Strona 1 z 3
Niedokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 17:17
przez Jaro40
Witam
Zatankowałem Leonka do pełna (po korek).
Po przejechaniu 190 km ,wskaźnik paliwa pokazuje nadal maksimum ,komputer zasięg taki sam jak po zatankowaniu.
Jakieś sugestie ?
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 17:26
przez Wojtaz666
Raczej normalna sprawa, u mnie jest podobnie, dopiero po przekroczeniu ok. 230km zaczyna ubywać paliwa

.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 18:23
przez rafko1
Też to zauważyłem byłem lekko zdziwiony trasa Kraków- Piotrków Trybunalski, a tu na wskaźniku full

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 18:46
przez bob
.. ale jak pojedziecie trochę dynamiczniej to przy 80 km juz zacznie spadać poziom paliwa....

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 19:17
przez Jaro40
Koledzy -wielkie dzięki za odpowiedzi.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 19:39
przez Wojtaz666
bob napisał(a):.. ale jak pojedziecie trochę dynamiczniej to przy 80 km juz zacznie spadać poziom paliwa....

Dokładnie. Zależy też od tego czy zalałeś do oporu czy przestałeś lać przy pierwszym odbiciu

. Czasami leję po sam korek i potrafię przejechać 300km zanim wskaźnik się ruszy

.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
4 listopada 2014, 22:50
przez KAI
U mnie wskaźnik poziomu oszukuje, ale zasięgu już pokazuje prawdę.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 11:15
przez Jaro40
Przejechane 210 km,wskaźnik paliwa nadal na full.Zasięg zmniejszył się, coś się ruszyło.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 11:20
przez TT89
U mnie wskaźnik poziomu paliwa też nie działa proporcjonalnie do ilości benzyny w baku.
Jak jest pełny to ubywa powoli. Natomiast przy końcu kolejne kreski ubywają szybką.
Np. jak jest pełny to po przejechaniu 200km potrafi zejść tylko 1 kreska. A jak się zbliża do końca to na przestrzeni 80km potrafi zejść o 3 kreski...
Natomiast zasięg podaje poprawnie. Przez chwile myślałem, żeby zgłosić to w serwisie, ale skoro wy też tak macie to może po prostu tak ma być...
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 11:45
przez pinkibass
U mnie to samo.
I tak szczerze mówiąc to nie przypominam sobie samochodu, w którym wskazówka/wskaźnik paliwa wskazywałaby równomierny ubytek paliwa z baku.
Zawsze miałem tak, że w okolicach pełnego baku wskaźnik utrzymywał się długo a potem im bliżej do dna tym paliwo według wskaźnika "ucieka" szybciej
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 12:08
przez szczeslaw
pinkibass, w większości samochodów tak jest, ale nie we wszystkich. Np. moja poprzednia Laguna II pokazywała bardzo dokładnie. Patrząc na wskazówkę, byłem właściwie w stanie określić ilość paliwa w baku z dokładnością do 2-3 litrów.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 17:53
przez szczepan
Kiedyś wskazania realizowane były poprzez pływak w baku. Zależnie od zmiany kształtu baku zmieniała się szybkość ubytku. Zazwyczaj na początku "ubywało" wolniej.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 17:55
przez chlorek
Jaro40 napisał(a):Jakieś sugestie ?
trzeba od razu upalać to będzie równo schodziło hahaha.
Ogólnie tak ma Grupa VW i nic z tym nie zrobisz, trzeba się przyzwyczaić lub nie tankować do pełna

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 20:33
przez pinkibass
Może niektóre auta (w tym Laguna) wskazanie poziomu realizują wlasnie jakimś innym, lepszym sposobem
Modyfikując troche poradę
chlorka - najlepiej tankować do pełna i gdy wskazówka dochodzi do połowy baku tankować ponownie - wtedy poziom paliwa przez cały czas obniża sie przyjemnie powoli

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 21:56
przez Thriade
U mnie tak samo.. jeździ se człowiek, któryś już tydzień, myśli, że ma pół baku, a tu z nienacka rezerwa. Dobrze wiedzieć, że to nie tylko u mnie tak robi:>
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
5 listopada 2014, 23:44
przez KAI
Ja już mam stałą zasadę: trzy kreski=tankowanie

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
6 listopada 2014, 08:19
przez Zix
Ja raczej spoglądam na wskazania komputera niż na te kreseczki, jak jest 100 do przejechania to zalewam do pełna. No i u mnie kreska spada po pierwszych ok.100km.
W ogóle to jak dla mnie to mógłby być bak większy o 20l.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
6 listopada 2014, 18:56
przez KAI
Ja wcześniej w aucie miałem 60l czyli 10l więcej. I to było dla mnie dość optymalne.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 10:56
przez Jaro40
Koledzy - to co pokazuje wskaźnik paliwa ,to jedno. A czy nie sądzicie że wina leży po stronie czujnika paliwa w baku np. zawieszenie się.
Mimo przejechania 230km wskaźnik dalej na full. A nawiasem mówiąc to według mnie to jest nienormalne że zatankowałem ,,pod korek'' i są taki czary ze wskazaniami paliwa.Technika idzie do przodu ,auta niby coraz lepsze a mamy takie problemy z nowymi samochodami.Nie wspomnę o innych wadach.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 13:34
przez Zix
KAI napisał(a):Ja wcześniej w aucie miałem 60l czyli 10l więcej. I to było dla mnie dość optymalne.
Ostatnio jak tankowałem to już całkiem pusty bak był, pokazywało, że do przejechania 0km przez 20 km zanim do stacji dojechałem, a do baku weszło 45 litrów. Mało, tygodnia nie zreobię do tankowania.
W A4 b7 jak zalewałam podobnie na pusty bak to wchodziło 62l.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 14:14
przez Oracle
Narzekacie jak stare baby normalnie…

W Leonie 1M też miałem tak, że wskaźnik stał na pozycji max przez około 200km, a dopiero potem zaczynał zjeżdżać dość zdecydowanie w dół. Wiadomo chyba wszystkim, że zbiornik paliwa ma nieregularny kształt (dodatkowo też pompa paliwa również zajmuje raczej jego niższą część, dodatkowo nieco zmniejszając jego objętość ) i dlatego opadanie pływaka na pompie jest nieliniową funkcją ubywania paliwa. Prawdopodobnie dlatego nikt z projektantów/inżynierów nie zadał sobie trudu, by znaleźć odpowiedni wzór, który byłby w stanie przeliczyć poziom pływaka na poziom paliwa na wskaźniku.
Czy pływak się zawiesza? NIE. Też miałem takie podejrzenia w 1M, ale kiedy po 200k km profilaktycznie wymieniałem pompę paliwa na nową (oryginalną, przy czym trzeba było przełożyć pływak ze starej), to dźwignia pływaka nadal pracowała bez żadnych zacięć.
Ważne jest, żeby precyzyjne było wskazanie poziomu rezerwy i żeby nie było sytuacji, że paliwa zabraknie mimo niezerowego wskazania.
Dlaczego wskaźnik pokazuje zerowy zasięg, a paliwo nadal jest w zbiorniku? Ano po to, żeby zapobiec ewentualnemu zatarciu pompy paliwa kiedy ktoś będzie jechał „na oparach” (a raczej kiedy będzie myślał, że tak jest). Takie praktyki pokazywania zerowego zasięgu przy niezerowym poziomie paliwa stosują też inni producenci (i wcale nie chodzi o grupę VAG), więc nie ma co dramatyzować. Proponuję przeczytać na ten temat na przykład na forum Mazdy -
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=166424&hilit=wska%C5%BAnik+paliwa - może wtedy przestaniecie narzekać na wskaźnik w Leonie...

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 14:27
przez szczeslaw
Zix napisał(a):KAI napisał(a):Ja wcześniej w aucie miałem 60l czyli 10l więcej. I to było dla mnie dość optymalne.
Ostatnio jak tankowałem to już całkiem pusty bak był, pokazywało, że do przejechania 0km przez 20 km zanim do stacji dojechałem, a do baku weszło 45 litrów. Mało, tygodnia nie zreobię do tankowania.
W A4 b7 jak zalewałam podobnie na pusty bak to wchodziło 62l.
No to mamy inaczej skalibrowane czujniki/komputery. Ja tankuję jak zapali się rezerwa. Czasami troszkę później, jak np. zapali się podczas jazdy do pracy. Najczęściej komputer pokazuje wtedy 30-70km, a paliwa wchodzi mi ok. 48-51 litrów (w zależności od stacji i tego, ile przejadę od zapalenia się rezerwy).
Jeżeli Tobie weszło tylko 45l przy wskazaniu 0km, to jest bardzo duża różnica.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 14:38
przez Zix
Sprawdzę przy następnym tankowaniu jeszcze, ale jestem przekonany, że nie było więcej niż 46.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 16:10
przez Vampire1984
Oracle napisał(a):
Dokładnie coś marudzicie i szukacie dziury w całym:)
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 19:58
przez szczepan
A z innej beczki, mam poważne wątpliwości co do pojemności baku. Czasami wlewam 52 l choć na kompie wskazuje zasięg jeszcze 50 a czasami nawet 80 km
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 listopada 2014, 21:05
przez KAI
Zasięg jest liczony wg średniego spalania wg moich obserwacji.
Więc jak jedziesz na autostradzie to zasięg będzie mniejszy niż np. na drodze krajowej - pomimo tego samego stanu w baku.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
8 listopada 2014, 17:51
przez szczepan
KAI napisał(a):Zasięg jest liczony wg średniego spalania wg moich obserwacji.
Więc jak jedziesz na autostradzie to zasięg będzie mniejszy niż np. na drodze krajowej - pomimo tego samego stanu w baku.
Zasięg zasięgiem ale skoro cokolwiek jest w baku i wchodzi jeszcze 52 l to jaka jest jego pojemność? Nie wierzę, że rura wlewowa ma pojemność 6 lub więcej litrów.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
8 listopada 2014, 23:05
przez szczeslaw
szczepan, pojemność sumaryczna jest trochę większa niż 50l. Ale jest jeszcze jedna rzecz, nawet ważniejsza - stacje oszukują na dystrybutorach i różnice potrafią być naprawdę spore. 5l różnicy na 50l to nie problem.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
9 listopada 2014, 00:15
przez Jaro40
Oracle - nikt nie marudzi jak stare baby.Forum jest po to aby wymieniać się swoimi wiadomościami i spostrzeżeniami. A jak jesteś taki mądrala i fachowiec to po co wymieniałeś pompę paliwa w swoim 1M .Nikt nie pisał o zawieszaniu pływaka tylko ogólnie o ,,zawieszeniu"pompy(czujnika) jako urządzenia. A nawiasem mówiąc ,to pompy paliwa ulegają awarią i pływaki ,,zawieszają się''.Ja dzięki odpowiedzią forumowiczów nie wymieniłem profilaktycznie pompy paliwa.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
9 listopada 2014, 10:19
przez Oracle
Jaro40 napisał(a):A jak jesteś taki mądrala i fachowiec to po co wymieniałeś pompę paliwa w swoim 1M
Pompę wymieniałem dlatego, że zauważyłem, iż stara zaczęła pracować wyraźnie głośniej, niż powinna. Potwierdziło się to po założeniu nowej pompy tej samej firmy (VDO). Nie uważam się za mądralę, jak piszesz, tylko staram się reagować z wyprzedzeniem na wszelkie symptomy zbliżających się awarii w moich samochodach i nie czekam, aż mi się pojazd "rozkraczy" na środku drogi.
Jeżeli chodzi o to "marudzenie", to wydaje mi się, że problem ze wskaźnikiem byłby wtedy, gdyby nagle niespodziewanie skończyło się paliwo - w innym przypadku jeżeli wskaźnik działa cały czas tak samo, mimo, że niezbyt precyzyjnie, to chyba po prostu trzeba się przyzwyczaić i tyle.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 08:02
przez Zix
szczeslaw napisał(a): komputer pokazuje wtedy 30-70km, a paliwa wchodzi mi ok. 48-51 litrów
Tankowanie wczoraj:
- komputer pokazywał, że do przejechania jeszcze 20km
- weszło... 43,22 l
Także jak komuś wchodzi 51 l to radzę zmienić stację.
Chyba, że mamy inny bak, w co wątpię.
-- 17 listopada 2014, 08:02 --
W ogóle dobrze by było, żeby ten temat przenieść do "Leon 3 - Techniczne ogólne"
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 08:39
przez szczeslaw
Zix, właśnie problem w tym, że tankuję na różnych stacjach. Głównie na Shell, ale też czasami Orlen i Statoil.
Spalanie rzeczywiste (obliczone na podstawie ilości zatankowanego paliwa i przejechanego dystansu), zgadza mi się z komputerem z dokładnością do 0,2-0,3L (komputer zaniża, czyli norma).
Nie jest to więc RACZEJ kwestia stacji, tylko inaczej skalibrowanego komputera.
Inna sprawa, że zbiorniki paliwa są inne. Czy różnią się pojemnością lub kształtem nie wiem, ale według tego:
http://www.partsbase.org/seat/leon-leon ... tachments/zbiorniki do Diesla i Benzyny są inne i mają inne numery katalogowe.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 09:05
przez Zix
szczeslaw napisał(a):Spalanie rzeczywiste (obliczone na podstawie ilości zatankowanego paliwa i przejechanego dystansu), zgadza mi się z komputerem z dokładnością do 0,2-0,3L (komputer zaniża, czyli norma).
U mnie dokładnie tak samo - komputer pokazuje spalanie niższe o ok. 0,3L niż faktyczne.
szczeslaw napisał(a):Nie jest to więc RACZEJ kwestia stacji, tylko inaczej skalibrowanego komputera.
Komputer nie ma tu nic do rzeczy, po prostu bak u mnie jest wyjątkowo mały.
Dziwne, że jest aż taka różnica. Inna rzecz, że potwierdziło się moje podejrzenie, że mój bak nawet deklarowanych 45L nie ma...
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 09:17
przez szczeslaw
Zix napisał(a):Komputer nie ma tu nic do rzeczy, po prostu bak u mnie jest wyjątkowo mały.
Dziwne, że jest aż taka różnica. Inna rzecz, że potwierdziło się moje podejrzenie, że mój bak nawet deklarowanych 45L nie ma...
Komputer może mieć znaczenie o tyle, że pokazuje on zasięg 0, mimo że jest jeszcze trochę paliwa w baku. To, przy jakiej ilości paliwa pokaże Ci 0km, zależy właśnie od kalibracji. Pewność co do pojemności zbiornika mógłbyś mieć dopiero po wyjeżdżeniu paliwa do rzeczywistego 0, aż samochód stanie. Czego oczywiście nie polecam

Tak tylko zwracam uwagę, że kalibracja może tu mieć znaczenie.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 09:21
przez trzcina
Zasięg komputera jest obliczany na podstawie średniego zużycia, może po prostu 'wdepnałeś' i miales 10litrow spalania?

Z drugiej strony ciężko uważać ze stacje na których ty tankujesz przekłamują na korzyść klienta, aż o taką wartość. Ja po odbiorze samochodu wlałem trochę ponad 51 litrów na Statoil (do pierwszego odbicia) przy zasięgu 10km. Drugie tankowanie (też do pierwszego odbicia) - weszło 47.5 litra przy zasięgu 60km.
Generalnie miało to sens
Inna sprawa że jak do tej pory to dokładność wskaźnika poziomu paliwa jest bardzo wysoka. 3/4 kreski miałem przy zasięgu 150/200km, a jedna kreskę przy włączanej rezerwie i zasiegu ~80km.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 listopada 2014, 10:02
przez Zix
szczeslaw napisał(a):...kalibracja może tu mieć znaczenie.
Być może jest to tak specjalnie założone w celu uniknięcia zapowietrzenia diesla. Po prostu jest większy zapas.
trzcina napisał(a):może po prostu 'wdepnałeś' i miales 10litrow spalania?
Nie, obserwowałem jak spada do tych 20, równomiernie spadało, nie pałowałem jakoś mocno.

trzcina napisał(a):ciężko uważać ze stacje na których ty tankujesz przekłamują na korzyść klienta, aż o taką wartość
Na korzyść na pewno nie przekłamują, to raczej inne na niekorzyść.

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
24 listopada 2014, 00:53
przez Biały Miś
W kwestii Stacji Paliw. Jeżeli na stacji np. jest awaria pompy, to po wymianie przyjeżdżają ludzie z Urzędu Miar i sprawdzają ilość paliwa na dystrybutorze i w zbiorniku, który przywożą. Jeżeli się zgadza, to wtedy taka pompa jest dopuszczona do pracy przy sprzedaży paliwa. Widziałem na własne oczy jak pracowałem na jednej ze stacji.
Napisane z Zetki

Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
6 marca 2015, 22:38
przez Tom_O
Dzisiaj po 700km w mieście i zasięgu 5km wlałem 52l (Auchan).
Wskaźnik nieliniowy - pierwsza połowa baku 450km, druga połowa 250km.
Przy 3 kreskach pokazuje zasięg 130km.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 marca 2015, 07:53
przez TT89
Wskaźnik nieliniowy OK. Wszystko dałoby się zrozumieć, gdyby na wskaźniku poziomu paliwa w połowie nie pisało "1/2". Bo te 1/2 w tej chwili nie oznacza, ani połowy objętości paliwa w baku, ani połowy dystansu jaki możemy przejechać. Ja wolałbym, żeby to przeprogramowali tak jak ma być.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 marca 2015, 08:35
przez lewy1305
czytam to i nie wieże że z tego powodu można zrobić aż taki problem ,co mnie interesuje czy paliwa jest 1/4 czy 1/2 czy full stacje paliw w mieście są co 2 może 3 km poza miastem max 30 więc paliwo się kończy to tankuje i po sprawie .Pomiar ilości paliwa jest mierzony za pomocą pływaka jak 20lat temu więc to nie będzie dokładny pomiar tylko wskazanie orientacyjne jest to prosta zasada działania i nie zawodna .Chyba że zależy wam na info czy obecnie macie 10l czy może 10.75 l
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 marca 2015, 09:11
przez TT89
Chodzi o to, że zrobienie tego tak jak trzeba jest bardzo łatwą sprawą i aż wstyd, że VW tego nie ogarnął. Poza tym mi się nie podoba, że auto mnie okłamuje. Po to są tego typu przyrządy, żeby jak najbardziej precyzyjnie określać parametry.
Co będzie jeśli inżynierowie VW na następny raz pomyślą: "zrobiliśmy bardzo ekonomiczny samochód, paliwo bardzo powoli ubywa, można przejechać 500km, a na wskaźniku schodzą tylko 2 kreski z 8, super!!! zróbmy teraz bardzo szybki samochód, wyskalujmy tak prędkościomierz, że jak auto pojedzie 60km/h to na prędkościomierzu niech będzie 100km/h, super!!! auto ma genialne przyspieszenie".
ps. poza tym to nie jest różnica 10l vs 10.75l tylko 37.5l vs 25l.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
7 marca 2015, 10:26
przez michal99
Zgadzam się, również drażni mnie, że połowa wskaźnika to nie pół baku. Trzeba się chyba niestety do tego przyzwyczaić. Jeżdżę również VW caddy i tam jest bardzo podobnie. Kolega mój mawia "od połowy to spieprzają kreski w oczach"

No ale wracając do leona, przestałem zwracać uwagę na wskaźnik paliwa - patrzę głównie na zasięg i wg niego tankuję. Domyślam się, że jest to irytujące gdy się tankuje np za przysłowiowe 100zł. Ja zawsze leję do oporu i po prostu korzystam z info o zasięgu.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
8 marca 2015, 10:28
przez Jaro40
lewy1305 - nikt nie robi problemu. To ,że Ciebie nie interesuje ,ile masz paliwa, to Twoja sprawa.Chodzi o to, jak zachowuje się wskaźnik paliwa u innych użytkowników i tyle w temacie. Forum jest po to, aby wymieniać się swoimi sugestiami ,wiedzą i pomocą innym w różnych tematach związanymi z np. LEONAMI , a nie oceniać, czy ktoś robi problem, czy nie.
POZDRAWIAM
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
10 marca 2015, 14:56
przez Tom_O
lewy1305 napisał(a):czytam to i nie wieże że z tego powodu można zrobić aż taki problem ,co mnie interesuje czy paliwa jest 1/4 czy 1/2 czy full stacje paliw w mieście są co 2 może 3 km poza miastem max 30 więc paliwo się kończy to tankuje i po sprawie
Kolego, proponuję wjechać na autostradę np. A1 (w Siewierzu) mając 3 kreski na wskaźniku paliwa i jechać na Żory.
Jadąc nawet przepisowo (140km/h) okaże się, żę nie przejedziesz całego odcinka (100km).
Te same 3 kreski od pełnego baku dają ponad 350km zasięgu

Myślę, że można się nieźle zdziwić, zwłaszcza, że przy drodze specjalnie nie uświadczysz stacji.
Podam przykład z innej branży, niektóre firmy produkujące telefony komórkowe również stosowały swojego czasu nieliniowy wskaźnik baterii.
Celem miało być zmylenie użytkownika dające pozór długiego działania na baterii: (nawet operatorzy wymagali implementacji delikatnie nieliniowego wskaźnika baterii bo z badań wynikało, że ludzie widząc ponad 50% baterii więcej dzwonią i używają telefonu).
51-100% - to było 80% pojemności baterii
0-50% to było 20% pojemności
Po pierwszym dniu użytkowania mega zadowolenie bo telefon zużył mniej niż połowę baterii.
Niestety kolejnego dnia nie dotrwał nawet do lunchu .... z powodu nieliniowości.
Uważam, że proste kalibracja pływaka załatwiła by sprawę.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
10 marca 2015, 15:15
przez Zix
Ja już się nauczyłem nie patrzeć na wskaźnik. Sugeruję się raczej dystansem z komputera.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
10 marca 2015, 17:16
przez szczepan
W naszych samochodach dzięki Bogu jest możliwość weryfikacji ilości paliwa wskazanej przez wskaźnik poprzez komputer pokładowy. Problem byłby wtedy gdyby rzeczony wskaźnik był jedynym przyrządem pomiarowym i do tego jeszcze się zepsuł.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
16 marca 2015, 21:45
przez kososki
u mnie w Cuprze też masakrycznie przekłamuje. Raz jak tankowałem na BP to zalałem 27 litrów Ultimate'a podczas gdy miałem jedną kreskę ponad połowę (bak ma ponoć 50 litrów). Już chciałem iść z pretensjami, że wały kręcą, ale śr. spalanie i przejechany dystans wskazywały podobną wartość
Nie wiem czy ten bak ma faktycznie 50l, ale rezerwa chyba zapala się jak zostaje 5l, a to trochę mały zapas jak na takie auto.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 marca 2015, 06:06
przez Vampire1984
W VW Golfie rezerwa to 5litrow, wiec zakładamy ze u nas podobnie:)
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 marca 2015, 18:05
przez Misiek3city
Widzę że większość z was popełnia jeden zasadniczy błąd.
Bak pojazdu nie jest prostokątny, tylko ma dość nieregularny niesymetryczny kształt.
Co za tym idzie połowa baku to wcale nie połowa jego POJEMNOŚĆI.
Rezerwa w autach grupy vag od wieki wieków ustawiana jest na poziomie 7 litrów.
Tyle że komputer przelicza te 7 litrów wg. stylu jazdy kierowcy.
Stąd różnice we wskazaniach pozostałych km itp itd.
Re: Nie dokładny wskaźnik paliwa.

Napisane:
17 marca 2015, 18:14
przez michal99
Ja osobiście się z Tobą nie zgodzę. Co mnie to obchodzi jaki on ma kształt? Dla mnie połowa to połowa. To, że paliwo wysokościowo np jest w połowie zbiornika każdy wie, że nie jest naprawdę połową jego pojemności. Wszystko da się wyregulować.