Strona 1 z 4

Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 18:06
przez rafko1
Chciałbym zaciągnąć języka od użytkowników silnika 1.4 122 KM , mianowicie kwestię ruszania z jedynki . Muszę umiejętnie operować gazem i sprzęgłem żeby autem nie szarpnęło przy ruszaniu. Mam to od samego początku . Jeździłem wieloma autami , nie miałem takiego problemu . Nie wiem może jest to norma w tsi turbo załącza się przy ok 1800obr i tak nim poniewiera. Proszę o odpowiedzi.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 18:48
przez Vampire1984
Tez to mam, w mieście czasem przełączam w tryb Eco i nie muszę już się o to martwic. Dodaj więcej gazu w trybie sport czy normal niż zwykle i nie będzie Ci szarpać.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:30
przez rafko1
Wersja style nie ma trybów, muszę się wkręcić na obroty żeby normalnie ruszyć.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:39
przez Vampire1984
A to tak nie mam mocno

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 21:07
przez rafko1
Zmiana biegu z 1 na 2 jeśli dodam bardzo mało gazu to nic sie nie dzieje, natomiast jak chce dodac troche wiecej to jest szarpniecie.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 22:30
przez Jos
Na testowkach ktorymi jezdzilem vw i seat 1.4 od 122 do 150 Km dzialo sie tak w niektorych, najbardziej w tych mocniejszych w 1.2 zadnym. Uznalem ze to objaw kola dwumasowego i ze mniejszych momentach obrotowych nie powinno sie to dziac. Poniewaz jezdzilem duzo dieslem z 330 nm gdzie sprzeglo bralo bardzo gleboko, nie miewam z tym problemow ale w korku czasami wyczuwam takie szarpniecie..

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 8 lutego 2015, 23:05
przez rafko1
Czy w 1.4 122 KM jest koło dwumasowe?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 04:55
przez daniel28
Miałem to samo, po wymianie sprzęgła ustało.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 13:05
przez Jos
rafko1 napisał(a):Czy w 1.4 122 KM jest koło dwumasowe?


Nikt mi w ASO jednoznacznie nie był w stanie odpowiedzieć - pytałem sprzedawców, nie serwis. 122 kM to 225 nm zdaje się, obstawiam że tak.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 13:38
przez szczeslaw
122KM to 200Nm i raczej na pewno nie ma koła dwumasowego.
1. Do takich silników się raczej nie daje
2. Wystarczy się przejechać - przy kole dwumasowym nagłe odjęcie gazu nie powoduje takiego szarpnięcia, jak bez niego.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 13:42
przez Vampire1984
Wg intercars nawet Cupra nie ma dwumasu. Jedynie diesle

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 15:28
przez Jos
Do dobra wiadomość ;) co w takim razie szarpie nie mam pojecią :(

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 17:20
przez tomi144
Możecie mi powiedzieć czy 1.2 TSI ma koło dwumasowe lub zamachowe? Jak możecie to napiszcie, będę wdzięczny.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 17:37
przez Vampire1984
Vampire1984 napisał(a):Wg intercars nawet Cupra nie ma dwumasu. Jedynie diesle

@up czytać umiesz czy wklepałeś pytanie bez pomyślunku i jakiegokolwiek zlukania watku?:D

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 17:38
przez tomi144
umiem czytać:) podaje link gdzie jest test 1.2 TSI gdzie jest mowa o kole dwumasowym, proszę sie zapoznać z lekturą i dopiero oceniać ok?

http://autokult.pl/2601,paliwo-czy-kolo ... ilniku-tsi

i nie obrażać...

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 18:51
przez rafko1
Daniel28 szarpanie miałeś przy każdym biegu?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 19:11
przez Vampire1984
tomi144 napisał(a):umiem czytać:) podaje link gdzie jest test 1.2 TSI gdzie jest mowa o kole dwumasowym, proszę sie zapoznać z lekturą i dopiero oceniać ok?
i nie obrażać...

Znam dobrze ten artykuł. Poczytaj komentarze niżej, które są prawdziwe ze 1.2 1.4 1.8 nawet 2.0 TSI nie maja dwumasu. Intercars nie pokazuje ze tak owe są w tej gamie silnikowej nawet w całej grupie VAG

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 20:06
przez szczeslaw
Jos, na mój gust szarpie właśnie BRAK koła dwumasowego ;)
Spory moment obrotowy silnika, w połączeniu z bardzo prostym tłumikiem drgań skrętnych w tarczy sprzęgła (małe sprężyny o krótkim skoku) powoduje właśnie szarpanie przy zmianach obciążenia.
Dwumasowe koło zamachowe ma zdecydowanie bardziej "wydajny" tłumik drgań, dlatego jak jest zdrowe, to praktycznie nie ma żadnego szarpania.
Koło dwumasowe zostało wprowadzone właśnie po to, żeby radzić sobie z momentem obrotowym (i drganiami silnika, głównie w dieslach). A silniki TSI mają całkiem spory moment...

tomi144, każdy samochód ma koło zamachowe z tym, że może ono być zwykłe (jednomasowe) lub dwumasowe ;)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 20:49
przez rafko1
szczeslaw u ciebie też szarpnie wozem ?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 21:01
przez szczeslaw
Tak, szarpie. Ale moim zdaniem jest to w granicach normy. Tak samo szarpała mi np. Corsa B 1.4 60KM.
Nie szarpała mi Laguna, ale tam było koło dwumasowe.
Trzeba się po prostu nauczyć delikatniej operować gazem i wtedy jest ok.
Praktycznie każdy samochód bez "dwumasy" jakim jeździłem, szarpał mniej lub bardziej.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 21:22
przez rafko1
A nie jest to czasem wina sprzęgła ? Wsteczny często gęsto nie można wrzucić ,opory przy przejściu z 4 na 3bieg.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 9 lutego 2015, 23:45
przez Gregor
rafko1 napisał(a):Chciałbym zaciągnąć języka od użytkowników silnika 1.4 122 KM , mianowicie kwestię ruszania z jedynki . Muszę umiejętnie operować gazem i sprzęgłem żeby autem nie szarpnęło przy ruszaniu. Mam to od samego początku . Jeździłem wieloma autami , nie miałem takiego problemu . Nie wiem może jest to norma w tsi turbo załącza się przy ok 1800obr i tak nim poniewiera. Proszę o odpowiedzi.


Odpukać ale u mnie taki problem nie występuje. Od zakupu nigdy nie zdarzyło mi się nawet minimalne szarpnięcie przy ruszaniu czy też z 1 na 2. Głównie jeżdżę w trybie "normal" będę musiał spróbować w "sport" i zobaczyć czy jest różnica. W sumie, to się zastanawiałem czy normalny tryb jazdy w wersji Style odpowiada w FR trybowi "normal" czy "sport"? Myślę, że odpowiada trybowi "sport", bo moc i skrzynia jest taka sama. Powiem, że różnica jak dla mnie jest bardzo odczuwalna w osiągach( jest bardziej narwany i to może być to).

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 10 lutego 2015, 14:08
przez szczeslaw
Gregor, w Style jest odpowiednik trybu normal. W normal moc i moment jest taka sama, tyle że w sport jest inna charakterystyka przepustnicy/pedału gazu, więc wydaje się zrywniejszy (można lżej naciskać gaz, żeby efekt był takim sam jak w normal przy mocniejszym wciśnięciu).
Generalnie to jest tak, że normal charakterystyka przepustnicy jest mniej więcej liniowa, a w sport ta krzywa jest inna i przy lekkim wciśnięciu gazu mocno otwiera przepustnicę, a potem nie dzieje się prawie nic.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 10 lutego 2015, 20:40
przez daniel28
rafko1 napisał(a):Daniel28 szarpanie miałeś przy każdym biegu?

Nie, tylko przy zmianie biegu z 1 na 2. Myślałem, że ze mną jest coś nie tak i nie mogę się wczuć w to auto, ale po przeczytaniu wątku na forum skody, że problem ma prawie każdy, więc winę ponosi auto. Dodam, że po wymianie pierwszego sprzęgła, było tak samo, dopiero przy drugim a łącznie trzecim nie ma tego szarpniecia nawet przy niskich obrotach.

Jedyne co mnie nadal zastanawia, to takie ciche terkotanie , po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Czy zauważyliście to u siebie?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 10 lutego 2015, 20:41
przez szczeslaw
daniel28, może gdzieś po drodze zmienili część i teraz jest inny tłumik drgań skrętnych w tarczy?
Nie sądzę, żeby 2 wcześniejsze były uszkodzone, tak samo jak większość sprzęgieł w naszych samochodach. Prawdopodobnie coś po prostu zmienili. Ale to tylko gdybanie :)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 16:35
przez Jos
tomi144 napisał(a):umiem czytać:) podaje link gdzie jest test 1.2 TSI gdzie jest mowa o kole dwumasowym, proszę sie zapoznać z lekturą i dopiero oceniać ok?

http://autokult.pl/2601,paliwo-czy-kolo ... ilniku-tsi

i nie obrażać...


Czyli jednak są dwumasy, tak jak podejrzewałem. Dziękuję <kurtyna> :brawo:

witajmy w świecie diesli, niech jeszcze wtryski zaczną padać.. :P

pocieszającym jest fakt ze VAG to 100 kkm zrobi, bo Fordy moje nie dawały rady ;)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 17:31
przez Vampire1984
Wybaczcie pomyłka, benzyny tez maja dwumasy w zależności od tego co niżej napisane.
To są numery kol zamachowych w silnikach jakie są u nas; jednomas końcówka 269, dwumasy końcówki 266.
Kod: Zaznacz cały
1. cjzb, cjza,caya,cayb
03F105269
03F105266C
2. cpta,czea
04E105266H
3. cmba,chpa,cxsa,cpwa,czca
03C105269P
4. cpta,czea,chpa,czca
04E105266B
5. cjxa,cjxe
06K105266H
06K105266A
6. clha,crkb,clhb,cxxb
04L105269
03L105266CC
03L105266DP
7. cjsa
06J105266AK
06K105266E
8. crva
03L105266BT
9. crmb
04L105266C
10. crvc,ckfc,crbc
03L105266CC
04L105266B
11. crlb
03L105266DE
12. cuna,cupa
03L105266DJ
03L105266DF

Mam nadzieje ze teraz rozwieje wątpliwości wszystkie i pytania czy ja mam jedno czy dwumas. Jak ktoś nie jest pewien proszę pytać.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 19:07
przez rafko1
Teoretycznie przy dwumasie nie powinno być szarpania . Czyżby sprzęgło do wymiany?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 19:42
przez pinkibass
Z tego co pamietam kody silników 1.4 to:
CXSA dla 122km
CHPA dla 140 bez ACT

A wiec bez dwumasu.
Nie jestem pewien co do kodów wersji 125 i 150 wiec ktoś musiałby sprawdzić.
U mnie dwumasu nie ma na 100%

Z tego co gdzies widziałem 1.2 i 1.4 TSI aktualnie z manualem nie maja dwumasu.
Podobno występuje z DSG ale tutaj pewności nie mam

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 20:02
przez Vampire1984
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
Nie pisałem aż tak dokładnie jaki silnik oraz skrzynia, choć fakt moglem, ale tu poszukajcie. Wybierzcie Seat Leon rocznik silnik sprzęgło od 105-01 do 105-70

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 20:05
przez daniel28
rafko1 napisał(a):Teoretycznie przy dwumasie nie powinno być szarpania . Czyżby sprzęgło do wymiany?

Aso nie wymieni sprzęgła z powodu szarpania, moje aso kilka razy pisało do producenta ledwo się udało, w moim przypadku wybrali mniejsze zło skrzynia lub sprzęgło.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 21:23
przez Jos
No jak!? Pinki CHPA to 140 km i koncowka 166 czyli dwumasowe,. Imho musi byc, bo to 250 nm to duzy moment jak na taki silniczek, kompresor robi swoje. Przy dsg moim zdaniem nie ma bo to automatyczna skrzynia, inma bajka.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 21:53
przez pinkibass
Spójrz na punkt 3 tego co wkleił Vampire1984.
Wygląda na to, że dla tego silnika były zarówno koła dwumasowe jak i jednomasowe (to jest zgodne z tym co przypuszczałem, czyli manual -> jednomasa, DSG -> dwumas).

Poza tym - aktualne 1.4 TSI 140KM CHPA nie posiada kompresora :)

Dowód (z dokładnością do poprawności danych w elektronicznej wersji ETKI): :)

Obrazek

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 22:01
przez Jos
To juz nie kumam, czyli 2014 140 km nie ma kompresora? :-/

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 22:06
przez pinkibass
Z cała stanowczością i przekonaniem odpowiadam - NIE :)
Najnowsza generacja TSI E211 w wersji 140KM nie posiada kompresora. No i żadne (1.2 i 1.4) nie mają łańcucha a pasek rozrządu

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 11 lutego 2015, 22:39
przez rafko1
Kompresor i turbina jest tylko przy ibizie cupra 1.4 180 KM.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 12 lutego 2015, 07:07
przez Vampire1984
Mala podpowiedz, niestety nie mogę już edytować postu a chyba mody śpią:D i kilka mi nie zedytowali na moja prośbę, ale chodzi mi żeby każdy sobie konkretnie sprawdził, kliknął w linka, bo to wszystko się zmienia co jakiś czas. Jak można się domyśleć, cena poniżej 300 to jednomas, dwumasy są w okolicach 500-600. Czasem pisze dual-mass flywheel, czasem samo flywheel, czasem kolo zamachowe wiec najlepiej sprawdzić po jego cenie..

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 24 lutego 2015, 23:53
przez maison
W 1.4 150 ACT mam kod CZEA czyli dwumas jest.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 4 marca 2015, 22:05
przez asasello
Co do szarpania przy odjęciu gazu zauważyłem, że pojawia się ono gdy silnik przełącza się na pracę tylko na 2 cylindrach.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 5 marca 2015, 09:49
przez rossi
asasello napisał(a):Co do szarpania przy odjęciu gazu zauważyłem, że pojawia się ono gdy silnik przełącza się na pracę tylko na 2 cylindrach.

a często Ci się przełącza na ten tryb pracy na 2 cylindrach przy jeździe po mieście?
U mnie nie szarpie ale słychać jak silnik wchodzi w tryb 2 cylindrowy. A robi to często , np przy każdym odpuszczeniu gazu. :-o

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 17 marca 2015, 15:17
przez maison
rossi napisał(a):
asasello napisał(a):Co do szarpania przy odjęciu gazu zauważyłem, że pojawia się ono gdy silnik przełącza się na pracę tylko na 2 cylindrach.

a często Ci się przełącza na ten tryb pracy na 2 cylindrach przy jeździe po mieście?
U mnie nie szarpie ale słychać jak silnik wchodzi w tryb 2 cylindrowy. A robi to często , np przy każdym odpuszczeniu gazu. :-o


U mnie np. przy każdym odpuszczeniu gazu włącza się ECO i szarpnięcie delikatne jest.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 19:44
przez rafko1
Dokładniejsze obserwacje dziwnego objawu przy ruszaniu. Jeżeli chce się ruszyć w zasadzie normalnie następuje chwilowa utrata mocy. Mam wrażenie że problem jest gdzieś miedzy 1500 a 2000 obr i objawia się gwałtownym spadkiem mocy i solidnym szarpnięciem. Dzieje się to już po puszczeniu sprzęgła i próbie dalszego przyspieszania. Jak ruszyć ostro czyli z trochę wyższych obrotów, a co za tym idzie początkowo na uślizgu sprzęgła to problemu nie ma. Czasem czuć to też na drugim biegu ale mniej. Proszę o spostrzeżenia wszystkich właścicieli 1.4 122km styl i fr na każdym trybie.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 20:34
przez Vampire1984
Do nie całych 2 kola(może do 1.7-1.8k) masz turbodziure dlatego tak szarpnie i nic się nie dzieje w tych okolicach. Dodam ze w Golfie 7 nie chce mi szarpać, ruszanie jest bardzo płynne. Podejrzewam ze to taka przypadłość sprzęgła bo ten golf którym również jeżdżę od czasu do czasu to również CXSA czyli silnik identyczny jak mój, choć mogą być inne nastawy dawki paliwa bo jest bardziej mułowaty od mojego.
W trybie Sport muszę mocniej wcisnąć gaz by wszedł na wyższe obroty by się nie męczyć z ruszaniem, w Eco wystarczy lekko i się ruszy w miarę płynnie. W normal nie jeżdżę.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 20:41
przez Neverenough
Panowie,

idealnym sposobem na szarpnięcia przy ruszaniu jest zrobienie remapu :wink: sprawdzone, działa :-)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 20:51
przez rafko1
Kolega miał takie objawy i zrobił remap i jest ok? :-D

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 13 kwietnia 2015, 21:37
przez pinkibass
W 1.4 140KM mam podobnie - albo przymuli albo trzeba przyślizgnąć sprzęgłem - cieżko inaczej choć się nieraz udaje :)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 10:19
przez Neverenough
rafko1 napisał(a):Kolega miał takie objawy i zrobił remap i jest ok? :-D


Tak, też szarpało i od momentu gdy doszły dodatkowe NM to autem jeździ się bardzo gładko :-)

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 21:41
przez rafko1
Kolego gdzie robiłeś remap i jakie jest teraz spalanie?

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 18 kwietnia 2015, 12:17
przez Vampire1984
Vampire1984 napisał(a):Ja jestem po jeździe Octavia Sedan MY2015 1.4/140 Ambition 16"alu, przejechała 2500km.

Takich problemów nie zauważyłem tak i w Golfie jak i w/w octavii. Podejrzewam ze ma to związek z naszymi trybami jazdy i sprzęgłem. Zero problemów z ruszeniem, szarpnięciem, wszystko płynnie się tam odbywa.

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

PostNapisane: 19 kwietnia 2015, 17:24
przez EmJot
rafko1 napisał(a):Chciałbym zaciągnąć języka od użytkowników silnika 1.4 122 KM , mianowicie kwestię ruszania z jedynki . Muszę umiejętnie operować gazem i sprzęgłem żeby autem nie szarpnęło przy ruszaniu. Mam to od samego początku . Jeździłem wieloma autami , nie miałem takiego problemu . Nie wiem może jest to norma w tsi turbo załącza się przy ok 1800obr i tak nim poniewiera. Proszę o odpowiedzi.


Też tak czasem mam. Raczej przy zimnym silniku... Podsumowując wypowiedzi kolegów: "ten typ tak ma". 200 niutków bez 2-masy robi swoje.

-- 19 kwietnia 2015, 17:13 --

rossi napisał(a):
asasello napisał(a):Co do szarpania przy odjęciu gazu zauważyłem, że pojawia się ono gdy silnik przełącza się na pracę tylko na 2 cylindrach.

a często Ci się przełącza na ten tryb pracy na 2 cylindrach przy jeździe po mieście?
U mnie nie szarpie ale słychać jak silnik wchodzi w tryb 2 cylindrowy. A robi to często , np przy każdym odpuszczeniu gazu. :-o


Jechałem swego czasu Golfem VII 140 KM ACT (jazda testowa) i tam szarapania przy odjęciu gazu nie odczułem. W ogóle nie czuło się w jakikolwiek sposób, że pracują 2 cylindry. Tylko napis na gajgerach o tym przypominał...

-- 19 kwietnia 2015, 17:24 --

Vampire1984 napisał(a): Dodam ze w Golfie 7 nie chce mi szarpać, ruszanie jest bardzo płynne. Podejrzewam ze to taka przypadłość sprzęgła bo ten golf którym również jeżdżę od czasu do czasu to również CXSA czyli silnik identyczny jak mój, choć mogą być inne nastawy dawki paliwa bo jest bardziej mułowaty od mojego.


Tak, w Golfie VII rusza się płynnie i nie ma z tym jakiekolwiek problemu (jak i ze skrzynią :-)). Oprócz sprzęgła o którym pisze Vampire1984 stawiałbym jednak dodatkowo na soft przepustnicy. Jeżdżę Golfem 122 KM ale z pakietem Bluemotion (eco opony, niższa zawiecha, etc.), więc jak przystało samochód dla dziadków :-P ma pewnie soft ustawiony na stałe (nie mam możliwości zmiany trybów) na coś a'la nasz Leonowski ECO.