Strona 1 z 1
Błędy P0544/P2080 Temp. Spalin g235

Napisane:
20 sierpnia 2020, 16:58
przez Deleon
Hej, mam problem ze swoim 2.0 Tdi cr. Kłopot polega na tym wyrzuca mi błąd p0544 oraz p2080 i tak na zmianę raz ten raz ten. Jest to błąd od czujnika temp. spalin g235, ponadto auto też nie rozwija pełnej mocy - dławi się przy pełnym bucie. Pewnie dlatego że odcina turbine ponieważ temp. jest za wysoka. Podczas butowania dochodzi do 700° i lepiej, wszystkie trzy czujniki są sprawne. Jakieś pomysły od czego zacząć diagnozę? Posiadam Obdeleven pro. Dodam tez ze silnik jest po chipie aczkolwiek przed nim działo się to samo z tym że wpadał w tryb awaryjny. Odkąd zrobiony został chip to przez pewien czas był spokój a teraz wszystko wróciło na nowo. Pozdrawiam
Re: Błędy P0544/P2080 Temp. Spalin g235

Napisane:
20 sierpnia 2020, 18:05
przez illusion3
Nieznam się ale tak na odczucie, to czujniki sprawne bo? po długim postoju pokazują temp. otoczenia?
Z tego co ja wyczytałem to awaria obwodu czujnika więc jak nie wiązka to (co bardzo prawdopodobne) czujnik temp. się zurzył (rząd 1 czujnik1)
Poprostu zmniejszył swoją oporność(na zwiększenie jest inny błąd) i to nie koniecznie we wszystkich zakresach dlatego może ci się wydawać że jest dobry.
Re: Błędy P0544/P2080 Temp. Spalin g235

Napisane:
24 sierpnia 2020, 19:36
przez Barcik93
Witam mam ten sam problem auto po czipie jest 2.0 TDI 150koni na 182 i ten sam błąd mi wyskakuję już dwa czujniki wymienione temperatury spalin w serwisie w dalej to samo przy jeździe 210 km/h zapalają mi się kontrolka od świec żarowych już nie wiem co robić gdzie szukać może ktoś wie gdzie leży wina?
Re: Błędy P0544/P2080 Temp. Spalin g235

Napisane:
25 sierpnia 2020, 22:40
przez Deleon
A więc z moich obserwacji wynika że problemem jest zbyt wysoka temperatura spalin przy wyjściu z turbo którą mierzy czujnik g235 i po prostu odcina moc silnika ze względu na bezpieczeństwo silnika kiedy temperatura ta przekroczy <800° - przynajmniej tak jest u mnie. Jak na razie doszedłem do wniosku że chip mógł zostać nieumiejętnie wykonany nie mając na szczególnej uwadze temp spalin. Albo za dużo powietrza albo paliwa przez co temperatura spalin jest strasznie wysoka. Powodem może być także: uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy/ukł. paliwowego, zapchanie lub stopienie( od wys. temp.) dpf sądzą bądź popiołem ( u mnie na dzień dzisiejszy sadzy jest 14g a popiołu 45g) albo problemem może być błędnie ustawiona synchronizacja rozrządu. W piątek jadę do warsztatu sprawdzić w czym dokładnie tkwi problem, ponieważ ja posługuje się tylko Obdeleven w którym mogę odczytać np. dane z czujników temp. spalin. Tak jak wspomniałem: zły chip, zapchany/stopiony dpf, problem z układem wtryskowym lub zła synchronizacja rozrządu. Jaki masz przebieg u siebie? W chłodne dni problem ten też występuje?