Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
szczeslaw napisał(a):Ad. 1. System chłodzenia turbiny JEST. Dodatkowy obieg cieczy chłodzącej z elektryczną pompą, która pracuje do kilku minut (nie pamiętam dokładnie ilu) po wyłączeniu silnika. NIE MA natomiast systemu SMAROWANIA turbiny po zgaszeniu silnika i to jest ból. Bo o ile chłodzenie zawsze coś tam pomoże, o tyle nagłe pozbawienie turbiny przepływu oleju jest znacznie gorsze, niż sama temperatura.
Compact Turbocharger
Volkswagen’s turbo engines are designed to combine strong low-end torque with maximum power output. The 1.8L TSI achieves maximum torque at a low engine speed of only 1,500 rpm. The 1.8L engine’s turbocharger features:
• Lightweight die-cast aluminum housing
• Mono-scroll compressor rotor, milled from a solid block for greater high-speed strength and better acoustics
• A new electric wastegate actuator – faster and more precise than a standard pressurized actuator – designed to maintain optimal boost levels from the turbo
• Internal water cooling and oil cooling/lubrication
• Integrated exhaust manifold cooling also helps keep the turbo’s temperature within operating parameters
tomi144 napisał(a):Mam jeszcze takie pytanie. W leonie mozna wylaczyc system start stop przy uzyciu przycisku. Czesto zdaza mi sie ze zapominam poniwbie wlaczyc ten system przed wylaczeniem samochodu i przycisk nadal swieci na zolto. Czy to wielki blad ze tak robie?
Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości