Strona 1 z 1

Regulacja zmiennej geometrii turbo 2.0, 150KM

PostNapisane: 23 marca 2021, 10:27
przez RaaDzio
Witam
Czy ktoś wie może jak reguluje się sztangę turbiny w 2,0 diesel 150km? Foto poniżej, brak tutaj śruby do regulacji jej długości jak bylo w starych dieslach:
https://www.kolmot.com.pl/mobile/pl/p/Z ... 16M-/2570#

Mój problem polega na tym, że auto zaczęło wydawać dziwne dźwięki przy odpuszczaniu gazu i kiedyś w starym tdi na pompowtryskach mialem identycznie przypadłość. Regulacja sztangi załatwiła sprawę. Poniżej link do film z tym dźwiękiem (p.s. nie zwracać uwagi na opis, to napewno nie dwumasa):
https://youtu.be/fZkVI2m5gpA

Z góry dzięki za wszelką pomoc. :-D

Re: Regulacja zmiennej geometrii turbo 2.0, 150KM

PostNapisane: 23 marca 2021, 10:50
przez mczelny2401
Idąc twoim tokiem rozumowania najlepiej całkiem odłączyć turbo skoro przeszkadza ci jego naturalny dźwięk :wink:

Re: Regulacja zmiennej geometrii turbo 2.0, 150KM

PostNapisane: 23 marca 2021, 11:07
przez RaaDzio
Twoim zdaniem dzwiek który słychać na filmie jest naturalny? Twój benzyniak tez tak "brzeczy"? Swoją drogą dzięki za "złotą radę"

Re: Regulacja zmiennej geometrii turbo 2.0, 150KM

PostNapisane: 23 marca 2021, 12:08
przez mczelny2401
Tak gdyż takie dźwięki wydaje turbo w tdi podczas ostrego spadku z obrotów. W moim tsi tak nie "brzęczy" bo mam ogranicznik RPM na postoju i DSG więc jest to nie wykonalne. No a teraz tak na poważnie, to myślę że powinieneś zacząć od diagnostyki komputerowej silnika bo zmniejszenia ciśnienia doładowania na "oko" to bardzo zły pomysł