Strona 1 z 1

Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 11 października 2016, 10:24
przez krzys887
Witam forumowiczów !

Chciałbym zapytać czy wie ktoś może co wchodzi w zakres pierwszego przeglądu serwisowego w Seacie Leonie 5F z silnikiem 2.0 TDI (CRMB).
Pierwszy przegląd według książki to po 30tys. km lub 2 latach, u mnie zbliża sie to pierwsze. Szukałem na forum ale odpowiedzi nie znalazłem.
Moje pytanie wzięło sie stad że zadzwoniłem do dwóch ASO i usłyszałem różne odpowiedzi. Przykładowo jeden pan mówił że trzeba wymienić filtr paliwa teraz a inny mówił że nie trzeba go wymieniać. Kolejna sprawa to powiedziano mi że filtr powietrza silnika po 60tys, a w innym nawet po 90 lub 3 latach co jest dla mnie totalną abstrakcją w uturbionym silniku. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

pozdrawiam Krzysztof

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 11 października 2016, 21:20
przez korek16
Po 30 kkm do wymiany masz filtr powietrza,filtr oleju,filtr kabinowy,olej. Filtr paliwa po 60 kkm

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 12 października 2016, 08:27
przez krzys887
Dzięki za info, więc zrobie jak kolega korek16 radzi. Dziwna wydawała mi się wymiana filtra paliwa juz po 30 kkm, chyba ktoś tu chciał mnie naciągnąć.

pozdro.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 12 października 2016, 11:12
przez facet01
u mnie nie wymienili filtra powietrza przy 30kkm. Natomiast powiedzieli żebym trzymał do wymiany oleju przy 45kkm.
PS Na forum jest ogólny topic o przeglądachhttp://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45504. temat pewnie pójdzie do kosza.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 26 października 2016, 10:29
przez artek90
Czas wymiany filtrów polecam skrócić o połowę. Olej co 15 tys km. Powietrza co 30. Paliwa co 45. Filtr kabinowy co roku lub co 15-20 tys km. Na dłuższą metę auto sie odwdzięczy. Mój kuzyn mechanik juz nie jedno auto serwisowane w systemie long life musiał naprawiać...

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 27 października 2016, 21:12
przez wsowa
artek90 napisał(a):Mój kuzyn mechanik juz nie jedno auto serwisowane w systemie long life musiał naprawiać...
A w short life ile? Jedno?

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 3 listopada 2016, 14:58
przez 5eba
U mnie przy 13 tys wymienili olej tylko, przy 28 tez olej tylko. Jak pojechalem po 40tys to powiedzialem ze chce wymiane wszystkich filtrow to powiedzieli ze wymienia tylko olej, kabinowy, i paliwa. A powietrza sie zmienia co 60 tys. Zdziwieni byli ze przyjechalem predzej na serwis. Zgodzilem sie wiec. Na drugi dzien przy odbiorze powiedzieli ze nie zmienili filtra paliwa bo tez co 60 sie zmienia. Zdenerwowalem sie i pojechalem do innego dilera i kupilem filtr powietrza i paliwa i zmienilem samemu. Paliwa byl ciemno brazowy a powietrza mocno juz poszarzaly i zakurzony. Denerwuje mnie takie podejscie. Chce wymienic predzej i koniec. On mial na kartce serwisy, 15tys lub rok, 30 tys lub dwa lata, i 45 tys lub trzy lata. Trzeci serwis chcial podciagnac pod ten pierwszy. Auto poltora roku. Tlumaczyli ze auto nie ma dwoch lat. To ja mu na to ze 40 tys juz ma a nie 30. Ale oni wiedza lepiej.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 3 listopada 2016, 15:10
przez facet01
5eba napisał(a):U mnie przy 13 tys wymienili olej tylko, przy 28 tez olej tylko. Jak pojechalem po 40tys to powiedzialem ze chce wymiane wszystkich filtrow to powiedzieli ze wymienia tylko olej, kabinowy, i paliwa. A powietrza sie zmienia co 60 tys. Zdziwieni byli ze przyjechalem predzej na serwis. Zgodzilem sie wiec. Na drugi dzien przy odbiorze powiedzieli ze nie zmienili filtra paliwa bo tez co 60 sie zmienia. Zdenerwowalem sie i pojechalem do innego dilera i kupilem filtr powietrza i paliwa i zmienilem samemu. Paliwa byl ciemno brazowy a powietrza mocno juz poszarzaly i zakurzony. Denerwuje mnie takie podejscie. Chce wymienic predzej i koniec. On mial na kartce serwisy, 15tys lub rok, 30 tys lub dwa lata, i 45 tys lub trzy lata. Trzeci serwis chcial podciagnac pod ten pierwszy. Auto poltora roku. Tlumaczyli ze auto nie ma dwoch lat. To ja mu na to ze 40 tys juz ma a nie 30. Ale oni wiedza lepiej.

No co Ty gdzie tak było bo przede mną 45kkm...

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 3 listopada 2016, 16:20
przez 5eba
Salon Seata w Doncaster, Anglia. Wiec raczej nie grozi Ci to. Nastepny serwis raczej bede robil gdzie indziej.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 18 marca 2017, 12:12
przez Cytek
Filtry paliwa zalecam wymieniać przy każdym przeglądzie a przegląd maksymalnie co 15 tysięcy. Oczywiście jeśli chcecie użytkować dłużej samochód. Pamiętajmy, że mamy w tym modelu CR a ciśnienie liczymy w setkach barów część oczywiście wraca powrotem filtr dostaje po zadzie i oszczędzanie na tym jakże małym i stosunkowo tanim elemencie (około 200 PLN) jest dosyć krótkowzroczne... widziałem już rozerwane filtry paliwa i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 22:04
przez marpit
Cytek napisał(a):i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.

Jest to typowe działanie mechaników, wymieniać wszystko aby kasa była. Pompy w CR wytrzymują spokojnie 3x tyle co piszesz trzeba tylko o nie zadbać.

Re: Pierwszy przegląd serwisowy 2.0 TDI CRMB zakres

PostNapisane: 23 maja 2017, 12:21
przez Cytek
marpit napisał(a):
Cytek napisał(a):i bardzo często w takiej sytuacji wymieniamy także pompę wysokiego ciśnienia (opiłki w filtrze) a czasami cały układ wtryskowy. Pompę wysokiego należy wymienić także samemu przy przebiegu około 100 tyś. Oczywiście serwis o tym nie wspomina.

Jest to typowe działanie mechaników, wymieniać wszystko aby kasa była. Pompy w CR wytrzymują spokojnie 3x tyle co piszesz trzeba tylko o nie zadbać.


Nie jestem mechanikiem, ale znam wielu mechaników specjalizujących się w grupie i takie są ich prywatne zalecenia. Koszt wymiany jest znikomy w stosunku do ewentualnych uszkodzeń które mogą powstać. A tak naprawdę nie ma jak dbać o pompę wysokiego ( tylko wymiana filtra)