Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez kapishon » 11 lutego 2015, 17:10

Od kilku dni próbuje poszerzyć swoją wiedzę na temat różnic w tych silnikach. Z tego co mi wiadomo oba pochodzą z tej samej rodziny EA888. Czym one się aż tak bardzo różnią że z 1.8 wykrzesują 180km fabrycznie, z niewiele większego motoru aż 280km. Czy 2.0 jest tyle "fabrycznie" wzmocnioną konstrukcją że te 280km go nie rusza ?, a 1,8 TSI został wykonany "mniej staranniej" i z gorszej jakości komponentów że ma "ledwo" 180km.
Zacząłem zadawać sobie to pytanie bo mnie kusi żeby moje 1.8 TSI troszkę "sterydami" pod pakować. Wiadomo auto nowe więc szkoda gwarancji więc jedyna opcja to BOX(226km, 315NM), a te jak mi wiadomo jedynie oszukują komputer auta. Pytanie brzmi czy taki BOX mu w dłuższym czasie nie zaszkodzi.

Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedze w tym temacie będę wdzięczny podzieleniem się ze mną.
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Reklama

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez wodzik » 11 lutego 2015, 17:28

Silnik 1.8 TSI (CJSA) to inny silnk niż 2.0 TSI (CJXE/CJXA) nie chodzi już tylko o pojemność, ale głównie o osprzęt.

Pytanie "czy box w dłuższym czasie nie zaszkodzi", powinno pozostać retorycznym.
Sam napisałeś, że box "oszukuje" komputer, co wiąże się z reguły w krótszym lub dłuższym czasie z kłopotami na własne życzenie...
BOX zakładają Ci, którzy wiedzą, że "pchną" dalej samochód za nie dłużej niż 2-3 lata... i niech się ludzie martwią.

Dawniej jak silniki nie były tak "wyżyłowane" box "dawały dłużej radę... teraz długowieczonść to pojęcie nieznane współczesnym samochodom nawet bez tuningu.
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 11 lutego 2015, 18:16

A nie lepiej zrobić zwykły remap ? Przy zwykłej wizycie w ASO auta raczej nie podłączają do kompa więc nic nie wyjdzie, dopiero gdy coś się wysra. Ja właśnie chyba tak zrobię, remap i będę jeździł aż coś nie klęknie, jeśli tak to wtedy wracam do serii i oddaje auto do serwisu, żeby robili.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez AKa » 11 lutego 2015, 18:37

Cóż- internet krzyczy o Flash count, i TD1 flag. Ile w tym prawdy? Nie wiem, i nie chce wnikać.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez kapishon » 11 lutego 2015, 19:14

Pelikson napisał(a):A nie lepiej zrobić zwykły remap ? Przy zwykłej wizycie w ASO auta raczej nie podłączają do kompa więc nic nie wyjdzie, dopiero gdy coś się wysra. Ja właśnie chyba tak zrobię, remap i będę jeździł aż coś nie klęknie, jeśli tak to wtedy wracam do serii i oddaje auto do serwisu, żeby robili.


No a o takim remapie jakiś ślad w komputerze auta zostaje czy po powrocie do serii wyczyszczone wszystko ?
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez 83Dario » 11 lutego 2015, 19:31

Tylko jak ci się wysra za granicą lub na wakacjach nad morzem a ty i twój program robiony będzie w krakowie np. To przejedziesz całą Polskę na lawecie do swojego tunera aby ci wgral serię a później do serwisu? Gratuluję i życzę powodzenia;) box sam sobie odczepiasz i tam gdzie auto ci się zepsuło odstawiasz bez jakiegoś nie potrzebnego stresu i kosztów. Ją będę robił boxa bo to nic innego jak program tylko zapisany w pudełku. To już nie są te boxy które były kiedyś.
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 11 lutego 2015, 20:29

Boxa nie odepniesz 'na poboczu' , potrzebny jest kanał / podnośnik.
Kapishon - gadałem z R-Performance z Wawy i mi takie coś zaproponowali, że w razie coś wracamy do serii i prawdopodobnie czyszczą pamięć.

No niestety trzeba na lawetce jechać do tunera na wgranie serii ale bądźmy szczerzy w aucie które ma ledwie dwa miesiące i 7kkm przebiegu przez najbliższe 2 lata nie powinno się nic stać z silnikiem itd. Chyba, że po remapie będzie non stop opór to moment sie coś wysra.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez kapishon » 11 lutego 2015, 20:51

Ja myślałem o czymś takim. Pytanie czy to coś warte. http://www.racechip.com/chiptuning/seat ... /index.php
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 11 lutego 2015, 22:25

Też myślałem na boxem tej firmy, ale nikogo nie mogłem znaleźć kto by go miał w aucie z Polski :roll:
Biorąc pod uwagę cenę i moc, którą niby da się osiągnąć można powiedzieć że okazja jak za box :-)
Widziałem, filmiki na yt tego sprzętu i po rozebraniu obudowy można sobie ustawiać moc auta. Standardowo jest ustawiony na praktycznie taką moc jaką delkarują w opisie, ale można dać mu więcej jakby ktoś chciał. Wystarczy przekręcić jedno pokrętło, odpalić, przejechać się i obserwować czy coś się nie dzieje dziwnego, jeśli tak to wrócić do porzedniego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez AKa » 12 lutego 2015, 01:04

Pelikson- a własnie, że się da- trzeba tylko mocno chcieć... I mieć podnośnik w bagażniku. Do tego klucz 10, torx t8 i płaski.

Jeżeli ktoś możny powie mi co za scalak siedzi w racechipie podstawowym, to bede w stanie odpowiedzieć jak to wyglada w porównaniu z moim.
Edit: ST62. 8bitowiec. U mnie siedzi ATMega168- też 8bit. 16mhz, ale to tylko robi różnice w ilosci map na sekundę.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez kapishon » 12 lutego 2015, 10:46

wodzik napisał(a):Silnik 1.8 TSI (CJSA) to inny silnk niż 2.0 TSI (CJXE/CJXA) nie chodzi już tylko o pojemność, ale głównie o osprzęt.


Ok wracając do tego wątku. Silniki różnią się osprzętem. A co z wytrzymałością materiałową samego silnika. Czy takie 220-230km i moment koło 320-350NM to nie wyleci mi to wszystko "bokiem" ??
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Zix » 12 lutego 2015, 11:03

Pytanie do wróżbity Macieja. ;)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez 83Dario » 12 lutego 2015, 11:21

Kapishon jak się boisz lub obawiasz to nie rób, nic przez siłę, moim zdaniem i kolegów te silniki maja potencjał i te 220-230kucy oraz momentu nie zaszkodzi na tyle żeby wyleciał "bokiem". Masz poczytaj sobie dla spokoju ducha o tym silniku.
http://www.goapr.pl/products/ecu_upgrad ... 3_mqb.html
Robią większe mocy na tym 1.8TSI i wszystko jak na razie lata wiec bez obaw :wink:
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez caligator » 12 lutego 2015, 15:51

Kurde juz mnie irytuja te wszystkie rozwazania na temat tuningu nowych aut i gwarancji... Woz albo przewoz:/ nie starcza 280km to trzeba bylo kupic STI albo cos innego co od nowosci zadowoli kierownika... jak dla mnie to jedynym wyjsciem jest czekanie na koniec gwarancji i wtedy mozna modzic do woli... Sam mam jedno auto jeszcze na gwarancji i pierwsze co pomyslalem to ze jak sie juz gwara skonczy to jade zrobic program, a do tego czasu bedzie jak Bog przykazal...

Wysłane z iPhone 7 Prototype build211
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 12 lutego 2015, 16:27

STI w serii jedzie tak samo jak Cupra :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Grzegorz_PROMOTO » 19 lutego 2015, 06:38

2.0 280KM z Cupry jest seryjnie zakute i gotowe do mocy pod 400KM i momentu pod 500 (bez DSG wg mnie). A jak ktoś nadal nie rozumie różnicy pomiędzy 1.8 a 2.0 to powiem tak: każde 1.8 ma więcej niż 180KM (najczęściej w okolicach 200KM) ale tego silnika nie radzę mocno dłubać, osprzęt, wał i korbowody nie zniosą dużo więcej. Cupra natomiast jest gotowa od razu na moc plus 100KM, a te 300 seryjne (nasza testowa sprzedana do kolegi z tego forum miała 307 zamiast 280 katalogowo), więc dywagacje o podobieństwach 1.8 i 2.0 wsadźmy między bajki :)
Pozdrawiam
CuoreSportivo

Dealer Seat Katowice PROMOTO, w razie pytań zapraszam na PW.
Zobacz Profil
Grzegorz_PROMOTO
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 stycznia 2015, 08:25
Lokalizacja: Katowice/Tychy
Auto: Alfa Romeo 155 Q4
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez miroA3 » 19 lutego 2015, 07:48

Grzegorz_PROMOTO napisał(a):2.0 280KM z Cupry jest seryjnie zakute


nie jest to prawdą radze zweryfikować informacje

żaden silnik z serii CJX nie jest zakuty,
Silniki z Serii CJX generujące różne warianty mocy , B,C,F, G
mają i owszem inny blok silnika, mają bardzo mocne korbowody ( ale nie są zakute ) i podobnie jak poprzednia generacja wydajniejsze wtryskiwacze, o takiej oczywistości jak turbo nie wspominając

Silnik 1.8 zbliżony jest konstrukcyjnie do nie występującego w seacie silnika 2.0 , takiego jak w a3, golfie GTI czy octavii RS
Słabsze turbo itd , do silników CJX nie ma co porównywać, bo idąc tym tokiem myślenia to będą porównania 1.4 do 1.8

Wracając do zakucia, to nawet w RS3 silnik 2.5 takowy nie jest, czy to w starym, czy to w nowym 2015 >>

O granicach, uzyskanych mocach i jeździe bezawaryjnej na takich stage, będzie można pogadać za kilka lat
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez caligator » 19 lutego 2015, 10:04

Tez mi sie wydawalo ze nie ma mozliwosci zeby cupra byla seryjnie zakuta... Nawet STI nie jest zakuty seryjnie bo z tego co pamietam to EVO jeat wlasnie zakute w serii chyba ze pomylilem cos:p

Wysłane z iPhone 7 Prototype build211
BYŁ: Cupra MY08 360HP/450Nm
JEST: Skoda Octavia RS MY17 230HP/350Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
caligator
Sport
Sport
 
Posty: 911
Dołączył(a): 26 stycznia 2013, 16:30
Lokalizacja: Dolnyslask
Auto: BWJ 2.0
Silnik: BWJ 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Oracle » 19 lutego 2015, 11:10

Kiedyś znalazłem artykuł na temat Octavii z 1.8 TSI i napisali tam, że 1.8 ma kute korbowody :| - biorąc pod uwagę, że moment obrotowy nie jest jakiś rekordowo duży, to wydaje mi się dziwne, żeby tak było :?:

Proszę bardzo - link do tego artykułu:

http://autoflesz.com/test-red-samochod/2475-nowa-skoda-octavia-1-8-tsi-180km-jej-podstawow%C4%85-wad%C4%85-jest-brak-wad.html

Trudno jednak ocenić, na ile ich informacje są wiarygodne.

Ja mam jednak wrażenie, że silniki 1.8 i 2.0 są bardzo podobne konstrukcyjnie (różnice w osprzęcie są oczywiste) - jest gdzieś dostępny w necie częściowy "workshop manual" do nowej Cupry i wydaje mi się, że silnik wygląda bardzo podobnie do wersji 1.8.

Najlepiej by było, żeby ktoś zrobił zdjęcia obu silników ze zdjętym plastikowym "deklem" - wtedy można by było przynajmniej porównać je wizualnie :|
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez miroA3 » 19 lutego 2015, 11:52

caligator napisał(a):to EVO jeat wlasnie zakute w serii


nie jest

żaden fabryczny silnik VW nie jest zakuty, czy to takie budżetowe auto jak 1.8 czy super drogie RS6
Korby w tych silnikach są różne, czy to 1.8, czy to zwykłe 2.0 czy też 2.0 CJX. ( S3, cupra, golfR,TTS itp ) ale nie jest zakute

podobna dyskusja kiedyś już była na tym forum o TFSI poprzedniej generacji, też sprzedawca seata wmawiał chłopakom że mają zakute silniki.

Oracle napisał(a):Ja mam jednak wrażenie, że silniki 1.8 i 2.0 są bardzo podobne konstrukcyjnie


w ten sposób to nawet 1.4 jest podobny konstrukcyjnie, to TSI i to TSI
silnik poprzeczny, podobny rozrząd, podobny wał, podobna skrzynia korbowa itd, ale nie da się tego tak porównywać

za jakiś czas jak miną gwarancje to zaczną się pokazywać grubsze projekty tych " ubozszych " silników
wtedy okaże się gdzie jest granica, co trzeba zmieniać żeby uzyskać moc itd
pożyjemy , zobaczymy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez kapishon » 19 lutego 2015, 15:07

miroA3 napisał(a):Silnik 1.8 zbliżony jest konstrukcyjnie do nie występującego w seacie silnika 2.0 , takiego jak w a3, golfie GTI czy octavii RS
Słabsze turbo itd , do silników CJX nie ma co porównywać, bo idąc tym tokiem myślenia to będą porównania 1.4 do 1.8


Ostatnio przeglądałem etke i podają że turbo w 1.8 CJSA i 2.0 CJXE CJXA jest to samo. Ale turbo to nie wszystko.

Orientujecie się może jak jest ze skrzynia w 1.8 TSI, wychodzi na to że mam skrzynie MQ250-6F "QBN" czy to oznaczenie 250 tyczy się momentu czy to tylko zbieżność w nazwie. A dokładniej chodzi mi o to ile można niutków dołożyć tak z umiarem żeby jej nie zarżnąć.
VW T-ROC R 2.0 TSI DNFC 2022r.
VW Touran Highline Manual 1.5 TSI DXDB 2023r.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kapishon
Signo
Signo
 
Posty: 133
Dołączył(a): 10 lipca 2014, 14:26
Lokalizacja: Rzeszów
Region: podkarpackie
Auto: VW T-ROC R
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 19 lutego 2015, 16:59

Możesz zrobić remap , z tym że powiesz tunerowi, żeby Ci na np. 1 i 2 ograniczył moment bo tak naprawde z tych pierwszych biegów moc i moment mieli skrzynie później już to nie ma takiego wpływu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez miroA3 » 19 lutego 2015, 19:11

kapishon napisał(a):Ostatnio przeglądałem etke i podają że turbo w 1.8 CJSA i 2.0 CJXE CJXA jest to samo.


To masz jakąś dziwną ETKaę :)

turbo jest całkowicie inne, jedyne co je łączy, to producent IHI

w 1.8 CJSA, CJSB zależnie od okresu produkcji jest już trzecia sprężarka,
06K 145 701 N
06K 145 701 S
06K 145 701 T ( aktualna )

jest to odpowiednik dawnej K03 ( tak w skrócie )

Obrazek

w silnikach 2.0TSI ( niestety nie ma go w leonie, dawniej to był FR ) teraz a3 8V , Golf GTI , octavia RS , jest większe i troche wydajniejsze turbo ( sta samym programem robi się pod 300PS na paliwie 98 ) taka jakby K03s , silniki np CHHB, CNTC

06K 145 702T
06k 145 722G

Obrazek

w Cuprze, GolfieR, Audi S3 , S3 Limousine, TTS itd występuje odpowiednik K04 , to już duże turbo
CJXA, CJXB, CJXC, CJXF, CYFB

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez maniek23 » 19 kwietnia 2015, 18:25

A czy orientuje się ktoś czy te nowe 2.0 TFSI w Cuprach jest na pasku czy na łańcuchu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maniek23
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 marca 2013, 16:03
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez johnny » 19 kwietnia 2015, 18:42

A słyszał ktoś o silniku 1.8 tfsi cjeb- widziałem ze taki jest w jakimś audi, niby moc mniejsza niż w Leonie ale moment dużo większy, co to za silnik? Podobny jest do tego w Leonie?
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez mieczyslawz » 19 kwietnia 2015, 18:54

To są silniki, które wchodzą teraz do Vw-ena. W nowym Polo GTI i Vw Passat silnik 1.8 ma 320Nm ale w wersji z manualem. Wersje z DSG /7 biegów/z uwagi na konstrukcję skrzyni mają moment ograniczony do 250 Nm. W sumie w Leonie taki silnik byłby ciekawą propozycją bo obecne 1.8 w porównaniu do 1.4 nie jest dużo zrywniejsze /ten sam moment tylko w szerszym zakresie obrotów/.
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Tom-Tdi » 13 sierpnia 2015, 22:17

Nie ma sensu zakładać nowego temu z powodu jednego pytania - więc zapytam tutaj...

Jaki intercooler mają silniki 280KM?? Chodzi mi o pojemność (ile litrów) i o to czy ma nadal te plastiki po bokach co we wcześniejszych Cuprach??
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez daniel28 » 14 sierpnia 2015, 05:46

mieczyslawz napisał(a): bo obecne 1.8 w porównaniu do 1.4 nie jest dużo zrywniejsze /ten sam moment tylko w szerszym zakresie obrotów/.


Różnica polega na tym, że większość użytkowników kupując 1.8 brała pod uwagę moda, który jak widać, jest całkiem obiecujący - 245/350. A to już jedzie :-D Nawet jak ktoś o tym nie myślał przed zakupem to i tak to zrobi, kwestia czasu i pieniędzy. Wtedy zaciera się przepaść, miedzy cuprą 265, a to juz ma sens. Z 1.4 nikt zdrowy na to się nie porwie. Jest to jedyny argument zakupu 1.8. Faktycznie w serii nie ma dużej różnicy.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 14 sierpnia 2015, 13:16

Tom-Tdi napisał(a):Nie ma sensu zakładać nowego temu z powodu jednego pytania - więc zapytam tutaj...

Jaki intercooler mają silniki 280KM?? Chodzi mi o pojemność (ile litrów) i o to czy ma nadal te plastiki po bokach co we wcześniejszych Cuprach??


9 litrów , tak mają plastiki po bokach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Tom-Tdi » 14 sierpnia 2015, 20:41

Pelikson, dzięki :wink:

Czyli pojemność taka sama jak legendarny cooler z S3 z metalowymi bokami, jedynie boki zrobili z plastiku :-x

W takim razie będzie trzeba zorganizować cały aluminiowy/metalowy cooler :-P
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 15 sierpnia 2015, 10:55

Wagner robi fajny zestawik do Cupry 280 ale póki co cena troszkę blokuje - 900 euro :roll:
Jestem ciekaw czy nie upchnął by tam gdzieś jakiejś 'polskiej rzeźby' :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Tom-Tdi » 15 sierpnia 2015, 12:30

Wiem,wiem, ja niestety planuję zakup auta w Niemczech ( i tutaj też będę przechodził przeglądy) dlatego szukam jakiejś alternatywy, żeby poprawić trochę wydajność fabrycznego IC, jednocześnie nie rzucając się w oczy :roll:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez SeatZG » 6 grudnia 2016, 13:32

Trochę odgrzewany kotlet, ale zamierzam zakup Leona 2014 2.0 280 km CXJA kd silnika ( DSG )
Wiadomo jak się dba tak się ma później. Ale czy według jakiś kryteriów i trzymania się ( dbania o samochód ) regularne serwisy w razie w, przeglądy i żadnego robienia na ostatnią chwilę - to czy te silniki potrafią dojechać spokojnie tych 200 tys? i wzwyż....
Samochód przejechane ma 50 tyś km , I wł./ Salonowy -
Seat deklaruje wymianę oleju w skrzyni przy 60 tyś km... po zakupie dla świetego spokój już bym taką usługę wykonał, do tego jeszcze na jakieś elementy trzeba by było zwrócić uwagę ? Rozrząd?

Pozdrawiam:)
Zobacz Profil
SeatZG
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 grudnia 2016, 13:24
Auto: nijakie
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez maciek89 » 6 grudnia 2016, 16:18

W takim aucie jak Cupra olej w DSG powinno się zmieniać co 30k. Jak jeszcze w aucie był zrobiony program to duża moc i moment + dsg + ośka nie wróży bezproblemowej eksploatacji na przyszłość, szczególnie jak wheelhop trzepnie autem na mokrym to mam wątpliwości, czy to wszystko się zaraz nie rozpadnie. Niby 2.0 TSI są już dopracowane, ale nie ufałbym temu silnikowi zbytnio tak jak i DSG. Z drugiej jednak strony 50k km to jest niewiele, ale zależy jak auto było użytkowane. Ja w rok Cuprą zrobiłem 35.000 km, ale 90% to trasy gdzie auto ma lekko, więc auto jeszcze działa jak trzeba. Bardziej niż rozrządem zainteresowałbym się bezwypadkową historią auta. Na ponad 200.000 km bezpromowej jazdy raczej bym nie liczył, ale cuda się zdarzają. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez maszu1991 » 6 grudnia 2016, 18:03

Powiem szczerze, że mało mam jeszcze przejechane moją Cuprą, ale jestem pewny, że tak jak Maciek piszę WH naprawdę jest masakryczne i jak lubi sobie ktoś przycisnąć i dużo jeździ po mieście to zdrowe dla auta nie będzie, ja teraz na zimówkach się cieszę, bo nie mają takiej trakcji i wh prawie nie występuje, jak już to uślizg czuć. Tak samo z turbo sprężarką, jeśli ktoś nie dba o to i ciśnie na zimnym oleju i nie studzi po wysiłku to nie ma co liczyć, że auto przejeździ bez problemu 100k km. DSG też ma swoją specyfikę działania i warto się z nią zapoznać. Nie ma się co czarować, silnik jako silnik to sobie pewnie wytrzyma spokojnie, ale żeby osprzęt wytrzymał to trzeba o niego zadbać.
moja bryczka: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=57635
Dynamiczne kierunki w lusterkach https://youtu.be/4KGJJVj_PjE
Jakość się wysypała
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maszu1991
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, 11:54
Lokalizacja: Nürnberg - DE
Auto: CUPRA St 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 6 grudnia 2016, 18:29

maciek89 napisał(a):W takim aucie jak Cupra olej w DSG powinno się zmieniać co 30k. Jak jeszcze w aucie był zrobiony program to duża moc i moment + dsg + ośka nie wróży bezproblemowej eksploatacji na przyszłość, szczególnie jak wheelhop trzepnie autem na mokrym to mam wątpliwości, czy to wszystko się zaraz nie rozpadnie.


Dawno czegoś takiego nie czytałem :-) Co ma DSG do wheelhop? ( a właściwie w ogóle co ma WH do skrzyni biegów jakiejkolwiek )
Strasznie przesadzacie... Widzieliście, żeby ktoś z np. Golfa 6 czy 7R , S3, RS3, A45 AMG itd. itd. po Stage3/4 wymieniał olej w DSG/S-tronic/DCT co 30 tyś?? Auta wtedy legitymują się mocą grubo ponad 100KM od serii i nikt się tym nie martwi. Im w głowie krążą myśli czy sprzęgło wytrzyma i czy nie kupić wzmacnianych tarcz + dokoksować mocy a nie wymiana oleju co 30 tyś... Nawet w takim Golfie 5 GTI z DSG ( też ośka jak Cupra ale bez szpery )ludzie mają po prawie 400KM ( seria 200 ) i grubo nalatane powyżej 200 tyś i tam jakoś WH nic nie zrobił i założę się, że nikt z kilku właścicieli danego auta nie wymieniał oleju w skrzyni co 30 tyś :-P W seryjnym aucie jak i zmodzonym nie myślałbym o tym w ogóle, jedynie olej w silniku dużo częściej.

Ta skrzynia DSG MQ250 była montowana już kilka ładnych lat w różnych autach więc właściwe obchodzenie i napewno wytrzyma 200 tyś bez problemu. Nikt nie wie czy ten silnik wytrzyma 200 tyś bo jest on montowany raptem od niecałych 2 lat i nikt nie nakręcił tym takiego przelotu. Podobno jest to zakuty silnik, nie raz widziałem wyniki po 500+KM i przyjmowały to dzielnie, natomiast jeśli chcesz jeździć w pełnej serii myślę że nie ma się czego obawiać - dobry olej, dobre paliwo, rozgrzewać, studzić i będzie żyła.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez SeatZG » 6 grudnia 2016, 19:10

No właśnie miałem 2.0 EB Mondka z 2012, nie piłowanie/ nie gaszenie go od razu... np. bo jakimś mocniejszym przelocie... ale był w combi i czas coś teraz mneijszego. Padło od tak ... przypadkowo na Cuprę ... tak tak każdy by tak chciał... * szkoda, że nie 4x4 Cupra lub Tył... no ale wszystkiego nie można mieć. Dziękuje za pociągnięcie wątku.
Zobacz Profil
SeatZG
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 grudnia 2016, 13:24
Auto: nijakie
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez gumbas » 6 grudnia 2016, 20:51

A ja dodam taką dygresje bo aż mnie bolą oczy - km to kilometry a KM to kunie.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez maciek89 » 6 grudnia 2016, 23:50

Pelikson- zaraz zaraz... czy ja pisałem coś o WH vs DSG? Nie, ale swoją drogą- co ma wheelhop do trwałości podzespołów m.in. takich jak skrzynia? Zastanów się. :) Sorry ale dla mnie technologia wieśwagena stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Oczywiście silnik w Cuprze nie jest zakuty. Znam kilka osób ( w tym dwie Rki mk7), które zmieniły olej po 30k czyli zmniejszyły interwal 2 krotnie i jest to delikatnie mówiąc- rozsądne podejście. Przecież co to za pieniądze wymiana oliwy w dsg? NIe przesadzajmy...

Nie mQ250 tylko chyba chodzi Ci o dq250. DQ250 to już wycofany dinozaur, ale faktycznie jak na DSG jest to wyjątkowo pewna skrzynia w porównaniu do licznych niewypałów DSG, które się sypią masakrycznie, włącznie z DSG z S4/S5- znam osobiście 2 przypadki padniętych tych skrzyń :) Zresztą Audi wycofało tam DSG i nowe S4 i S5 mają już porządną skrzynię tj. ZF8. Szczerze to wolałbym poliftową Cuprę 4x4 ze starym dobrym DSG6 niż nowy eksperyment 7biegowy. Choć DSG6 ma kilka mega wkurzających dla mnie zachowań, ale co do trwałości przynajmniej w autach z haldexem- trzeba jej oddać, że jest bardzo ok.

Fajnie Pelikson, że jesteś pewny swojego auta, ale mam to samo w garażu i nie podniecam się nim aż tak. Jestem neutralny i zdroworozsądkowy- dla mnie 2.0 TSI tak wyżyłowane to tykająca bomba, więc fajnie że jest gwarancja na 4 lata.Podajesz za przykłady fury z haldexem, gdzie napęd przez WH nie dostaje tak masakrycznie po dupie jak w Cuprze. A ile pochodzi samo 2.0 TSI z mocą ponad 300 KM to zobaczymy niebawem- mam nadzieję, że jak najmniej boleśnie dla nas i dla naszych portfeli, czego nam wszystkim życzę ;) Poprawione wadliwe pierścienie zgarniąjące, dodatkowy wtrysk pośredni mpi celem ograniczenia nagaru i inne drobne zabiegi.. To zostało zrobione, ale nie liczmy na wieloletnią niezawodność ze strony naszych cuprowych 2.0... :roll:

-- 6 grudnia 2016, 23:28 --

SeatZG napisał(a):No właśnie miałem 2.0 EB Mondka z 2012, nie piłowanie/ nie gaszenie go od razu... np. bo jakimś mocniejszym przelocie... ale był w combi i czas coś teraz mneijszego. Padło od tak ... przypadkowo na Cuprę ... tak tak każdy by tak chciał... * szkoda, że nie 4x4 Cupra lub Tył... no ale wszystkiego nie można mieć. Dziękuje za pociągnięcie wątku.


Jeżdżę często Volvo z 2.0 EB tj. V60 T5 + Powershift i ten silnik dużo bardziej kulturalnie rozwija moc. Cuprą będziesz trochę szybszy niż Ecoboost 240 koni, ale będziesz czuć jakbyś jechał autem 2 razy szybszym :) Odczucia są zupełnie inne, ale 2.0 TSI w Cuprze brzmi niestety gorzej niż Ecoboost. O ile 4 cylindrowy silnik może brzmieć dobrze, ale w EB dźwięk jest bardziej charakterny i słychać trochę zawór upustowy po odjęciu gazu. W 2.0 TSI nic takiego nie ma i ogólnie w serii jest dźwiękowa bieda + tandetne wycie z soundaktor, które na szczęście można wyłączyć
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Pelikson » 7 grudnia 2016, 01:09

No właśnie powiedz mi co ma WH do trwałości skrzyni? Będę męczył przykład Golfa 5 GTI żeby było porównanie do Cupry ( ośki ) - auto seryjnie wychodzące z mocą 200KM, w Polsce takich aut z DSG + stage 3 na 360KM jeździ mnóstwo ba nawet 10km odemnie chłopak ma takie auto. Nie jednokrotnie te auta zmieniały właścicieli, były modzone po stodołach, wsadzane różne cudawianki i jakoś im WH nic nie zrobił. Skrzynia jak działała tak działa cały czas pomimo przelotów ponad 200 tyś ( realnie takie przebiegi te auta teraz mają, nie wierze w przebiegi poniże 100kkm na allegro ;) ) Więc nie ma co dramatyzować że jednego dnia złapiesz WH i Ci silnik wypadnie na droge :roll: Wiem, że jest takie wrażenie sam tego doświadczyłem - ale co ma piernik do wiatraka?

Jasne, chodziło mi o DQ250 wkradła mi się literówka. Nie wiem jak jest z innymi DSG, nie miałem z nimi doczynienia więc się nie wypowiadam. Wiem, tylko że DQ250 to stara skrzynia montowana od kilku dobrych lat i jeździ z nimi bardzo bardzo dużo aut grubo zmodzonych i nic się nikomu nie dzieje więc o to w Cuprze 5F DSG bym się nie martwił.

Ja się nigdzie nie podniecam Cuprą, auto jak auto, ma swoje wady i zalety. Podniecałbym się gdybym miał w garażu nie wiem np. nowe RS3 czy TTRS a nie wspominając o autach typu Lambo itd. Cupra to tylko szybki Leon z dużą mocą, większymi hamulcami, lepszym zawieszeniem i układem kierowniczym nic nadzwyczajnego.


PS. Po co kupiłeś Cupre skoro silnik to tykająca bomba :D? Szczere pytanie bez podpuchy :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez maciek89 » 7 grudnia 2016, 17:14

Przy WH powstają duże siły na układzie napędowym i przednim zawieszeniu. Czy ma to znaczenie na ich trwałość? Wątpię żeby nie miało. Ja się właśnie czasem boję, że silnik wypadnie na drogę, więc na mokrym i na nierównej drodze przyspieszam bardzo delikatnie.

A Cupre kupiłem, bo... To dobra oferta była. :) Na japończyku się zawiodłem to przeszedłem na drugą stronę mocy. Wszystkiego w życiu trzeba spróbować (no może prawie wszystkiego), póki co pomimo, że auto ma swoje (na szczęście drobne) wady jestem zadowolony, rok minął i ponad 35k i jest ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 180km vs 2.0 TSI 280km

Postprzez Youtro » 4 października 2019, 21:48

Foty już nieaktualne.
Zobacz Profil
Youtro
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4 sierpnia 2019, 17:13
Region: mazowieckie
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron