Pelikson- zaraz zaraz... czy ja pisałem coś o WH vs DSG? Nie, ale swoją drogą- co ma wheelhop do trwałości podzespołów m.in. takich jak skrzynia? Zastanów się.

Sorry ale dla mnie technologia wieśwagena stoi pod ogromnym znakiem zapytania. Oczywiście silnik w Cuprze nie jest zakuty. Znam kilka osób ( w tym dwie Rki mk7), które zmieniły olej po 30k czyli zmniejszyły interwal 2 krotnie i jest to delikatnie mówiąc- rozsądne podejście. Przecież co to za pieniądze wymiana oliwy w dsg? NIe przesadzajmy...
Nie mQ250 tylko chyba chodzi Ci o dq250. DQ250 to już wycofany dinozaur, ale faktycznie jak na DSG jest to wyjątkowo pewna skrzynia w porównaniu do licznych niewypałów DSG, które się sypią masakrycznie, włącznie z DSG z S4/S5- znam osobiście 2 przypadki padniętych tych skrzyń

Zresztą Audi wycofało tam DSG i nowe S4 i S5 mają już porządną skrzynię tj. ZF8. Szczerze to wolałbym poliftową Cuprę 4x4 ze starym dobrym DSG6 niż nowy eksperyment 7biegowy. Choć DSG6 ma kilka mega wkurzających dla mnie zachowań, ale co do trwałości przynajmniej w autach z haldexem- trzeba jej oddać, że jest bardzo ok.
Fajnie Pelikson, że jesteś pewny swojego auta, ale mam to samo w garażu i nie podniecam się nim aż tak. Jestem neutralny i zdroworozsądkowy- dla mnie 2.0 TSI tak wyżyłowane to tykająca bomba, więc fajnie że jest gwarancja na 4 lata.Podajesz za przykłady fury z haldexem, gdzie napęd przez WH nie dostaje tak masakrycznie po dupie jak w Cuprze. A ile pochodzi samo 2.0 TSI z mocą ponad 300 KM to zobaczymy niebawem- mam nadzieję, że jak najmniej boleśnie dla nas i dla naszych portfeli, czego nam wszystkim życzę

Poprawione wadliwe pierścienie zgarniąjące, dodatkowy wtrysk pośredni mpi celem ograniczenia nagaru i inne drobne zabiegi.. To zostało zrobione, ale nie liczmy na wieloletnią niezawodność ze strony naszych cuprowych 2.0...

-- 6 grudnia 2016, 23:28 --
SeatZG napisał(a):No właśnie miałem 2.0 EB Mondka z 2012, nie piłowanie/ nie gaszenie go od razu... np. bo jakimś mocniejszym przelocie... ale był w combi i czas coś teraz mneijszego. Padło od tak ... przypadkowo na Cuprę ... tak tak każdy by tak chciał... * szkoda, że nie 4x4 Cupra lub Tył... no ale wszystkiego nie można mieć. Dziękuje za pociągnięcie wątku.
Jeżdżę często Volvo z 2.0 EB tj. V60 T5 + Powershift i ten silnik dużo bardziej kulturalnie rozwija moc. Cuprą będziesz trochę szybszy niż Ecoboost 240 koni, ale będziesz czuć jakbyś jechał autem 2 razy szybszym

Odczucia są zupełnie inne, ale 2.0 TSI w Cuprze brzmi niestety gorzej niż Ecoboost. O ile 4 cylindrowy silnik może brzmieć dobrze, ale w EB dźwięk jest bardziej charakterny i słychać trochę zawór upustowy po odjęciu gazu. W 2.0 TSI nic takiego nie ma i ogólnie w serii jest dźwiękowa bieda + tandetne wycie z soundaktor, które na szczęście można wyłączyć