Reklama

Aktualizacja forum Przygotowujemy się do aktualizacji forum. Więcej informacji w tym wątku.

1.8 TSI żywotność

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez dudek_jd » 22 listopada 2017, 21:57

KriSSo napisał(a):
Gaweł napisał(a):CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.

Czyli więcej od Golfa Altrack'a, który ma 280 Nm.

EDIT:
A jednak ST Xperience 1.8 TSI też ma 280, a nie 320 Nm.

czyli co, wszystkie są CJSA?
Zobacz Profil
dudek_jd
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Catalunya » 23 listopada 2017, 13:04

dudek_jd napisał(a):
KriSSo napisał(a):
Gaweł napisał(a):CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.

Czyli więcej od Golfa Altrack'a, który ma 280 Nm.

EDIT:
A jednak ST Xperience 1.8 TSI też ma 280, a nie 320 Nm.

czyli co, wszystkie są CJSA?


Wg. mnie po lifcie w X-PERIENCE jest już CJSB, przynajmniej tak mam wpisane w świadectwie zgodności WE w polu Wariant: XCJSBX1V. DSG 6-biegowa, więc pewnie nie musieli ogranicznać się z momentem.
Zobacz Profil
Catalunya
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 września 2017, 20:54
Auto: XP
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Niuch » 2 grudnia 2017, 07:39

XP przed liftem też ma CJSB. Ze względu na dsg i haldex’a te 30Nm więcej (bo ma 280Nm, nie 320Nm) to taka kompensacja dodatkowych oporów i masy. Tak wynika na papierze. W praktyce sam jestem ciekaw, czy jest jakaś różnica, tylko na hamownie to się wybieram już hoho, i ciągle czasu brak ... chociaż nie rozumiem polityki pt. „Zróbmy miliard wersji tego samego silnika”.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 170
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez maciek89 » 2 grudnia 2017, 15:37

Niuch napisał(a): tylko na hamownie to się wybieram już hoho, i ciągle czasu brak ...


U mnie minęły 2 lata od odbioru i jednocześnie od 2 lat się wybieram na hamownię. :mrgreen:

Alltrack 1.8 widziałem na wykresie 300 Nm, podczas gdy zwykły Leon 1.8 TSI wypluwa 260 Nm, więc różnica jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1950
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adbur » 2 grudnia 2017, 18:08

Ciekawe czy jest ktoś kto przejechał autem z tym silnikiem np. 200 000 kilometrów i może się wypowiedzieć o usterkowości? Bo jeśli mowa o żywotności to chyba taki przebieg zweryfikuje chociaż pewne wady/zalety, chyba że już przy przebiegu 50-100 tys trzeba grubo inwestować/naprawiać gwarancyjnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adbur
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 7 marca 2017, 06:00
Lokalizacja: ZS
Auto: leon 5f STYLE_LPG
silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 2 grudnia 2017, 18:50

Na Hiszpańskim forum pisał jeden gość ze ma leona 1.8tsi z 2014 z przebiegiem 50 tys i jak zjechał na parking prawie auto mu zgasło i nie odpala, strasznie czuć było benzyną. Zabrali do serwisu ale nie są w stanie odpalić auta i podejrzewają wtryskiwacze. Tyle wiem. Zobaczymy jaki będzie rozwój sytuacji. Gwarancja sie już skończyła z tego co pisał.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 210
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez maciek89 » 2 grudnia 2017, 19:08

Ale co to jest 50tys km? Panowie, przecież to żaden przebieg. Ja mam teraz 62tys w 2.0 TSI, a to w dużym mierze bliźniacza konstrukcja, myślę, że część Cupr na forum już podbija pod 100tys km. Te wadliwe jednostki poprzedniej generacji czyli produkowane do 2012 robiły więcej niż 100tys, bo przy 120-150tys wymagały remontu i wymieniano tłoki na poprawione wersje, do tego w pierwszych 1.8 TSI wadliwa konstrukcja napinacza rozrządu, a w tych aktualnych co ma się psuć? Prędzej polecą 1.4 TSI projektowane na 250tys km niż 1.8 i 2.0. Można już spotkać używane Golfy VII GTI z przebiegiem 150tys km natomiast do większych przebiegów się kupuje klekota dlatego nie ma jeszcze dużo aut z większymi przebiegami na rynku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1950
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez tatian » 2 grudnia 2017, 19:20

Ja mialem poprzednie 1.8 TSI CDAA i dobijałem już do 200 tys. km. Bez większych problemów.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 2 grudnia 2017, 19:54

Dokładnie tak jak piszecie. Ewentualne awarie to jednostkowe przypadki. W 2017 ten silnik jest już zapewne bardziej zmodyfikowany mimo że kod silnika ten sam. Numery częsci sie zmieniają i to dość często. Mam leona 1.6tdi z 2015 kod silnika CLHA i ten silnik już ma pare numerów turbo za sobą bo były jakieś przypadki z trubo. Teraz kupiłem leon st 1.8tsi wyprodukowany miesiąc temu i założę się że różni się trochę od tych z 2014. Mam tylko nadzieje że rozrząd wytrzyma długo. Olej będzie zmieniany max co 15 tys. Filtry także przed czasem.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 210
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez tatian » 2 grudnia 2017, 20:01

Kupujecie nowe auta i już się martwicie? To jak tak podchodzicie do tematu to proponuję przesiąść się na rower.
To tak jak niektórzy nie jeżdżą windą, bo się zatnie, albo nie latają samolotem, bo spadnie.
Po co martwić się na zapas? Nie macie innych zmartwień.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ramzei » 3 grudnia 2017, 20:55

maciek89 napisał(a):Ale co to jest 50tys km? Panowie, przecież to żaden przebieg. Ja mam teraz 62tys w 2.0 TSI, a to w dużym mierze bliźniacza konstrukcja, myślę, że część Cupr na forum już podbija pod 100tys km. Te wadliwe jednostki poprzedniej generacji czyli produkowane do 2012 robiły więcej niż 100tys, bo przy 120-150tys wymagały remontu i wymieniano tłoki na poprawione wersje, do tego w pierwszych 1.8 TSI wadliwa konstrukcja napinacza rozrządu, a w tych aktualnych co ma się psuć? Prędzej polecą 1.4 TSI projektowane na 250tys km niż 1.8 i 2.0. Można już spotkać używane Golfy VII GTI z przebiegiem 150tys km natomiast do większych przebiegów się kupuje klekota dlatego nie ma jeszcze dużo aut z większymi przebiegami na rynku.

Ja Ci dam że prędzej 1.4 tsi polecą... Te wasze kupry 2.0tsi i wasze żyłowanie je wykończy niż nasze porządne 1.4 :P:P:P
Zobacz Profil
ramzei
Stella +
Stella +
 
Posty: 78
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Auto: Leon ST FR
silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Leon1975 » 4 grudnia 2017, 22:13

Posiadam Leona 1.8 z grudnia 2013 ... po 2 latach wgrałem program..obecnie 241 km i 318nm ..przejechałem do tej pory 71 tys i nic sie nie dzieje....auto w manualu...
Zobacz Profil
Leon1975
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:35
Auto: Leon III 1.8 TSI
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez desmo » 8 grudnia 2017, 07:32

Proszę o trzymanie się tematu dyskusji z wątku czyli silnik 1.8 TSI.

Istnieją odpowiednie tematy do waszych dyskusji, wystarczy użyć SZUKAJ.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
desmo
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 852
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon 1P FR
silnik: BMN 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Marcin75 » 12 stycznia 2018, 01:06

Mamy dwa 1.8 tsi 2012 i 2016
W tym z 2012 padł termostat przy 50 tyś. Teraz ma 70 tyś. i nic. Oleju ani grama.
2016 zrobione 30 tyś nic nie padło, ale minimalnie zjada olej. Nie dolewam między wymianami.
W każdym wymiana co 15tys
Zobacz Profil
Marcin75
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 stycznia 2018, 22:57
Auto: Leon 1.8 FR
silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez moreeek » 12 stycznia 2018, 10:09

3 letnie / 1.4 benz / 78 tys km , bierze olej litr na 5 tyś km
Zobacz Profil
moreeek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 czerwca 2016, 13:10
Auto: st leon
silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Kusza » 12 stycznia 2018, 10:16

jak dbasz tak masz - odpowiednie obchodzenie się z autem, które ma turbinę, systematyczne wymiany filtrów i olejów i silnik służyć będzie latami
Zobacz Profil
Kusza
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 12 stycznia 2018, 11:36

moreeek, temat dotyczy 1.8 TSI...
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 17 stycznia 2018, 23:18

Czyli nie ma sensu wymieniać oleju w nowym 1.8tsi po 2 tyś km tylko czekać do 15 tyś?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 17 stycznia 2018, 23:23

Sa rozne szkoly. Ja osobiscie bym wymienil. Dla swietego spokoju
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon MKIII
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez marekwar » 17 stycznia 2018, 23:28

Na tak zadane pytanie zaraz się odzewą orędownicy wymiany jak i przeciwnicy, uzbrojeni w argumenty.
Ja wymieniłem po 2 tysiącach i ma to według mnie znaczenie jedynie psychologiczne. Zależy do której sekty chcesz się przyłączyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 225
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Auto: Leon ST Xcellence
silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adam_waw » 18 stycznia 2018, 10:40

Jeśli masz zamiar wymienić oryginalnie zalany olej Long-Life na kolejny Long-Life to chyba gra nie warta świeczki. Ja wymieniłem po 4 tysiącach, ale na Liqui Moly i mam poczucie, że to optymalne rozwiązanie dla tego silnika.
Zobacz Profil
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon 1.8 TSI ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 18 stycznia 2018, 12:46

Fakt, wymienia sie chyba glownie dla spokoju. Znam auta w ktorych sie nie wymienialo po 2 tys tylko dopieto po 30 tys i normalnie jezdza. Brat w Golfie 7 1.6 TDI ma tez CLHA, taki sam motor i skrzynia jak u mnie. Ma 120 tys najechane i tylko 4 wymiany oleju mial do tej pory i auto jezdzi tak samo jak moj przy 60 tys z 6 wymianami juz na koncie plus ceratec itp.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon MKIII
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 18 stycznia 2018, 14:25

adam_waw, moim zdaniem optymalnym rozwiązaniem m.in. dla tego silnika jest wymiana oleju co 15 tys. km i tyle. A czy wymiana na olej zalany w fabryce, czy "boski" Liqui Moly gra tu mniejszą rolę.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 58
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 18 stycznia 2018, 14:51

Le0nZawodowiec napisał(a):Fakt, wymienia sie chyba glownie dla spokoju. Znam auta w ktorych sie nie wymienialo po 2 tys tylko dopieto po 30 tys i normalnie jezdza. Brat w Golfie 7 1.6 TDI ma tez CLHA, taki sam motor i skrzynia jak u mnie. Ma 120 tys najechane i tylko 4 wymiany oleju mial do tej pory i auto jezdzi tak samo jak moj przy 60 tys z 6 wymianami juz na koncie plus ceratec itp.
widziałeś nagar na tłokach tego golfa? Mam ten sam silnik i zmieniam co 15.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 210
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adam_waw » 18 stycznia 2018, 15:04

m1chal_p, Zgadzam się w 100%. 15 tysięcy między wymianami to jedyny słuszny wybór. Ale kolega pytał raczej, czy zmieniać olej po 2000 km - moim zdaniem tak, ale dlatego, że jest to świetna okazja, żeby zamienić kiepski Long Life na coś lepszego. Kwestia dotarcia to raczej efekt placebo...
Zobacz Profil
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon 1.8 TSI ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 18 stycznia 2018, 21:52

ok rozumiem... jednak sporo z Was wymienia olej po 2 tyś. Dzięki za popdpowiedzi

edit:
A polecacie Liqui Moly 5w30 czy 5w40?
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 18 stycznia 2018, 22:17

Do benzynki z tego co sie orientuje mozna lac 5w40 i jest nawet wskazane jak lubi sie depnac. Jezeli jezdzi sie na krotkich odcinkach mysle ze jednak 5w30 bylby lepszym wyborem. Lepiej smaruje w nizszych temperaturach w sensie jest rzadszy. Najwazniejsze zeby mial norme odpowiednia dla tego silnika.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon MKIII
silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez bad » 18 stycznia 2018, 22:36

Tu chodzi o lepkość a nie że jest rzadki.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 570
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
silnik: BSE 1.6

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 18 stycznia 2018, 22:53

z tego co widzę w instrukcji to norma jest VW 504 00 dla silników z ACT lub VW 502 00 bez ACT - w 1.8 jest to drugie o ile dobrze rozumiem...
Olej Liqui Moly 5W40 spełnia normę VW 502 00 a 5W30 - VW 504 00 - czyli wszystko jasne.
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
silnik: benzyna 1.8 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości