Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

System start stop, turbina 1.2 tsi

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez tomi144 » 21 grudnia 2014, 13:20

Witam! Mam dwa pytania - chodzi o nowego Leona 1.2 Tsi 105km,
1. Chcialbyn sie dowiedziec czy w tym silniku jest system, ktory po wylaczenu silnika chlodzi turbine? Czytalem posty w podobnym temacie ale nie bylo nic o 1.2
2. Czy mozna na stale (w ustawieniach) wylaczyc system start stop?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
tomi144
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 grudnia 2014, 16:18
Auto: leon
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez RageMan » 21 grudnia 2014, 13:32

ad.1
Słyszałem że nowe TSI mają system podtrzymujący ciśnienie w turbosprężarce. Ile w tym prawdy, trzeba sprawdzić ;)
ad.2
Tak, ale nie w ustawieniach - VCDS :)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Misiek3city » 21 grudnia 2014, 16:28

Ad. 1 Nie ma czegoś takiego. Pompa oleju musiała by mieć dodatkowe zasilanie a tego jakoś do tej pory nie stwierdzono.
Ad. 2 Tak jak kolega napisał, na stałe tylko w VCDS-ie i to zmieniając parametry w jakich system ma działać.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez pinkibass » 21 grudnia 2014, 16:47

Ad 1 - może koledze chodzi o dodatkowa elektryczna pompę płynu chłodzącego, która po wyłączeniu silnika dalej przez jakiś czas chłodzi turbinę - to chyba jest w każdym TSI (także 1.4 i 1.2) - było o tym już tutaj chyba na forum sporo pisane.
Oddzielną kwestią pozostaje czy to wystarcza w przypadku gwałtownego braku ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika - tutaj zdania są podzielone.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez szczeslaw » 21 grudnia 2014, 19:22

Ad. 1. System chłodzenia turbiny JEST. Dodatkowy obieg cieczy chłodzącej z elektryczną pompą, która pracuje do kilku minut (nie pamiętam dokładnie ilu) po wyłączeniu silnika. NIE MA natomiast systemu SMAROWANIA turbiny po zgaszeniu silnika i to jest ból. Bo o ile chłodzenie zawsze coś tam pomoże, o tyle nagłe pozbawienie turbiny przepływu oleju jest znacznie gorsze, niż sama temperatura.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez RageMan » 21 grudnia 2014, 23:42

Aa, czyli o to w tym chodzi :)
Dziękuję serdecznie za wyprowadzenie mnie z błędu :)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez kapishon » 22 grudnia 2014, 08:40

szczeslaw napisał(a):Ad. 1. System chłodzenia turbiny JEST. Dodatkowy obieg cieczy chłodzącej z elektryczną pompą, która pracuje do kilku minut (nie pamiętam dokładnie ilu) po wyłączeniu silnika. NIE MA natomiast systemu SMAROWANIA turbiny po zgaszeniu silnika i to jest ból. Bo o ile chłodzenie zawsze coś tam pomoże, o tyle nagłe pozbawienie turbiny przepływu oleju jest znacznie gorsze, niż sama temperatura.


Tak czysto z ciekawości silniki 1.4 lub 1.8 mają takowy system SMAROWANIA turbiny po zgaszeniu silnika ?
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Zix » 22 grudnia 2014, 08:52

Nie mają.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez pinkibass » 22 grudnia 2014, 10:42

A czy w jakimkolwiek aucie występuje jakiś system smarowania turbo/silnika po zgaszeniu?
O niczym takim nie słyszałem
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Pelikson » 22 grudnia 2014, 12:50

Raczej takiego systemu nigdzie nie ma.
Jeżeli chcesz możesz założyć sobie TurboTimer ;) Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki auto nie zgaśnie przez czas, który ustawiłeś na TurboTimerze a Ty swobodnie możesz auto zamknąć i iść do domu, pracy czy gdziekolwiek a auto po upływie ustawionego czasu zgaśnie samo :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Vampire1984 » 22 grudnia 2014, 13:10

Przydałoby się takie coś fabrycznie instalowane:)tyle ze niestety producentowi taki wynalazek nie na rękę.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez AKa » 22 grudnia 2014, 13:10

Można to różnie interpretować w przypadku 1.8TSI:
http://beardedcarguy.com/everything-you ... 8t-engine/

Compact Turbocharger
Volkswagen’s turbo engines are designed to combine strong low-end torque with maximum power output. The 1.8L TSI achieves maximum torque at a low engine speed of only 1,500 rpm. The 1.8L engine’s turbocharger features:
• Lightweight die-cast aluminum housing
• Mono-scroll compressor rotor, milled from a solid block for greater high-speed strength and better acoustics
• A new electric wastegate actuator – faster and more precise than a standard pressurized actuator – designed to maintain optimal boost levels from the turbo
• Internal water cooling and oil cooling/lubrication
• Integrated exhaust manifold cooling also helps keep the turbo’s temperature within operating parameters


http://www.greencarcongress.com/2013/08 ... ea888.html

A tu jest opis w podpunkcie "Integrated exhaust manifold with cooling."- wraz z symulacją i obrazkami.

A co do chłodzenia na postoju, start-stopie- coś tam buczy i szumi pod maską w okolicach zbiorniczka wyrównawczego po wyłączeniu- więc... Nie wiem. Nie wnikam, i mam gdzieś przejmowanie się start-stopem- dopóki nie pałuję, jest włączony.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Pelikson » 22 grudnia 2014, 13:36

Z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem, system chłodzenia wodnego turbiny w TSI ma utrzymać temperaturę w turbo na odpowiednim poziomie, takim żeby olej na łożyskach się nie przypalał.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Misiek3city » 22 grudnia 2014, 17:49

Tak jak koledzy napisali: może i system chłodzenia jest - tylko po co.
To brak smarowania zabija turbo a nie temperatura.
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez szczepan » 22 grudnia 2014, 17:57

U mnie przy temp oleju 110 st. start/stop nie wyłącza silnika. Myślę, jestem pewny, że nie po to zastosowano start/stop aby zabijał turbinę.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez tomi144 » 24 grudnia 2014, 14:06

Mam jeszcze takie pytanie. W leonie mozna wylaczyc system start stop przy uzyciu przycisku. Czesto zdaza mi sie ze zapominam poniwbie wlaczyc ten system przed wylaczeniem samochodu i przycisk nadal swieci na zolto. Czy to wielki blad ze tak robie?
Zobacz Profil
tomi144
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 grudnia 2014, 16:18
Auto: leon
Silnik: benzyna inny

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez RageMan » 24 grudnia 2014, 15:39

A to nie powinno przypadkiem być tak, że on się włącza przy każdym uruchomieniu samochodu?
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez Vampire1984 » 24 grudnia 2014, 16:20

@up tak dokładnie. Jedynie vcds pomoze
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: System start stop, turbina 1.2 tsi

Postprzez KAI » 27 grudnia 2014, 20:37

tomi144 napisał(a):Mam jeszcze takie pytanie. W leonie mozna wylaczyc system start stop przy uzyciu przycisku. Czesto zdaza mi sie ze zapominam poniwbie wlaczyc ten system przed wylaczeniem samochodu i przycisk nadal swieci na zolto. Czy to wielki blad ze tak robie?

Nie ma potrzeby go ponownie włączać przed zgaszeniem.
Ewentualne wyłączanie można uznać (lub nie) za potrzebne - jak dla mnie mogłoby go w ogóle nie być ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości