Strona 1 z 1
System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
16 stycznia 2014, 20:55
przez ATON
Mam pytanie czy czy mój leon 1.4 TSI 140 km ma system wyłaczania z pracy dwóch cylindrów gdy silnik jest tylko delikatnie obciążony? Zdania sa podzielone, w Seacie powiedzieli mi że leon to ma , a znajomy twierdzi że to tylko ma VW i Audi i to za słona dopłatą.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
16 stycznia 2014, 20:59
przez rodzyn889
Mają to silniki tylko 1.4TSI nie wazne w jakiej marce silnik jest jeden ten sam w każdej.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 stycznia 2014, 00:30
przez Skulek
na 99% Twój Leon tego nie ma...
To są dopiero nowości 2013r. Silnik 1.4 TSI z ACT dopiero wprowadzają to do Golfów....
rodzyn889, kto Ci naopowiadał głupot że w każdej grupie [VW, Audi, Skoda, Seat] 1.4 to ten sam silnik ?
Na 99% mają różne oznaczenia silników.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 stycznia 2014, 08:07
przez wodzik
Nie ma na 100%. 1.4 TSI z systemem odłączania cylindrów są na razie w Audi (CoD) i VW (ACT)... i są znacząco droższe niż 1.4 bez tego systemu.
Standardowy silnik 1.4 TFSI w AUDI ma 90kW i 200Nm (tak jak w VW Golf), a 1.4 TFSI COD - 103kW i 250Nm.
Jakby SEAT to miał, to komputer by pokazywał na wyświetlaczu (tak jest w AUDI), że 2 cylindry są odłączone podczas jazdy z mały obciążeniem silnika...
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 stycznia 2014, 09:47
przez miroA3
parenascie dni temu padlo to samo pytanie, pisalem o ACT, BMT w golfie
czasem poszukac
swoja droga zastanawiajace jest, ze silnik CPTA 140PS
ktory w golfie 7, polo wystepuje z ACT
wkladany jest rowniez do leona i ibizy, ale tutaj juz tego systemu nie ma
w audi i golfie od 01/2014 wchodzi nowy silnik 150PS CZEA ( TSI ACT )
w golfie 1.4 CPWA 110PS z fabryczna instalacja gazowa

(1.4 TGI Bluemotion)
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 stycznia 2014, 22:01
przez ATON
To jest nowy LEON Z 2013 ROKU. Ale faktycznie nic nie pojawia mi się na komputerze.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
31 marca 2014, 20:59
przez m_adam
Ja w tym miesiącu podpisywałem umowę na zakup Leona ST i dość długo rozmawiałem ze sprzedawcą o tym systemie.
Na początku był pewien że w tym silniku jest ten system zamontowany, niemniej po kilku spotkaniach jak szykowaliśmy się do podpisania umowy to powiedział, że jednak po sprawdzeniu w centrali Seata uzyskał informację że jednak Leon nie ma tego układu. Być może w roku modelowym 2015 będzie on występował ale za dopłatą.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
1 kwietnia 2014, 07:34
przez Vampire1984
Nie nie ma tego systemu i najprawdopodobniej nie bedzie miec, czemu? VAG musi jakos stopniowac odpowiednio marki, jakosciowo i wyposazeniowo dlatego Seat nie ma nigdzie 4x4 a Skoda i wyzej klasyfikowane je maja.
A zreszta...nawet za doplata bym nie chcial miec czegos co oszczedzi mi pol litra czy litr w warunkach w ktorych na 100km bedzie wlaczony przez pare kilometrow tylko
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
1 kwietnia 2014, 07:34
przez wodzik
Silnik 1.4 CoD jest w VW Golfie i Audi A3 - ale nie jest wart dopłaty... oszczędność rzędu 0,3-0,6 l /100km, przy bardzo ładgodnym traktowaniu gazu. System działa w małym zakresie obrotów i prędkości. Nie ma szans by zadziałał na trasie powyżej 70km/h
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
1 kwietnia 2014, 21:59
przez m_adam
Vampire1984 napisał(a):Nie nie ma tego systemu i najprawdopodobniej nie bedzie miec, czemu? VAG musi jakos stopniowac odpowiednio marki, jakosciowo i wyposazeniowo dlatego Seat nie ma nigdzie 4x4 a Skoda i wyzej klasyfikowane je maja.
A zreszta...nawet za doplata bym nie chcial miec czegos co oszczedzi mi pol litra czy litr w warunkach w ktorych na 100km bedzie wlaczony przez pare kilometrow tylko
System 4x4 będzie w Leonie ST z klekotem 105 KM pod maską.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
2 kwietnia 2014, 08:25
przez Vampire1984
Serio kiedy to wyczytales i gdzie?
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
2 kwietnia 2014, 08:37
przez Zix
Jest w cenniku taki Leon.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 maja 2014, 12:59
przez empirel
Bardzo prosto można to zobaczyć czy mamy system wyłączania dwóch cylindrów.
http://ifotos.pl/zobacz/cylindry-_ensnnxw.jpg/
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 maja 2014, 18:42
przez grzelmo
wszystkie 1.4TSI 150KM rok modelowy 15 (MY'15) będą miały ACT w standardzie wiąże się do z podwyżką ceny (ale nie dotyczy aut już zamówionych jako 1.4TSI 140KM).
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 maja 2014, 20:20
przez Vampire1984
Nie wiem czy czytaliscie ale te wylaczanie 2 cylindrow to oszczedza pozal sie Boze do 0.5l/100 km... a doplata pewnie tyle ze trzeba byloby spalac 2-3x razy tyle by sie to kiedykolwiek zwrocilo. Plus dodatkowy system do zepsucia sie.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 maja 2014, 20:49
przez wodzik
Dodatkowo, to wyłączanie działa dla małych obciążęń silnika - jak ktoś myśli że poleci 90km/h na 2 cylindrach to się myli...
Na YouTube można znaleźć filmiki pokazujące jak silnik z ACT działa na połowie cylindrów do prędkości 50-60km/h przy tym jak kierowca ledwo muska gaz... szansa że ktoś z Was będzie tak jeździł - ŻADNA...

Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 maja 2014, 21:23
przez maison
wodzik napisał(a):jak ktoś myśli że poleci 90km/h na 2 cylindrach to się myli...
Chyba się nie myli
http://www.youtube.com/watch?v=I50BklNPIPI
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
16 maja 2014, 05:54
przez Vampire1984
Warunki wlaczenia 2 cylindrow to BODAJZE zakres do 100Nm i obroty BODAJZE do 2000 tys. I nie chodzi tu o predkosc wcale. Moglbys jechac nawet 200 jesli wtedy silnik generowalby 100Nm i 1500 obr:D. Koledze 2x@up chodzilo ze przy naszych drogach-tiry, zakrety, inne samochody, zwolnienia, miejscowosci, itd-nie da sie jechac jednostajnie. Na autostrade to za duzo, na zwykle drogi zbyt mala plynnosc jazdy.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
16 maja 2014, 09:05
przez wodzik
@Vampire1984: lepiej bym tego nie ujął... dzięki za podsumowanie.
-- 16 maja 2014, 09:05 --
W laboratorium (lub na trasie testowej wszystko można)... pożyjemy zobaczymy.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 maja 2014, 14:25
przez m_adam
ja już się załapię na silnik z ACT.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
14 listopada 2014, 10:42
przez Mateo3377
Ja posiadam Leona z systemem act. Mi się ten system sprawdza zarówno w mieście przy małym ruchu jak i na trasie prędkość do 140 km/h. Rekord spalania to 3.9 litra na odcinku 85 km, trasa robiona w nocy przy góra jednym wyprzedzenie, prędkość maks 100 km/h. Jestem po kursie ekodriving
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
14 listopada 2014, 17:54
przez Vampire1984
Jak diesel:D
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
14 listopada 2014, 18:38
przez daniel28
Jak disel? Taniej niż lpg

Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
17 listopada 2014, 21:04
przez Lewton
Pytanie do właścicieli aut z ACT.
Czy zauważyliście jakieś dodatkowe dźwięki dochodzące z silnika w momencie kiedy działa system ACT i wciskacie pedał gazu?
U mnie daje się słyszeć taki odgłos jakby pyrkania. Jest on bardzo cichy ale słyszalny. No i chyba tylko na zimnym silniku to słychać.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
18 listopada 2014, 09:57
przez maison
Póki co nie zauważyłem nic takiego, ale spróbuję się "wsłuchać". Jedynie takie lekkie jakby "szarpnięcie" gdy przełącza na tryb 2 -cylindrowy i odwrotnie, ale trzeba zwrócić na to uwagę. Dla osoby, która nie wie o co chodzi nie jest to wyczuwalne.
Raz tylko system 2-cylindrowy nie chciał się załączać, ale było to po ostrej jeździe ok 30km z prędkością 200km/h. Po ponownym uruchomieniu auta rano, wszystko było ok i jest do dziś.
Co do spalania to najmniej póki co 5,0l/100km ze spokojnej trasy 43km, prędkość 100km/h i trochę świateł po drodze. Kolega
Mateo3377 jest więc hardcorem

Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
18 listopada 2014, 19:00
przez Lewton
Mój Leon 1.4TSI z ACT przy deliketnej jeździe potrafi wziąć około 5l/100km
Generalnie długookresowe spalanie średnie utrzymuje mi się okoo 6,2l/100km. 80% przebiegów robię w trasie.
Rekord - trasa z Pec pod Snieżką do Wrocławia. Pierwsze 100km do autostrady (teren pofalowany z przewagą zjazdów ) 4.4l/100km przy wymuszonej jeżdzie około 90km/h ( spory ruch). Reszta drogi na autostradzie i ostatecznie średnia z całej trasy 4.9l/100km co i tak uważam za super wynik.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
26 listopada 2014, 18:45
przez Ocelot
Nie obawiacie się o trwałość silnika w przypadku wersji ACT? Przecież dwa cylindry, które pracują zawsze będą o wiele bardziej obciążone i z czasem dużo bardziej zużyte.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
27 listopada 2014, 19:23
przez Lewton
Nie. Gdyż:
- bez ACT paliłyby wszystkie, a tak powiedział bym, że jest wręcz odwrotnie - oszczędzamy dwa cylindry
- ACT aktywuje się tylko przy lekkim obciążeniu silnika
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
27 listopada 2014, 23:15
przez daniel28
Ocelot napisał(a):Nie obawiacie się o trwałość silnika w przypadku wersji ACT? Przecież dwa cylindry, które pracują zawsze będą o wiele bardziej obciążone i z czasem dużo bardziej zużyte.
Martwić się będzie drugi właściciel

Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
3 grudnia 2014, 10:23
przez piotrek-bb
Mam auto od tygodnia , na razie spalanie kosmiczne(1.4 150km act). Na krótkich odcinkach (15km) po mieście pokazuje ponad 10. Mieszana trasa (~30km) 8,5 l. ACT włącza się przy niskich obrotach niezależnie od prędkości i wyświetla się ta informacja na kompie("2 cylindry odłączone"). Mam nadzieje że spalanie mi spadnie z czasem, a może po prostu za krótkie odcinki ?
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
3 grudnia 2014, 10:26
przez Vampire1984
Krótkie odcinki niska temperatura zimowe opony ogrzewanie włączone
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
3 grudnia 2014, 12:36
przez szczeslaw
Krótkie odcinki, niskie temperatury i niedotarty silnik. Spalanie spadnie po jakichś 3-4 tysiącach km.
Zimowe opony mogą mieć mniejsze opory toczenia od letnich - zależy jaka opona i jaki rozmiar. A ogrzewanie? Jedyne co robi, to powoduje, że silnik dłużej się nagrzewa i tyle. Do ogrzewania kabiny zużywa się tak niewielkie ilości ciepła, w porównaniu do tego, co "idzie w gwizdek" przez chłodnicę, że to nie ma wpływu na spalanie. Za to klimatyzacja w lecie ma bardzo realny wpływ na spalanie.
Zazwyczaj jest tak, że jazda bez klimatyzacji zimą, rekompensuje zwiększone spalanie spowodowane niskimi temperaturami i bilans wychodzi na 0 (w zimie i w lecie samochód pali bardzo podobnie).
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
3 grudnia 2014, 12:47
przez Vampire1984
Ja mam Barum Polaris 3 195/65/R15 i spalanie mam większe niż na standardowych 17tkach Bridgestone Potenza ER300 o jakieś 0.4l/100.
Po dotarciu spalanie powinno spaść o gdzieś 0.5/100
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
4 grudnia 2014, 07:40
przez piotrek-bb
OK, to zobaczymy za parę miesięcy jak to będzie wyglądało. Ja mam zimówki Kleber Krislap HP2 (45/225) na R17, ale myśle że to akurat ma w tym momencie najmniejszy wpływ na spalanie. Ciekaw jestem porównania 1.4 150KM z ACT i 140KM bez tej technologi na odcinku powiedzmy 30km po mieście. A tak w ogóle to mam wrażenie jakby trochę wolno się nagrzewał mój lełon (w środku)
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 grudnia 2014, 01:45
przez Ocelot
Czy ACT da się jakoś wyłączyć podobnie jak system Start%Stop? Np. z poziomu komputera pokładowego.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 grudnia 2014, 11:09
przez aroslaw75
Nie da się wyłączyć.
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
15 grudnia 2014, 12:45
przez Zix
No i w jakim celu?
Re: System wyłaczia pracy 2 cylindrów

Napisane:
28 maja 2015, 10:31
przez astm
Lewton napisał(a):Czy zauważyliście jakieś dodatkowe dźwięki dochodzące z silnika w momencie kiedy działa system ACT i wciskacie pedał gazu?
U mnie daje się słyszeć taki odgłos jakby pyrkania. Jest on bardzo cichy ale słyszalny. No i chyba tylko na zimnym silniku to słychać.
Odświeżę temat.
U mnie też słychać "pstrykanie" w momencie pracy sytemu ACT. Trzeba wyłączyć radio i się wsłuchać. Nie ma znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy nie.