Strona 1 z 1

Szum, różne obroty

PostNapisane: 30 maja 2018, 10:59
przez czarny07
Witajcie. Zrobiłem dopiero jakieś 3 tys Leonem St FR 2014r (184km, dsg). Prośba o waszą opinię co myślicie o problemie który pojawił się po wymianie opon na letnie.

Przy kupnie opony zimowe (runflat). Wszystko było ok. Po zmianie na letnie nowe (już nie runflat) (sava intensa uhp2) od razu zacząłem słyszeć szum z przodu przy prędkościach 100-125 km/h. Poza tymi prędkościami cisza. Dodawanie gazu, hamowanie nie ma wpływu. Skręt w jedną stronę nasila objawy, skręt w drugą zmniejsza szum. Dźwięk taki jak przy zużytym łożysku, ale ostatnio chłopaki mi stetoskopem osłuchali i mówią , że łożyska ok. Lewa opona podczas kręcenia się na podnośniku widać, że unosi się lekko góra, dół. Na chłopski rozum, to jak dla mnie opona, ale znajomy mechanik obawia się, że to może być skrzynia dsg (łożysko). Ogólnie liczę na uspokojenie mnie, ale w sumie po prostu piszcie co to może być :shock: Jak usłyszałem "skrzynia" to mi nogi zmiękły.

Druga sprawa: zauważyłem, że po zatrzymaniu miewam różne obroty. Zwykle jest ok 750, ale dość często jest ok. 1000. I to niezależnie, czy klima włączona, silnik ciepły czy zimny. Czy to normalne?

Z góry dzięki.

Ps. Jeszcze pytanie czy jakiś możecie serwis polecić w okolicach Trójmiasta

Re: Szum, różne obroty

PostNapisane: 30 maja 2018, 11:29
przez alehandro
Obroty mogą być spowodowane dopalaniem dpf więc tu zatrzymał bym się na tym. Sprawdź sobie na kompie co ile wypala Ci się filtr.
Jakie trasy jeździsz?

Szum?
Łozysko, koło, przegub (mało prawdopodobny ale nasilanie przy skręcie...)

DSG? jakie było uzasadnienie diagnozy? spodziewał bym się tu raczej objawów w pracy na określonych obrotach, a nie prędkości.

Re: Szum, różne obroty

PostNapisane: 31 maja 2018, 10:50
przez czarny07
No uzasadnienia za bardzo nie było. Po prostu tego się "obawia". Trasy mieszane. Miasto, co drugi dzień trasy jakies 80 km. Co kilka tygodni trasy 800km.

Jeszcze o jedną rzecz zapomniałem spytać. Wentylacja przestała mi grzać. Tylko mi samochód chłodzi. Diagnoza - nagrzewnica jest pozatykana - do wymiany. Chciałem spytać czy taką nagrzewnicę można jakoś regenerować ? (po prostu jakoś oczyścić te lamele). I gdzie można tanio kupić najlepiej oryginalną, bo zamienniki neistety nie zawsze pasują.