Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI żywotność

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Tomektr » 29 czerwca 2019, 06:19

bzykofm, dobrze gada, piwo dla niego. Sam się przekonałem o tej wspaniałej gwarancji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1230
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Reklama

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 29 czerwca 2019, 06:22

Serwisy za wiele do powiedzenia nie mają. Od gwarancji jest gwarant czyli vag. ASO musi się stosować do wytycznych. Na wymianach gwarancyjnych ASO też zarabia tylko nie płaci za to klient tylko gwarant. ASO jest sprawdzane przez wysłannika z vag. Jeśli czegoś nie zatwierdzi to takie ASO jest w plecy i na częściach i na robociźnie.
W każdym typie silników jazda na krótkich dystansach jest że tak powiem niszczycielska dla jednostki. Oczewiscie bardziej dla benzynowcow. Po pierwsze olej jest rozcienczany benzyną. Wytwarzana jest większa ilość sadzy która zalega na pierścieniach tłokowych, układzie egr. Smarowanie też jest dużo gorsze. Kiedyś mówilo się że rozruch silnika zimnego to jak tysiąc km silnika ciepłego-takie zużycie materiału.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Pik » 29 czerwca 2019, 09:17

bzykofm, dobrze gada, piwo
Ja bym powiedział, że zabiera głos w sprawie, o której ma mierne pojęcie, użytkując auto zakupione jako używane. Na forum można spotkać przede wszystkim wpisy osób niezadowolonych z obsługi gwarancyjnej. To normalne zjawisko, ale powodujące spaczone spojrzenie, jeśli ktoś ocenia przez to poziom obsługi gwarancyjnej. Kolejna kwestia. Ja jeżdżę tylko autami kupionymi jako nowe, miałem różne marki i mam porównanie obsługi gwarancyjnej. I nie uważam, aby SEAT wyróżniał się jakoś na minus.
Oczewiscie bardziej dla benzynowcow.
Odważna teza, wesol. Podstawowym problemem podczas rozruchu jest ograniczone smarowanie. W silniku benzynowym występują mniejsze obciążenia i silnik tego typu szybciej się rozgrzewa niż diesel, także zdecydowanie lepiej nadaje się do pokonywania krótkich dystansów.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 29 czerwca 2019, 13:59

Co znaczy mniejsze obciążenie w benzynowcu? Benzynowiec niestety ma paliwo bardzo suche i dlatego silnik benzynowy ma żywotność co najmniej połowę mniejsza jak diesel. Nam mówiono że dwa trzy razy mniejsza żywotność ZI jak ZS na uczelni. Silnik ma wyższe obroty co niestety przekłada się na słabsze smarowanie gładzi cylindrowej.
Benzyna się szybciej grzeje bo nie dość że więcej idzie w komin ( mniejsza sprawność) to jeszcze większe temperatury panującej w silniku ZI.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Pik » 29 czerwca 2019, 21:08

Co znaczy mniejsze obciążenie w benzynowcu?
Hint - dlaczego silnik diesla o podobnej pojemności jest cięższy?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Tomektr » 29 czerwca 2019, 21:43

Pik, MI w jednym ASO nie uznali gwarancji na światła (absurdalne tłumaczenia) a 40km dalej w innym ASO uznali bez żadnego gadania twierdząc że to znany temat. W głównej mierze zależy od ASO, jak to opiszą i jak do tego podejdą. Temat opisany na forum odnośnie tylnych lamp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1230
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 30 czerwca 2019, 06:40

To inna specyfikacja pracy silnika. Diesel ma użyteczne obroty powiedzmy od 1700 obr silnika. Wtedy niuton jest na tyle duży że moc przy tych obrotach to powiedzmy z 80 koni. Przy obrotach powiedzmy 2500-3000 to gdzieś ze 100 koni a przy 3800-4000 mamy dajmy na to 115 koni. W benzynowcu będzie inaczej bo przy obrotach 1700 to może że 25-30 koni a przy 3000 to tak ze 60 koni by przy 5500-6000 było 115 koni. Dlatego sprzęgło ma dużo mniejsze benzynowiec bo obrotami nadrabia i tak samo panewki, korby będą dużo mniejsze. Żeby coś ciągnąć powiedzmy jakaś przyczepę kempingowa diesel może to robić na obrotach 2000 z biegiem 3 a benzynowiec będzie to robił na drugim biegu z obrotami 3000-3300. Sumując ilość obrotów wału czyli ilość cykli pracy na każdym garze to wyjdzie że benzynowiec wykona o 1/3 więcej suwów pracy. To jak więcej to więcej razy paliwo było podawane więc i spalić więcej musi taka jednostka. Dobrze że teraz już idą w silniki doładowane bo wcześniej to silnik benzynowy wolnossący miał moc powiedzmy 70-80 koni ale obroty max 5200. Później z tej samej pojemności robili małe oszustwo bo moc była powiedzmy 100-125 koni ale przy obrotach 6500. Czyli zwiększali średnicę tłoka a mniejsze wymienienie na wale dawali. Ta sama pojemność silnika tyle że ten pierwszy potrafił spalić 6 litrów a ten nowszy już 10.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Pik » 30 czerwca 2019, 18:53

Przepisujesz jakieś książki, czy co? Chodziło mi to, że silnik diesla ma większy stopień sprężania, a więc występujące siły są większe, przez co wzmocnione muszą być tłoki, korbowody, wał, panewki etc, a także sam blok silnika. I to jest odpowiedź na twoje pytanie o obciążenia...

Ale dajmy spokój, jest za gorąco aby wypisywać (i czytać) banały na forum.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez brzooza » 30 czerwca 2019, 22:34

Ja będę robił po gwarze 1.4 125hp na 180-200hp
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Pik » 30 czerwca 2019, 23:20

Nie widzę przeciwwskazań, brzooza. Choć jak widzę twoją aktywność na forum dotyczącą "swapowania" (hamulców, wydechu, silnika etc), to zasugerowałbym po prostu zakup Cupry, zamiast rzeźbienia w g...nie. :wink:
Efekt pewny i kompletny, a i zapewne finalnie taniej wyjdzie.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez sql » 1 lipca 2019, 06:00

wesol napisał(a):Nam mówiono że dwa trzy razy mniejsza żywotność ZI jak ZS na uczelni.

Dawno temu się uczyłeś? Chyba tak - w czasach, gdy silniki Diesel'a nie miały sprężarek, były antywisilone i z 2l pojemności dawały 50KM.
Wtedy to się zgadza - żywotność ich była 2-3x większa, niż odpowiadających (czasom) silników benzynowych.
W dzisiejszych czasach - żyłowanych parametrów, sprężarek - zupełnie innych mocy, te żywotności są już bardzo zbliżone.
Na krótkie dystanse zdecydowanie lepsza jest benzyna - szybciej osiągnie temperaturę pracy, jeśli Diesel ją w ogóle osiągnie...
Zobacz Profil
sql
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 7 grudnia 2018, 09:33
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 1 lipca 2019, 10:34

W 2007 roku kończyłem. I tu cię zmartwień bo o ile benzyna ma przy tej temperaturze 90 stopni najlepsze parametry pracy tak diesel nie musi aż tyle osiągnąć. Poza tym żywotność silnika to nie mówi się o żywotności turbiny czy wtryskiwaczy itp tylko słupka czyli serca. Wierz mi że przy przebiegu 700 tys km w TDI były ślady na cylindrach jeszcze honowania. Progi w benzynowcu są już ciekawe przy 250-350 tys km przebiegu. Ktoś na forum ktoryms ostatnio wrzucał jak to niemiecki taksiarz w aucie miał już cis koło 800 tys nastukane i przy 430 chyba wymieniał dwumas coś tam było o alternatorze i jeszcze coś. Kuzyn miał alhambrze auy 115 km i też od 270 tys km ja ujeżdżał to do 800 tys dostukal i ani turbo ani pompowtryskow nie robił. Teraz jego Ducato ma ponad bańkę to mówi że już trzeci rozrząd łańcuchowy w nim zmieniał. A tam ten rozrząd to dość wytrzymały jest. Robiłem parę razy i to Ducato i ta wcześniej Alhambre.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 2 lipca 2019, 07:22

Rozciagnij trase do 10-15km lub tak by min 5km bylo nie stania w korku a zwyklej jazdy przez kilka km, obr < 2k; 3k >, olej min rok lub min 10k km, po spokojnej jezdzie odczekaj 15-30s, po ostrzejszej 60s.
Ale tak jak wyzej napisal servo - zalezy jak poprzedni wlasciciel traktowal silnik od poczatku
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez krosser » 13 lipca 2019, 10:18

Cześć,

słowem wstępu powiem, że planuje w przyszłym roku zmianę auta. W oko wpadł mi Leon 3gen. Chciałbym się w końcu przesiąść na benzynę (obecnie JTD, moje pierwsze auto), ale nieco się zmartwiłem czytając ten temat. Już aktualnie na OtoMoto większość egzemplarzy z przebiegami (jeśli prawdziwymi) 100k+, a kilka ~150k. Logicznie myśląc, za rok będą miały jeszcze większy.

W związku z tym chciałbym się was zapytać jakie przebiegi teraz macie, bo opinie "mam 30 tysięcy przebiegu i jak najbardziej wszystko w porządku" niewiele mi pomagają. Planuje zakup 2014r w 2020, czyli 6scio latek.

Pozdrawiam i dzięki.
Zobacz Profil
krosser
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12 lipca 2019, 15:22
Region: śląskie
Auto: 5F Fr ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Bart2001 » 15 lipca 2019, 09:29

mam 110 tysięcy przebiegu i jak najbardziej wszystko w porządku :-D
Zobacz Profil
Bart2001
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 14 maja 2014, 06:36
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 15 lipca 2019, 15:12

ja mam w tym silniku 165kkm zrobione w 5lat i odpukać wszystko działa bez zarzutu. Zmieniane tylko olej, filtry, świece, raz pompa wody.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez krosser » 15 lipca 2019, 17:48

a jak z konsumpcją oleju? Robiliście coś przy rozrządzie, jeśli tak to jakie koszta?
Zobacz Profil
krosser
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12 lipca 2019, 15:22
Region: śląskie
Auto: 5F Fr ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez dudek_jd » 16 lipca 2019, 08:28

ten silnik nie bierze oleje, ile jeszcze można o tym pisać :P w silniku 3 generacji nie ma problemu ze zużyciem oleju i między wymianami w zależności od oleju poziom spada z max do min lub wcale. Ja nie dolewam ani grama
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 16 lipca 2019, 11:59

Dokładnie. oleju jeszcze nie dolewałem, rozrząd podobnie -nie ruszany i nic nie wskazuje żebym musiał coś z nim robić w najbliższym czasie.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 16 lipca 2019, 21:07

W AŚ lub motorze 1.4 padl nie przekraczajac 300 tys, zaczal brac olej na poczatku tak ze musieli dolewac co 1k km 0.25l a pozniej opilki w misce olejowej zostaly znalezione. Choc 1.8 to inny silnik niz 1.4 i mogl byc to jednostkowy przypadek ale sie trafil.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez dudek_jd » 17 lipca 2019, 11:02

jak 1.4 podobno jest projektowany na 250 tys to jak padł przed 300 to chyba zgodnie z projektem :) Opiłki w misce to myślę że w każdym znajdziesz, szczególnie jak ktoś LL stosuje i castola leje :D
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Vampire1984 » 19 lipca 2019, 13:41

Tylko 250? Spodziewalem sie ze min 400 tys. To jesli tak jest to kupno uzywki z przebiegiem blisko 200 to raczej juz szukac na zastepstwo drugiego silnika :D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez chlorek » 19 lipca 2019, 14:31

dudek_jd napisał(a):jak ktoś LL stosuje i castola leje

to nie ma nic wspólnego. Castrol nie jest złym olejem o ile go wymieniasz co 12-15tys a nie jak podaję producent 30tys.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kubenso84 » 19 lipca 2019, 15:26

dudek_jd napisał(a):jak 1.4 podobno jest projektowany na 250 tys to jak padł przed 300 to chyba zgodnie z projektem :) Opiłki w misce to myślę że w każdym znajdziesz, szczególnie jak ktoś LL stosuje i castola leje :D
jakie jest źródło takich informacji jeśli można ? :roll:
Zobacz Profil
kubenso84
Stella +
Stella +
 
Posty: 41
Dołączył(a): 14 stycznia 2019, 20:57
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 19 lipca 2019, 16:58

krosser napisał(a):Cześć,

słowem wstępu powiem, że planuje w przyszłym roku zmianę auta. W oko wpadł mi Leon 3gen. Chciałbym się w końcu przesiąść na benzynę (obecnie JTD, moje pierwsze auto), ale nieco się zmartwiłem czytając ten temat. Już aktualnie na OtoMoto większość egzemplarzy z przebiegami (jeśli prawdziwymi) 100k+, a kilka ~150k. Logicznie myśląc, za rok będą miały jeszcze większy.

W związku z tym chciałbym się was zapytać jakie przebiegi teraz macie, bo opinie "mam 30 tysięcy przebiegu i jak najbardziej wszystko w porządku" niewiele mi pomagają. Planuje zakup 2014r w 2020, czyli 6scio latek.

Pozdrawiam i dzięki.


Niestety, ciężko będzie jednoznacznie powiedzieć, czy auto, które kupisz z przebiegiem 120-160 tys km ( 6 latek z przebiegiem 90 tys będzie rzadkością ) będzie dobre. Albo trafisz na egzemplarz dobry, o którego ktoś dbał i w którym ewentualnie jakieś większe naprawy były jeszcze robione na gwarancji, albo na taki, w którym skarbonka dopiero się otwiera. Ja u siebie mam prawie 100k 1.8 TSI DSG i poza wymianą sprzęgieł ( 75k km ) nie stało się kompletnie nic. Wymiany olejowe LL co 30 tys ( komputer sam domaga się co 20-22 tys i woła mnie na wymianę ). Oleju nic nie ubywa, kolor czysty, auto jeździ świetnie. 1.8 jest świetnym połączeniem ekonomii i frajdy z jazdy. Zarówno szybki a i pali mało, u mnie przy bardzo, bardzo ciężkiej nodze mam średnie około 9, znajomy w tym samym silniku ma 7.3. Ja na Twoim miejscu wolałbym wyrwać jakiegoś 1.4 / 1.5 150km jeszcze na gwarancji i mieć święty spokój i brak nieplanowanych wydatków.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ma16 » 19 lipca 2019, 17:13

Fado365, jaki miales objaw sprzęgiel?
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 21 lipca 2019, 11:07

ma16 napisał(a):Fado365, jaki miales objaw sprzęgiel?


Sprzęgła wyszły czystym przypadkiem. Miałem wrażenie, że kilka razy mi się ślizgnęły, ale do tej pory nie wiem czy to nie było tylko wrażenie. Auto do ASO oddałem ze względu na taki dziwny metaliczny dźwięk przy zmianie biegów. Okazało się, że ten dźwięk to po prostu " ten typ tak ma" i że niby ta DSG7 wydaje takie specyficzne dźwięki czasami przy redukcjach czy ogólnie przy zmianie biegów ( czy też tak macie?? :?: :?: ), a dostałem telefon, że padł zestaw sprzęgieł i będą je wymieniać gwarancyjnie.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ma16 » 21 lipca 2019, 18:01

Mam wlasnie takie dziwne dźwięki. Po wymianie sprzegiel nic sie nie zmienilo? Oczywiscie w kwesti dzwieku?
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez mczelny2401 » 21 lipca 2019, 18:20

W DQ381 też się tłucze przy redukcjach na niskich biegach wiec widocznie taki urok tych wspaniałych DSG
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez servo » 21 lipca 2019, 23:42

mczelny2401 napisał(a):W DQ381 też się tłucze przy redukcjach na niskich biegach
Już? Ile masz przebiegu?
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez mczelny2401 » 22 lipca 2019, 07:02

5 tyś km :roll:

-- 22 lipca 2019, 07:02 --

U szwagra w Superbie jest to samo tyle że u niego słychać troszkę mniej z racji klekota pod maską
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fado365 » 22 lipca 2019, 14:56

ma16 napisał(a):Mam wlasnie takie dziwne dźwięki. Po wymianie sprzegiel nic sie nie zmienilo? Oczywiscie w kwesti dzwieku?



Niestety. Sprzęgła nie miały na to wpływu. Niby tak już jest i mam się nie przejmować. Tak jak mczelny napisał, głównie przy redukcjach, głównie przy biegach 1-3. Chyba musimy z tym żyć.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez servo » 23 lipca 2019, 13:20

mczelny2401 napisał(a):5 tyś km
Żartujesz?! Ja mam prawie 16 tys. w DQ200 i cisza...
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez mczelny2401 » 23 lipca 2019, 13:42

servo napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):5 tyś km
Żartujesz?! Ja mam prawie 16 tys. w DQ200 i cisza...


To się ciesz :wink: W poniedziałek odstawiam auto na serwis bo do tego wszystkiego chyba rozlatuje się dwumas który stuka jak stoję w korku na biegu D ... :roll:

-- 23 lipca 2019, 13:42 --

Dodam tylko że auto nie katowane obchodziłem się jak z jajkiem a stukanie zaczęło się już od przebiegu 3 tyś km. Serwis słyszy ale kazali jeszcze pojeździć bo akurat u nich stukało mniej i nie byli pewni czy to dwumas czy sprzęgła....
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez servo » 23 lipca 2019, 14:54

mczelny2401 napisał(a):do tego wszystkiego chyba rozlatuje się dwumas który stuka jak stoję w korku na biegu
:shock: :oops: :cry:
Mam nadzieję, że rozwiążą problem i będziesz miał święty spokój na kolejne kilkadziesiąt tys. km. DQ381 powinna być bardzo wytrzymała, jak na "zwykły" silnik 2.0
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez mczelny2401 » 29 lipca 2019, 14:33

Niby jest te 5 lat gwarancji ale nie po to kupuje się nowy nabytek by co chwile jeździć do ASO. Tyle dobrze że jest nowy kierownik serwisu i jest naprawde kumaty i pomocny więc mam nadzieje że doprowadzą Leona do porządku :wink:

-- 29 lipca 2019, 14:33 --

Byłem dziś na serwisie i jednak wysypał się dwumas . Tydzień oczekiwania na graty i nowe auto już trzeba rozkręcać :roll: Ach ta dzisiejsza jakość.....
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ma16 » 30 lipca 2019, 07:19

jaki okres gwarancyjny jest na samochód z grudnia 2014? 4 czy 5 lat?
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez grexons » 30 lipca 2019, 07:42

5 lat bylo od 2018r.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
grexons
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 24 kwietnia 2016, 20:01
Region: pomorskie
Auto: LEON ST FR 1.4 150KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez karlos » 30 lipca 2019, 08:20

mczelny2401 napisał(a): Tyle dobrze że jest nowy kierownik serwisu i jest naprawde kumaty i pomocny więc mam nadzieje że doprowadzą Leona do porządku :wink:



Mały Off top: Od kiedy jest nowy kierownik serwisu w podkarpackim aso? Piszesz o autorud w Rzeszowie przy Lubelskiej?
Zobacz Profil
karlos
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 13 czerwca 2017, 18:14
Auto: Leon 5F FR 1.4 TSI
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez mczelny2401 » 30 lipca 2019, 08:35

No w sumie to teraz jest ich dwoje to nie wiem o co tam chodzi ale jak masz jakiś problem to idź do tego młodszego :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Krzyzak » 30 lipca 2019, 16:02

grexons napisał(a):5 lat bylo od 2018r.
ja kupiłem w styczniu 2018 i mam jeszcze 4 lata
jakoś później to chyba wprowadzili - dla aut z roku modelowego 2019
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez grexons » 30 lipca 2019, 16:05

Racja. Od 13.02.2018r bylo 5 lat.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
grexons
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 24 kwietnia 2016, 20:01
Region: pomorskie
Auto: LEON ST FR 1.4 150KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez andrzejpredator » 30 lipca 2019, 17:32

Ja odebralem auto 7.02.2018 i mam 5 lat a zamowione w listopadzie 2017
Zobacz Profil
andrzejpredator
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 21 lipca 2011, 19:47
Region: małopolskie
Auto: seat leon st fr 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ma16 » 23 sierpnia 2019, 20:51

Czy ktos juz robil rozrzad w CJSA? Mam dziwny metaliczny dzwiek zalezny od obrotow silnika i zastanawiam sie czy moze byc to lancuch. Przebieg 95kkm
Zobacz Profil
ma16
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 10 grudnia 2018, 20:38
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR CJSA
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 24 sierpnia 2019, 22:09

ma16 napisał(a):Czy ktos juz robil rozrzad w CJSA? Mam dziwny metaliczny dzwiek zalezny od obrotow silnika i zastanawiam sie czy moze byc to lancuch. Przebieg 95kkm
Gdybym miał robić rozrząd w tym silniku z tym przebiegiem to sprzedałbym szybko to auto...
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez DanielFM » 25 sierpnia 2019, 20:29

artek90 napisał(a):Gdybym miał robić rozrząd w tym silniku z tym przebiegiem to sprzedałbym szybko to auto...


niby dlaczego ? Wymiana rozrządu w TSI gen3 w ASO to koszt ok. 2500zł, czyli nie wiele więcęj niż jeszcze nie tak dawno trzeba było zapłacić za wymianę EGRa w 1.6TDI :-D
Factory Power
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DanielFM
Signo
Signo
 
Posty: 149
Dołączył(a): 29 stycznia 2012, 12:28
Region: lubelskie
Auto: Audi A3 8V Limo
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 25 sierpnia 2019, 20:41

DanielFM napisał(a):
artek90 napisał(a):Gdybym miał robić rozrząd w tym silniku z tym przebiegiem to sprzedałbym szybko to auto...


niby dlaczego ? Wymiana rozrządu w TSI gen3 w ASO to koszt ok. 2500zł, czyli nie wiele więcęj niż jeszcze nie tak dawno trzeba było zapłacić za wymianę EGRa w 1.6TDI :-D

Chętnie zobaczę wycenę takiej wymiany. To w 1.6 tdi rozrząd w aso 2500zl a 1.8 tsi jest duzo wiecej roboty. W tdi te paski wymienia się teraz co 210 tys km. To z czego ten łańcuch jest zrobiony żeby go wymieniać z tak niskim przebiegiem. Byłoby słabiej jak w bmw n47. Akurat mam 5f 1.6 tdi i 1.8 tsi. Z tego co widzę to ten tdi przejedzie tsi dwa trzy razy.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez stefdeath » 25 sierpnia 2019, 22:52

ma16 napisał(a):Czy ktos juz robil rozrzad w CJSA? Mam dziwny metaliczny dzwiek zalezny od obrotow silnika i zastanawiam sie czy moze byc to lancuch. Przebieg 95kkm


może nagraj ten dźwięk i wrzuć na yt i potem tutaj.
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez alehandro » 26 sierpnia 2019, 08:35

artek90 napisał(a): W tdi te paski wymienia się teraz co 210 tys km.


Był bym ostrożny. Dzwonilem do serwisu i sami potwierdzili, że zalecają 170/180k wymianę.
Koszt w serwisie ok. 1800.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 26 sierpnia 2019, 17:54

Bez problemu taki interwał robią. Ja w swoim wymieniałem przy 180 tys i to tak zapobiegawczo bo pompa miała delikatny luz i wydawała przy porannym odpalaniu lekkie wycie. Sam pasek i rolki okej. Pompa wodna zresztą jest w 99% taka jak w silnikach na pompowtryskach. U siebie zmieniłem tylko pasek i pompę wody, rolki dosmarowalem bo już na pół sucho chodziły i jakoś pięknie teraz chodzi wszystko. Bajki ASO to może sobie opowiadać by tylko klienta przyciągnąć. U kuzyna w alhambrze auy kiedyś wymienialiśmy po przelocie ponad 200 tys km a tam przecie interwał był albo 60 albo 90 tys bo późniejsze asz i btb miały większy interwał a to rozrząd ten sam.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron