Odświeżam swój własny temat

W końcu zrobiłem u siebie układ wydechowy, sam, bez firmy kasującej tysiące

Efekty :
https://drive.google.com/file/d/1NWSoK_ ... ZAW7rJTLPIhttps://drive.google.com/file/d/1ha8iLh ... UDnrBXMCgIhttps://drive.google.com/file/d/1uX-uow ... 03tn0opibw ( w około 20 sekundzie otwieram klapę drugiej strony wydechu )
Mamy tu pełny przelot w fabrycznej szerokości rur, tj. 63 mm, Y-Pipe na końcu rozchodzący się na dwie końcówki i tzw. "klapa" w wydechu zamykająca i otwierająca jedną ze stron. Fachowo, przepustnica wydechu.
Najpierw zacząłem od wycięcia samego tłumika końcowego i Y-Pipe z pozostawieniem środkowego na miejscu. Auto brzmiało nawet ok, nie za głośno, nie za cicho, ale lubiło sobie pobuczeć w trasie przy 150+, dodatkowo każde dodanie gazu, szczególnie te w zakresie obrotów 1500-2400 powodowało buczenie przypominające Honde, E36 itp. Poszedłem dalej i uznałem, że zamówię przepustnicę wydechu i zrobię pełny przelot( tutaj dziękuję
ma16 za podesłanie mi tego ustrojstwa z Aliexpress) niemieckiej firmy EPman. U nas koszt 550 zł, z Aliexpress 200 z wysyłką, dokładnie ten sam przedmiot, te same numery, wysyłka nawet z tego samego miesjca. Efekt? Głośne strzały, zero buczenia w aucie, przyjemny mocny dźwięk. W momencie przyspieszania oczywiście wydech daje o sobie znać, ale kiedy już spuścimy go z obrotów to w trasie jest po prostu cicho. Testowałem już na każdej prędkości bez radia, głowa nie boli. Oczywiście mowa o zamkniętej klapie. Na otwartej niezalecana jest jazda w trasy, chyba że z tabletkami. Otwarcie klapy powoduje powstanie mocnego basu, zamknięcie pozostawia tylko fajny dźwięk wydechu bez basu.
Odnośnie samych w sobie strzałów, to najgłośniejsze są w okolicy 4.5 tys obrotów ( 1 filmik zmieniałem biegi ręcznie w DSG, stąd głośne strzały, na żywo jeszcze głośniejsze ). Drugi filmik to po prostu przyspieszenie do ziemi, strzały przy 6 tys obrotów są słabsze, dopiero na 4-5 biegu coś jest. Co bardzo ciekawe, pojawił się nawet delikatny popcorn, na filmiku 3 bardzo słabo go słychać, ale na żywo jest dosyć słyszalny.
Podsumowanie kosztów jeśli kogoś to zaciekawi :
Zderzak z Leona Cupry z dyfuzorem i atrapą plastikową ( ten duży plastik za rejestracją ) - 180 zł
Malowanie zderzaka - 250 zł ( po znajomości, razem z lekkim naprawieniem bo zderzak był w jednym miejscu uszkodzony )
Dyfuzor Leon Cupra oryginalny w wersji czarny połysk - 280 zł.
Y Pipe + rury + końcówki ( które będę wymieniał ) to koszt około 250 zł
Mój blacharzo-lakiernik wziął za zrobienie wszystkiego razem z przepustnicą, wycięciem tłumików, rozprowadzeniem rur, zamianą zderzaka ( trzeba poprowadzić wiązkę i podciśnienie ) 550 zł.
Przepustnica wydechu -
https://pl.aliexpress.com/item/32298717 ... 5c0fC1vYCW - 200 zł z wysyłką.
Suma : 1710 zł ALE, nadal mam swój oryginalny zderzak, tłumiki, dodatkowy dyfuzor i atrapę plastikową na sprzedaż. Zderzak + dyfuzor + atrapa to około 1000 zł, tłumiki około 400-500 zł.Jestem niesamowicie zadowolony z efektu, satysfakcja pełna, tym bardziej że ogarnąłem wszystko sam, krok po kroku bez wydawania zbędnych pieniędzy. Dodatkowo ciesze się, że wybrałem opcje, w której w każdej chwili mogę wrócić do pełnej serii, zachowując swoje oryginalne części.
Korzystajcie, zadawajcie pytania, chętnie się podzielę doświadczeniem

EDIT : Jest jeszcze jeden bonus. - 50kg w aucie. Dwa tłumiki to blisko 60kg wagi, a rury robiące przelot to kilka kg.