Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI żywotność

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez dudek_jd » 22 listopada 2017, 21:57

KriSSo napisał(a):
Gaweł napisał(a):CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.

Czyli więcej od Golfa Altrack'a, który ma 280 Nm.

EDIT:
A jednak ST Xperience 1.8 TSI też ma 280, a nie 320 Nm.

czyli co, wszystkie są CJSA?
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Catalunya » 23 listopada 2017, 13:04

dudek_jd napisał(a):
KriSSo napisał(a):
Gaweł napisał(a):CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.

Czyli więcej od Golfa Altrack'a, który ma 280 Nm.

EDIT:
A jednak ST Xperience 1.8 TSI też ma 280, a nie 320 Nm.

czyli co, wszystkie są CJSA?


Wg. mnie po lifcie w X-PERIENCE jest już CJSB, przynajmniej tak mam wpisane w świadectwie zgodności WE w polu Wariant: XCJSBX1V. DSG 6-biegowa, więc pewnie nie musieli ogranicznać się z momentem.
Zobacz Profil
Catalunya
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 września 2017, 20:54
Auto: XP
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Niuch » 2 grudnia 2017, 07:39

XP przed liftem też ma CJSB. Ze względu na dsg i haldex’a te 30Nm więcej (bo ma 280Nm, nie 320Nm) to taka kompensacja dodatkowych oporów i masy. Tak wynika na papierze. W praktyce sam jestem ciekaw, czy jest jakaś różnica, tylko na hamownie to się wybieram już hoho, i ciągle czasu brak ... chociaż nie rozumiem polityki pt. „Zróbmy miliard wersji tego samego silnika”.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez maciek89 » 2 grudnia 2017, 15:37

Niuch napisał(a): tylko na hamownie to się wybieram już hoho, i ciągle czasu brak ...


U mnie minęły 2 lata od odbioru i jednocześnie od 2 lat się wybieram na hamownię. :mrgreen:

Alltrack 1.8 widziałem na wykresie 300 Nm, podczas gdy zwykły Leon 1.8 TSI wypluwa 260 Nm, więc różnica jest.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adbur » 2 grudnia 2017, 18:08

Ciekawe czy jest ktoś kto przejechał autem z tym silnikiem np. 200 000 kilometrów i może się wypowiedzieć o usterkowości? Bo jeśli mowa o żywotności to chyba taki przebieg zweryfikuje chociaż pewne wady/zalety, chyba że już przy przebiegu 50-100 tys trzeba grubo inwestować/naprawiać gwarancyjnie.
Zobacz Profil
adbur
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 7 marca 2017, 06:00
Lokalizacja: ZST
Region: zachodniopomorskie
Auto: Ateca
Silnik: benzyna inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 2 grudnia 2017, 18:50

Na Hiszpańskim forum pisał jeden gość ze ma leona 1.8tsi z 2014 z przebiegiem 50 tys i jak zjechał na parking prawie auto mu zgasło i nie odpala, strasznie czuć było benzyną. Zabrali do serwisu ale nie są w stanie odpalić auta i podejrzewają wtryskiwacze. Tyle wiem. Zobaczymy jaki będzie rozwój sytuacji. Gwarancja sie już skończyła z tego co pisał.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez maciek89 » 2 grudnia 2017, 19:08

Ale co to jest 50tys km? Panowie, przecież to żaden przebieg. Ja mam teraz 62tys w 2.0 TSI, a to w dużym mierze bliźniacza konstrukcja, myślę, że część Cupr na forum już podbija pod 100tys km. Te wadliwe jednostki poprzedniej generacji czyli produkowane do 2012 robiły więcej niż 100tys, bo przy 120-150tys wymagały remontu i wymieniano tłoki na poprawione wersje, do tego w pierwszych 1.8 TSI wadliwa konstrukcja napinacza rozrządu, a w tych aktualnych co ma się psuć? Prędzej polecą 1.4 TSI projektowane na 250tys km niż 1.8 i 2.0. Można już spotkać używane Golfy VII GTI z przebiegiem 150tys km natomiast do większych przebiegów się kupuje klekota dlatego nie ma jeszcze dużo aut z większymi przebiegami na rynku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez tatian » 2 grudnia 2017, 19:20

Ja mialem poprzednie 1.8 TSI CDAA i dobijałem już do 200 tys. km. Bez większych problemów.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 2 grudnia 2017, 19:54

Dokładnie tak jak piszecie. Ewentualne awarie to jednostkowe przypadki. W 2017 ten silnik jest już zapewne bardziej zmodyfikowany mimo że kod silnika ten sam. Numery częsci sie zmieniają i to dość często. Mam leona 1.6tdi z 2015 kod silnika CLHA i ten silnik już ma pare numerów turbo za sobą bo były jakieś przypadki z trubo. Teraz kupiłem leon st 1.8tsi wyprodukowany miesiąc temu i założę się że różni się trochę od tych z 2014. Mam tylko nadzieje że rozrząd wytrzyma długo. Olej będzie zmieniany max co 15 tys. Filtry także przed czasem.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez tatian » 2 grudnia 2017, 20:01

Kupujecie nowe auta i już się martwicie? To jak tak podchodzicie do tematu to proponuję przesiąść się na rower.
To tak jak niektórzy nie jeżdżą windą, bo się zatnie, albo nie latają samolotem, bo spadnie.
Po co martwić się na zapas? Nie macie innych zmartwień.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ramzei » 3 grudnia 2017, 20:55

maciek89 napisał(a):Ale co to jest 50tys km? Panowie, przecież to żaden przebieg. Ja mam teraz 62tys w 2.0 TSI, a to w dużym mierze bliźniacza konstrukcja, myślę, że część Cupr na forum już podbija pod 100tys km. Te wadliwe jednostki poprzedniej generacji czyli produkowane do 2012 robiły więcej niż 100tys, bo przy 120-150tys wymagały remontu i wymieniano tłoki na poprawione wersje, do tego w pierwszych 1.8 TSI wadliwa konstrukcja napinacza rozrządu, a w tych aktualnych co ma się psuć? Prędzej polecą 1.4 TSI projektowane na 250tys km niż 1.8 i 2.0. Można już spotkać używane Golfy VII GTI z przebiegiem 150tys km natomiast do większych przebiegów się kupuje klekota dlatego nie ma jeszcze dużo aut z większymi przebiegami na rynku.

Ja Ci dam że prędzej 1.4 tsi polecą... Te wasze kupry 2.0tsi i wasze żyłowanie je wykończy niż nasze porządne 1.4 :P:P:P
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Leon1975 » 4 grudnia 2017, 22:13

Posiadam Leona 1.8 z grudnia 2013 ... po 2 latach wgrałem program..obecnie 241 km i 318nm ..przejechałem do tej pory 71 tys i nic sie nie dzieje....auto w manualu...
Zobacz Profil
Leon1975
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:35
Auto: Leon III 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez facet02 » 8 grudnia 2017, 07:32

Proszę o trzymanie się tematu dyskusji z wątku czyli silnik 1.8 TSI.

Istnieją odpowiednie tematy do waszych dyskusji, wystarczy użyć SZUKAJ.
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Marcin75 » 12 stycznia 2018, 01:06

Mamy dwa 1.8 tsi 2012 i 2016
W tym z 2012 padł termostat przy 50 tyś. Teraz ma 70 tyś. i nic. Oleju ani grama.
2016 zrobione 30 tyś nic nie padło, ale minimalnie zjada olej. Nie dolewam między wymianami.
W każdym wymiana co 15tys
Zobacz Profil
Marcin75
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 11 stycznia 2018, 22:57
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1.8 FR 230km
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez moreeek » 12 stycznia 2018, 10:09

3 letnie / 1.4 benz / 78 tys km , bierze olej litr na 5 tyś km
Zobacz Profil
moreeek
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 czerwca 2016, 13:10
Auto: st leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Kusza » 12 stycznia 2018, 10:16

jak dbasz tak masz - odpowiednie obchodzenie się z autem, które ma turbinę, systematyczne wymiany filtrów i olejów i silnik służyć będzie latami
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kusza
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 12 stycznia 2018, 11:36

moreeek, temat dotyczy 1.8 TSI...
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 17 stycznia 2018, 23:18

Czyli nie ma sensu wymieniać oleju w nowym 1.8tsi po 2 tyś km tylko czekać do 15 tyś?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 17 stycznia 2018, 23:23

Sa rozne szkoly. Ja osobiscie bym wymienil. Dla swietego spokoju
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez marekwar » 17 stycznia 2018, 23:28

Na tak zadane pytanie zaraz się odzewą orędownicy wymiany jak i przeciwnicy, uzbrojeni w argumenty.
Ja wymieniłem po 2 tysiącach i ma to według mnie znaczenie jedynie psychologiczne. Zależy do której sekty chcesz się przyłączyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adam_waw » 18 stycznia 2018, 10:40

Jeśli masz zamiar wymienić oryginalnie zalany olej Long-Life na kolejny Long-Life to chyba gra nie warta świeczki. Ja wymieniłem po 4 tysiącach, ale na Liqui Moly i mam poczucie, że to optymalne rozwiązanie dla tego silnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 18 stycznia 2018, 12:46

Fakt, wymienia sie chyba glownie dla spokoju. Znam auta w ktorych sie nie wymienialo po 2 tys tylko dopieto po 30 tys i normalnie jezdza. Brat w Golfie 7 1.6 TDI ma tez CLHA, taki sam motor i skrzynia jak u mnie. Ma 120 tys najechane i tylko 4 wymiany oleju mial do tej pory i auto jezdzi tak samo jak moj przy 60 tys z 6 wymianami juz na koncie plus ceratec itp.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez m1chal_p » 18 stycznia 2018, 14:25

adam_waw, moim zdaniem optymalnym rozwiązaniem m.in. dla tego silnika jest wymiana oleju co 15 tys. km i tyle. A czy wymiana na olej zalany w fabryce, czy "boski" Liqui Moly gra tu mniejszą rolę.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 18 stycznia 2018, 14:51

Le0nZawodowiec napisał(a):Fakt, wymienia sie chyba glownie dla spokoju. Znam auta w ktorych sie nie wymienialo po 2 tys tylko dopieto po 30 tys i normalnie jezdza. Brat w Golfie 7 1.6 TDI ma tez CLHA, taki sam motor i skrzynia jak u mnie. Ma 120 tys najechane i tylko 4 wymiany oleju mial do tej pory i auto jezdzi tak samo jak moj przy 60 tys z 6 wymianami juz na koncie plus ceratec itp.
widziałeś nagar na tłokach tego golfa? Mam ten sam silnik i zmieniam co 15.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez adam_waw » 18 stycznia 2018, 15:04

m1chal_p, Zgadzam się w 100%. 15 tysięcy między wymianami to jedyny słuszny wybór. Ale kolega pytał raczej, czy zmieniać olej po 2000 km - moim zdaniem tak, ale dlatego, że jest to świetna okazja, żeby zamienić kiepski Long Life na coś lepszego. Kwestia dotarcia to raczej efekt placebo...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 18 stycznia 2018, 21:52

ok rozumiem... jednak sporo z Was wymienia olej po 2 tyś. Dzięki za popdpowiedzi

edit:
A polecacie Liqui Moly 5w30 czy 5w40?
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Le0nZawodowiec » 18 stycznia 2018, 22:17

Do benzynki z tego co sie orientuje mozna lac 5w40 i jest nawet wskazane jak lubi sie depnac. Jezeli jezdzi sie na krotkich odcinkach mysle ze jednak 5w30 bylby lepszym wyborem. Lepiej smaruje w nizszych temperaturach w sensie jest rzadszy. Najwazniejsze zeby mial norme odpowiednia dla tego silnika.
Zobacz Profil
Le0nZawodowiec
Signo
Signo
 
Posty: 180
Dołączył(a): 2 sierpnia 2017, 11:18
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez bad » 18 stycznia 2018, 22:36

Tu chodzi o lepkość a nie że jest rzadki.
Leon 1P Stylance + Sport Up
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bad
Sport
Sport
 
Posty: 697
Dołączył(a): 25 października 2014, 15:38
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: Leon II Stylance
Silnik: BSE 1.6

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez kacza78 » 18 stycznia 2018, 22:53

z tego co widzę w instrukcji to norma jest VW 504 00 dla silników z ACT lub VW 502 00 bez ACT - w 1.8 jest to drugie o ile dobrze rozumiem...
Olej Liqui Moly 5W40 spełnia normę VW 502 00 a 5W30 - VW 504 00 - czyli wszystko jasne.
Zobacz Profil
kacza78
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 sierpnia 2017, 19:44
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fawor » 8 kwietnia 2018, 12:39

Odświeżę ciut, bo od wczoraj stalismy sie posiadaczem fajniutkiej FRki z końcówki 2013 z CJSA :) Ojciec mega happy, że go namówiłem na 1.8 zamiast 1.4. Sam nie sądziłem mając 300+, ze 180KM może sie odzywać tak żwawo. Natomiast mam pytanko jak wygląda sprawa z rozrządami. Wiem, że siedzi łańcuch, no i coś tam chyba słychać przy odpaleniu. Ciekawe czy to on, bo czytałem tez coś o lekko przyklepujących zaworach na zimnym. Jest jakaś serwisówka mówiąca po ilu trzeba wymieniać? Robił to juz ktoś? Bo póki co znalazłem tylko jakiś artykuł ze strony "krzak", mówiący o 120tys. a furak ma potwierdzone z ASO 134.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Patxi88 » 8 kwietnia 2018, 18:57

Witam , hmmm ciekawe z tym łańcuchemoja FR z połowy 2014 również CJSA 1.8 tsi i jest pasek , w aso powiedzieli ze lepiej ze pasek gdyż z łańcuchem są problemy z nadmiernym rozciąganiem się oraz przy wymianie trzeba jakieś tam dodatkowe rzeczy powymieniać
Zobacz Profil
Patxi88
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 kwietnia 2018, 22:34
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez 83Dario » 8 kwietnia 2018, 19:37

Patxi88 napisał(a):Witam , hmmm ciekawe z tym łańcuchemoja FR z połowy 2014 również CJSA 1.8 tsi i jest pasek , w aso powiedzieli ze lepiej ze pasek gdyż z łańcuchem są problemy z nadmiernym rozciąganiem się oraz przy wymianie trzeba jakieś tam dodatkowe rzeczy powymieniać
Kto ci takie głupoty nagadał?? Wszystkie 1.8TSI montowane w 5F sa na łańcuchu tak jak 2.0TSI i nie ma opcji paska!! Wymieniasz łańcuch na 100tys i latasz dalej i nie ma żadnych problemów.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Oracle » 8 kwietnia 2018, 19:47

Patxi88 napisał(a):hmmm ciekawe z tym łańcuchemoja FR z połowy 2014 również CJSA 1.8 tsi i jest pasek


To są jakieś brednie, bo CJSA na pewno zawsze miały łańcuch. :| Zastosowanie paska implementuje tyle zmian technologicznych (np. użycie mechanicznych napinaczy zamiast hydraulicznych i brak ślizgów z tworzywa sztucznego), że z pewnością silnik miałby inne oznaczenie typu... Jeżeli więc istnieje ASO, które tak twierdzi, to z pewnością warto pomyśleć nad jego zmianą. Już kiedyś o tym pisałem, ale powtórzę - łańcuch w silnikach 1.8 i 2.0 TSI można łatwo wyczuć palcem po włożeniu go w otwór wlewu oleju (sprawdzanie zalecam przy wyłączonym silniku). Swoją drogą - silniki te, oprócz łańcucha napędzającego rozrząd mają także (po tej samej stronie) łańcuch napędzający wałki wyrównoważające (w ilości sztuk 2), oraz łańcuch napędzający pompę oleju. Jedynym paskiem w tego typu silniku jest pasek napędzający pompę płynu chłodzącego (napęd od wałka wyrównoważającego).
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Patxi88 » 8 kwietnia 2018, 20:01

No to jeśli tak jest to faktycznie aso będzie trzeba zmienić , w tym samym aso stwierdzają brak wycieku z pod pedała sprzęgła , ale to już bałem w innym temacie
Zobacz Profil
Patxi88
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 kwietnia 2018, 22:34
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fawor » 8 kwietnia 2018, 21:00

83Dario napisał(a):Wymieniasz łańcuch na 100tys i latasz dalej i nie ma żadnych problemów.

czyli jest zalecana wymiana samego łańcucha na 100tys tak? Czy razem ze ślizgami?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez michal84 » 9 kwietnia 2018, 10:47

Zalecenie wymiany łańcucha w CJSA to jakaś profilaktyka tylko zalecana przez ASO? Z czego wynika?
Nie ma nigdzie podanego przebiegu, po którym należałoby to zrobić.
NIe słychac też o awariach...
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez 83Dario » 9 kwietnia 2018, 10:54

michal84 napisał(a):Zalecenie wymiany łańcucha w CJSA to jakaś profilaktyka tylko zalecana przez ASO? Z czego wynika?
Nie ma nigdzie podanego przebiegu, po którym należałoby to zrobić.
NIe słychac też o awariach...
Nie slychac o awariach bo malo kto zrobil 100tys lub ponad 100tys na tym forum z tym silnikiem, ja mam auto 4 rok juz idzie i jeszcze nie dobiłem do 50tys. Jest taki problem ze te łańcuchy przy wiekszym przebiegu sie wyciagaja i trzeba dla swojego świętego spokoju wymienić aby znów jeździć spokojnie. Na rynku Niemieckim dosc dużo silników padalo na tego typu przypadłość, dlatego dobrze jest wymienić. Tym bardziej jak masz pomodzone auto jak w moim przypadku. Filtr kabinowy tez każą wymieniac na 60tyś i co wymieniasz tak jak nakazuje ASO??

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez janek1988 » 9 kwietnia 2018, 11:19

Nie chce tutaj siać dezinformacji, ale chłopaki wydaje mi się, że nie macie racji. Już ktoś w innym temacie udowadniał za pomocą Etki, że 1.8 i 2.0 są na PASKU.

Tak - na pasku. Też byłem zszokowany.
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Oracle » 9 kwietnia 2018, 12:07

Jasna cholera... :cry: Krew człowieka może zalać, kiedy już kilka razy pisano, że w EA888 gen.3 jest łańcuch, a ignoranci nadal swoje... :-(

Proszę bardzo:

https://www.youtube.com/watch?v=IDyK_g4oh7U

na tym filmie wyraźnie widać ten wasz "PASEK"... :roll:
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez artek90 » 9 kwietnia 2018, 14:36

1.8 tsi jest na łańcuchu i jeżeli miałbym myśleć że łańcuch się wymienia profilaktycznie po 100 tys to nie kupowałbym auta z tym silnikiem. Profilaktycznie to się powinno zmieniać olej max co 15 tys a nie 30 jak pisze producent a łańcucha się nie wymienia nigdy chyba ze zaczyna juz dzwonić bo ma wadę fabryczną. Były przypadki ze zaczynały dzwonić a 1.4 tsi to był nagminny problem ale jakoś w 1.8 gen 3 to marginalne przypadki.
"Live for nothing or die for something"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek90
Sport
Sport
 
Posty: 244
Dołączył(a): 19 lutego 2013, 21:22
Lokalizacja: SPAIN
Auto: Leon 1.6tdi i-Tech
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fawor » 9 kwietnia 2018, 17:30

heh no to niezły rozłam zdań z tą eksploatacją łańcuchów 8) Jakby ktoś trafił na serwisówkę mówiącą o tym to niech sie podzieli. Będę drążył dalej...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Patxi88 » 9 kwietnia 2018, 18:14

Dziś odebrałem auto z serwisu ASO , zapytałem przy okazji Jak to jest z tym łańcuchem i definitywnie jest to łańcuch , jedyne pasek to pasek do pompy wody , tak wynika z materiałów technicznych przesłałych na szkolenia napraw dla serwisantów .
Zobacz Profil
Patxi88
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 kwietnia 2018, 22:34
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez janek1988 » 9 kwietnia 2018, 22:16

Faktycznie, no to w takim razie w innym temacie na tym forum były złe informacje "udowadniane" za pomocą ETKI ;) Pozdro :)
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Fawor » 10 kwietnia 2018, 13:59

Patxi88 napisał(a):Dziś odebrałem auto z serwisu ASO , zapytałem przy okazji Jak to jest z tym łańcuchem i definitywnie jest to łańcuch , jedyne pasek to pasek do pompy wody , tak wynika z materiałów technicznych przesłałych na szkolenia napraw dla serwisantów .

nie zapytałes jak z wymianami? :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Patxi88 » 10 kwietnia 2018, 15:39

Fawor napisał(a):
Patxi88 napisał(a):Dziś odebrałem auto z serwisu ASO , zapytałem przy okazji Jak to jest z tym łańcuchem i definitywnie jest to łańcuch , jedyne pasek to pasek do pompy wody , tak wynika z materiałów technicznych przesłałych na szkolenia napraw dla serwisantów .

nie zapytałes jak z wymianami? :wink:

Oczywiście zapytałem , „mistrz” ( tak się określił pan zaraz przed podaniem imienia i nazwiska ) łańcuch trzeba wymienić jak go słychać , gdy wyraźnie brzmi inaczej praca silnika , wyciągnięcie łańcucha jest zależne od tego ile mocy musi przemieść , czym więcej mócy musi przenosić i im częściej ta dużo moc przeniosi (chodzi o dynamiczna jazdzde z dużym obciążeniem silnika ) tym szybciej się wyciągnie i nie będzie wchodził w tryby tak jak powinien , może być 80 k km a nie musi być w ogóle potrzeby wymiany , najczęściej zalecają jednak w warsztatach autoryzowanych na wymianę miedzi 120 - 140 k km , a ponoć producent nie podaje żywotności łańcucha dla tego gdyby taką podał to łatwo się domyśleć ze jeśli ktoś wykorzystywał by często pełna moc i ów łańcuch by się wyciągnął szybciej niż producent podaje wtedy to musiał by wymieniać gwarant , taka to nie oficjalna informacje dostałem w Aso
Zobacz Profil
Patxi88
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 kwietnia 2018, 22:34
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez Krzyzak » 10 kwietnia 2018, 19:59

o raju... łańcuch rozrządu nie przenosi mocy - jedyne opory jakie musi pokonać to to, żeby się wałek (wałki) rozrządu obracał(y)
dlatego właśnie podczas sprawdzania czy pasek jest poprawnie założony (lub czy napinacz hydrauliczny paska jest w pozycji startowej) to kręci się wałem a nie wałkiem - żeby to wał, który stawia większe opory, poruszał wałkiem rozrządu a nie odwrotnie
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez wesol » 11 kwietnia 2018, 05:28

jest takie cos jak bezwladnosc. I teraz moment rozruchu silnika to trzeba pokonac mase elementow wirujacych. JesTez efekt odwrotny czyli gasimy auto i jeszcze sie te waly walki kreca chwile. Oczewiscie powszechnym tez zjawiskiem przy rozrzadach paskowych jest cos takiego ja sciecie zebow na pasku. To tez z czegos wynika. nawet przy gaszeniu silnika ustawienie walu(zatrzymanie) nie jest taka przypadkowa. Zazwyczaj zatrzymuje sie tylko w kilku mozliwych pozycjach.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez hub » 23 lipca 2018, 22:43

Mam 2015r MY16 85kkm manual. Żadnych problemów (No może tylko wykryta nieszczelność termostatu, ale robiona na gwarancji i temat podobno popularny).
W mojej opinii silnik genialny! Bardzo dynamiczny i jednocześnie ekonomiczny.

Oczywiście olej nie co 30,tylko co 15. Startstop wyłączony bo po co to.

Wszedłem czytam przeglądam seaty i inne i same złe rzeczy: 1.8 nie będzie, wersji 3 drzwi już nie ma, cupra tylko dsg (nie licząc jakiejś limitowanej edycji), cupra 4x4 tylko w kombi :x :x

Co tu się dzieje? Czym tu jeździć?
Zobacz Profil
hub
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 sierpnia 2015, 11:49
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez ByrtuS » 30 lipca 2018, 13:09

Prawie 50 tys na karku CJSA i zero problemów póki co :)
Zobacz Profil
ByrtuS
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 lipca 2018, 14:49
Region: śląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI żywotność

Postprzez zixpt » 18 sierpnia 2018, 15:06

U mnie CJSA 69tyś. padł termostat, wymieniony razem z pompą wody... Puki co silnik oleju nie bierze. 1.8 DSG7. Między 80-90tyś przymieram się do wymiany łańcucha.
Zobacz Profil
zixpt
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20 sierpnia 2017, 17:23
Auto: Megane II
Silnik: benzyna 1.6 16V

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron