Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Fado365 » 21 lipca 2019, 10:56

Cześć wszystkim,
jestem w trakcie kombinowania ze swoim wydechem w Leonie FR 1.8 TSI ze skrzynią DSG. Próbuje osiągnąć fajne brzmienie, które w środku nie będzie mi przeszkadzać ( jeżdzę 35-40k rocznie ). Póki co, wyciąłem tłumik końcowy, rozprowadziłem po Y-Pipe dwie końcówki 90mm na dwie strony. Z zewnątrz autko brzmi w sumie fajnie, potrafi sobie delikatnie pierdnąć przy zmianie biegów, ale to jeszcze nie jest to czego bym chciał. Niestety, w środku jest inaczej.. Basowe buczenie przy niskich obrotach, dodawanie gazu na 7 biegu = dźwięk z E36 albo Civica, w trasie nie ma tragedii, dopiero powyżej 170 słychać wydech, ale to powiedzmy, że tego się za bardzo nie ominie. Szukam porad, co mogę zrobić, żeby jeszcze bardziej uwydatnić dźwięk z zewnątrz, nie cierpiąc na tym w środku.
Mój najbliższy plan to wymiana tłumika środkowego na jakiś przelotowy krótszy niż fabryczne 80 cm i jednak powrót do jakiegoś tłumika końcowego z nadzieją, że zredukuje się buczenie w środku. Dodam, że na zewnątrz nie ma kompletnie żadnego buczenia, brzmi przyjemnie.
Czy macie jakieś porady, może ktoś już robił jakieś fajne układy u siebie w 1.8 TSI?

Zaciekawił mnie ten filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=3CzeIaD ... TGQJDLZilU
Brzmi dosyć fajnie, choć mógłby głośniej strzelić przy zmianie biegów.
Wygląda tak : https://ibb.co/WtJKTp9
Mamy tu jakiś końcowy tłumik + środkowy okrągły.

Zastanawiam się też nad zamontowaniem elektronicznych klap, około 380 zł sztuka, a tutaj w sumie wystarczyła by jedna.
Montażem zajmuje się sam, więc nie muszę płacić za robocizny firm.

Z góry dzięki za pomoc ;)
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez ma16 » 21 lipca 2019, 18:06

U siebie mam usunięty nie końcowy a środkowy. Nie jest wkurzajacy na trasy a fajnie brzmi.
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Fado365 » 22 lipca 2019, 14:57

Byłaby możliwość nagrania jakiegoś filmiku? Przy przepięciu biegu jest jakiś przyjemniejsze pierdniecie czy strzał?
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez zixpt » 6 sierpnia 2019, 12:03

Podpinam się do pytania... Wrzuć jakiś filmik jak to brzmi pod usunięciu środkowego. Wstawienie kwasrurki nie jest jakimś wielkim kosztem a efekt może być ciekawy :twisted:
Zobacz Profil
zixpt
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 17:23
Auto: Megane II
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Limak9 » 6 sierpnia 2019, 14:46

Za buczenie w środku w dużej mierze odpowiedzialny jest długi środkowy tłumik, w Cuprze z wydechem Millteka nie rezonowanym było ciężko :-), ale wydech był tez 3”- i właśnie w miejscu środkowego byłam prosta rura. Na pewno downpipe tez poprawiłby dźwięku
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Fado365 » 5 października 2019, 10:38

Odświeżam swój własny temat :) W końcu zrobiłem u siebie układ wydechowy, sam, bez firmy kasującej tysiące :) Efekty :

https://drive.google.com/file/d/1NWSoK_ ... ZAW7rJTLPI

https://drive.google.com/file/d/1ha8iLh ... UDnrBXMCgI

https://drive.google.com/file/d/1uX-uow ... 03tn0opibw ( w około 20 sekundzie otwieram klapę drugiej strony wydechu )

Mamy tu pełny przelot w fabrycznej szerokości rur, tj. 63 mm, Y-Pipe na końcu rozchodzący się na dwie końcówki i tzw. "klapa" w wydechu zamykająca i otwierająca jedną ze stron. Fachowo, przepustnica wydechu.
Najpierw zacząłem od wycięcia samego tłumika końcowego i Y-Pipe z pozostawieniem środkowego na miejscu. Auto brzmiało nawet ok, nie za głośno, nie za cicho, ale lubiło sobie pobuczeć w trasie przy 150+, dodatkowo każde dodanie gazu, szczególnie te w zakresie obrotów 1500-2400 powodowało buczenie przypominające Honde, E36 itp. Poszedłem dalej i uznałem, że zamówię przepustnicę wydechu i zrobię pełny przelot( tutaj dziękuję ma16 za podesłanie mi tego ustrojstwa z Aliexpress) niemieckiej firmy EPman. U nas koszt 550 zł, z Aliexpress 200 z wysyłką, dokładnie ten sam przedmiot, te same numery, wysyłka nawet z tego samego miesjca. Efekt? Głośne strzały, zero buczenia w aucie, przyjemny mocny dźwięk. W momencie przyspieszania oczywiście wydech daje o sobie znać, ale kiedy już spuścimy go z obrotów to w trasie jest po prostu cicho. Testowałem już na każdej prędkości bez radia, głowa nie boli. Oczywiście mowa o zamkniętej klapie. Na otwartej niezalecana jest jazda w trasy, chyba że z tabletkami. Otwarcie klapy powoduje powstanie mocnego basu, zamknięcie pozostawia tylko fajny dźwięk wydechu bez basu.

Odnośnie samych w sobie strzałów, to najgłośniejsze są w okolicy 4.5 tys obrotów ( 1 filmik zmieniałem biegi ręcznie w DSG, stąd głośne strzały, na żywo jeszcze głośniejsze ). Drugi filmik to po prostu przyspieszenie do ziemi, strzały przy 6 tys obrotów są słabsze, dopiero na 4-5 biegu coś jest. Co bardzo ciekawe, pojawił się nawet delikatny popcorn, na filmiku 3 bardzo słabo go słychać, ale na żywo jest dosyć słyszalny.

Podsumowanie kosztów jeśli kogoś to zaciekawi :
Zderzak z Leona Cupry z dyfuzorem i atrapą plastikową ( ten duży plastik za rejestracją ) - 180 zł
Malowanie zderzaka - 250 zł ( po znajomości, razem z lekkim naprawieniem bo zderzak był w jednym miejscu uszkodzony )
Dyfuzor Leon Cupra oryginalny w wersji czarny połysk - 280 zł.
Y Pipe + rury + końcówki ( które będę wymieniał ) to koszt około 250 zł
Mój blacharzo-lakiernik wziął za zrobienie wszystkiego razem z przepustnicą, wycięciem tłumików, rozprowadzeniem rur, zamianą zderzaka ( trzeba poprowadzić wiązkę i podciśnienie ) 550 zł.
Przepustnica wydechu - https://pl.aliexpress.com/item/32298717 ... 5c0fC1vYCW - 200 zł z wysyłką.
Suma : 1710 zł ALE, nadal mam swój oryginalny zderzak, tłumiki, dodatkowy dyfuzor i atrapę plastikową na sprzedaż. Zderzak + dyfuzor + atrapa to około 1000 zł, tłumiki około 400-500 zł.

Jestem niesamowicie zadowolony z efektu, satysfakcja pełna, tym bardziej że ogarnąłem wszystko sam, krok po kroku bez wydawania zbędnych pieniędzy. Dodatkowo ciesze się, że wybrałem opcje, w której w każdej chwili mogę wrócić do pełnej serii, zachowując swoje oryginalne części.

Korzystajcie, zadawajcie pytania, chętnie się podzielę doświadczeniem :)

EDIT : Jest jeszcze jeden bonus. - 50kg w aucie. Dwa tłumiki to blisko 60kg wagi, a rury robiące przelot to kilka kg.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez ramzei » 5 października 2019, 19:35

Nie chciałbyś się zająć moim st? :wink:
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Limak9 » 5 października 2019, 21:46

Z masą układu chyba mocno przesadzone....
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Fado365 » 6 października 2019, 12:14

ramzei napisał(a):Nie chciałbyś się zająć moim st? :wink:


Wiesz, możemy coś popróbować, ale ja nie jestem profesjonalistą :D Kompletnie nie mam nawet w myślach, co może wyjść z wydechu w Cuprze. U mnie po prostu mi się jakoś przyfarciło.

Limak9 napisał(a):Z masą układu chyba mocno przesadzone....

Możliwe, że przesadziłem, nie ważyłem ich, tylko tak rzucone na oko. Tłumik środkowy jest ogólnie naprawdę ciężki, to jednak mocno wytłumione 80cm. Nie podnosi się go lekko nie czując ciężaru, podobnie z długim i szerokim tłumikiem końcowym. W wolnej chwili wrzucę je na wagę.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez ma16 » 6 października 2019, 13:37

Masz może zdjęcia układu wydechowego od spodu?
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez stefdeath » 7 października 2019, 08:36

Fado365 napisał(a):Odświeżam swój własny temat :) W końcu zrobiłem u siebie układ wydechowy, sam, bez firmy kasującej tysiące :) Efekty :

https://drive.google.com/file/d/1NWSoK_ ... ZAW7rJTLPI

https://drive.google.com/file/d/1ha8iLh ... UDnrBXMCgI

https://drive.google.com/file/d/1uX-uow ... 03tn0opibw ( w około 20 sekundzie otwieram klapę drugiej strony wydechu )

Mamy tu pełny przelot w fabrycznej szerokości rur, tj. 63 mm, Y-Pipe na końcu rozchodzący się na dwie końcówki i tzw. "klapa" w wydechu zamykająca i otwierająca jedną ze stron. Fachowo, przepustnica wydechu.
Najpierw zacząłem od wycięcia samego tłumika końcowego i Y-Pipe z pozostawieniem środkowego na miejscu. Auto brzmiało nawet ok, nie za głośno, nie za cicho, ale lubiło sobie pobuczeć w trasie przy 150+, dodatkowo każde dodanie gazu, szczególnie te w zakresie obrotów 1500-2400 powodowało buczenie przypominające Honde, E36 itp. Poszedłem dalej i uznałem, że zamówię przepustnicę wydechu i zrobię pełny przelot( tutaj dziękuję ma16 za podesłanie mi tego ustrojstwa z Aliexpress) niemieckiej firmy EPman. U nas koszt 550 zł, z Aliexpress 200 z wysyłką, dokładnie ten sam przedmiot, te same numery, wysyłka nawet z tego samego miesjca. Efekt? Głośne strzały, zero buczenia w aucie, przyjemny mocny dźwięk. W momencie przyspieszania oczywiście wydech daje o sobie znać, ale kiedy już spuścimy go z obrotów to w trasie jest po prostu cicho. Testowałem już na każdej prędkości bez radia, głowa nie boli. Oczywiście mowa o zamkniętej klapie. Na otwartej niezalecana jest jazda w trasy, chyba że z tabletkami. Otwarcie klapy powoduje powstanie mocnego basu, zamknięcie pozostawia tylko fajny dźwięk wydechu bez basu.

Odnośnie samych w sobie strzałów, to najgłośniejsze są w okolicy 4.5 tys obrotów ( 1 filmik zmieniałem biegi ręcznie w DSG, stąd głośne strzały, na żywo jeszcze głośniejsze ). Drugi filmik to po prostu przyspieszenie do ziemi, strzały przy 6 tys obrotów są słabsze, dopiero na 4-5 biegu coś jest. Co bardzo ciekawe, pojawił się nawet delikatny popcorn, na filmiku 3 bardzo słabo go słychać, ale na żywo jest dosyć słyszalny.

Podsumowanie kosztów jeśli kogoś to zaciekawi :
Zderzak z Leona Cupry z dyfuzorem i atrapą plastikową ( ten duży plastik za rejestracją ) - 180 zł
Malowanie zderzaka - 250 zł ( po znajomości, razem z lekkim naprawieniem bo zderzak był w jednym miejscu uszkodzony )
Dyfuzor Leon Cupra oryginalny w wersji czarny połysk - 280 zł.
Y Pipe + rury + końcówki ( które będę wymieniał ) to koszt około 250 zł
Mój blacharzo-lakiernik wziął za zrobienie wszystkiego razem z przepustnicą, wycięciem tłumików, rozprowadzeniem rur, zamianą zderzaka ( trzeba poprowadzić wiązkę i podciśnienie ) 550 zł.
Przepustnica wydechu - https://pl.aliexpress.com/item/32298717 ... 5c0fC1vYCW - 200 zł z wysyłką.
Suma : 1710 zł ALE, nadal mam swój oryginalny zderzak, tłumiki, dodatkowy dyfuzor i atrapę plastikową na sprzedaż. Zderzak + dyfuzor + atrapa to około 1000 zł, tłumiki około 400-500 zł.

Jestem niesamowicie zadowolony z efektu, satysfakcja pełna, tym bardziej że ogarnąłem wszystko sam, krok po kroku bez wydawania zbędnych pieniędzy. Dodatkowo ciesze się, że wybrałem opcje, w której w każdej chwili mogę wrócić do pełnej serii, zachowując swoje oryginalne części.

Korzystajcie, zadawajcie pytania, chętnie się podzielę doświadczeniem :)

EDIT : Jest jeszcze jeden bonus. - 50kg w aucie. Dwa tłumiki to blisko 60kg wagi, a rury robiące przelot to kilka kg.


Czyli teraz nie masz żadnego tłumika? Dobrze rozumiem że tylko licząc od turbo jest tak: - DP z fabrycznym katem potem rura 63mm do Y pipe i rury na dwie strony i na jednym odejściu masz przepustnicę ? Czyli przy zamkniętej przepustnicy wszystko idzie do jednej końcówki a dopiero po otwarciu leci na dwie ?
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Układ wydechowy 1.8 TSI DSG

Postprzez Fado365 » 8 października 2019, 18:44

ma16 napisał(a):Masz może zdjęcia układu wydechowego od spodu?

Niestety nie mam, ale niedługo będę montował dokładkę i jeszcze troche się bawił z samochodem to wrzucę go na podnośnik i zrobię zdjęcie.

stefdeath napisał(a):Czyli teraz nie masz żadnego tłumika? Dobrze rozumiem że tylko licząc od turbo jest tak: - DP z fabrycznym katem potem rura 63mm do Y pipe i rury na dwie strony i na jednym odejściu masz przepustnicę ? Czyli przy zamkniętej przepustnicy wszystko idzie do jednej końcówki a dopiero po otwarciu leci na dwie ?


Jest dokładnie tak jak piszesz.

Po kilku dniach jazdy, podsumuję to tak. Jestem zakochany w tym dźwięku, pięknie strzela, w trasie nie męczy. Ładne dźwięki nawet przy przepinaniu biegów na niższych obrotach. Oczywiście, żebyście mnie źle nie zrozumieli, auto nie jest ciche, nie może być bez tłumików, ale jest to dźwięk niemęczący ucha ( jeśli ktoś lubi sportowe brzmienie i strzelanie ). Są tylko dwie męczące prędkości , 80km/h i 140 km/h, obydwie na 7 biegu. Przy tych prędkościach auto jest głośne i basowe, wystarczy od tych prędkości dodać lub odjąć po 2-3 km/h i już jest cicho. Póki co nic nie zmieniam, ale zastanawiam się jeszcze nad dołożeniem środkowego, okrągłego krótkiego tłumika, który miałby tylko delikatnie wyciszyć właśnie te prędkości. Jakiś 25-35cm długości.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość