Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Temperatura płynu chłodniczego

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez griszka » 29 grudnia 2014, 00:24

TSI 122KM 10000 przebiegu.
Temperatura na zewnątrz, od kilku dni, spadła do -7 stopni i zaobserwowałem następujący objaw: Temperatura płynu chłodzącego doszła do 90 stopni po około 6 km jazdy (to uważam, że jest jak najbardziej ok), następnie po ok. 10 km zatrzymałem się na około 5 minut i wyszedłem z auta nie wyłączając silnika, gdy wróciłem do środka zobaczyłem że temperatura spadła do 62 stopni. Czy to według was normalne? Czy termostat nie powinien utrzymywać tej temperatury po dobiciu do 90st. juz cały czas w trakcie pracy silnika?
Generalnie zacząłem obserwować wskazania temp. i wydaje mi się że spada zbyt szybko, nawet w trakcie postoju na światłach lub w korku potrafi się znacząco obniżać.
Też tak macie, czy uważacie że to normalne?
Zobacz Profil
griszka
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 lutego 2013, 11:41
Auto: Seat Leon 1.6

Reklama

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez grzelmo » 29 grudnia 2014, 01:17

Nowoczesne silniki tak mają. Diesle im nowsze tym trudniej zagrzać i analogicznie to samo jest z nowoczesnymi silnikami benzynowymi.
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez Omega » 29 grudnia 2014, 03:46

grzelmo, no bez jaj to 20 letniego diesla szybciej się zagrzeje niż nowy??
Zdaj się że 1,4 TSI ma chłodnice powietrza chłodzoną cieczą, więc silnik jest też dzięki temu szybciej dogrzewany.
Po zamknięciu termostatu silnik powinien trzymać temperaturę, bo jest obieg zamknięty.Jeżeli byś zwiększył temp. wewnątrz kabiny to na pewno temp. na silniku spadnie bo nagrzewnica będzie działać tak samo jak chłodnica. Tak samo jak po otwarciu termostatu ciecz zacznie się łączyć z zimniejszą z chłodnicy. Na postoju przy wietrznej i ujemnej temp. może zacząć szybciej spadać ale bez przesady że silnik wystudzi się całkiem.
Może po prostu termostat przycina się czy zamyka z opóźnieniem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez szczeslaw » 29 grudnia 2014, 10:27

Omega, nie bez jaj, tylko tak jest.
Im nowocześniejszy silnik, tym wyższa sprawność (i stąd niższe zużycie paliwa). Im wyższa sprawność, tym mniejsze straty ciepła, czyli silnik wolniej się nagrzewa. Proste.
U mnie też temperatura dość szybko spada. Wczoraj przy temp. ok -8 temperatura oleju spadła mi o 15 stopni w ciągu 10 minutowego postoju. Temperatura płynu potrafiła spaść z 60 do 51 stopni podczas postoju na czerwonym świetle.
Po prostu coś za coś - chcemy niższego spalania (większej sprawności, niższych oporów wew. silnika itp.)? To musimy się pogodzić z wolniejszym nagrzewaniem i szybszym studzeniem silnika.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez Vampire1984 » 29 grudnia 2014, 11:17

U mnie przy -4 po ponad godzinnej jeździe w trasie przepisowo i ekonomicznie ze względu na warunki pogodowe to 90-chł. , 75 do 80-olej
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez peter85 » 29 grudnia 2014, 13:00

Przy jeździe owszem temperaturę będzie trzymał ale na dłuższym postoju nawet przy włączonym silniku temperatura może spadać u mnie w TDI BKD też tak jest, wystarczy że dłużej postoje na światłach w korku i temperatura będzie spadać.
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez griszka » 29 grudnia 2014, 16:58

Ok,dzięki za info.Uspokoiłem się.W starym letnie w takiej sytuacji już byłem u mechanika :-)
Zobacz Profil
griszka
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 lutego 2013, 11:41
Auto: Seat Leon 1.6

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez Omega » 1 stycznia 2015, 01:24

Ale griszka, ma benzynę, duże termostatów padało w 1,8 nawet po 2 miesiącach, wiec może warto się przyjrzeć.
Poza tym po zamknięciu termostatu jest tylko mały obieg i on nie powinien tak szybko studzić silnika.
A tak poza tym u układ chłodzenie chyba się projektuje względem produkowanego ciepła przez silnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez daniel28 » 1 stycznia 2015, 16:44

Miałem kłopot z termostatem w 1.8 wymieniono na gwarancji. W trakcie jazdy temp. Spadała do 70 ale za to w korku zawsze 90 i tak ma być. Warto to sprawdzić bo wymiana termostatu to 2000 zł. W 1.8 jest konieczność demontażu rozrządu, w dodatku sam termostat jest drogi przez obudowę która stanowi jedną całość.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez ippon » 26 stycznia 2015, 18:24

U siebie zaobserwowałem od kilku dni podobne zjawisko i sądzę że termostat jest do wymiany. Jadąc 120km/h stałą prędkością oczywiście już po "nagrzaniu" silnika do 90stopni (cztery kreseczki) temperatura potrafi spaść do nawet dwóch kresek na wyświetlaczu czyli pokazuje prawie zimny silnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ippon
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 1 lutego 2014, 15:19
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez Vampire1984 » 26 stycznia 2015, 19:27

Czyzby przypadlosc tylko wersji 1.8?...
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez mat_cbr » 26 stycznia 2015, 22:14

daniel28 napisał(a):Miałem kłopot z termostatem w 1.8 wymieniono na gwarancji. W trakcie jazdy temp. Spadała do 70 ale za to w korku zawsze 90 i tak ma być. Warto to sprawdzić bo wymiana termostatu to 2000 zł. W 1.8 jest konieczność demontażu rozrządu, w dodatku sam termostat jest drogi przez obudowę która stanowi jedną całość.



Mowisz powaznie z kosztem tej wymiany i pracochlonnoscia?

Cos czuje ze jak jest opcja przedluzenia gwarancji to jesli tylko obejmuje takie przpadlosci to nie ma co sie zastanawiac tylko przedluzac o ten rok chociaz. I jak auto bedzie mialo 3-4 lata 60-80kkm to wypad...


A juz myslalem ze szczytem idoiotyzmu bylo umieszczenie termostatu w grande punto sport 1.9 mjet....
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez daniel28 » 27 stycznia 2015, 01:13

mat_cbr napisał(a):

Mowisz powaznie z kosztem tej wymiany i pracochlonnoscia?

Cos czuje ze jak jest opcja przedluzenia gwarancji to jesli tylko obejmuje takie przpadlosci to nie ma co sie zastanawiac tylko przedluzac o ten rok chociaz. I jak auto bedzie mialo 3-4 lata 60-80kkm to wypad...




forum octaviaclub

cena za samą część bez robocizny która trwa kilka godzin :

mirek_p11 napisał/a:
greg505 napisał/a:
jaka cena byla na fakturze za ten termostat


Leniwiec napisał/a:
termostat z obudową nr 06L121111G


W ASO 1271,84 zł

1.8 nie ma typowego termostatu, wszystkie przeplywy sa sterowane elektronika, stad ta cena.


Taniocha, właśnie wyleczyłem się z O3 :roll:
_________________
Octavia Combi TDI, ASV, 344kkm, 139,5KM/321,9Nm
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez KAI » 27 stycznia 2015, 19:04

Ciekawe jak się to ma do tej części:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujni ... 00334.html

Bo mi to 06L121111G wygląda na całą pompę...

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... 1&start=20
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Temperatura płynu chłodniczego

Postprzez daniel28 » 28 stycznia 2015, 01:34

Faktyczne to regulator, pompa wody ,termostat , obudowa w jednym . Cena € 316,35 plus wymiana 800 zł
Wniosek jest taki, że serwis nie wnika, wymienia cały element.
Na wszelki wypadek, po gwarancji można nabyć taki element za 300 zł już są na allegro, można sprawdzić.
Robocizna około 300 zł więc nie ma dramatu.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości