Strona 1 z 1

Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 20 listopada 2014, 19:29
przez igorfre
Witam!

Czy wie ktoś jakie były różnice konstrukcyjne między silnikami 1.4?
Słyszałem, że w poprzednich wersjach (122 i 140 KM) rozrząd był na łańcuchu, natomiast w nowszych wersjach (125 i 150 KM) zastosowany został pasek.
Znawcą nie jestem, ale wydaje się że łańcuch jest bezobsługowy, wiec czemu zmieniali?

Jakie są jeszcze inne różnice w przypadku tych silników?

Zastanawiam się czy kupić nowego leona z silnikiem 125KM na zamówienie czy używanego lub z salonu z silnikiem 140 albo 180KM.
Chciałbym na samochód wydać do 70k wiec za dużego pola manewru nie ma.

Z góry dziękuje za odpowiedzi!

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 20 listopada 2014, 19:59
przez Wojtaz666
122 i 140 mają pasek, łańcuch mają starsze modele, na pewno nie 5f. Bezobsługowy a jednak :), kiepska jakość materiałów, łańcuch się rozciągał i taka sytuacja :). Ogólnie jednostka ta była jakaś lewa.

Ja posiadam jednostkę 1.4TSI 122KM, auto stało przed salonem jako demo car, przebieg 1500 km. Jestem super zadowolony z autka, nie był zarzynany, kupiłem go za 69tys.

PS. Jak łańcuch to tylko japończyk :).

Dodam jeszcze że wiele jednostek 1.4 122 ma ok. 140KM, gdzieś znalazłem wykres z hamowni że gościowi wykazało 137KM. Jednostki 140 już tak ni mają :).

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 20 listopada 2014, 20:00
przez szczeslaw
Różnice między starymi i nowymi:
1. Wszystko :)
Według VW jedyna rzecz, która została przeniesiona ze starych silników do nowych, to rozstaw cylindrów.
Zastąpili łańcuch paskiem, bo VW nie umie zrobić dobrze łańcucha i było z nimi multum problemów. Poszukaj sobie tematów o rozrządzie w dziale o 1P.
Różnice między 122/125KM a 140KM:
- w 140KM jest większa turbina
- 140KM ma zmienne fazy rozrządu na zaworach dolotowych i wylotowych, 122/125KM tylko na dolotowych
W wersji 150KM dodatkowo zastosowano system ACT (wyłączanie 2 cylindrów przy małym obciążeniu).
Bierz 140/150KM lub 1.8. Ja wziąłem 122KM i dzisiaj żałuję, bo różnica w cenie do 140KM nie była na tyle znacząca (choć usprawiedliwia mnie to, że brałem samochód ze stocku i musiałbym dodatkowo zapłacić za kolor metalic, więc różnica robiła się już znacznie większa), a różnica w osiągach jest jednak spora.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 listopada 2014, 22:28
przez SauronRzeznik
Wojtaz666 napisał(a):Dodam jeszcze że wiele jednostek 1.4 122 ma ok. 140KM, gdzieś znalazłem wykres z hamowni że gościowi wykazało 137KM. Jednostki 140 już tak ni mają :).


Jednostki 140KM regularnie wykazują na hamowni powyżej 150, wystarczy pogooglać. Owszem, procentowo zysk będzie mniejszy niż w wersji 122, ale różnica w osiągach ciągle pozostaje na zbliżonym poziomie.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 3 lutego 2015, 22:33
przez daffyx
Szukam właśnie odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie ,ale chyba wszystko poszło w złym kierunku .
aktualnie w salonach są dostępne Leony z 2014 roku z silnikami 1.4 TSI 122KM i 1.4 TSI 125 KM - czy jeden jest następcą drugiego czy jest to równorzędna oferta - i czy ktoś wie coś na temat awaryjności tych jednostek. ?

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 3 lutego 2015, 23:10
przez Gregor
daffyx napisał(a):Szukam właśnie odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie ,ale chyba wszystko poszło w złym kierunku .
aktualnie w salonach są dostępne Leony z 2014 roku z silnikami 1.4 TSI 122KM i 1.4 TSI 125 KM - czy jeden jest następcą drugiego czy jest to równorzędna oferta - i czy ktoś wie coś na temat awaryjności tych jednostek. ?


125KM, to następca 122KM na MY 2015 dlatego w cenniku tego słabszego już nie ma. Przy zakupie pytałem o różnice i powiedziano, że silnik konstrukcyjnie jest dokładnie ten sam a różnica "podobno" wynika ze zmiany normy emisji spalin. Ten 122KM ma normę EURO 5 a 125KM EURO 6. Informacja wymaga potwierdzenie ze względu na stwierdzenie "podobno".

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 15 maja 2015, 11:40
przez SauronRzeznik
wsowa napisał(a):Przymierzam się do kupna i mam do wyboru dwa egzemplarze: 140 KM FR albo 150 KM Style. Jeździłam 140 FR i jedzie świetnie. 150 nie próbowałem. Różnice w wersji, wyposażeniu i cenie są dla mnie jasne. Gorzej z silnikiem. Czym one się różnią poza 10KM i ACT? I na ile odczuwalne są te różnice?


Normą - Euro 5 vs Euro 6.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 15 maja 2015, 17:44
przez maison
150km ACT masz już z roku modelowego 2015, a ten 140 jest 2014. Różnice nie są jakoś bardzo zauważalne, jednak FR'em na pewno trochę inaczej się jeździ. Sam nie wiem co bym wybrał, bo mam 150km FR, ale raczej z tego FR bym nie zrezygnował :wink:

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 16 maja 2015, 00:07
przez Raynold
Weźcie pod uwagę, iż faktycznie uzyskiwana moc przez silnik zależy od oprogramowania ECU. Zdecydowanie tańsze jest określanie dawki powietrza/paliwa/charakterystyki sprężarki poprzez zmianę "kilku bajtów" niz poprzez zmiane konstrukcji silnika/skrzyni etc.

Innymi słowy posiadacz potencjalnie słabszego silnika bez większych problemów osiagnie wyniki silniejszej jednostki. Wymaga to jednak interwencji w ECU.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 16 maja 2015, 11:13
przez wsowa
Raynold, wiadomo że się da, ale raczej nie będę tego robić. Po co kombinować i ryzykować utratę gwarancji dla kilku KM.

Co do różnic między rokiem modelowym 2014 i 2015 to zauważyłem tylko dwie:
- Oczywiście silniki: 122 i 140 KM w 2014 vs 125 i 150 ACT w 2015
- Sterowanie tempomatem w osobnym przełączniku w 2014 vs w przełączniku kierunkowskazów.
Coś jeszcze?

Jeżeli założyć, że różnice między 140 i 150 KM są niezauważalne, a pozostałe różnice między rokiem modelowym 2014 i 2015 są błahe jak ten tempomat, to mój wybór sprowadza się do wyboru między FR i 5k tańszym Style z trochę gorszym wyposażeniem. A to już prostszy wybór.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 16 maja 2015, 11:18
przez Raynold
@wsowa, na rynku są już samochody bez gwarancji lub z kończącą się gwaerancją (rocznik 2013). Niekoniecznie powypadkowe, trochę tego wciska na rynek sam importer po testach dziennikarzy etc. Ceonowo różnica spora, minusem brak możliwości określenia elementów wyposażenia, ale z manualem podaż jest znacznie większa niż w przypadku DSG.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 17 maja 2015, 11:06
przez Oracle
wsowa napisał(a):Co do różnic między rokiem modelowym 2014 i 2015 to zauważyłem tylko dwie:
- Oczywiście silniki: 122 i 140 KM w 2014 vs 125 i 150 ACT w 2015
- Sterowanie tempomatem w osobnym przełączniku w 2014 vs w przełączniku kierunkowskazów.


Źle kombinujesz. Osobna dźwignia sterowania tempomatem występuje w wersjach z AKTYWNYM tempomatem, czyli takim, w którym jest możliwość ustawienia odstępu od poprzedzającego pojazdu (dźwigienką "Distance"). W takim przypadku w dźwigni kierunkowskazów występuje przycisk uruchamiający asystentów (Front Assist i Lane Assist - jeśli występuje). W przypadku samochodów bez aktywnego tempomatu nie ma tam ustawiania odległości, toteż można funkcje tempomatu zrealizować wykorzystując tylko dźwignię kierunkowskazów (wtedy prawdopodobnie opcjonalny Lane Assist musi być uruchamiany z poziomu Easy Connect).
Istnienie dodatkowej dźwigni od (aktywnego) tempomatu nie jest wynikiem różnic w roku modelowym.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 17 maja 2015, 15:34
przez opst
@oracle prawie trafiłeś :
Jeśli w samochodzie są "asystenci" to są włączani przyciskiem na końcu dźwigni kierunkowskazów i wtedy tempomat jest na osobnej dźwigni. Jeśli nie masz asystentów to sterowanie tempomatem (zwyczajnym - nie aktywnym) jest na dźwigni kierunkowskazu.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 6 marca 2016, 21:10
przez dar3k
Ten temat kompletnie się rozjechał, a szkoda, byłby to jeden z ciekawszych technicznych wątków.

edit:
dorzucam techniczny dokument prosto od VW opisujący silnik 1.4tsi 122KM (wersja angielska)
https://drive.google.com/file/d/0B7AW5d ... sp=sharing

jeden z ciekawszych i budzących wątpliwości wielu kierowców tekst znajduje się na stronie 16, cytuję:
Turbocharger
While the engine is running, the turbocharger is
mainly cooled by the engine oil. The coolant is only
transported to the turbocharger as required. When
the warm engine is switched off, the coolant
circulation pump is switched on for up to 480 seconds.
This prevents vapour locks forming in the
turbocharger coolant circuit.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 7 marca 2016, 13:16
przez rabi22
Dzięki za cenną informację, bo dotychczas tylko dywagacje były na forum co do tego czy turbina jest chłodzona dodatkowo przez płyn chłodniczy po wyłączeniu silnika. Z tego wynika, że obieg płynu chłodzącego wymuszony jest przez pompę cyrkulacyjną cieczy chłodzącej do 480s po wyłączeniu silnika.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 7 marca 2016, 13:49
przez dar3k
Spoko. Gdyby ktoś władny mógł gdzieś podkleić ten dokument na forum byłoby super.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 14:39
przez ggregorii
Hej przymierzam się do kupna Leonka. Czy różnice między 125 a 140 hp sa jakieś gigantyczne jeśli chodzi o przyspieszenie i elastyczność?. Nie robię rocznie wile kilometrów,ale ze potrzebuje kombi nie chce tez żeby to był totalny ślimak po załadowaniu.

Jako że mieszkam w NL mam takie wersje do wyboru w dobrej cenie.

https://www.auto-wessel.nl/cars?limit=9&current=14&records=284

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 15:12
przez pinkibass
Jeździłem przed zakupem autami ze wszystkimi siknikami w FR i moim zdaniem różnica między 1.4 122 a 140/150 jest nawet większa niż między mocniejszym 1.4 a 1.8.
Nie wiem jak jest w słabszym aucie po załadowaniu ale nawet w mocniejszym 1.4 po dorzuceniu bagażu czuc spadek osiągów.
Jednak ciężko opisać i porównać do dla kogo znaczy "zauważalna różnica" więc polecam zdecydowanie sprawdzić samemu

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 16:21
przez kamatosek
Różnica mocy niewielka ale masz moment obrotowy 200 vs 250 NM to robi robote i odczucia są na plus dla wersji 1.4 140PS
Te silniki fabrycznie maja 150 PS

1.4 140PS aktualnie tylko auta używane od końca 2014 1.4 TSI jest tylko w wersji ACT 150 PS lub bez ACT 125 PS oba w EURo 6

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 16:47
przez ggregorii
Tzn ze już nie ma nowych jednostek 140 hp i tylko używki? A ten ACT to tak trochę sceptycznie do tego podchodzę. To nowość i nie wiadomo jak będzie działać może być więcej kłopotów jak pożytku.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 16:59
przez kamatosek
1.4 ACT jest już na rynku dobre 4 lata ;) ludzie raczej chwalą obecnie jest druga generacja 1.4 ACT z mocą 150PS

Mój kuzyn wybrał właśnie ten silnik do Leona i jest mega zadowolony.

Masz 4 lata gwarancji na nowe auto ;)

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 17:05
przez pinkibass
W sumie to nie do końca wiadomo czym oprócz ACT różnią się wersje 140 i 150KM
Ale faktycznie raczej nie słychać o problemach tego wynalazku.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 13 marca 2016, 20:47
przez boban
kamatosek napisał(a):1.4 ACT jest już na rynku dobre 4 lata ;) ludzie raczej chwalą obecnie jest druga generacja 1.4 ACT z mocą 150PS

Mój kuzyn wybrał właśnie ten silnik do Leona i jest mega zadowolony.

Masz 4 lata gwarancji na nowe auto ;)


Ja też jestem b.zadowolony

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 01:48
przez wsowa
Jak kupowałem miałem na jeździe próbnej 125 i 150 KM. Różnica w dynamice na korzyść 150 KM jest zdecydowana i wyraźnie odczuwalna.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 09:21
przez ggregorii
Szkoda ze VW nie zrobil tak jak Opel ze swoim 1.4 Turbo. Wszystko to samo tylko inny program w Ecu, a wszystko po to zeby miec wieksza oferte silnikowa.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 16:13
przez mirek_p11
A myślicie, że można podnieść moc w 1.4 tsi 125KM do tych 150KM ?

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 16:33
przez pinkibass
Można - wersje 122/125 po programie (utrata gwarancji) robią na spokojnie okolice 160KM

Aczkolwiek zauważam, że te silniki (122/150 KM) różnią się nie tylko programem, ale też mechanicznie

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 17:02
przez dar3k
pinkibass napisał(a):Można - wersje 122/125 po programie (utrata gwarancji) robią na spokojnie okolice 160KM

Aczkolwiek zauważam, że te silniki (122/150 KM) różnią się nie tylko programem, ale też mechanicznie


Nie ma żadnej oficjalnej informacji jakie są mechaniczne różnice między 125KM/150KM. Seat Polska po moim zapytaniu odbił piłeczkę kierując mnie do serwisu autoryzowanego...

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 17:17
przez pinkibass
To słabi są :)
Pisze z telefonu więc nie mam jak poszukać ale jak pogrzebiesz w tematach to znajdziesz tu listę roznic między 1.8 a 1.4 i jeśli dobrze pamiętam także między wersjami 1.4.
Z dokładnością do mojej pamięci jest to inne turbo i obecność zmiennych faz rozrządu po 2 stronach.
Jeśli ktoś pamięta lepiej niech mnie poprawi albo wyprowadzi z błędu :)

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 17:20
przez Qubus
Ja na jazdach próbnych odczuwałem różnice między 122 a 150KM dlatego wybrałem 150KM
1.4 150KM nie jest jeszcze doładowany dodatkowo kompresorem ? Tak mi się obiło o uszy

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 14 marca 2016, 17:25
przez pinkibass
Nie ma - poprzednie generacje 1.4 miały kompresor, teraz samo turbo

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 marca 2016, 08:57
przez Myku
Czy w silnikach 1.4 TSI jest koło dwumasowe? Nigdzie nie mogę znaleźć info.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 marca 2016, 13:14
przez szczeslaw
Myku, o ile dobrze kojarzę, to w 1.4 122/125 KM nie ma koła dwumasowego, natomiast w 1.4 140/150 już jest (dużo wyższy moment obrotowy - 250 Nm vs 200 Nm).

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 marca 2016, 13:28
przez pinkibass
Nie we wszystkich 1.4 140KM jest dwumasa.
Nie wiem czy jest jakiś klucz, może rodzaj skrzyni?

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 marca 2016, 18:57
przez Vampire1984
O tym juz tutaj pisalem o modelach ktore maja dwumas.

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 21 marca 2016, 20:47
przez Kubeusz
Vampire1984 napisał(a):O tym juz tutaj pisalem o modelach ktore maja dwumas.


No i fajnie ;)

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 26 kwietnia 2016, 17:24
przez pociej
Panowie, sorry za małego offa, ale do ilu kręcicie swoje 1.4 150 hp ACT. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Leona ST FR z takim silnikiem (2 kkm dopiero na szafie ) i dopiero po dotarciu" zacząłem wkręcac się powoli na zakres powyżej 4 000 obrotów. Zdaje sobie sprawę z tego jak przebiega krzywa momentu i mocy w tym motorze, jednak powyżej 5 000 mam wrażenie, że silnik już wychodzi sam z siebie, praktycznie się już nie rozpędza (jazda samemu, mówię o trzecim biegu) i zaraz się rozpadnie ;). Widziałem na YouTubie filmiki ludzi, którzy radośnie jeszcze po czerwonych smigaja do 7 000 i jakos się dynamiczniej wkręca niż u mnie powyżej 5 000. Jak to wygląda u was?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 26 kwietnia 2016, 17:27
przez Vampire1984
U mnie to samo, patrzac na krzywa momentu i mocy w moim przypadku powyzej 4-4.5 nie ma sensu jechac dalej bo potem juz tylko spada

Re: Różnice między silnikami 1.4

PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 08:16
przez dar3k
Taka charakterystyka silnika. Proponuje wybrać się na profesjonalną hamownie i zebrać dane do analizy lub potwierdzenia tego co czujecie przyspieszając.