Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez maciek89 » 16 lutego 2017, 02:30

sdss napisał(a):1,5 to 1,4 z większym skokiem tłoka, kosmetyka i zmiana oznaczenia żeby się źle nie kojarzyła.


Kosmetyka czyli? Ostatni argument kiepski, bo Wieśwagen nie ciągnąłby 2.0 TDI po swoim największym niewypale w historii czyli 2.0 TDI PD. Zrobiliby 1.95 TDI :twisted: Oczywiście producenci się nie kierują takimi rzeczami...

Mogliby zrobić 1.3 TSI ale nie został nawet 1.4 pomimo, że istotnie poprawili w międzyczasie ten silnik, a mogliby przecież od razu zwiększyć skok i pochwalić się nową jednostką, a jednak kilka lat klepali 1.4, ulepszając go -to nie ma znaczenia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Pik » 16 lutego 2017, 06:41

Bez dwóch zdań 1.5 to znacznie nowocześniejsza jednostka, VW włożył w nią całą swoją wiedzę i doświadczenie. I nie spieszy się z wprowadzeniem, co powinno zaowocować dopracowaniem. Pytanie jest tylko kiedy pojawi się w Seatach, czy będzie równo z VW czy z poślizgiem.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 16 lutego 2017, 08:57

1.5 jest juz w nowym Golfie VII po lifcie, Zachar juz testowal
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Pik » 16 lutego 2017, 09:20

W testowych autach jest, ale brak w cenniku nowego Golfa, także zamówić nie można.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez artek90 » 25 lutego 2017, 21:30

Pytalem w audi czy wiedza cos o 1.5 tsi i powiedzieli ze nie. Szukamy auta dla ojca i jest Q3 z silnikiem 1.4 tfsi cylinder on demand tzw ACT w Seacie ale za nic nie moge sie przekonac do tego silnika. Siedze tu na forum i na Hiszpanskim forum seata i ma go duzo ludzi ale jest tez duzo problemow z tym silnikiem.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez bzykofm » 25 lutego 2017, 21:31

artek90 napisał(a):jest tez duzo problemow z tym silnikiem.

Jak z każdym ekocudem testowanym na klientach :-(
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez artek90 » 25 lutego 2017, 22:23

bzykofm napisał(a):
artek90 napisał(a):jest tez duzo problemow z tym silnikiem.

Jak z każdym ekocudem testowanym na klientach :-(


Dlatego postawilismy na Mazde Cx5 2.0 165km skyactiv wolnossaca benzyna.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Oracle » 25 lutego 2017, 22:35

Mazda - In Rust We Trust :mrgreen: - mimo zapewnień producenta i sprzedawców żółty naród jeszcze nie ogarnął tematu zabezpieczenia antykorozyjnego :mrgreen:

Poza tym po Maździe nie należy się już spodziewać dawnej bezawaryjności - wprost przeciwnie, niektóre problemy z tymi samochodami są wręcz absurdalne...
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez artek90 » 25 lutego 2017, 23:09

Oracle napisał(a):Mazda - In Rust We Trust :mrgreen: - mimo zapewnień producenta i sprzedawców żółty naród jeszcze nie ogarnął tematu zabezpieczenia antykorozyjnego :mrgreen:

Poza tym po Maździe nie należy się już spodziewać dawnej bezawaryjności - wprost przeciwnie, niektóre problemy z tymi samochodami są wręcz absurdalne...

Jakoś sie czytałem o problemach w nowych mazdach, poza tym 2 litrowy silnik wolnossący to sprawdzone konstrukcje. 1.4 tsi to sprawdzanie konstrukcji na klientach. Naprawdę chciałbym Q3 ale nie znajduję odpowiedniego silnika do tego auta z koncernu vag, tdi odpada a tfsi 1,4 jak i 1,8 to prędzej czy później problem.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Niuch » 25 lutego 2017, 23:19

Najczęściej narzekają osoby, które nie miały i nie jeździły ;) Każdy silnik ma choroby wieku dziecięcego, a 1.4 i 1.8 już są od lat na rynku modernizowane i sprawdzone. Gdyby były tak awaryjne, to by tyle tego nie jeździło po ulicach. VW stawia na rozwój, toteż ma czasami wpadki. Swoją drogą, o ostatnich 1.4 i 1.8 to nie słyszałem, żeby komuś "padł". Więc to takie bym powiedział gadanie i plotkowanie ... ;)
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez artek90 » 25 lutego 2017, 23:35

Od zawsze jeżdżę autami z grupy vag. Mój ostatni leon to 20 zaworowy 1.8 z 2004 który jest autem niedozajechania. Teraz mam nowego 1.6tdi który też wolny od wad nie jest ale jak narazie bez problemów. Jako że mieszkam w Hiszpanii i interesuje sie tematem vag to siedzę na zagranicznym forum i czytam. I to nagminne w 1.4tsi ze pali olej i ubywa płyn chłodniczy. Narazie nie ma aut z tym silnikiem z przebiegiem ponad 100tys km i ciężko więcej coś powiedzieć ale jednostka jest sama w sobie wysiolna. Jak mogę dać 30tys euro za audi q3 z takim małym silnikiem? Najbardziej sie sprzedają w leonie i w Golfie. Na rynku wtórnym ciężko o passata,a4 albo tiguana z 1.4tsi przynajmniej tutaj. Juz nie wspominam o nowych 1 litrowych silnikach w seacie Ateca. Jestem między mazdą cx5 2.0 a rav4 hybrid i mówcie co chcecie ale uważam ze będą dużo mniej awaryjne niz jakiekolwiek aktualnie z grupy vag.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Niuch » 26 lutego 2017, 09:52

Toyota i bezawaryjność to już legenda. Miałem Corolle z 2002, auto salonowe, 40kkm i siorbała 1l oleju na 1000km ... W tamtym momencie powiedziałem dość, nigdy więcej Toyoty. Odnośnie Mazdy, 165KM z wolnossącego 2.0 nie bierze się z nikąd. Te silniki mają niesamowicie wysoki stopień sprężania, wyższy niż niektóre diesle. Więc także jest to motor wysilony, nie mniej niż 1.4 tsi.

Niemniej zgadzam się, że 1.4 to pomyłka w dużych autach ;) Dlatego Audi oferuje do Q3 silnik 2.0 tfsi z s-tronic, który w tej konfiguracji bije na głowę i Mazdę i Toyotę. Może warto jednak o nim pomyśleć ? :)
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez maciek89 » 26 lutego 2017, 10:06

Ojciec miał Corollę 1.6 110 KM 2002 nówkę i po przebiegu 50tys też piła olej i wywalało check engine, potem miał Avensis 2007 2.0 150 KM i pod koniec kariery jakoś po 80tys też piła dużo oleju, poszły jakieś cięgna przy skrzyni (został tylko 3 bieg), dodatkowo problemy z elektroniką i centralnym zamkiem, który świrował i problemy z xenonem- po lifcie niby poprawili xenony, że już odbłyśniki się nie wypalały, ale kulało samopoziomowanie i lewy reflektor opadał bardzo nisko i oświetlał jakiś metr przed autem :D Do tego nieszczelne lampy tył (auto nie miało żadnej przygody), strzępiąca się nitka tapicerki na fotelu kierowcy już przy niewielkim przebiegu i skrzypiąca deska rozdzielcza. :) Jak na nówkę z salonu to za dużo tych problemów żeby polecić Toyotę. W tych silnikach pękał ponoć blok silnika, choć tu oprócz brania oleju nic się z nim nie działo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Niuch » 26 lutego 2017, 11:36

maciek89 napisał(a):Ojciec miał Corollę 1.6 110 KM 2002 nówkę i po przebiegu 50tys też piła olej i wywalało check engine


Dokładnie to samo. Dodatkowo coś świszczało w silniku i okazało się, że kolektor dolotowy jest pęknięty - wymiana 3.5k zł ... dramat.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez bzykofm » 26 lutego 2017, 12:25

Niuch napisał(a): wymiana 3.5k zł ... dramat.

Za trę cenę to ja bym się pokusił o zrobienie nowego z nierdzewki :-D
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 26 lutego 2017, 12:49

W Toyotach byly plastikowe kolektory, w Avensis te same swisty mial kolega przy 120 tys - auto od nowosci.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez bzykofm » 26 lutego 2017, 13:04

szadubaba napisał(a):W Toyotach byly plastikowe kolektory

To tak samo jak w 1.6 TDI :-(
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez artek90 » 26 lutego 2017, 14:12

bzykofm napisał(a):
szadubaba napisał(a):W Toyotach byly plastikowe kolektory

To tak samo jak w 1.6 TDI :-(

Nie we wszystkich 1.6tdi sa plastikowe. U mnie juz jest stslowy czy też aluminiowy. Co do Toyoty to chodzi mi o hybryde 2.5litra plus elektryczny silnik. Ten sam napęd używa leksus. Jeździłem nowym chr i jestem zachwycony hybrydą.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez marpit » 26 lutego 2017, 17:01

maciek89 napisał(a):Ojciec miał Corollę 1.6 110 KM 2002 nówkę i po przebiegu 50tys też piła olej i wywalało check engine, potem miał Avensis 2007 2.0 150 KM i pod koniec kariery jakoś po 80tys też piła dużo oleju, poszły jakieś cięgna przy skrzyni (został tylko 3 bieg), dodatkowo problemy z elektroniką i centralnym zamkiem, który świrował i problemy z xenonem- po lifcie niby poprawili xenony, że już odbłyśniki się nie wypalały, ale kulało samopoziomowanie i lewy reflektor opadał bardzo nisko i oświetlał jakiś metr przed autem :D Do tego nieszczelne lampy tył (auto nie miało żadnej przygody), strzępiąca się nitka tapicerki na fotelu kierowcy już przy niewielkim przebiegu i skrzypiąca deska rozdzielcza. :) Jak na nówkę z salonu to za dużo tych problemów żeby polecić Toyotę. W tych silnikach pękał ponoć blok silnika, choć tu oprócz brania oleju nic się z nim nie działo.

Fajnie opisane i jak się wczytamy to idealnie takie same problemy jak w 5F.
Olej ?
Skrzynie
Poziomowanie
Skrzypiąca deska
Tylne światła itd
Widać Toyota była szybsza i wprowadziła to dekadę wcześniej [emoji3]
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Oracle » 26 lutego 2017, 19:36

Niuch napisał(a):Odnośnie Mazdy, 165KM z wolnossącego 2.0 nie bierze się z nikąd.



Czy ja wiem? Żaden z liczących się konkurentów od kilku lat już nie produkuje, ani nie pracuje nad nowymi silnikami wolnossącymi, więc trudno powiedzieć. Zresztą – w pierwszym Leonie był silnik 1.8 20V 125KM kilkanaście lat temu (w Maździe mają także odmianę 2.0 120KM). Podstawowym problemem silników Mazdy jest ich „wolnossąca” charakterystyka, czyli stosunkowo niewielki moment obrotowy (210Nm w silniku 2.0) dopiero przy 4000rpm. W żadnym wypadku silniki te nie mają charakterystyki i-vtec’a Hondy i wcale nie sprawiają wrażenia, że lubią wysokie obroty – wprost przeciwnie.

Niuch napisał(a):
Te silniki mają niesamowicie wysoki stopień sprężania, wyższy niż niektóre diesle. Więc także jest to motor wysilony, nie mniej niż 1.4 tsi.


Z tym wysokim stopniem sprężania (14:1 dla Skyactiv-G 2.0) to jest nieco inaczej, niż niektórym się wydaje. Owszem stopień sprężania jest jaki jest, ale w tym wypadku nie należy go wcale utożsamiać z jakimś dużym ciśnieniem w komorze spalania. Ciśnienie w rzeczywistości jest niższe, niż byłoby w silniku o takim stopniu sprężania pracującym w cyklu Otta, ponieważ silniki Skyactiv-G pracują w cyklu Atkinsona-Millera, czyli mają otwarty zawór dolotowy w początkowej fazie cyklu sprężania (por. nowy silnik 1.5 TSI), co pozwala zminimalizować straty związane ze sprężaniem mieszanki. Z drugiej strony stosunkowo duże wykorbienie wału (z czego bezpośrednio wynika duży stopień sprężania – patrz definicja stopnia sprężania) pozwala na uzyskanie stosunkowo dużego momentu obrotowego (jak na wolnossaka), jednak nie wpływa dobrze na uzyskiwane obroty. Wszystko odbywa się bez żadnych specjalnych cudów techniki – wystarczyło odpowiednio wykonać krzywki „ssące” na wałkach rozrządu. Jeżeli chodzi o możliwość spalania stukowego przy zwiększonym ciśnieniu, to w Maździe zostało to rozwiązane poprzez zmniejszenie temperatury w głowicy poprzez specjalną konstrukcję kolektora wydechowego (podejście zupełnie odwrotne do tego, co zrobił VAG w silnikach 1.8 i 2.0 TSI, gdzie kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy). W praktyce wygląda to tak, że każdy (rozgarnięty) człowiek, który jeździł samochodem z nowoczesnym silnikiem doładowanym stwierdzi, że silnik Mazdy to muł, którego trzeba ostro motywować poprzez wkręcanie na wysokie obroty (gdyby tylko silnik je lubił…), tyle, że kto lubi tak jeździć? Pewnie można, ale na dłuższą metę jest to męczące zarówno dla kierowcy, jak i (przede wszystkim) pasażerów. Tak, czy inaczej – silniki Skyactiv są lepsze pod względem ekonomiki i momentu obrotowego od silników wolnossących Hondy. W Hondzie jednak już zmądrzeli i robią silniki doładowane, natomiast w Maździe nadal wciskają ciemnocie kit o gepardach, KODO, Zoom-Zoomie i technologii S-RAJ-AKTIV. :mrgreen:

Jeżeli chodzi o bezawaryjność, to w przypadku Mazdy 6 GJ moich znajomych doszło do rozszczelnienia silnika 2.0 (coś tam podobno ciekło spod pokrywy rozrządu). W zasadzie to niewielki problem, jednak oprócz tego czasami silnik (dotyczy zresztą także jednostki 2.5) lubi sobie poszarpywać i wpadać w wibracje (do tej pory nie zostało to zdiagnozowane – chociaż podobno nie jest to przypadek jednostkowy). W sumie od 2015 roku samochód ten odwiedził serwis blisko 20 razy, co jak dla mnie jest już dyskwalifikacją i dawno bym wymienił tego szrota na inny samochód. Podobno znane są także przypadki wymiany dolnej połowy (od głowicy w dół) silnika 2.0, jak i wywalenia dziury w bloku przez korbowód w silniku 2.5. Trzeba mieć także dużo szczęścia, by trafić na skrzynię biegów, która pracuje poprawnie – tu także znane są przypadki napraw bądź wymiany, podobnie wygląda sprawa sprzęgła. No i na koniec – silniki Mazdy przy „odpowiednim” traktowaniu także lubią olej.


Odnoszę wrażenie, że niektórzy tutaj wiedzę na temat awaryjności nowych silników TSI zaczerpnęli od "znawców" na forum Onetu, albo z podobnego źródła. :roll:
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 26 lutego 2017, 21:24

Oracle napisał(a):(w Maździe mają także odmianę 2.0 120KM)


1.8 :D sam mam taki.. jedyna jego zaleta jest to, ze przy wysokich obrotach nie wyje tylko warczy ;P

A co do 2.0 165KM - mam taki w CX5 w rodzinie i niestety mul - TSI sa zwawsze i mniej pala. Obecnie do takiego np 1.8 TSI 180KM to Mazda nie ma podjazdu swoimi wolnossakami - no moze poza MPSami. Juz nie mowiac ze Mazda nie ma dobrego automatu do takiego 165KM silnika ktory w 3 jest calkiem ok bo to hatchback jak Leonki.

Nie ma co narzekac na TSI - w Nissanie i Renault maja gorzej, 1.2 115KM na turbo.. tez maja problemy z napinaczami, braniem oleju i wysokim spalaniem... a Nissan to do crossoverow montuje np Qashqai.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez bzykofm » 26 lutego 2017, 21:29

szadubaba napisał(a):Nie ma co narzekac na TSI - w Nissanie i Renault maja gorzej, 1.2 115KM na turbo.. tez maja problemy z napinaczami, braniem oleju i wysokim spalaniem... a Nissan to do crossoverow montuje np Qashqai.

Czyli generalnie downsizing wychodzi nam bokiem.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez sdss » 26 lutego 2017, 21:36

Raczej planowane starzenie produktu, księgowi oraz myślenie 1.2 i 115KM jest wysilony :shock: ale 2.0 i 300KM już nie :D opowieści od kolegi brata ciotki syna itd.....
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Niuch » 26 lutego 2017, 21:49

Skoda w superbie montuje 1.4 ;) vag daje szeroki wahlarz wyboru - każdy może sobie wybrać jaki silnik mu potrzebny. Teraz i tak większość jest przeznaczona na 200kkm a potem na szrot. Nikt by inaczej nie zarabiał. Firmy nie zarabiają na sprzedaży nowych tyle, ile na serwisach, przeglądach itp. Ze wszystkim tak teraz jest.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 26 lutego 2017, 21:50

W PL nie zarobia na serwisie bo tutaj malo kto jezdzi do ASO na gwarancji a co dopiero po :D
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez bzykofm » 26 lutego 2017, 21:57

Niuch napisał(a):Skoda w superbie montuje 1.4

To dla tych co chcą Superba, ale ich nie stać. Z tym silnikiem to zacne auto największe wrażenie robi ...stojąc przed domem.
To zakup bardziej dla sąsiadów niż dla siebie :mrgreen:
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Niuch » 26 lutego 2017, 22:12

Osobiście uważam, że 1.8 to minimum do tego auta, ale ponieważ klient ma wybór i różne potrzeby to może mu się taki silnik podobać, dlatego nie krytykuję tej opcji ;) Uważam to za plus, gdyż ponieważ np. Renault nie daje takiej możliwości, a jedynie 1.6 THP jako jedyny i "najmocniejszy" benzyniak do Talismana. To jest dopiero dla mnie śmiech na sali :D
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez rexFr » 27 lutego 2017, 10:25

Ja właśnie kupiłem FR 1.4 150km DSG 16k przelotu i jestem juz umówiony na program w nastepnym tygodniu. Także zdam relację czy ma to jakies gifty i jakie efekty remapu.
Zobacz Profil
rexFr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lutego 2017, 10:12
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez boban » 27 lutego 2017, 21:50

rexFr napisał(a):Ja właśnie kupiłem FR 1.4 150km DSG 16k przelotu i jestem juz umówiony na program w nastepnym tygodniu. Także zdam relację czy ma to jakies gifty i jakie efekty remapu.


rexFr gdzie będziesz robił? Daj znać jak będziesz po, mam ten sam silnik, tą samą skrzynię i praktycznie ten sam przebieg. Skąd jesteś jak to nie tajemnica to może byśmy porównali serię i zawirusowanego???
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez sdss » 27 lutego 2017, 22:13

Najlepszy kompromis pomiędzy mocą, a cena :D
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez rexFr » 27 lutego 2017, 22:22

Ja z Wawy. Mam po znajomości u Coobcia tzn. Kivi Racing Factory, jest też Kreator Mocy niedaleko mnie. Zależy głównie od tego jak się dogadam z wgrywaniem serii przed przegladem i programu po.
Zobacz Profil
rexFr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lutego 2017, 10:12
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez boban » 4 marca 2017, 19:35

Daj znać jak będziesz po
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez rexFr » 14 marca 2017, 16:17

Sluchajcie jade w poniedzialek po przebadaniu tematu. Okazuje sie ze najlepsza opcja jest rwanie kompa i pominiecie zlacza obd. Potem sie montuje jednorazowe srubki orginalne i tyle. Jak prze obd to wykrywa po podlaczeniu kompa na przegladzie ilosc resetowan.
Zobacz Profil
rexFr
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 27 lutego 2017, 10:12
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez EDITH » 14 marca 2017, 20:49

Miałem Mazde 6 2.0 165 km. Muł to był okropny w porównaniu do Leona 1.4 tsi. Aby jechał trzeba kręcić obrotami 4-5 tys.
Wtedy strasznie głośno. I dużo palił. Był oszczędny ale do 90 jazda emeryta. Przez dwa lata 6 razy w serwisie z usterkami.
Teraz żona ma Leona 1.4 tsi 125
który ma zmierzone na hamowni 139 km. Mazde sprzedałem po dwóch latach . Teraz zero problemów z Leonem.
Moje zdanie jak do miasta to wystarczy 1.4 tsi 125 a jak robisz trasy to 1.8 . Spali więcej ale jest lepszy na trasy.


Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
EDITH
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 27 września 2015, 14:18
Lokalizacja: śląsk
Auto: seat leon
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Prawoimotoryzacja » 31 marca 2017, 08:53

Czy Wy także wyczuwacie i słyszycie moment działania ACT?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Prawoimotoryzacja
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 31 marca 2017, 08:01
Auto: Golf 6
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez ggregorii » 31 marca 2017, 11:11

No na zimnym czuje. Potem jak cieply to roznie czasem tak czasem nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ggregorii
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 25 kwietnia 2013, 10:51
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez boban » 31 marca 2017, 18:25

nie czuje
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Prawoimotoryzacja » 31 marca 2017, 20:18

Jak się wyłączy nawiew tu słychać taki metaliczny dźwięk. Tak jakby jakaś zapadka się zamykała/otwierała i da się wyczuć minimalne szarpnięcie.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Prawoimotoryzacja
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 31 marca 2017, 08:01
Auto: Golf 6
Silnik: CDLA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez SpeedyFighteR » 7 kwietnia 2017, 10:28

Czym kierujecie się kupując taką suszarkę jak 1.4?
Zobacz Profil
SpeedyFighteR
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 września 2016, 22:01
Auto: FR 184 CUNA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez mirek_p11 » 7 kwietnia 2017, 10:47

A Ty czym się kierowałeś kupując klekota? ( Oszczędności na paliwie :wink: ) Jak już chciałeś mieć coś mocniejszego to mogłeś kupić 1.8 tsi lub Cuprę.

Kupująć auto każdy ma inne oczekiwania i potrzeby.....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez SpeedyFighteR » 7 kwietnia 2017, 11:44

Tym, że jest mocniejszy od 1.8 tsi i jedynie słabszy od Cupry, miałem już 200konnego benzyniaka, więc chciałem sie przekonać jak śmiga podobny mocowo dizel i jestem mega zadowolony bo jest mocniejszy, moment robi swoje i do tego rewelacyjne spalanie :) Jakbym miał kupowac auto ~300ps to nie kupiłbym Cupry bo jest najsłabsza z całej stawki i dostaje od każdego, zdecydowanie wolałbym Honde Civic Type R Fk2 :twisted: :twisted:
Zobacz Profil
SpeedyFighteR
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 września 2016, 22:01
Auto: FR 184 CUNA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez mirek_p11 » 7 kwietnia 2017, 11:45

SpeedyFighteR napisał(a):Jakbym miał kupowac auto ~300ps to nie kupiłbym Cupry bo jest najsłabsza z całej stawki i dostaje od każdego, zdecydowanie wolałbym Honde Civic Fk2


Napisz to w dziale dot. Cupry :twisted:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 7 kwietnia 2017, 11:46

Nie kazdego jara ten obrzydliwy klekot :-D i diesel do jazdy po miescie sie kompletnie nie nadaje. No ale w Polsce to norma czy miasto czy trasa koniecznie TDI XD

PS: https://www.youtube.com/watch?v=ne9UUEiPSI8

Poza tym

TDI 2.0 184:
380 Nm przy 1750-3000 obr/min

TSI 1.8 180:
250 Nm (DSG) przy 1,250-5,000 rpm

co kto woli ;-)

Poza tym koszty eksploatacji nowoczesnego TDI vs TSI.. wystarczy spojrzec na oba dzialy na tym forum ;-)
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez Eleonor » 7 kwietnia 2017, 11:46

Dokładnie - każdy ma inne potrzeby ... ja dłuuugo jeździłem samochodem który miał ledwo 75 KM i dla mnie 1.4 150 KM to niebo a ziemia :) Rajdowcem nie jestem , młodość za mną więc wybór myślę że świetny
Co do ACT - na paru jazdach testowych gdyby nie info na wyświetlaczu to nie wiedziałbym że to się załącza.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Eleonor
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 1 kwietnia 2016, 13:34
Region: wielkopolskie
Auto: Ateca FR 2020 DSG
Silnik: DADA 1.5

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez SpeedyFighteR » 7 kwietnia 2017, 11:56

Mam na myśli też długowieczność, co do porównania 1.8 TSI VS 2.0 TDI CR żadnych filmików nie potrzebuje, kolega nabył także w manualu wersje TSI i się mierzyłem :) Jakbym miał kupować Seata w benzynie nie zdecydowałbym się, szczególnie że Japonia robi 1000 razy lepsze jednostki benzynowe i jestem pewny, że nalataja sporo więcej km, ponieważ nie są tak wyżyłowane (także mam w tym swoje doświadczenia). Co jak co, ale Diesel u Niemców jest lepszy pojemnościowo i mocowo, dlatego u mnie taki wybór, a co do klekotu nigdy go nie słysze, nie po to mam SeatSound :)
Zobacz Profil
SpeedyFighteR
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 września 2016, 22:01
Auto: FR 184 CUNA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 7 kwietnia 2017, 12:01

Tylko zastanawiam sie po co wchodzisz do watku o 1.4 150KM i prawisz swoje moraly ze TSI to gowno a TDI to jak wygrac z rakiem? Lubisz gownoburze prawda? ;-) IMO kazdy zrobil research i wie co jest dostepne na rynku i z jakiegos powodu wybral TSI a nie japonskie wolnossaki. Nie kazdy bedzie jezdzil autem 10 lat i zrobi 250 tys.

Czyzby nikt TDIczka nie chcial kupic? :D
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez SpeedyFighteR » 7 kwietnia 2017, 12:07

Po prostu irytuje mnie zapych na rynku tych 1.4 TSI, ludzie zamiast kupić jakąś sensowną wersje silnikową pchają się w takie coś.. 1.4 spoko w Yarisie, Jazzie czy tego typu małych śmigach do miasta, ale jak widze leony szczególnie w kombi, passaty lub podobnie wielkościowo Vagi z takim silnikiem to jakaś masakra.
Zobacz Profil
SpeedyFighteR
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 września 2016, 22:01
Auto: FR 184 CUNA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez szadubaba » 7 kwietnia 2017, 12:11

Akurat w Yarisach sa 1.0 albo 1.2 8) Leony sa lekkie, 1.4 150KM w zupelnosci wystarcza z zapasem a ekonomika jest na dobrym poziomie. Nie ma DPF, jest tanszy w zakupie, nie klekocze, nie smierdzi, serwis eksploatacyjny tanszy (nie mowiac o grubszych rzeczach). Same zalety.

Niestety czasy dieslow juz mijaja, tylko Mazda proboje jakos udoskonalic ten silnik.
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez SpeedyFighteR » 7 kwietnia 2017, 12:20

Yaris jest 1.0 i 1.33, co masz na myśli pisząc, że Mazda chce udoskonalic ten silnik? wg mnie w Mazdzie nie ma jakiś większych rewolucji pod względem Diesla, dużo bardziej rozkręcają go Niemieckie koncerny, moc ciągle rośnie w 2013r 184Ps dzisiaj już 190, 220, a nawet 240 z 2.0 (gdzie kiedys zamykało się to na 170ps, a 200Ps+ miały wersje 3.0), podciągnięcie mocowo diesli jeszcze rozumiem bo chip znany jest już od dawna i jakos te silniki śmigają i nic się nie dzieje, więc producentów tutaj jeszcze rozumiem, ale robiąc takie zabiegi nie wiem czy koniec diesli nadchodzi, szczególnie, że we flotach gonią przeważnie klekoty, które robią te 600tyś minimum, a nie wyobrażam sobie takich przebiegów w benzynie.
Zobacz Profil
SpeedyFighteR
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 10 września 2016, 22:01
Auto: FR 184 CUNA
Silnik: turbo diesel inny

Re: Nowy 1,4 tsi ACT 150 hp

Postprzez mirek_p11 » 7 kwietnia 2017, 12:29

Diesel mniej pali i to jest chyba jedyna zaleta. Floty coraz częściej decydują się na małe turbo benzyniaki. Wykupują dodatkowe pakiety gwarancyjne, serwisowe i mają spokój na 5 lat leasingu. Era ekonomicznych diesli już dawno się skończyła. EOT.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości