Strona 1 z 1

Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 10:00
przez countryfan
Witajcie,
Dziś po przejechaniu kilkunastu km i zatrzymaniu zobaczyłem, że mam "za wysokie niskie obroty " ;) - czyli ok 1 tys obr/min.
Czyżby DPF się wypalał? Temperaturę silnika pokazywało 90st C, a oleju bodaj 99st C. Silnik CRBC.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 11:18
przez B3N
Obroty również podwyższa klimatyzacja. Żeby wypalić DPF to obroty na 1 000 to za mało, więc to raczej nie DPF, a możliwe większe zapotrzebowanie na energie przez podzespoły typy klima , alternator.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 11:40
przez cysiu100
Może to być od klimatyzacji. U mnie silnik 1.6 tdi przy upalach jest właśnie w granicy 1000 obrotów naewt jak wyłączę klimę muszę troche przejechać by obroty wróciły do normalnych. Może to też być wypalanie dpf. Właśnie wtedy obroty stają na 1000 dodatkowo wiatrak na chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 11:55
przez countryfan
cysiu100 napisał(a):Może to być od klimatyzacji. U mnie silnik 1.6 tdi przy upalach jest właśnie w granicy 1000 obrotów naewt jak wyłączę klimę muszę troche przejechać by obroty wróciły do normalnych. Może to też być wypalanie dpf. Właśnie wtedy obroty stają na 1000 dodatkowo wiatrak na chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach.


O to, to, to. Wentylator chłodnicy chodził na maxa. Kurcze, nie wiedziałem (mój pierwszy diesel i z dpf-em) i zgasiłem silnik :oops:

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 13:28
przez B3N
DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 15:11
przez cysiu100
Jest wypalanie okresowe także na postoju jeśli nie ma do tego warunków drogowych. Podniesione obroty i wiatrak na maksa sa tez przez jakiś czas po wypalaniu dpf na trasie, do czasu schlodzenia filtra czastek stalych. Wszystko Panowie jest w instrukcji strona 223

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 21:43
przez mczelny2401
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 lipca 2018, 22:21
przez countryfan
mczelny2401 napisał(a): Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie


No i dokładnie tak było, obroty ok 1tys i zużycie 1.1L/h, wentylator na max.
Dzieki wszystkim za info :brawo:

Przy okazji czy warto byłoby gdzieś podjechać na wgranie starszego softu i wyłączenie S&S ? Np. Gregor10?
Na ile Nm policzona jest skrzynia i sprzęgło w 150KM wersjach /ile bezpiecznie można go podkręcić/?

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 7 lipca 2018, 04:55
przez mczelny2401
Ja mam wgrany stary soft u Gregora ale częstość wypalań pozostała jeśli to masz na myśli. Z tego silnika zrobisz około 180 KM bo więcej turbo nie wydmucha

-- 7 lipca 2018, 05:55 --

Wracając jeszcze do filtra DPF to kolega ma CRBC i na ekosofcie wypala się co około 350-400 km

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 9 lipca 2018, 07:48
przez countryfan
mczelny2401 napisał(a):Ja mam wgrany stary soft u Gregora ale częstość wypalań pozostała jeśli to masz na myśli. Z tego silnika zrobisz około 180 KM bo więcej turbo nie wydmucha

-- --

Wracając jeszcze do filtra DPF to kolega ma CRBC i na ekosofcie wypala się co około 350-400 km


OK, czyli downgrade softu niewiele pomoże.
Jak po programie zmieniło Ci się spalanie?

Muszę sprawdzić u siebie czy w ogóle zauważę co ile mi się wypala - codziennie dojeżdżam autostradą do pracy i niekoniecznie muszę to zobaczyć.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 9 lipca 2018, 10:39
przez mczelny2401
Proszę tu kolega z forum opisał wszystko:
viewtopic.php?f=5&t=64322&p=732031#p732031

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 9 lipca 2018, 14:09
przez countryfan
mczelny2401 napisał(a):Proszę tu kolega z forum opisał wszystko:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... 31#p732031


No proszę, pytam bo po programie 1.8T zaczęło jechać ale i zaczęło żłopać zamiast 12.5L ->14.5-15L :twisted:

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 9 lipca 2018, 17:18
przez alehandro
Kolega mczelny już sporo napisał.

Jeśli procedura wypalania rozpocznie się w trasie i nie skończy zanim wylądujesz na spotoju to auto ma obroty ok 1tys i wentylatory max.
Jeden z kolegów wcześniej trochę oszukał pisząć, że jest inaczej.
klima może podbic obroty z zasady ( u zony w corsie 1.4 tak jest :wink: ), ale u siebie podniesionego spalania na postoju i może nieco w trakcie jazdy nidgy nie zauważyłem podniesionych obrotów.

Spalanie po programie u mnie zgodnie z wątkiem nic szczególnie sie nie zmieniło.
Może gdybym pałował auto pzed i po to różnica była by bardziej widoczna, ale to nie moja bajka.

Jesli jeździsz trasy i jeździsz z prędkościami autostradowymi a nie 90 za tirem w tunelu powietrznym będzie Cię dopalanie na postoju łapać raz na jakiś czas. U mnie przy 140k dpf po kompie igła.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 10 lipca 2018, 10:54
przez countryfan
alehandro napisał(a):Spalanie po programie u mnie zgodnie z wątkiem nic szczególnie sie nie zmieniło.
Może gdybym pałował auto pzed i po to różnica była by bardziej widoczna, ale to nie moja bajka.

Jesli jeździsz trasy i jeździsz z prędkościami autostradowymi a nie 90 za tirem w tunelu powietrznym będzie Cię dopalanie na postoju łapać raz na jakiś czas. U mnie przy 140k dpf po kompie igła.


Zawalidrogą raczej nie jestem :twisted: lubię płynną, szybką jazdę na tempomacie. Kręcenie wysoko silnika i piski spod świateł to też nie moja domena. Jazda ma mnie nie męczyć i być płynna.
Codziennie dojeżdżam do pracy autostradową obwodnicą miasta, z tym, że natężenie ruchu jest takie, że trudno przez dłuższą chwilę utrzymać obroty >2500/min na VI biegu, nierzadko zdarza się jazda obwodnicą na biegu I, II lub III dlatego spodziewam się, że będzie się czasem wypalał na biegu jałowym.

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 10 lipca 2018, 12:09
przez mczelny2401
Co do wypalania pasywnego to u mnie zachodzi ono podczas jazdy autostradowej przy prędkości 150 km/h na 6 biegu. Wystarczy że zmniejszę prędkość do 140 km/h i zasyfienie zaczyna powoli wzrastać więc wypalanie aktywne filtra po zjeździe z autostrady gdzie jechaliśmy np 120 km/h na tempomacie to nic nadzwyczajnego bo kiedyś te 24 g sadzy musi się uzbierać

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 11 lipca 2018, 08:50
przez countryfan
mczelny2401 napisał(a):Co do wypalania pasywnego to u mnie zachodzi ono podczas jazdy autostradowej przy prędkości 150 km/h na 6 biegu. Wystarczy że zmniejszę prędkość do 140 km/h i zasyfienie zaczyna powoli wzrastać więc wypalanie aktywne filtra po zjeździe z autostrady gdzie jechaliśmy np 120 km/h na tempomacie to nic nadzwyczajnego bo kiedyś te 24 g sadzy musi się uzbierać


Wychodzi na to, że auta z DPFem są dla tych którzy lubią zap... jeździć szybko - no i taka to ekologia :shock:

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 11 lipca 2018, 09:12
przez mczelny2401
No dokładnie na to by wychodziło z moich obserwacji :wink:

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 11 lipca 2018, 11:31
przez countryfan
mczelny2401 napisał(a):No dokładnie na to by wychodziło z moich obserwacji :wink:


Inna sprawa, że 1.8T przy takiej jeździe pali lekko licząc 12-13 benzyny, a klekot 6L ropy 8)

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 29 lipca 2018, 16:00
przez STLeon
mczelny2401 napisał(a):
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie

Potwierdzam...wypalanie przy 1100 o/min na postoju,wentylator schładza silnik nawet do 5 min po wyłączeniu silnika,klima u mnie nie generuje takich obrotów na jałowym nawet w obecne upały,ale z zasprzęgloną 1 na światłach obroty też wzrastają do ok.1000 o/min,ale to chyba jest związane z s&s,lub z systemem ruszania pod górkę...

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 22:42
przez alehandro
STLeon napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):
B3N napisał(a):DPF NIEwypala się na 1000 obrotach, to są obroty jałowe. Około 750-850 bez obciążenia. 1000 -1100 z obciążeniem układu typu klima czy inne odbiorniki.
DPF to minium 2500 obrotów.

Nie pisz głupot jeśli nie posiadasz wiedzy. Właśnie przy wypalaniu obroty są na pozomie 1tys obrotów. Tak samo klima wymusza takie obroty w upalne dni ale kiedy klima podnosi obroty to chwilowe spalanie jest na poziomie 0.7 l a przy wypalaniu ponad 1l. Można też to sprawdzić wystarczy wyłaczyć klimę i dodać gazu jeśli obroty nie spadną to mamy wypalanie

Potwierdzam...wypalanie przy 1100 o/min na postoju,wentylator schładza silnik nawet do 5 min po wyłączeniu silnika,klima u mnie nie generuje takich obrotów na jałowym nawet w obecne upały,ale z zasprzęgloną 1 na światłach obroty też wzrastają do ok.1000 o/min,ale to chyba jest związane z s&s,lub z systemem ruszania pod górkę...


Mały up.
Przy obecnych upałach klima ustawiona na 4-5C poniżej temp otoczenia podniosła obroty pod 1k, a zatem nie tylko dpf "podnosi ciśnienie" :-)

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 7 sierpnia 2018, 06:56
przez mczelny2401
Z moich obserwacji wynika iż to nie tyle temp. zewnętrzna a wewnętrzna jest winna za podniesienie obrotów bo gdy auto jest zaparkowane w garażu to nigdy się to nie dzieję a wystarczy postawić go w słoneczku i zaraz po odpaleniu obroty są podnoszone

Re: Podwyższone obroty biegu jałowego - DPF?

PostNapisane: 10 sierpnia 2018, 09:56
przez Le0nZawodowiec
U mnie to samo praktycznie od nowosci i tylko w upaly jak odpalam auto z wlaczona klima to podnosi obroty.

-- 10 sierpnia 2018, 09:55 --

Wystarczy ze wylacze klime, przegazuje i obroty wracaja do normy. Ponowne wlaczenie klimy skutkuje tym samym