Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez krzys887 » 11 października 2016, 10:24

Witam forumowiczów !

Chciałbym zapytać czy wie ktoś może co wchodzi w zakres pierwszego przeglądu serwisowego w Seacie Leonie 5F z silnikiem 2.0 TDI (CRMB).
Pierwszy przegląd według książki to po 30tys. km lub 2 latach, u mnie zbliża sie to pierwsze. Szukałem na forum ale odpowiedzi nie znalazłem.
Moje pytanie wzięło sie stad że zadzwoniłem do dwóch ASO i usłyszałem różne odpowiedzi. Przykładowo jeden pan mówił że trzeba wymienić filtr paliwa teraz a inny mówił że nie trzeba go wymieniać. Kolejna sprawa to powiedziano mi że filtr powietrza silnika po 60tys, a w innym nawet po 90 lub 3 latach co jest dla mnie totalną abstrakcją w uturbionym silniku. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

pozdrawiam Krzysztof
Zobacz Profil
krzys887
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 listopada 2015, 20:38
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez korek16 » 11 października 2016, 21:20

Po 30 kkm do wymiany masz filtr powietrza,filtr oleju,filtr kabinowy,olej. Filtr paliwa po 60 kkm
2.0 tdi 184 fr.
Zobacz Profil
korek16
Stella +
Stella +
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18 marca 2014, 19:01
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: LEON 5F FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez krzys887 » 12 października 2016, 08:27

Dzięki za info, więc zrobie jak kolega korek16 radzi. Dziwna wydawała mi się wymiana filtra paliwa juz po 30 kkm, chyba ktoś tu chciał mnie naciągnąć.

pozdro.
Zobacz Profil
krzys887
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 listopada 2015, 20:38
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez facet01 » 12 października 2016, 11:12

u mnie nie wymienili filtra powietrza przy 30kkm. Natomiast powiedzieli żebym trzymał do wymiany oleju przy 45kkm.
PS Na forum jest ogólny topic o przeglądachhttp://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45504. temat pewnie pójdzie do kosza.
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez artek90 » 26 października 2016, 10:29

Czas wymiany filtrów polecam skrócić o połowę. Olej co 15 tys km. Powietrza co 30. Paliwa co 45. Filtr kabinowy co roku lub co 15-20 tys km. Na dłuższą metę auto sie odwdzięczy. Mój kuzyn mechanik juz nie jedno auto serwisowane w systemie long life musiał naprawiać...
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez wsowa » 27 października 2016, 21:12

artek90 napisał(a):Mój kuzyn mechanik juz nie jedno auto serwisowane w systemie long life musiał naprawiać...
A w short life ile? Jedno?
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez 5eba » 3 listopada 2016, 14:58

U mnie przy 13 tys wymienili olej tylko, przy 28 tez olej tylko. Jak pojechalem po 40tys to powiedzialem ze chce wymiane wszystkich filtrow to powiedzieli ze wymienia tylko olej, kabinowy, i paliwa. A powietrza sie zmienia co 60 tys. Zdziwieni byli ze przyjechalem predzej na serwis. Zgodzilem sie wiec. Na drugi dzien przy odbiorze powiedzieli ze nie zmienili filtra paliwa bo tez co 60 sie zmienia. Zdenerwowalem sie i pojechalem do innego dilera i kupilem filtr powietrza i paliwa i zmienilem samemu. Paliwa byl ciemno brazowy a powietrza mocno juz poszarzaly i zakurzony. Denerwuje mnie takie podejscie. Chce wymienic predzej i koniec. On mial na kartce serwisy, 15tys lub rok, 30 tys lub dwa lata, i 45 tys lub trzy lata. Trzeci serwis chcial podciagnac pod ten pierwszy. Auto poltora roku. Tlumaczyli ze auto nie ma dwoch lat. To ja mu na to ze 40 tys juz ma a nie 30. Ale oni wiedza lepiej.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez facet01 » 3 listopada 2016, 15:10

5eba napisał(a):U mnie przy 13 tys wymienili olej tylko, przy 28 tez olej tylko. Jak pojechalem po 40tys to powiedzialem ze chce wymiane wszystkich filtrow to powiedzieli ze wymienia tylko olej, kabinowy, i paliwa. A powietrza sie zmienia co 60 tys. Zdziwieni byli ze przyjechalem predzej na serwis. Zgodzilem sie wiec. Na drugi dzien przy odbiorze powiedzieli ze nie zmienili filtra paliwa bo tez co 60 sie zmienia. Zdenerwowalem sie i pojechalem do innego dilera i kupilem filtr powietrza i paliwa i zmienilem samemu. Paliwa byl ciemno brazowy a powietrza mocno juz poszarzaly i zakurzony. Denerwuje mnie takie podejscie. Chce wymienic predzej i koniec. On mial na kartce serwisy, 15tys lub rok, 30 tys lub dwa lata, i 45 tys lub trzy lata. Trzeci serwis chcial podciagnac pod ten pierwszy. Auto poltora roku. Tlumaczyli ze auto nie ma dwoch lat. To ja mu na to ze 40 tys juz ma a nie 30. Ale oni wiedza lepiej.

No co Ty gdzie tak było bo przede mną 45kkm...
Zobacz Profil
facet01
Sport
Sport
 
Posty: 858
Dołączył(a): 3 listopada 2007, 10:46
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez 5eba » 3 listopada 2016, 16:20

Salon Seata w Doncaster, Anglia. Wiec raczej nie grozi Ci to. Nastepny serwis raczej bede robil gdzie indziej.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez Cytek » 18 marca 2017, 12:12

Filtry paliwa zalecam wymieniać przy każdym przeglądzie a przegląd maksymalnie co 15 tysięcy. Oczywiście jeśli chcecie użytkować dłużej samochód. Pamiętajmy, że mamy w tym modelu CR a ciśnienie liczymy w setkach barów część oczywiście wraca powrotem filtr dostaje po zadzie i oszczędzanie na tym jakże małym i stosunkowo tanim elemencie (około 200 PLN) jest dosyć krótkowzroczne... widziałem już rozerwane filtry paliwa i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.
Zobacz Profil
Cytek
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 maja 2016, 11:26
Auto: Ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez marpit » 4 kwietnia 2017, 22:04

Cytek napisał(a):i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.

Jest to typowe działanie mechaników, wymieniać wszystko aby kasa była. Pompy w CR wytrzymują spokojnie 3x tyle co piszesz trzeba tylko o nie zadbać.
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

Postprzez Cytek » 23 maja 2017, 12:21

marpit napisał(a):
Cytek napisał(a):i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.

Jest to typowe działanie mechaników, wymieniać wszystko aby kasa była. Pompy w CR wytrzymują spokojnie 3x tyle co piszesz trzeba tylko o nie zadbać.


Nie jestem mechanikiem, ale znam wielu mechaników specjalizujących się w grupie i takie są ich prywatne zalecenia. Koszt wymiany jest znikomy w stosunku do ewentualnych uszkodzeń które mogą powstać. A tak naprawdę nie ma jak dbać o pompę wysokiego ( tylko wymiana filtra)
Zobacz Profil
Cytek
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6 maja 2016, 11:26
Auto: Ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD


Powrót do Leon 3 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości