Strona 1 z 3

Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 12:08
przez miljo
Witam jestem tutaj nowy i mam pewien dylemat. Chodzi oto jaka Cupre wybrac 265 czy 280km, z mysla dalszych modyfikacji typu zmiana softa itp. Głownie zastanawia mnie skrzynia DSG, czy ona nie bedzie problemem w dalszych modyfikacjach, wytrzyma ok 430nm i wicej?
Myslalem nad cupra 265 z dsg lub 280 z manualem i teraz pytanie do was jak wy myslicie i jakie macie zdanie.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 12:57
przez RageMan
To zależy co chcesz mieć.
Jeśli chcesz w 100% wykorzystać możliwości silnika, bez straty czasu na zmianę biegu - DSG
Jeśli chcesz jeździć po drogach wyczynowo i nie boisz się nowych technologii - DSG
Jeśli chcesz mieć dużą frajdę z jazdy - Manual
Jeśli umiesz szybko zmieniać biegi uważając przy tym na synchronizator (co osobiście mi nie wychodzi, bo jestem chyba aż nadto wczylony na synchronizator) - Manual

Podsumowując:
Manual - Eko driving, dowolność w wyborze biegu
DSG - jazda agresywna, sekwencyjna zmiana biegów (w łopatkach).

Wszystko zależy od tego jak jeździsz i czym jeździsz obecnie :) Ja bym jednak zdecydował się na DSG, bo słyszę o nich dobre opinie (pomimo tego, że są bardziej zaawansowane i niektórzy piszą że mogą się "sypać", jak zadbasz to pojeździsz), a większość moich znajomych z mniejszy lub większym stażem w jeździe mówią że po przesiadce z manuala na automat nie powróciłoby do manuala. Ja nigdy żadnym automatem nie jeździłem więc nie mogę na ten temat nic powiedzieć, mimo wszystko kierowałbym się w stronę DSG :)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 13:18
przez miljo
Głownie jezdze szybciej niz inni jednak z rozumem i bez szalenstw. Teraz posiadam Golfa 7 1.4 tsi ktory generuje 147 km i 260nm chodz jest to seria, ale tak wyszlo. Pomiar robiony w trakcie jazdy, nie na hamowni zatankowane 98octan. Mam skrzynie manualna i jestem zadowolony bo nie naleze do osob ktore maja problrm ze zmiana biegow itp. W pracy mam dsg 140km diesla i co mnie w niej denerwuje to to ze bezsensownie redukuje biegi i meczy silnik na bardzo wysokich obrotach, chodz spokojnie mogl pociagnac na danym biegu bez redukcji.

I to pytanie czy gdy zdecyduje sie na dsg to co z modyfikacjami.??

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 13:33
przez RageMan
No właśnie z tym redukowaniem może być problem. O ile dobrze kojarzę, to jest opcja jazdy na łopatkach, więc jeśli ja miałbym się decydować na DSG, to jeździłbym tylko na łopatkach :) Pełny automat mógłby iść albo na miasto, albo jakieś krótsze, mniej znaczące trasy :)
Poza tym myślę że 280 z DSG nie potrzebowałaby aż takich modyfikacji, hehe ;)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 14:05
przez miljo
A co sadzisz o cenie tej skrzyni, to wydatek 8tys zl, wydaje mi sie ze to duzo z uwagi na osiagi roznicy 0,1s
Wyszlo mi ;
- 280 manual 114tys z dodatkami po rabacie
- 265 dsg 116tys z dodatkam po rabacie
- 280 dsg 122tys z dodatkami po rabacie

Co wybrac?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 14:29
przez Pelikson
Jeżdżę kolego 280 DSG od połowy grudnia i szczerze nie wyobrażam sobie jazdy tym samochodem w manualu :) Szybkość z jaką działa ta skrzynia jest naprawde powalająca nawet przy normalnej spokojnej jeździe :) Dodatkowo zmiana biegów jest praktycznie nie wyczuwalna. Nie wspomnę tu już o redukcjach kiedy będziesz chciał w manualu z 4 zejść na 2 to będzie napewno mega szarpnięcie co jest troche nie komfortowe a w DSG dwa razy klikasz - i ogień :) Porównując 265 vs 280 w spalaniu dane są praktycznie te same , niestety nie miałem okazji porównać na żywo co lepiej sie odpycha. Osobiście brałbym ponownie 280 w DSG bez wahań.


Jeżeli chodzi o modyfikacje silnika ze skrzynią DSG to nie ma z tym problemu. CompSport oferuje moduł z którym nie stracisz gwarancji na 350-360KM i nie pamiętam ile dokładnie Nm ale coś koło 450. Możesz też pójść po całości tracąc gwarancje ale będziesz miał 400KM i 500Nm ( na 1 i 2 w DSG moment będzie troszke ograniczony ).


Jedyny minus jaki mnie troche denerwuje to 50l bak ... Nie wystarcza on na długo w trasie :roll:

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 14:45
przez miljo
Dobrze ze wspomniales o tym module. Bylem w CompSporcie i pytalem czy podlacza mi taki modul do mojego 1.4 tsi i powiedzieli raz ze nie ma programu jeszcze do tego silnika, ale w rozmowie dowiedzialem sie ze nawet jak podlacze zewnetrzny modul to VW i tak bedzie o tym wiedzial jak go zdejme bo strownik zapamietuje modyfikacje i jak wroci do fabrycznej wartosci to i tak bedzie wiadomo ze dzialal wczesniej inaczej. Ponoc VW sie dobrze zabezpieczyl jesli chodzi o gwarancje i nie ma jak narazie tego obejsc. Pytanie brzmi czy cupra jest podobnie zabezpieczona?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 15:16
przez Pelikson
Na FB pisali, że system Seata nie wykrywa modułu także tą informacją się podpieram. Jak to w rzeczywistości jest to chyba jeszcze nikt z Polski nie wie bo nie próbował.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 16:52
przez wodzik
DSG w Cuprze jest już max. wyżyłowana (przenosi bardzo duży moment obrotowy) i podniesienie mocy bardzo szybko spowoduje jej zużycie a co za tym idzie uszkodzenie... Jeśli decydujesz się na podniesienie mocy to weź manual 260

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 18:15
przez Zix
wodzik napisał(a):DSG w Cuprze jest już max. wyżyłowana (przenosi bardzo duży moment obrotowy) i podniesienie mocy bardzo szybko spowoduje jej zużycie a co za tym idzie uszkodzenie...
To ciekawe co piszesz bo ta sama skrzynia od lat jest w VAG i w niejednym dłubniętym dieslu sobie radzi z 500Nm

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 18:44
przez wodzik
Radzi sobie do czasu... zapytaj kogoś kto się zna na "automatach" jak zbyt duży moment obrotowy wpływa na żytowność skrzyni DSG... a właściwie każdej skrzyni biegów.

Zobacz poniżej na wartości max momentu dla różnych skrzyń DSG - w Cuprze jest 7b (DQ380)...
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

Podniesienie mom. obr. bez wzmocnienia (fizycznego skrzyni) skróci bardzo szybko jej żywotność - pojawi się szarpanie, aż w końcu się rozleci... powodzenia w tuningu.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 18:46
przez Pelikson
Też mi się wydaje, że troche przesadza kolega z tym rozsypaniem skrzyni :P Np. firma MTM tuningująca VAG i nie tylko daje gwarancje 2 lata na box i podzespoły zwiększając moc do 355KM/440Nm więc jakoś to musi jeździć :) Zresztą wiadomo nie odpowiednie użytkowanie to i zwykłym 2.0 tdi zabijesz skrzynie nie mówiąc o Cuprze po kokaince ;)

Od kiedy w Cuprze jest 7 biegów? Bo ja tylko 6 naliczyłem ;)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 19:20
przez wodzik
rzeczywiście CUPRA ma 6b, ale zatem ta skrzynia przenosi jeszcze słabszy moment.

Poza tym, nikt Wam nie karze się stosować do tego co napisałem...

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 19:31
przez Zix
Dq250 6b ponoć zaprojektowana na 350nm, w moim aucie jest 380. Kumpel ma w A3 tą samą skrzynię i od 3 lat nieco poniżej 500nm.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 19:44
przez typerfn2
Pytałem na Facebooku compsport jak z gwarancja.. Napisali ze box nie wykrywalny dla serwisu.. Wiec u mnie po odbiorze i paru tys k. Dokoksuje swoją cupre :)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 20:20
przez Tom-Tdi
DQ 250 znosi mody do około 450-500NM, potem zostaje swap na DQ 500 i tą skrzynią można praktycznie orać, jest to najmocniejsze DSG wypuszczone w koncernie VAG

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 22:15
przez Vampire1984
Taki off top...można zrobić swapa manuala na dsg czy jest to totalnie nieopłacalna operacja?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 22:30
przez RageMan
Kuzyn kiedyś przerabiał Golfa IV automat na manuala i nie miał wstecznego :mrgreen:
Pomijając już fakt że totalnie drogo mu to wyszło :)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 22:45
przez Olek
RageMan napisał(a):Kuzyn kiedyś przerabiał Golfa IV automat na manuala i nie miał wstecznego :mrgreen:

:D a kto by potrzebował jeździć do tyłu? :dres:

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 11 stycznia 2015, 23:20
przez Tom-Tdi
Vampire1984 napisał(a):Taki off top...można zrobić swapa manuala na dsg czy jest to totalnie nieopłacalna operacja?


Można zrobić - między innymi CompSport robi takie rzeczy na co dzień (na facebooku mają kilka projektów)...

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 12 stycznia 2015, 07:56
przez miljo
Dzieki za dyskusje, raczej zdecyduje sie na Cupre 265 DSG i po pierwszym przegladzie podjade do CompSportu po modul. Fajnie gdyby zrobili 300km i 400nm, wydaje mi sie powinno wszystko wytrzymac.
Pozdrawiam

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 12 stycznia 2015, 21:28
przez typerfn2
Taki sam mam plan tylko ze u mnie box będzie na 340-350

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 12 stycznia 2015, 21:53
przez Pelikson
miljo napisał(a):Dzieki za dyskusje, raczej zdecyduje sie na Cupre 265 DSG i po pierwszym przegladzie podjade do CompSportu po modul. Fajnie gdyby zrobili 300km i 400nm, wydaje mi sie powinno wszystko wytrzymac.
Pozdrawiam


Nie wiem jak 265 wychodzi w serii na hamowni ale widziałem pare wykresów 280 na PB98 i wszystkie miały w granicach 290-295KM wychodząc z fabryki. Podejrzewam, że 265 wyjdzie w serii koło 280KM więc dodać jej tylko 20KM to troche mija się z celem :mrgreen: Jak to mówią " albo grubo albo wcale " :mrgreen:

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 12 stycznia 2015, 22:17
przez mstokowy
Od tygodnia jeżdżę 280'tką z manualem i nie mam żadnych zastrzeżeń. Od czasu jak przejechałem się kiedyś Golfem V GTI z DSG zawsze myślałem, że jak zdecyduje się na coś z VAG'a to będzie to DSG, bo zrobiła na mnie spore wrażenie. Wziąłem manuala bo taki już był gotowy do odbioru, wcześniej myślałem o zupełnie innym aucie i tak kupując Cuprę przekroczyłem swój budżet a te 8k to jednak spora, zbyt spora dla mnie różnica. Zawsze miałem trochę sportowe zacięcie więc żonglowanie biegami nigdy mi nie przeszkadzało, wręcz sprawia mi to przyjemność, to ja nad wszystkim panuje. Z 4 na 2'kę raczej nie powinno się redukować bezpośrednio (duże naprężenia w układzie napędowym), tylko 4 -> 3 -> 2, wiadomo że w takiej sytuacji DSG będzie niezaprzeczalnie szybsze.
Dwie największe zalety DSG jak dla mnie to właśnie raz szybkość i płynność zmian biegów, a dwa to regularność startów z "launch control" nie do pobicia przy startach z ręczną skrzynią:) Myślę, że nie znajdziesz na ulicy drivera w 280'tce z ręczną skrzynią, który będzie szybszy od 265tki z DSG...
Wady ? To co pisali przedmówcy - różnie to bywa z tą wytrzymałością DSG. Jednym wytrzymuje, innym nie. Chyba nie ma sensu nad tym dyskutować, ręczna skrzynia zwłaszcza przy tuningu wytrzyma więcej. Z tym rozpoznawaniem na jakim biegu furmanka powinna jechać też jest lekki problem ale nie dramatyzowałbym z tego powodu. Ile razy jadąc na publicznej drodze będziesz chciał koniecznie przez sekundę dłużej przytrzymać na "odcince" albo czy będzie to miało takie znaczenie ? Ostatnia wadą dla mnie jest to co wymieniłem jako zaletę - "launch control" - te szybkie i precyzyjne starty zachęcają do nadużywania tej funkcji a to na pewno nie wpływa korzystnie nie tylko na jej żywotność :)
Podsumowując ręczna skrzynia to większa wytrzymałość i radość z panowania nad sprzętem. DSG szybkość i zabójcza precyzja startów. Każdy musi wybrać co dla niego ważniejsze.
Zgadzam się też z Peliksonem, jak robić moda to grubo. 265 i 280 wychodzą mocniejsze niż fabryka podaje a zmiana o te 20 KM, żeby dobić do 300 to szkoda zachodu.
Pozdrawiam

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 08:57
przez Zix
Z tymi zaletami Launch Control to bym nie przesadzał. U mnie jest co prawda tylko 184km, ale za to wysoki moment obrotowy i przy startach z LC auto trochę stoi w miejscu na 1 i 2 biegu. Nie wiem, może muszę jeszcze trochę się tym pobawić, dobrać odpowiednie obroty i stopniowanie gazem, ale wcale nie jest to takie precyzyjne i proste jak piszesz. Może to jest tylko moje wrażenie, a auto faktycznie przyspiesza najszybciej jak się da mimo chmury dymu? Nie wiem -bez dokładnych pomiarów trudno sprawdzić.

Z tego co czytałem na seatcupra.net to w Cuprze jest podobnie. Chłopaki nazywają LC - "burnout mode". :mrgreen:

Co do samych zmian biegów za pomocą łopatek(czy nawet na D bądź S) - nie ma szans, żebym tak szybko zmienił biegi za pomocą "wajchy".
Ja lubię i manualne skrzynie i automaty, ale moim zadaniem DSG jest wyjątkowo udaną skrzynią - kupiłbym raz jeszcze. ;)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 09:18
przez mstokowy
Ja swoje doświadczenie z "launch control" ograniczam tylko do filmików z Youtube, które prezentują powtarzalność tych startów. Był np. taki porównujący Golfa GTI z DSG i ręczną skrzynią na wilgotnej nawierzchni, DSG ruszało zawsze tak samo. Być może w Golfie jest to inaczej zestrojone albo stosowali jakiś inny myk.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 09:38
przez Zix
Ta powtarzalność jest faktem i odnosi się nie tylko do LC, ale do samej skrzyni jako takiej. W sprincie do setki, poza ruszeniem z jedynki trzeba jeszcze dwa razy zmienić bieg. DSG zawsze zmieni go tak samo, człowiek nie zawsze.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 15:10
przez Pelikson
GTI w DSG będzie miało bardzo powtarzalne czasy do 100 bo moc jest mniejsza niż w przypadku Cupry wiec utrata przyczepności będzie mniejsza. Najlepiej to widać w aucie 4x4. W Cuprze trzeba startować nie tak jak komp chce czyli z ponad 3 tys obr tylko z okolic 2-2.5 tys obr wtedy będzie mniej palił gumę. Jeśli chcemy się tylko ścigać to trzeba będzie zainwestować w semi silicki. Co do reszty zgadzam się z przedmówcą, jeśli już tylko ruszymy dalsze zmiany biegów będą zawsze w tym samym czasie.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 16:48
przez typerfn2
Ciekawi mnie czas do setki na semislicku. Jak myślicie 5.5 s?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 17:03
przez Pelikson
Wydaje mi się, że na dobrze rozgrzanym semi i jakiś Vpowerze może ciutke poniżej 5.5 :)
Widziałem na stronce MTM po ich boxie na 355KM / 450Nm Cupra 'setke' robi w 5.1s :)
Chociaż wydaje mi się, że FWD niezbyt nadaje się do ścigania 0-100km/h , on dopiero powyżej 100 zrobi przeciąg.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 19:08
przez typerfn2
A wspominają coś o czasie 100-200?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 13 stycznia 2015, 21:24
przez Pelikson
Nie, ale jest jeden filmik na yt z Cuprą zrobioną na 370KM i robi 100-200 ponizej 10s :D

https://www.youtube.com/watch?v=QYaUk7dPgJ4

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 09:33
przez miljo
Chodzilo mi raczej o zwiekszenie mocy o 35km dlatego pisalem na 300, ale skoro mowicie ze w serii jest ok 280 to w mysl tego wyjdzie ok 315. Wg mnie bedzie dobrze, juz raz diesla zrobilem "grubo" i troche pozniej zalowalem ;]

Dzis wybieram sie do Salonu Seata ponegocjowac i popytac :] Musze jeszcze pozbyc sie Mojego Golfa MK7 140stki ale mysle ze w okresie oczekiwania tj. 3 miesiace na samochod znajdzie sie jakis kupiec. Własciwie jak forumowicze znaja kogos kto bylby zainteresowany to dać znać ;ppp

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 09:45
przez Zix
miljo napisał(a): juz raz diesla zrobilem "grubo" i troche pozniej zalowalem

Możesz rozwinąć?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 21:17
przez miljo
Bylem dzis w Seacie i jestem troche zdenerwowany bo dostalem zaledwie 4% rabatu co jest jakas pomylka w stosunku do VW w ktorym wywalczylem az 12% !! Jak narazie skonfigurowalem Cupre 280 DSG za 130tys a to troche za duzo o jakies 10tys ;// Jutro mam jazde probna wlasnie 280 DSG. Mam tez wazne pytanie odnośnie szpery? czy 265 ma taka sama jak w 280. Bo sprzedawca mowil ze szpera jest tylko w 280.

-- 14 stycznia 2015, 21:17 --

Zix napisał(a):
miljo napisał(a): juz raz diesla zrobilem "grubo" i troche pozniej zalowalem

Możesz rozwinąć?

Kupilem kiedys Golfa V 1,9 TDI ( wiem ze to inna bajka co do cupry ale...) w serii wyszlo 103KM, zrobilem go na 147KM i po jakims czasie po sprawdzeniu turbiny itp zrobilismy na ponad 160KM i 340NM. Raz ze po jakims czasie bylo zamna czarno to siadlo zaraz sprzeglo, dwumas itp. i tak wkoncu sprzedalem bo wiecej stalo niz jezdzilo. Czy to "grubo" dla osob zajmujacych sie tuningiem to nie wiem ale dla mnie za duzo:D

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 21:47
przez KAI
Jak dla mnie to grubo jak cholera ;)
Miałem już czipsy i osobiście uważam, że 20-25% jest OK. Więcej - nie dla mnie.
Więc dla mnie już 147 KM z 103 KM to grubo (43%) a 160 KM (55%) to już naprawdę :D

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 21:58
przez miljo
To byl moj pierwszy chip tuning na dodatek z kolega ktory zajmowal sie tym "zawodowo" i dobrze ze juz zmienil branże ;p

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 22:10
przez noktoto
miljo napisał(a):Mam tez wazne pytanie odnośnie szpery? czy 265 ma taka sama jak w 280. Bo sprzedawca mowil ze szpera jest tylko w 280.

Sprzedawca albo chce koniecznie 280 wcisnąć i po prostu kłamie, albo nie wie co sprzedaje. W obu wersjach jest taka sama szpera mechaniczna sterowana elektroniczne. Można sprawdzić w cenniku.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 14 stycznia 2015, 22:31
przez mstokowy
noktoto napisał(a):
miljo napisał(a):am tez wazne pytanie odnośnie szpery? czy 265 ma taka sama jak w 280. Bo sprzedawca mowil ze szpera jest tylko w 280.

Sprzedawca albo chce koniecznie 280 wcisnąć i po prostu kłamie, albo nie wie co sprzedaje. W obu wersjach jest taka sama szpera mechaniczna sterowana elektroniczne. Można sprawdzić w cenniku.


Widać prowizja od sprzedaży i woli sprzedać droższą, zawsze można klientowi trochę bajek na opowiadać :)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 15 stycznia 2015, 06:34
przez Vampire1984
Podzwoń, poszukaj gdzie indziej:). A na innych delearow nie patrz bo każdy sobie rzepkę skrobie z nich i nie ma odgórnie ustalonych kwot ile maja zjechać:)

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 15 stycznia 2015, 08:12
przez miljo
Dzisiaj ide pojezdzic 280 DSG, zobaczymy jak to sie prowadzi:P Najchetniej sprawdzil bym rowniez 265 ale nie maja do jazdy probnej. Bede w weekend w Katowicach i podjade tam do salonu Seata i zobaczymy co tam powiedza.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 15 stycznia 2015, 10:00
przez mstokowy
Z tego co wiem to w Katowicach nie mają chwilowo Cupry do jazd, mieli dopiero sprowadzić jakąś z Poznania. Wcześniej mieli 280'tke z manualem - ale ja ją kupiłem.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 15 stycznia 2015, 13:07
przez raflo83
Różnice miedzy 265 a 280 to:
-moc, ale moment maja ten sam, w gruncie rzeczy różnica nieodczuwalna. Jeździłem 280 w manualu tez.
- 19 cali vs 18 cali w 265, osobiście preferuje 18tki
- zaciski hamulców z napisem Cupra w 280
- tylny spoiler 280
- czarne wykończenia we wnętrzu w280 zamiast chromu.
Osobiście wybrałem 265 w dsg i dokupiłem spoiler z akcesoriów, a za różnice w cenie miedzy 265 a 280 kupie komplet 18tek na lato. Póki co nie żałuje wyboru :-D
Dla osób, które szukają auta pod konfiguracje to weźcie pod uwagę inne miasta, jestem z Wrocławia a kupiłem w Wawie...

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 07:44
przez jaceku
mstokowy napisał(a):Z tego co wiem to w Katowicach nie mają chwilowo Cupry do jazd, mieli dopiero sprowadzić jakąś z Poznania. Wcześniej mieli 280'tke z manualem - ale ja ją kupiłem.


od zeszłego piątku w Katowicach mają mieć zarejestrowaną do jazd próbnych czarną Cupra Cupre z DSG i szklanym dachem...
To Tyyyy kupiłeś tą czerwoną? odbywałem jazdę próbny tym autem - jeździłem nim mega spokojnie, bo interesowało mnie minimalne spalanie tego auta...
a powiedz przy okazji, czy kiedy ustawisz auto w trybie comfort...przy spokojnym dodawaniu gazu szarpie Ci to auto? - bo ja już objeżdżałem dwa egzemplarze Cupry i oba tak szarpały zdaje się na drugim biegu... zastanawiałem się wtedy co to jest...

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 09:48
przez miljo
Wczoraj jezdzilem Cupra 280DSG, a jutro jade do Katowic wiec skoro tam tez jest to postaram sie rowniez przejechac. Ja chce 265 w DSG ale wczesniej chcialbym ja widziec i sie przejechac.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 12:23
przez jaceku
ja też myślę właśnie nad odwiedzeniem salonu w Katowicach w dniu jutrzejszym... z tych samych powodów :-) chce odbyć jazdę Cuprą z DSG i dodatkowo zobaczyć jak wygląda sprawa ze szklanym dachem (wizualnie)...

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 12:58
przez veb
Z innej beczki na jakiej zasadzie odbywają sie jazdy próbne?
Wchodzę do salonu i mowię ze chce kupić cupre i dają mi bez niczego jazde próbna ?

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 13:01
przez raflo83
Tak to sie odbywa. Ja miałem jazdę próbna ze sprzedawca na fotelu pasażera i przeważnie tak jest.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 15:02
przez veb
wiem wiem bo mam kolege w mercedesie i wiem, ze musza jezdzic jako pasazer i tonowac kierowcow. no, chyba, ze ktos ma znajomosci to juz puste auto dostaje.

Re: Cupra 265 czy 280??

PostNapisane: 16 stycznia 2015, 15:14
przez borowa
Tonować, albo i nie tonować, zależy od sprzedawcy. Ściemniać też nie ściemniałem, że chcę kupić, bo otwarcie na początku powiedziałem, że nie kupię. Chwila rozmowy i siedzisz za kierownicą ;)