Strona 1 z 1

Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 04:52
przez Gecon
Witam wczoraj po odpaleniu auta otrzymałem komunikat na FISie z piękną ikoną filtra cząstek stałych, po dojechaniu do domu wziąłem ODIS aby sprawdzić cóż tam się stało z tym ustrojstwem.
Ku mojemu zdziwieniu program nie pokazuje żadnych błędów, a filtr ewidentnie próbuje się wypalić i co jakiś czas pokazuje się ikona DPFa w prawym dolnym rogu FIS, skoro nie ma błędów a sypie ikoną po każdym odpaleniu auta to wypadało by sprawdzić stan zapełnienia filtra i tak:

Graniczne zapełnienie 80g

Obecne zapełnienie 48g

Graniczne zapełnienie do wypalania się podczas jazdy 22g

Mógłbym sam go serwisowo zregenerować ale po co skoro mam wykupiony pakiet serwisowy, dziś auto trafi do serwisu i niech regenerują lub wymieniają.

Dodam że auto ma 14mieś i 31850km z czego 95% to jazda w mieście.

Temat napisałem w celach informacyjnych chociażby dla tych osób które zastanawiają się nad kupnem TDI

Na koniec dodam że warto posiadać ww program diagnostyczny, wszech obecny VCDS nie ma podlotu do niego a o spolszczeniu do nowszych aut to nawet nie wspomnę.

Pozdrawiam

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 09:48
przez Marcin_1p
No niestety to ustrojstwo nie lubi miasta. Muszę przyznać, że szybko się zasyfił...

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 13:43
przez Gecon
Ja również byłem zaskoczony, myślałem że wytrzyma chociaż około 100tyś km.

Przegoniłem auto dzisiaj i chyba się trochę wypalił bo ikona już się nie pokazuje.

Planuję zakup następnego Leona 5F ale to już z pewnością będzie benzyna (Cupra ST)

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 13:45
przez colin23
Ile taki ODIS kosztuje?

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 13:59
przez Gecon
O takich rzeczach pisze sie na pw

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 14:00
przez colin23
to czekam :)

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 14:26
przez kapishon
RedBool napisał(a):O takich rzeczach pisze sie na pw


podłączam się pod pytanie

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 19:41
przez pinkibass
RedBool napisał(a):O takich rzeczach pisze sie na pw


A Cczemu?
Zastanawiałem się nad zakupem VCDSa i skoro piszesz, ze ODIS jest lepszy to ja rownież będę wdzięczny za info :)

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 00:48
przez Gecon
Dam znac co i jak jutro

-- 17 kwietnia 2015, 00:48 --

Oryginalna głowica VAS ponad 3000zł
Pochodząca z Azji od 300zł

ODIS do ściągnięcia z neta za free,najnowsza wersja to 2.2.3 PS 6.20.25

Licencja ori 2500€ na rok za jedną markę z grupy VAG
Licencja z Azji 200zł
Tanie to to nie jest ale jak dla mnie warte swojej ceny, jak ktoś ma zainstalowaną Else+Etke+Odis to ma jeden porządny zestaw diagnostyczny

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 16:33
przez Misiek3city
Skoro kupiłeś tdi do miasta to nic dziwnego że Ci się dpf zapchał.
Raz w tygodniu trasa szybkiego ruchu to niestety wręcz obowiązek przy tym silniku ;)

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 20:25
przez Gecon
Misiek3city napisał(a):Skoro kupiłeś tdi do miasta


Byłem tego w pełni świadomy jak zamawiałem auto, dlatego napisałem temat w celach informacyjnych a nie po to żeby się żalić na forum że mam z nim problem.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 12:26
przez Pazdz
Mój ma 16 miesięcy i 49 tyś. km nalatane, ale póki co na razie DPF nie daje o sobie znać. Owszem załącza się procedura wypalania, ale bez żadnych kontrolek. Z tym, że cykl mieszany z przewagą tras.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 14:16
przez Gecon
Pazdz napisał(a): cykl mieszany z przewagą tras


I dlatego pewnie nie daje jeszcze o sobie znac, tydzien przed ta sytuacja auto zrobilo trase 2500km z predkosciami pomiedzy 50-170 km/h z czego 170km/h to 60% trasy i to mnie najbardziej ciekawi ze po takim przegonieniu auta nastapila taka sytuacja.

Co ma sie zepsuc to i tak sie zepsuj.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 19:12
przez Krzysiek31
Cześć
Od 2 miesięcy mam fr z dpf jak pogonie go powyżej 160 km to zaczyna mulić , ostygnie znów nabiera mocy. czy to normalne że słyszę wypalanie a nie zaświeca ie kontrolka?

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 20:15
przez Gecon
podczas wypalania nie swieci sie zadna kontrolka, dopiero jak filt jest zapchany lub ulegnie awarii jeden z czujnikow to komputer zasygnalizuje to odpowiednia kontrolka

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 maja 2015, 06:46
przez maciejka
Ja miałem kilka dni temu taki przypadek że auto zaczęło nagle szarpać przy dodawaniu gazu i ne chciało normalnie jechać. Po kilku minutach jazdy zapalił się komunikat DPF patrz instrukcja i żółty trójkącik niżej. Zapełnienie było 32 g, po podłączeniu vcds zrobiłem procedurę wypalania 4 bieg i powyżej 2500 tys. obrotów. Po kilku minutach jazdy szarpanej ale z równą prędkością wszystko wróciło do normy auto się odetkało. Po procedurze wypalania zapełnienie na poziome 10 g.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 maja 2015, 08:18
przez karambazielona
Czy podczas wypalania DPF wzrasta chwilowe zużycie paliwa pokazywane na komputerze? Przejchalem 4 tysiące km ale niczego takiego nie widzialem.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 maja 2015, 19:14
przez maciejka
Wydaje mi się że nie wzrosło, przynajmniej nie na tyle żeby to odczuł.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 maja 2015, 19:26
przez Gecon
maciejka, wypalesgo za pomoca VCDSa czy tylko VCDSem sprawdzales stan zapelnienia?

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 4 maja 2015, 17:05
przez maciejka
Wypalałem za pomocą VCDS-a. Zapełnienie sprawdziłem przed wypalaniem i po.

-- 4 maja 2015, 18:05 --

Tak na marginesie autko jest po wirusie, także najprawdopodobniej to spowodowało tak szybkie zapełnienie albo moja bardzo ekonomiczna jazda w ostatnim czasie. Zmiana biegu przy dość niskich obrotach. Znajomy który robił mi program mówił że w zasadzie wszystkie parametry są w normie, radził zmienić styl jazdy i autko przeganiać od czasu do czasu. Także na razie jestem na etapie sprawdzania za tydzień zrobię pomiar zapełnienia DPF-a i zobaczymy ile przybyło bądź ubyło.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 4 maja 2015, 17:26
przez Gecon
maciejka napisał(a):Wypalałem za pomocą VCDS-a


Rozumiem że liczysz się z tym że takie wypalanie skraca życie topi siatki filtrujące DPFa, proponowałbym po pokazaniu się ikony przegonić auto i sam wypali nadmiar sadzy, no chyba że nie planujesz jeździć tym autem kilka ładnych lat to bez znaczenia w jaki sposób wypalasz filter.

maciejka napisał(a): i autko przeganiać od czasu do czasu


wątpię że to coś pomoże, moja przygoda z filtrem w 5F była tydzień po dość sporej trasie, w miniony weekend również zrobiłem trasę 2500km z której średnia prędkość wyszła 138km\h i teraz czekam kiedy znowu się pokaże ikonka

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 4 maja 2015, 17:40
przez maciejka
Czyli radzisz aby auto porządnie przeganiać niż wypalać DPf-a?

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 4 maja 2015, 18:02
przez Gecon
Wystarczy że zrobisz kilka kilometrów np na 4tym biegu z prędkością obrotową powyżej 2000

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 4 maja 2015, 18:05
przez maciejka
Dodam jeszcze że wcześniej miałem scirocco 2.0 tdi silnik CBD, również po programie i przejeździłem ok 50tys w tym 35tys na wirusie i nic się nie działo z DPF-em.

-- 4 maja 2015, 19:05 --

Tak właśnie zrobiłem z VCDS-em ale teraz będę robił tak jak mówisz, dzięki za radę.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 24 października 2017, 19:58
przez stefan83
Witam
Mam Leona FR z 2015r TDI 150KM. Mam pytanie odnośnie dopalania DPF.
Dopalanie załącza się bardzo często np. praktycznie po każdym tankowaniu oraz co bardziej mnie martwi nawet po jeździe na autostradzie 100-150km z prędkością 170km/h po zjechaniu z autostrady załącza się dopalania (bez ikony tylko podwyższone obroty).
Dodatkowo podczas dopalania podjechałem na serwis i podłączyli pod komputer stan zapchania 7g i po wypaleniu także 7g.
Czy macie podobne objawy? Czy może jakiś problem z czujnikiem że tak często jest dopalanie.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 24 października 2017, 20:10
przez alehandro
Jaki przebieg?
Jakiego typu trasa na co dzień?

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 24 października 2017, 21:37
przez stefan83
Obecnie 30 tysięcy. Tryb jazdy mieszany. Problem z dopalaniem był od razu po zakupie samochodu. Dziwi mnie to bo miałem styczność z innymi samchodami z dpf i w życiu się mi nie odpalał w ten sposób.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 października 2017, 13:04
przez mczelny2401
Kolego szanowy winą tak częstego wypalania dpf jest wspaniała aktualizacja silnika bo mam to samo 120 km w trasie i ponowne wypalanie

-- 25 października 2017, 13:40 --

Kolega posiada Leosia bez aktualizacji i u niego wypala się jedynie po zatankowaniu do pełna

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 października 2017, 17:22
przez stefan83
Da się coś z tym zrobić? ASO napisało maila do Seata bo nie mają pojęcia co się dzieje (rozkładają ręce).

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 października 2017, 18:10
przez mczelny2401
Tuner cofnął mi soft do najstarszego jakiego się dało ale w pracy dpf i głośnej pracy silnika raczej nic się nie zmieniło. Tak wiec raczej nic z tym nie zrobisz. Dodam ze mój ma już aktualizacje ma 2 lata (zrobiona w salonie w DE) i dpf jest w dobrej kondycji tylko tak jak i Ciebie strasznie mnie drażni ze tak często się wypala

-- 25 października 2017, 19:10 --

Podwyższone obroty nie zawsze oznaczają wypalanie dpf. W lecie powoduje je klimatyzacja zaś w zimie dogrzewanie silnika

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 października 2017, 19:04
przez stefan83
Raczej na 100% to DPF bo trwa to równe 15min, a ja muszę nieraz siedzieć jak d... aż się wypali.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 25 października 2017, 19:11
przez mczelny2401
To tak jak i u mnie około 15 min się wypala

-- 25 października 2017, 20:11 --

Ja już czytałem różne fora i wszyscy po aktualizacji maja problemy z częstym wypalaniem. Miałem nadzieję ze po cofnięciu softu będzie ok a tu du..

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 27 października 2017, 09:09
przez chlorek
mczelny2401 napisał(a):maja problemy z częstym wypalaniem.

Czyli co ile?. 100km - 500km?.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 27 października 2017, 10:51
przez mczelny2401
Masz napisane wyżej 100-150 km

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 27 października 2017, 14:12
przez Arczii
tak może z innej beczki troszke ale dalej w temacie
po 1 skoro jak bylo napisane ktos kupuje auto tdi i 95% trasy to miasto wiec pytam sie po co ?
po 2 nie wiem co wy macie z tymi DPF posiadam te ustrojstwo jak zostało nazwane i nie mam problemu z tym a auto swego czasu jeździło przez 2,5 roku tylko i wyłącznie po mieście i zero nic nul awarii tylko ja mam mk2 a tak wiem temat jest o mk3- to ja nie wiem jak wy jeździcie w mieście - jak emeryt ? niedzielny kierowca ?

Sorry ale musiałem to napisać nikogo nie miałem zamiaru obrazić czy coś...

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 27 października 2017, 14:33
przez mczelny2401
Sorry kolego ale Ty masz chyba problem ze zrozumieniem tego co napisaliśmy. Dpf wypala się po pokonaniu 100-150 km w trasie i jest tak po wspaniałej aktualizacji silnika

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 28 października 2017, 19:23
przez artek90
Moj 1.6tdi ma juz 32 tys km od 2015 i wypalanie na postoju włączyło mi sie tylko raz przy 10 tys km. Jezdze w trasie i troszke w miescie.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 28 października 2017, 19:34
przez mczelny2401
Widocznie jadąc w trasie nawet nie widzisz kiedy się wypala. Do tego problem jaki opisywaliśmy dotyczy 2.0 150 km

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 grudnia 2017, 18:19
przez coach66
Ja usunąłem w aucie żony i mam spokój:) Pomykała tylko po mieście, DPF nie miał żadnego sensu, cały czas trzeba było wypaplać awaryjnie, a turbosprężarka powoli zaczynała gwizdać. Usunąłem i zamontowałem Kata, ale z tego co usłyszałem to jest inny sposób na badanie analizatorem, ala afera diselgate :) Polecam chłlopaków z Rzeszowa http://www.autolab.com.pl. Wiedzą co robią.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 grudnia 2017, 19:09
przez alehandro
coach66 napisał(a): ale z tego co usłyszałem to jest inny sposób na badanie analizatorem


Rozwiń temat bo zanęciłeś i sie ukryłeś;)

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:41
przez ktry
Po co analizator spalin wystarczy tylko paluch końcówkę wydechu i już wiadomo czy jest wycięty DPF. Nawet tęmpy policjant z drogówki jest w stanie to sprawdzić nie mówiąc już o stacji diagnostycznej.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 grudnia 2017, 20:51
przez coach66
Przecież policjant co najwyżej patrzy na naklejkę znamionową i tam ma podane ile może być zadymienia. Co do myku to goście z Autolab znają sposób, ale zdaję się, że badane wymaga wkręcenia się silnika ponad 3000 tyś obr. :D

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF

PostNapisane: 3 grudnia 2017, 21:16
przez alehandro
coach66 napisał(a):ale zdaję się, że badane wymaga wkręcenia się silnika ponad 3000 tyś obr. :D


tym samym nie było by możliwe w dieslu z blokadą na 2,5k obrotów...

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 4 grudnia 2017, 16:03
przez mczelny2401
Podpiąłem kumpla Leona pod kompa . Jego auto jest bez aktualizacji. Przebiegi mamy podobne on 70 u mnie 90 tys. km. Trasy jakie pokonujemy są podobne. Różnica jest taka ze u mnie zbiera 2 razy tyle sadzy więc u niego wypala się co 400 km a u mnie co 200 km do tego u mnie potrafi rozpocząć procedurę wypalania na zimnym silniku

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 00:06
przez coach66
Jedz do jakiegoś magika niech Ci wgra stary program, przecież tak długo nie pojeździsz.

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 10:54
przez mczelny2401
Już pisałem wcześniej że tuner mi wgrał najstarszy soft jaki jest możliwy ale w pracy dpf żadnej poprawy więc widocznie samym cofnięciem softu nie osiągniemy sukcesu.

-- 7 grudnia 2017, 10:54 --

Możliwe że trzeba wykonać całkowity reset sterownika ale raz że nie mam na to odwagi a dwa osoby która mnie zapewni że po zmianach wszystko będzie jak przed wgraniem aktualizacji

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 10:59
przez chlorek
mczelny2401 napisał(a):potrafi rozpocząć procedurę wypalania na zimnym silniku

To się zdarza. Nawet w starszych jednostkach to się działo. Warto sprawdzić świece żarowe (na spalonych CR odpali). Bo jak masz spadek napięcia i większy pobór prądu to może przez to się włączać (przynajmniej tak mi elektryk tłumaczył).

Re: Zapchany Filtr cząstek stałych DPF 5F

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 11:32
przez mczelny2401
Świece są ok bo odpala równo i nie wywala żadnego błędu. Pobór prądu na pewno miał duży bo miał odpalone grzanie foteli lusterek i tylnej szyby