to wypala wiec warto się karnąć trasą żeby sprawniej przebiegła akcja. Jak wyłączysz silnik w trakcie to następnym razem od razu będzie utrzymywał 1k aby wypalić. Nie wiem ile razy można przerwać proces zanim się zapcha nie eksperymentowałem. Mam ponad 105k i wszystko gra i buczy. A co do wymuszenia wypalania VCDSem to wiąże się to potem z wymianą oleju a więc dodatkowe niepotrzebne koszta.
Zobacz Profil
adamski
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 09:30
Auto: seat
Silnik: CJXA 2.0

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez krzys887 » 8 kwietnia 2017, 23:04

Hym u mnie tez mam czasem obroty 1k ale nigdy nie czekałem żeby spadły do 800. Wentylatory tez nieraz chodzą nawet zima jak wyłacze silnik. Przejechane ponad 38k narazie nic złego się nie dzieje.Silnik 2.0 CRMB
Zobacz Profil
krzys887
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 listopada 2015, 20:38
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Na postoju - różne obroty !!!

Postprzez STLeon » 9 kwietnia 2017, 10:09

Dodam tylko,że u mnie trzyma obroty na 1000 gdy stoję np. przed światłami z zasprzęgloną 1 ,gdy wrzucę luz spadają na 800.Związane to jest z systemem ruszania z miejsca...(chyba) szczególnie widoczne na wzniesieniach (hill hold)
Mam tak od początku z obrotami (48 kkm) nawet na płaskiej powierzchni,chociaż okazjonalnie jest ...normalnie:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
STLeon
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22 listopada 2015, 11:46
Lokalizacja: Żary
Region: lubuskie
Auto: Leon ST 1.6CR
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości