Reklama

Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 9 września 2017, 22:50

Cześć wszystkim,

Chcialem zadac pare pytan i rozwiac kilka watpliwosci dotyczacych zakupu Leona.
(Czy to jest wlasciwy dzial? Nie rzucilo mi sie nic lepszego w oczy...)
Najpierw konfig, pozniej pytania ;-)

Leon FR ST, 1,8 TSI DSG7:
  • kolor Nevada White, wnetrze standard,
  • kola 18" Performance 30/2 machined,
  • pakiet Comfort + (czujniki parkowania przod+tyl, 9 glosnikow + sub, navi)
  • pakiet Comfort Assistant Plus
  • KESSY + Alarm
  • Czarne relingi + czarna podsufitka + full led w srodku,
  • hak holowniczy
  • wirtualny kokpit (w VW Active Info Display).
Za to wszystko konfigurator krzyczy: 123k plus 1800 za wirtualne zegary czyli suma 125 tysiecy.

Teraz pytania do Was:
  • czy ktos ma "ichny" hak holowniczy? Jak to wyglada? Gdzie sie go chowa, jak wyglada zaslepka dziury po haku?
  • pakiet serwisowy - oplaca sie czy nie? Okres 4 lat mnie interesuje. Bedzie to moj pierwszy nowy samochod, wiec nie wiem do konca jak sie ksztaltuja koszty serwisowania.
  • Na jaki realny rabat jako osoba prywatna, w kredycie niskich rat moge liczyc przy wkladzie 30%? Ew. Jestem w stanie jako wspolwlasciciela wrzucic nauczyciela za ktorego jest 4% rabatu.
  • Dziwi mnie to, ze samochod (terminy na styczen) przychodzi na oponach letnich, a w opcji nie ma uniwersalnych na 18" fele - ktos moze walkowal temat ze serwisem?
  • Ostatecznie, samochod czyjes lepkie lapki przygarniaja, AC wszystko pokrywa? Warto dokupic GAP?
  • Czy nastawiac sie na wykup po 4 latach? Chodzi mi o to czy cena jaka daje bank jest na tyle korzystna ze samochod mozna sprzedac z zyskiem?
  • czy w wyposazeniu wg was wszystko jest ok? W sensie czy na przyklad full link tu ma sens? Pewnie do calosci doloze aktualizacje map

Najciekawiej bedzie z zamawianiem wirtualnego kokpitu w "ciemno" :-P
Z gory dzieki wszystkim za pomoc! :-)
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Reklama

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marcin1ja1 » 10 września 2017, 08:04

Na pewno pakietu serwisowego nie opłaca się brać. Sam nawet z handlowcem podliczyliśmy i wychodzi podobnie jakbyś sam płacił na bieżąco przy przeglądach.
5% jest na grupę zawodową.
O ile wiem samochód zawsze przyjeżdża na letnich oponach. Zimowe opony na pewno się przydadzą, więc możesz poprosić aby założyli Ci Twoje zimowe opony a letnie spakowali do bagażnika.
Zamawiasz samochód w dość nietypowym terminie. Dostaniesz go w 2018 a datę produkcji może mieć 2017. Przy odkupie lub sprzedaży kupujący zawsze będzie stękał, że auto jest "rok starsze".
Na Twoim miejscu poczekałbym z kupnem jeszcze 1-2 miesiące. Odbierzesz wtedy auto wyprodukowane w 2018r.
Zobacz Profil
marcin1ja1
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 20 marca 2017, 17:23
Auto: Leon III FL
silnik: CDAA 1.8

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 10 września 2017, 09:30

@marcin1ja1
Czyli co do pakietu dobrze czytałem i rachowałem ;-)
Pan handlowiec mi powiedział, że samochód już będzie 2018...
A to ciekawe że za grupę mi podyktował 4%??
Co prawda nauczyciel już nie pracuje i jest na emeryturze, ale od tego semestru i Pan powiedział, że to jest w stanie ogarnąć z importerem.
Ja poważnie myślę o oponach uniwersalnych, ale skoro tu bym dostał letnie tak czy tak, to chyba faktycznie masz rację :-)
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez czapel » 10 września 2017, 16:13

wirtualny kokpit ??
tego nie ma w leonie
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Auto: alfa
silnik: CHGA 1.6

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 10 września 2017, 16:20

czapel napisał(a):wirtualny kokpit ??
tego nie ma w leonie

Ale po 45 tygodniu bedzie, mozna juz zamawiac, widzialem nawet nieoficjalne foty ;-)
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marek_sopot » 11 września 2017, 10:24

Jestem wlascicielem Leona ST 1.8 DSG od 1,5 miesiąca. Moje uwagi:

1. Wyslij zapytanie ofertowe do wszystkich salonów w PL (nie ma ich dużo), z w/w konfiguracją, potem idź do swojego docelowego salonu z najnizsza oferta w lapie i mow ze chcesz taniej albo chociaz tak samo inaczej jedziesz tam kupic, mi to dało ostatecznie 7% zniżki.

2. Pakiety serwisowe i akutualizacje map się nie opłacają - niby jest pakiet aktualizacji przez 3 lata co 6 miesiecy za 450zł, ale jak informowali mnie w salonie, ostatnia aktualizacja byla w Maju (dostalem takie mapy), a wczesniejsza chyba 10.2015. Wiec nawet kupujac pakiet to co najwyzej raz bedziesz mogl zaktualizaowac mapy w praktyce. A pakiet kosztuje tyle co aktualizacja

3. Comfort Assitant Plus - jesli sie nie myle to ten plus to odczytywanie znakow? Daruj sobie - dziala to mocno tak sobie i szczerze mowiac nigdy mi sie nie przydalo (3k km).

4. Na wykup bym sie nie nastawial (ale to moje podejście), na twoim miejscu minimalizowałbym na maxa wpłatę własną i maksymalizował wykup. Wtedy w przypadku chęci zwrotu do salonu realnie za samochód zaplacisz malo przez te 3-4 lata uzytkowania. Do tego jesli bedziesz mocno o niego dbal i mial niski przebieg to czesto bardziej sie oplaca wykupic i sprzedac od razu na rynku wtórnym (bo i tak zarobisz)

5. Jeśli chodzi o wybór wyposażenia - Jak już dochodzisz do takich kwot za całość to pakiet DCC to absolutny must-have. Chyba najbardziej opłacalny pakiet w kategorii tego co za ta cene oferuje. Komfort jazdy zupelnie inny, duzo lepsza kierownica (progresja).

6. Widzę też, że mocno poszedłeś w wygląd auta - felgi 18", czarna podsufitka. Zupełnie rozumiem twoje podejście, bo też lubię dobrze wyglądające auto, ale mocno sugeruję rozważyć Alcantarę. Kosztuje chyba z 2,5k i w porównaniu do tego co jest w standardzie w FR to jest niebo-ziemia, serio. Ja cholernie żałuję że nie dopłaciłem i jezdze na tych szmaciakach, które zachowują się jakby za rok miały się porwać.
Zakladam ze znasz wady felg 18" - ja nie polecam, ale jesli budzet to byl problem to wolalbym 17" i alcantare niz wieksze felgi.

W razie wiekszej ilosci pytan odnosnie uzytkowania "po ochłonięciu" - pytaj o co chcesz.
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 11 września 2017, 10:48

Hej Marku, dzięki za taką odpowiedź! Już komentuję:
1. Taki mam plan, ale fajnie wiedzieć, że dobiłeś do ~7%, na takie coś też liczę.

2. Kolejna osoba tylko potwierdzająca to co już sam sobie obmyśliłem ;-)

3. To jest tylko wygoda, różnica w cenie znikoma,a przy wirtualnych zegarach spoko sprawa, zwłaszcza jak zapomnisz jakie masz ograniczenie.

4. To widzisz zależy chyba czy masz leasing czy kredyt. Przy kredycie niskich rat, wpłata własna ma wpływ tylko na część kredytowaną samochodu, przynajmniej tak wynika z symulacji:
jak weźmiesz maksymalny (30% wkład) rata Ci spada, przy tym konfigu, bez rabatu do około 1kpln/m-c i jak sobie to pomnożysz x 48 rat i dodasz do tego tą wpłatę własną, to wyjdzie Ci 4-5 tysięcy mniejsza suma, niż 0 wkładu własnego i wysoka rata (prawie 2k) x 48.
Przy tym finansowaniu im więcej wpłacisz na start tym mniej ostatecznie zapłacisz, bo masz mniejszą wartość kredytowaną, CHYBA :-P

5. Kurde, kolejna osoba, która mi to pisze, muszę się chyba umówić na jazdę próbną z takim zawieszeniem.
Z drugiej strony, na co dzień jeżdżę na 18" z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem, bo tak lubię.
Co realnie daje DCC w porównaniu do normalnego zawieszenia FR?

6. Widzisz, cenna uwaga, bo generalnie alcantara mi się nie podoba, nie chodzi o kasę, a bardziej o jej nudniejszy wygląd, ta płaska powierzchnia gdzie masz w szmaciaku tę krateczkę tu jest jednolita i "miziająca", boczki też takie jakieś. Kurde, znowu dajesz do myślenia, ale to bardzo dobrze.
Rozumiem że zostałeś przy 17" standardzie? Jeśli terminy oczekiwania z sąsiedniego postu są prawdziwe (8miechów na te koła), to wrzucę 17" na uniwersalnych oponach, żeby mieć na zimę, a lato wjedzie później ;)

Generalnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, bardzo dziękuję za te przemyślenia!
Jak się sprawuje silniczek i skrzynia? Bo ja się raz przejechałem i się zakochałem, miałem do porównania 1,4 tsi 150KM i czuć wyraźną różnicę w elastyczności, a spalanie niewiele gorsze...
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez leonwiki » 11 września 2017, 13:57

Hak wyklucza pakiet comfort +Ja mam fabryczny ale mam excellence.Nie ma żadnej zaślepki i nic nie widać jak go nie używasz.Pzdr
Zobacz Profil
leonwiki
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 czerwca 2014, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON Excellence
silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 11 września 2017, 14:09

leonwiki napisał(a):Hak wyklucza pakiet comfort +Ja mam fabryczny ale mam excellence.Nie ma żadnej zaślepki i nic nie widać jak go nie używasz.Pzdr

Oooo, a to ciekawe, handlowiec nic nie mówił o tym i konfigurator przez WEB też nie krzyczy, wiesz z jakiego względu wyklucza ten pakiet?

Jesteś pewien, że masz fabryczny? Czy był dorabiany przez serwis na miejscu?
Możesz podesłać foty przed i po założeniu haka?
Z tego co wiem FR, ST jest bardzo specyficzny jeśli chodzi o hak i na początku były ładne cyrki (inny zderzak).
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Mike Poznan » 11 września 2017, 14:22

Mam 1.8tsi ST FR w DAG na felgach 18 i wcale nie uważam ,że DCC to must have ale może bym zmienił zdanie jakbym się przejechał autem z DCC;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Mike Poznan
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 9 marca 2017, 11:16
Auto: LEON
silnik: CDAA 1.8

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez czapel » 11 września 2017, 15:53

mam 1.8 dsg dcc must have :) wieczorem odpowiem na reszte pytan:)
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Auto: alfa
silnik: CHGA 1.6

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez proarnes » 11 września 2017, 18:07

Mam też pytanie odnośnie haka. Mnie sprzedawca poinformował, że hak wyklucza Seat Sound - ma któś obie te opcje?
Konfigurator na stronie pozwala je wybrać razem.
Zobacz Profil
proarnes
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 19:41
Auto: citroen
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 11 września 2017, 18:34

No i czuje ze w subwooferze caly pies bedzie pogrzebany, bo on siedzi w kole zapasowym, a audio jest przecie tez w Comfort+, wiec moze nie byc miejsca na przechowywanie haka ;-)
Ale zobaczymy, ja mam dostac dzisiaj/jutro pierwsza oferte.
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez leonwiki » 11 września 2017, 22:14

Mam hak fabryczny .W polfcie jest w zderzaku taki prostokącik wycięty zarówno w FR jak i w Exellence Możesz jedynie zamówić preinstalacje do haka z pakietem comfort +.
Zobacz Profil
leonwiki
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 czerwca 2014, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON Excellence
silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 11 września 2017, 23:04

No i zakladam, ze jak masz hak fabryczny, to masz w kole zapasowym plastik w ktorym go umieszczasz tak?
Bo jesli tak, to cala sprawa rozwala sie o to ze nie ma miejsca na hak?
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez leonwiki » 12 września 2017, 06:55

Tak hak leży w tym plastiku orginalnym na koło zapasowe.
Zobacz Profil
leonwiki
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 czerwca 2014, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON Excellence
silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 12 września 2017, 07:27

A co daje preinstalacja?
Chodzi mi o to czy jest opcja zeby z fabryki przyjechal przygotowany pod hak i w serwisie hak montuja i po prostu nie zamawiaja tego plasticzka?
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez mycek » 12 września 2017, 07:45

ja mam wersje przed liftem z preinstalacją.

żeby mieć hak muszę zamówić:
- zaślepkę - już mam zamówioną
- hak
- jakąś wiązkę
Zobacz Profil
mycek
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 listopada 2011, 07:31
Lokalizacja: GD
Auto: Leon 5F FR 150
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 12 września 2017, 08:56

Ale będziesz to robić normalnie w serwisie?
Czyli będziesz mieć tak jak oryginał (odczepiany hak), tyle tylko że nie będziesz miał gdzie haka schować w teorii (zakładam, że masz suba)?
To ja się domyślam, że jestem w stanie to ogarnąć zaraz przy zakupie (mam nadzieję :P) tak żeby Panowie po dostarczeniu nówki od razu podziałali.
Wiązka - zapewne chodzi o wtyczkę plus kable do niej.
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez leonwiki » 12 września 2017, 11:09

Pred montowaniem w serwisie dopytaj dokładnie czy to ogarną.Z własnego doświadczenia wiem ze montowanie w serwisie nie zawsze wszyscy sobie radzą np:kodowanie haka ,za mocno dokręcane tylne lampy itd
Zobacz Profil
leonwiki
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 10 czerwca 2014, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON Excellence
silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez proarnes » 12 września 2017, 11:10

mycek napisał(a):ja mam wersje przed liftem z preinstalacją.
żeby mieć hak muszę zamówić:
- zaślepkę - już mam zamówioną
- hak
- jakąś wiązkę


możesz napisać dokładniej co daje sama preinstalacja? wycinaja otwór na hak i nie daja zaślepki?
Zobacz Profil
proarnes
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 19:41
Auto: citroen
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marek_sopot » 12 września 2017, 15:00

Jaack napisał(a):4. To widzisz zależy chyba czy masz leasing czy kredyt. Przy kredycie niskich rat, wpłata własna ma wpływ tylko na część kredytowaną samochodu, przynajmniej tak wynika z symulacji:
jak weźmiesz maksymalny (30% wkład) rata Ci spada, przy tym konfigu, bez rabatu do około 1kpln/m-c i jak sobie to pomnożysz x 48 rat i dodasz do tego tą wpłatę własną, to wyjdzie Ci 4-5 tysięcy mniejsza suma, niż 0 wkładu własnego i wysoka rata (prawie 2k) x 48.
Przy tym finansowaniu im więcej wpłacisz na start tym mniej ostatecznie zapłacisz, bo masz mniejszą wartość kredytowaną, CHYBA

5. Kurde, kolejna osoba, która mi to pisze, muszę się chyba umówić na jazdę próbną z takim zawieszeniem.
Z drugiej strony, na co dzień jeżdżę na 18" z obniżonym i utwardzonym zawieszeniem, bo tak lubię.
Co realnie daje DCC w porównaniu do normalnego zawieszenia FR?

6. Widzisz, cenna uwaga, bo generalnie alcantara mi się nie podoba, nie chodzi o kasę, a bardziej o jej nudniejszy wygląd, ta płaska powierzchnia gdzie masz w szmaciaku tę krateczkę tu jest jednolita i "miziająca", boczki też takie jakieś. Kurde, znowu dajesz do myślenia, ale to bardzo dobrze.
Rozumiem że zostałeś przy 17" standardzie? Jeśli terminy oczekiwania z sąsiedniego postu są prawdziwe (8miechów na te koła), to wrzucę 17" na uniwersalnych oponach, żeby mieć na zimę, a lato wjedzie później


Odniosę się do twoich odpowiedzi.

4.: To zależy jaki masz plan na auto. Jeśli chcesz je sobie zachować (osobiście uważam, że przy autach za ponad 100k to jest bez sensu) to tak jak mówisz jest taniej. Jednak gdy planujesz oddać to jedyne co cię interesuje to jest ile zapłacisz za wkład własny + sumę rat bez wykupu. Im mniej tym lepiej.
Ja wziąłem auto w Leasing. Szczerze mowiac to zalozylem wrecz pod to firmę. Miałem szansę wystawić parę faktur za moje usługi na parę tyś., więc założyłem działalność, kupiłem auto, zawiesiłem działalnosć. W rezultacie za firmę teraz nie płacę nic, dostałem zniżkę "na przedsiębiorcę" no i Leasing, który jest nizej oprocentowany niz kredyt, nawet jesli mialbym placic raty brutto (bez odliczenia), to się bardizej opyla.

5.: Nie wiem czy dasz radę załatwić sobie auto testowe z DCC, bo jak ja się o to próbowałem doprosić to nigdzie nie mieli. Może na forum się z kimś dogadasz? Skąd jesteś? Ten pakiet się opłaca wg mnie z kilku powodów:
- Jest dość tani jak na to co oferuje
- Progresywny układ kierowniczy. Kierownica z chyba 2,7 czy 2,8 obrotu zmienia się w 2,1 obrotu i reaguje progresywnie w zaleznosci od skrętu kół i twojej prędkości. Trochę się tego bałem, że przez ten mniejszy skok co chwile będzie mnie rzucac na inny pas jak sie zagapię. Ale muszę powiedzieć, że jestem mega pozytywnie zaskoczony, to działa wręcz 100% intuicyjnie i skręca tak jak byś sobie tego życzył, a nie nakręcisz się. No i chyba najważniejsze w tym jest, że nie odejmując komfortu mocnego wspomagania gdy parkujesz i ogólnie robisz niskopredkosciowe manewry, masz mocno uszytwnioną (prawie nie wspomaganą) kierwonicę jak zapierdalasz. To naprawdę pomaga w poczuciu pewności kontroli nad autem
- Zawieszenie. Nie mam bezposredniego porownania (tak aby sie przesiasc od razu z jednego do drugiego) pomiedzy oryginalnym zawieszeniem FR a FR z DCC ustawionym na sport, ale podejrzewam ze jest podobnie. Roznica w Sporcie chyba jest taka, ze odpowiendio ustawia docisk zawieszenia na zakrętach dodatkowo na właściwą stronę, przez co jeszcze szybciej i bezpieczniej można robić zakręty.
Natomiast nawet, jak te zawieszenia w tym trybie są porównywalne, to zawsze masz ustawienie Comfort, które przerabia sportowego Leona w spokojną francuską limuzynę, która pięknie "buja" się na dziurach a nie stuka. Za sam ten bajer myślę, że warto, bo na pewno nie zawsze w trasie ma się sportowe zapędy i chęć na każdą dziurę pod dupą. Pakiet zwłaszcza polecam jak jesteś zdecydowany na 18"
- HDI (czy jak to sie tam nazywa) - kompletna pierdoła/bajer, ale możesz sobie wtedy na ekraniku wyswietlic ciśnienie doładowania oraz temp oleju i przyspieszenie w g i jego kierunek. No ale jest, żeby nie bylo :P

6.: Alcantara. Miałem podobnie jeśli chodzi o efekt wizualny, ale:
- Ta siateczka może fajnie wygląda w salonie, ale to jest generalnei takie cos jak siateczka na plecach plecaka, mysle ze z czasem mega latwo to mozna powycierac. Poza tym reszta siedzenia jest z takiego-se materiału iz wyczajnie źle wyglada. Tylna kanapa to juz w ogole, zero skóry, same szmaty. NO i czysczenie tej saitki, na pewno duzo trudniejsze niż skóry.
- Dodatkowo i chyba o to sie najbardziej boje, w kalsyku jest taki dziwny cienki siatkowaty materiał na drzwiach. Mam non stop wrażenie, że jak keidys wcale nie mocno machne po tym kluczykiem to zwyczajnie to rozwerwę ten materiał.

Jak pojechałem po 2k km na zmianę oleju i przeszedłem się po salonie i jeszcze raz przymierzylem sie do Alcantary (stał taki), to jednak stwierdzam ze popelnilem Baardzo duzy blad nie biorac jej. Polecam doplacic. A co do kół, to jak faktycznie 18" generuja oczekiwanie i nie jesteś ich 100% pewny, to ja ci polecam wziac standard, a jak stwierdzisz ze jednak to nie to, to wrzucisz na nie zimowki, a na lato sobie kupisz jakies ladne BSS 18".

Co do silnika - gęba mi się nadal cieszy jak tym jeżdżę :D Chociaz po 1,5 miesiąca i przezwyczajeniu, już stwierdzam, że jednak optymalna to byłaby Cupra :P Tak, elastycznosc wzgledem 1.4 jest o wiele lepsza, chociaz osiagi na prostej podobne. Natomiast spalanie... No jeśli nastawiasz się na podobne to zapomnij :P 1.4 ma ACT (odlaczanie cylindrow) i naprawde chcialbym miec cos takiego w 1.8. Mam do pracy niestety bardzo krótki odcinek - ok 7km, w korku, zimny silnik, srednio z 11-12l. Z powrotem mam pod górkę w dłuuugim korku i nie raz na tych paru km jest nawet 14-15l/100. Srednio po miescie, jest ok 10,5-11, pewnie daloby sie blizej 9,5-10 gdybym jechał spokojniej prawym pasem itd., ale bardzo wątpię, że niżej da sie zejść w ogóle w miescie. Natomiast w trasie / przy przejezdnym mieście nie ma do czego sie przyczepić - jak na taką moc ;)

Skrzynia sprawuje się meega dobrze, żałuję, że wzialem łopatki (zamiast doplacic do Alcantary:P), bo w trybie S wystarczajaco dobrze dziala, i wg mnie nie potrzebuje dodatkowego manualnego wsparcia.
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 12 września 2017, 21:44

Wow, dzieki za wypracowanie.
Ja jestem w wielkopolsce, mam 100km do poznania (najblizsze salony).

4. Pomine, to kwestia policzenia, cyfry nie klamia ;-)
5. Juz wrzucilem w obliczenia, wyglada na to, ze warto. Jestem ciekaw jak sie maja warunki gwarancji w stosunku do zuzycia tych amorow.

6. Czyli generalnie jest ok, ale masz mieszane uczucia ile to przetrwa, tak? Bo ja siedzialem w Cuprze z alcantara i nie zrobila na mnie wrazenia, a standardowa to i jezdzilem i kilku znajomych ma i nie narzekaja ;-)

To pierwsza wymiana oleju juz po 2kkm?

Ja sie przesiadam z 1,9tdi 130KM (ktore tak zostanie), wiec na spalanie nie bede narzekac, bo ten silnik wybrany wlasnie po to zeby sie troche pobawic ;-)

Mysle caly czas nad tymi zegarami (wirtualny kokpit), znajomi ktorzy jezdzili, pomimo ze jezdza klasykami mowili ze sa mega wygodne, nie odwraca sie uwagi bo jednak ta navi w zegarach robi robote...
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez trezor » 12 września 2017, 22:56

Jeśli chodzi o navi, to niestety nie ma informacji o ruchu, więc i tak częściej chce się korzystać z google maps, albo waze, a tych Ci nie wyświetli na kokpicie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 442
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 05:41

A no nad full linkiem tez sie zastanawiam...
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Cobra_o7o » 13 września 2017, 06:45

Jaack napisał(a):1,4 tsi 150KM i czuć wyraźną różnicę w elastyczności, a spalanie niewiele gorsze...

W ten sposób podchodząc do tematu to Cupra pali prawie tyle co 1.4 ;-) - katalogowe maks FRki pokrywa się z katalogowym min Cupry. I nie powiem - można tak mało spalić Cuprą ale trzeba być emerytowanym księdzem ;-)

Co do alcantary - zalecam, wsiadając do wersji materiałowej po Cuprze, czuć bidę ;-)

DCC - nie wiem jak w FR. W Cuprze różnica w zawieszeniu pomiędzy comfort i maks sport jest taka że comfort twardy ale nie czujesz każdej fałdki ba drodze a sport to faktycznie do zabawy bo po 30 km w korku z prędkością ok 70 masz dość tego sportu - przy innych prędkościach jest lepiej, bajwyraźniej 70ka to prędkość rezonansowa.
I pisanie że DCC robi kanapowca to mit, przynajmniej z Cupry.

Mirror link - piczytaj moje podsumowanie pod koniec wątku o nim. Ma sens na krótkich dystasach, do dłuższych lepiej choćby goole.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez trezor » 13 września 2017, 07:15

Jaack napisał(a):A no nad full linkiem tez sie zastanawiam...

Bierz full linka. Mimo, że ma swoje za uszami, to jest używalny i dla samej dynamicznej nawigacji warto.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 442
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 07:30

Jak by ktoś szukał postu Cobry:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=48570&p=704075#p703997

Bardzo fajne podsumowanie, szczerze właśnie liczyłem na słuchanie muzyki przez to, ale najwyraźniej przy moim częstym zatrzymywaniu to nie będzie mi się tego chciało w kółko łączyć, nie wspominając o chorym USB, które musi być podpięte.
Generalnie plusem tego jest fakt, że można go aktywować w dowolnym momencie, w stylu "może kiedyś będzie lepiej?".

Powiedz mi czy jak zepnę telefon po BT i odpalę spotify, to listę utworów widać na ekranie? Bo to że można je przełączać, to zakładam że się da.

Mamy kogoś z DCC w okolicach Poznania? Może ktoś byłby tak dobry i pokazał jak to jeździ? :roll:

Na chwilę obecną w konfigu:
- dorzuciłem DCC
- poważnie myślę nad wywaleniem KESSY (działa to nie tak jak sobie wyobrażałem, o sposobach kradzieży nie wspomnę)
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Mike Poznan » 13 września 2017, 08:25

Żeby Ci się lista utworów pokazywała to musisz podpiąć kablem.Czy miałeś okazję przejechać się 1.8 bo powiem Ci że mi po 3 miesiącach jeżdżenia już brakuje mocy i trochę żałuję że nie zamówiłem cupry.Druga sprawa to przy mokrej nawierzchni i FWD zapomnij o szybkim starcie spod świateł.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Mike Poznan
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 9 marca 2017, 11:16
Auto: LEON
silnik: CDAA 1.8

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 09:05

jezdzilem 1,8 z DSG ;-)
Kurde, nie denerwujcie mnie z Cupra :-D
Tak sie przesiadam z 130 na 180, troche spalanie Cupry mnie odpycha, no i cena wyjsciowa wieksza niz moj caly config ;-)
Powiedz ze masz DCC i siedzisz w Pozku? :-D
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marek_sopot » 13 września 2017, 09:14

Cobra_o7o napisał(a):I pisanie że DCC robi kanapowca to mit, przynajmniej z Cupry.


Kanapowiec to przesada, ale wg mojego subiektywnego odczucia, na Comforcie się po dziurach "płynie" i "buja", a w Sporcie "stuka" i "trzęsie". Jak droga jest nierówna, to w Sporcie większosć nierówności czuć, w Comforcie już nie, no ale fakt, że dziur to magicznie nie wyłącza.

Jaack napisał(a):Jestem ciekaw jak sie maja warunki gwarancji w stosunku do zuzycia tych amorow.


Muszę do czytać, ale z tego co pamiętam to niestety dość droga cześć eksploatacyjna, więc jeśli ci nie rąbnie, tylko się zużyje to wymienaisz na włąsny koszt. Natomiast jeśli planujesz po 4 latach oddawać auto to raczej powinno wytrzymać.

Jaack napisał(a):To pierwsza wymiana oleju juz po 2kkm?


Pierwsza jest po 30k lub 2 latach, ja na swoje wyraźne życzenie zrobiłem wymianę w ASO po 2k km (przetarcie) na Motul 0W40 i poprosiłem o zaminę cyklu na ShortLife (15k / 1rok) i tego chcę się trzymać.

Jaack napisał(a):6. Czyli generalnie jest ok, ale masz mieszane uczucia ile to przetrwa, tak?


Można to do tego sprowadzić, owszem. Ale teraz po 1,5 miesiaca stwierdzam, że nie wzięcie tej skróty to był błąd. Nie mniej, jeśli ci się nie podoba, to nikt cię nie zmusi ;)

Jaack napisał(a):Powiedz mi czy jak zepnę telefon po BT i odpalę spotify, to listę utworów widać na ekranie? Bo to że można je przełączać, to zakładam że się da.


Nie to działa jak każde urządzenie BT-Audio, czyli podstawe kontrolki są (zmiana utworu), oraz wyświetlanie nazwy, ale magicznego podglądu play-listy nie ma, tego ten standrad nie obejmuje. Podobnie przewijanie w srodku utworu, standard to obsluguje, ale juz np nie dziala to ze Spotify na androida, ale juz z odtwarzaczem muzyki tak.
Zobacz Profil
marek_sopot
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 8 maja 2017, 10:32
Auto: Seat Leon ST
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Mike Poznan » 13 września 2017, 09:27

Niestety mam bez DCC, brałem samochód z placu, nie miałem możliwości konfiguracji.Ja przesiadłem się z mocnego diesla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Mike Poznan
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 9 marca 2017, 11:16
Auto: LEON
silnik: CDAA 1.8

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez czapel » 13 września 2017, 09:53

Jaack napisał(a):jezdzilem 1,8 z DSG ;-)
Kurde, nie denerwujcie mnie z Cupra :-D
Tak sie przesiadam z 130 na 180, troche spalanie Cupry mnie odpycha, no i cena wyjsciowa wieksza niz moj caly config ;-)
Powiedz ze masz DCC i siedzisz w Pozku? :-D


kiedyś sie bardziej oplacalo zamowic cupre, teraz jest juz spora roznica bazowej wersji (cupra cofing z dsg i tym co mam w 1.8 152 tys, 119 tys 1.8 z dsg i tym samym wyposazeniem),
ja mam 1.8 z dsg, i zamierzam zrobic stage 1 na 240-250 km i 320 nm i to juz wystarczy :)
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Auto: alfa
silnik: CHGA 1.6

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 10:08

Dokładnie, jak oglądałem jeden kanał na YT i widziałem za ile gościu kupił Cupre, mówię, faktycznie warta rozważenia przy tak małej różnicy, ale szybki konfig pokazał, że cena się lekko zmieniła od tamtego czasu.
Nie rozleci Ci się skrzynia? ona nie jest przewidziana na taki moment z tego co wiem...

To co realnie daje mi full link? Dokładnie, bo w każdym miejscu piszą co innego, mam same Androidy.
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez czapel » 13 września 2017, 10:17

320-330 na spokojnie wytrzymuje, jak chcesz wiecej robia soft tez skrzyni. Pytalem wszystkich kogo sie dało :) takze sie nie boje :)
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Auto: alfa
silnik: CHGA 1.6

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 10:26

Dostać samochód z DCC na testy raczej niemożliwe, pozostaje osoba, która by miała DCC i była z okolic WLKP.

Pytałem o Cupre i handlowiec mi powiedział, że w Cuprze to DCC jest rzekomo lepsze i żeby nie testować na Cuprze, bo w zwykłym Leonie się potem "zawiodę", twierdzi, że ma klienta który ma DCC w FR i jak przetestował na Cuprze, to jest nieporównywalne.
Ciekawostka, co?
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez czapel » 13 września 2017, 10:33

?? chyba cos kreci. dla mnie jest takie samo, a zreszta czym mialbo by sie róznic. raczej odczucia subiektywne bo w cuprze masz 19 felgi w fr 17-18. Dla mnie widać znaczna różnice w comfort a sport. Taka prawda ze w większości jeżdżę na comfort,
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Auto: alfa
silnik: CHGA 1.6

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez maciek89 » 13 września 2017, 10:45

Już ktoś kiedyś pisał, że sprzedawca mu tak mówił. Raczej jedyna różnica będzie taka, że w trybie Cupra samochód będzie sztywniejszy niż zwykły Leon w ustawieniu Sport. Na komforcie powinno być to samo czyli bardzo dobrze :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Mike Poznan » 13 września 2017, 14:01

Jaack napisał(a):Dostać samochód z DCC na testy raczej niemożliwe, pozostaje osoba, która by miała DCC i była z okolic WLKP.

Pytałem o Cupre i handlowiec mi powiedział, że w Cuprze to DCC jest rzekomo lepsze i żeby nie testować na Cuprze, bo w zwykłym Leonie się potem "zawiodę", twierdzi, że ma klienta który ma DCC w FR i jak przetestował na Cuprze, to jest nieporównywalne.
Ciekawostka, co?
Czy to był Mikołaj z auto centrum?;) mi mówił to samo ;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Mike Poznan
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 9 marca 2017, 11:16
Auto: LEON
silnik: CDAA 1.8

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 13 września 2017, 14:14

Mike Poznan napisał(a):Czy to był Mikołaj z auto centrum?;) mi mówił to samo ;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Że tak powiem, sprawdź PW :P
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez proarnes » 14 września 2017, 09:07

Jaack napisał(a):- poważnie myślę nad wywaleniem KESSY (działa to nie tak jak sobie wyobrażałem, o sposobach kradzieży nie wspomnę)


możesz napisać coś więcej, co nie działa tak jak sobie wyobrażałeś? też myslałem o tej opcji bo wydaje mi się bardzo wygodna w codziennym użytkowaniu samochodu

podbijam także moje wcześniejsze pytanie. czy może ktoś opisać co tak najprawdę oznacza preinstalacja haka?
Zobacz Profil
proarnes
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 19:41
Auto: citroen
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Jaack » 14 września 2017, 09:28

proarnes napisał(a):możesz napisać coś więcej, co nie działa tak jak sobie wyobrażałeś? też myslałem o tej opcji bo wydaje mi się bardzo wygodna w codziennym użytkowaniu samochodu

Jedyne co Tobie daje ten system, to to, że nie musisz kluczyka trzymać w ręce i po nim klikać:
- odpalanie z guzika na desce rozdzielczej,
- odkluczanie samochodu - musisz włożyć rękę w klamkę (chwycić za nią) i samochód się odkluczy - działa rzekomo dla kierowcy i pasażera,
- zakluczanie samochdou - musisz nacisnąć takie wgłębienie na klamce w okolicy miejsca gdzie normalnie masz zamek.
- z tego co mi wiadomo samochód się sam nie zaklucza jak odejdziesz,
- kradzież samochodu z KESSY sprowadza się do przedłużenia zasięgu kluczyka tak żeby starczyło do samochodu.
Jak przemyślałem to na trzeźwo to jak dla mnie zbędny bajer, bo właściwie nic się nie dzieje automagicznie ;)[/quote]
proarnes napisał(a):podbijam także moje wcześniejsze pytanie. czy może ktoś opisać co tak najprawdę oznacza preinstalacja haka?

Wg chodzi głównie o pociągnięcie przewodów z przodu samochodu do tylniej belki.
Zapewne żeby doposażyć samochód o hak jak masz preinstalację wystarczy dokupić kabel z wtyczką i domontować sam hak + zakodować w samochodzie, że jest hak. Jak nie masz preinstalacji to pewnie ciągnięcie kilometra kabli, kto wie czy nie wymiana sterownika jakiegoś czy dołożenie.
Ale to moje gdybanie trochę.
Zobacz Profil
Jaack
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 9 września 2017, 17:35
Auto: Nie Seat
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez mycek » 14 września 2017, 10:42

proarnes napisał(a):
Jaack napisał(a):podbijam także moje wcześniejsze pytanie. czy może ktoś opisać co tak najprawdę oznacza preinstalacja haka?

preinstalacja daje tobie:
- wiazke
- homologacje - u nas nie wymagana

pozniej jak chcesz zamontowac hak to do dokupienia:
- hak
- jakas wiazka
- zaslepka - chyba ze masz st albo lubisz z dziura jezdzic jak zdejmiesz hask :)
Zobacz Profil
mycek
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 10 listopada 2011, 07:31
Lokalizacja: GD
Auto: Leon 5F FR 150
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez proarnes » 14 września 2017, 11:02

Co do KESSY to chyba podobnie działa to we wszystkich smochodach wiec dlatego pytałem czego innego oczekiwałes. Nie jestem pewien tylko z tym zamykaniem jak sie odejdzie, fajne by było jakby sie zamykał. Odpalić się wtedy nie da bo nie ma kluczyka w pobliżu. Może ktoś kto ma sie wypowie?

Odnośnie kradzieży to wiem, ze ten system otwiera nowe możliwości ale co rozumiesz przez "przedłużenie zasiegu kluczyka" - to chyba nie takie proste. Wydaje mi się że tu chodzi o to że można taki kluczyk zasymulować jakimś innym urządzeniem i wtedy zrobić z autem co się chce.

Co do preinstalacji haka to może ktoś rozeznawał temat dokładniej? Głównie chodzi mi o to czy jeśli nie zamówi się tego w nowym aucie, czy można te wszystkie czynności zrobić też później w serwisie? Wiem, że w niektórych samochodach preinstalacja obejmuje optymalizacje chłodzenia automatycznej skrzyni.
Zobacz Profil
proarnes
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 19:41
Auto: citroen
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Swatek » 14 września 2017, 12:57

proarnes napisał(a):Co do KESSY to chyba podobnie działa to we wszystkich smochodach wiec dlatego pytałem czego innego oczekiwałes. Nie jestem pewien tylko z tym zamykaniem jak sie odejdzie, fajne by było jakby sie zamykał. Odpalić się wtedy nie da bo nie ma kluczyka w pobliżu. Może ktoś kto ma sie wypowie?

Odnośnie kradzieży to wiem, ze ten system otwiera nowe możliwości ale co rozumiesz przez "przedłużenie zasiegu kluczyka" - to chyba nie takie proste. Wydaje mi się że tu chodzi o to że można taki kluczyk zasymulować jakimś innym urządzeniem i wtedy zrobić z autem co się chce.


Samochód nie zamyka się po odejściu z kluczykiem - próbowałem i nic z tego :-x Zapewne działa to tak w Audi (VW też?) i technicznie jest to możliwe, jednak pewnie jakoś VAG musiał podbić cenę tych marek :-D

Jeśli chodzi o "przedłużenie" zasięgu kluczyka - jest to jak najbardziej możliwe, jednak niezbyt proste w wykonaniu - mieszkając w bloku i mając kluczyk nie przy drzwiach i auto w garażu - jest to właściwie niemożliwe. Jednak uważam, że nie ma aut, których nie da się ukraść - wszystko zależy od umiejętności i uporu złodzieja :)

Sam mam KESSY i uważam to za gadżet, jednak bardzo przydatny i wygodny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Swatek
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 8 maja 2017, 11:49
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon 5F Xcellence
silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez trezor » 14 września 2017, 13:07

Swatek napisał(a):Samochód nie zamyka się po odejściu z kluczykiem - próbowałem i nic z tego Zapewne działa to tak w Audi (VW też?) i technicznie jest to możliwe, jednak pewnie jakoś VAG musiał podbić cenę tych marek

W instrukcji jest napisane, że Kessy nie daje żadnych dodatkowych funkcji, poza sposobem zamykania i otwierania (oraz odpalania samochodu), w stosunku do standardowego pilota. Po prostu rolę przycisków na pilocie przejmuje dotyk klamki, w odpowiednim miejscu.
Więc pewnie dlatego nie zamyka automatycznie. Choć osobiście tego nie sprawdzałem.
W każdym razie dla mnie to bajer, ale przydatny. Jedynie brakuje mi, żeby działał też na klamce tylnych drzwi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 442
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marekwar » 14 września 2017, 16:35

Kessy jest bardzo wygodne gdyż można trzymać kluczyk w torbie, kieszeni nie wyjmując ani na chwilę. Kluczyk to właściwie transponder do aktywacji zapłonu i centralnego zamka.
Otwarcie samochodu jest bezmyślne - trzeba pociągnąć lekko za klamkę od strony kierowcy lub pasażera.
Zamknięcie samochodu to lekkie dotknięcie palcem sensora na klamce. Nie jest to żaden guzik czy klawisz.
Dłuższe przytrzymanie sensora składa lusterka.
Do tego fajna funkcja - bagażnik można otworzyć przy zamkniętym samochodzie po prostu wkładając palce pod logo Seat. Oczywiście kluczyk trzeba mieć przy sobie. Nie trzeba jeszcze raz zamykać auta.
Co do kradzieży to można zamówić fabryczny alarm, który oczywiście można pokonać, najłatwiej lawetą [emoji12]
W sumie Kessy to fajny i wygodny gadżet.
Zobacz Profil
marekwar
Signo
Signo
 
Posty: 169
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Auto: Leon ST Xcellence
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez szadubaba » 14 września 2017, 16:42

W kessy brakuje bajeru ze auto nas rozpoznaje jak do niego idziemy i wlacza np coming home ;) jak w renault.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 432
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez marekwar » 14 września 2017, 17:24

Kurcze bałbym tak się oddalić od zabaweczki bez dotyku na pożegnanie[emoji7]
Zobacz Profil
marekwar
Signo
Signo
 
Posty: 169
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Auto: Leon ST Xcellence
silnik: inny

Re: Pytania przed zakupem FR 1,8 TSI DSG

Postprzez Niuch » 14 września 2017, 17:42

W moim poprzednim Renault działało to tak, że parę razy po odejściu od auta, po powrocie okazywało się, że wcale się nie zamknął ... więc jak dla mnie, wolałbym Kessy takie jak w Seacie.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 166
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
silnik: benzyna 1.8 turbo

Następna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości