Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez Damian » 3 marca 2016, 20:00

Hej. Na końcu zakresu pedału gazu, po trochę mocniejszym naciśnięciu pedał rusza jak by dalej o 1cm po pokonaniu oporu jak by delikatnej zapadki/ząbka? To normalne i ja to wyczułem dopiero po 5tyś km, czy coś mi się dzieje z gazem??? Ogólnie akcja taka: siadła mi na tyłku jedyneczka (123d), odszedłem jej ładnie na dwupasmówce wyjeżdzając z miasta do 150 i of course do prawej i widzę leciii... Ja 150 ona leci, ale jest na tyle daleko, że znając już auto wiem, że jak depnę to znikam bo 150 do 200 to żywioł tego auta... No i deptam niby do końca na spokojnie a tu 150 raz 155 dwa 160 trzy!!! myślę co k jest... myślę ok, tryb indi i silnik eco (ale wcześniej nawet na eco nie było takiego zmuła w tym zakresie), za późno już na lewy, myka i lecimy sobie do światełek na 2 pasmówce. Jesteśmy na lewym, on pierwszy, ja drugi, dróżka elegancko jeszcze pod sporą górkę (ja tryb cupra) i rusza. Jak na fwd ładnie ruszyłem i nic prawie nie straciłem, 1 2 lekko odszedł i na prawy, ja 3 4 na 4 już go miałem, poszedłem przed, ale czuje że to nie to!!! Podziekowanko, on w lewo, ja prosto i teraz "WTF" Co się dzieje, zawrotka na pusty odcinek... 1 2 lekko bo tu nic nie sprawdze, ale 3 i 4 potestowałem i niby idzie, ale chyba nie tak jak potrafi. Przy którejś próbie reflektuje się że jak mocniej naduszę gaz to skacze on jeszcze o dobry ząbek, ale to w tym czasie już jest zawsze maks danego biegu i ciężko wyczuć czy jeszcze dodaje, czy to bez znaczenia. Któryś kolega od cupry zwrócił na takie zjawisko uwagę? Pozdro.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez Ocelot » 3 marca 2016, 20:18

Z pedałem gazu mam to samo w swoim FR. Jak dla mnie ten typ po prostu tak ma.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez esde » 3 marca 2016, 20:19

Normalne, to jest tzw. kick-down, działa tylko przy trybie Eco. Jak przejdziesz ten opór, to silnik wraca do życia :) http://www.manualslib.com/manual/827502 ... l?page=147

Odnośnie samego zachowania silnika przy dociskaniu go - bardzo dużo zależy od naprawdę wielu czynników. Ja mam DSG i żeby dobrze przyspieszyć muszę uważać na prędkość i obroty silnika, stan drogi, wilgotność, temperatura na zewnątrz, etc. Jednym słowem - czasem Cupra zaskakuje mnie jaka to jest zwinna, a czasem zastanawiam się, czy to aby ten sam samochód.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez Damian » 3 marca 2016, 21:38

No tak, nie skojarzyłem tematu... Z tym, że nie wyczułem zmiany/działania bo nie mam skrzyni automatycznej, tylko manual, a w manualu to średnio z kick downem?
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez pinkibass » 3 marca 2016, 21:48

W manualu jest identycznie - w trybie ECO gdy działanie gazu jest "ospałe" po dociśnięciu gazu aż do kliknięcia auto wie, że sytuacja, na przykład awaryjna, wymaga wykorzystania pełnej dostępnej mocy silnika pomimo wybranego trybu.
Może wybrali niefortunna nazwę, bo kojarzy sie raczej ze skrzynią automatyczną.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez Damian » 3 marca 2016, 22:40

Szczerze trochę mi się to nie podoba i anty takie tematy Cupra jest maual. Jak ja nie lubię we wszelkiej obecnej elektronice tych wszystkich skrótów "ułatwień" i wielofunkcyjności, a wszystko na opak przez każdego kolejnego producenta. Przez to z tych ułatwień wychodzi, że włączasz to czego nie chcesz, szczególnie używając urządzenie szybko lub robiąc coś jeszcze równocześnie. Gdzie największym ułatwieniem, by było to, jak by od lat wszystko było w tych samych miejscach,a nie co np nowy windows wszystko gdzie indziej. No masakra :) Tak mi się skojarzyło, bo teraz będę miał w bani czy używam całego gazu... W automacie to ten uskok czy guzik pod pedałem, ok. Ale w manualu..., gdzie od startu przez parę sekund oprócz operowania gazem na każdym biegu, odpuszczasz go jeszcze do zmiany biegów.... No kurdę, będąc w trybie cupra gdzie mi to nie potrzebne, będę myślał... naduszę za mocno, wpadnę pedałem w dodatkową funkcję która mi nie potrzebna, a do tego ten przeskok jest rozpraszający i czułem, że tracę czas. Wpadając w ten kick down, czuje że to nie ta pozycja, a żeby z tego wyjśc nie odpuścisz nogi przecież na 100% przepustnicy, tylko na bank więcej i ewentualnie wracasz do 100% gazu. Myśląc o tym będę starał się delikatniej operować gazem, to będzie w bani że nie operowałeś gazem na maksa, tylko latałem np na 95% przepustnicy. Zobaczę, będzie trzeba ogarnąć w głowie i nauczyć się tego, żeby w ten zakres się nie ładować, a być pewnym, że biorąc to pod uwagę operuje się całym zakresem pedału gazu.
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez szczeslaw » 3 marca 2016, 22:55

Damian, guzik pod pedałem, jak go nazwałeś, używany jest zwykle w 2 przypadkach - redukcja w skrzyni automatycznej oraz chwilowe wyłączenie ogranicznika prędkości (którego w Leonie nie ma). Dodatkowo w Leonie w trybie Eco, przepustnica normalnie nigdy nie jest w 100% otwarta. Całkowite wciśnięcie gazu daje (tutaj strzelam, bo nie wiem) 80-90% otwarcia przepustnicy. Po dociśnięciu pedału poza opór, przepustnica otwiera się w 100%.
Więc nie jest to takie zupełnie bezużyteczne i obecnie występuje praktycznie we wszystkich samochodach, ze względu na standaryzację części. W większości przypadków nie robi NIC, chyba że samochód ma automat i/lub ogranicznik prędkości. W Leonie przynajmniej działa z trybami.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez jaro70000 » 3 marca 2016, 23:08

Ja jeszcze na jeździe próbnej Cuprą wyczułem ten przycisk pod gazem. Z DSG fajnie to działa, bo redukuje biegi i auto wystrzeliwuje jak z katapulty.
Kupując Cuprę w manualu myślałem że tego nie ma, ale się zdziwiłem i też mi trochę przeszkadza . Szczerze mówiąc nie wyczuwam żeby ten kick-down coś dawał nawet jak jeżdżę w trybie comfort.
Zobacz Profil
jaro70000
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 28 stycznia 2016, 23:03
Auto: Seat Leon Cupra 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez Damian » 4 marca 2016, 14:03

Kubeusz. Mam coś dla Ciebie :*

Wracając do tematu, Cupra manual ma taki sam dodatkowy zakres pedału gazu jak w automacie, odpowiadający tam za kick downa. Z tym, że w manualu aktywacja tego zakresu nie spowoduje zrzucenia biegu jak w automacie (co oczywiste) lecz powoduje teoretyczne wybudzenie silnika z trybu eco. Teoretyczne dlatego, że parokrotnie sprawdzając dzisiaj tą cudowną funkcje w zakresie prędkości od 100 do ponad 200 po doduszeniu gazu coś tam się budziło, ale bardzo bardzo marginalnie. W trybach cupra i sport doduszenie nie robi nic. Wydaję się, że można w manualu jednak wykorzystać ten ustandaryzowany pedał gazu i podłączyć tam nitro etc, w celu uzyskiwania prędkości ponad 300 km/h :)
Od zwykłych uczestników ruchu nawet w jeździe turystycznej dzieli nas różnica skali, oni heblują na każdym zakręcie, my widząc fajna laskę idąca poboczem w oddali.

2007(08) 1P FR BMN Black
MY2016(15) 5F Cupra CJXE Nevada White 281KM 370Nm Vmax 270km/h
Zobacz Profil
Damian
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 25 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Rycerze Pomorza
Auto: Cupra 5F 5d CJXE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez janek1988 » 6 marca 2016, 23:41

A teraz coś o tym kickdownie czy o drugim zakresie podalu gazu. Mam manualna z 1.8tsi i jest to u mnie, sprawdziłem to dopiero po przeczytaniu tego tematu, takze nie jest znowu tak łatwo wpadać w drugi zakres. W każdym razie u mnie to dzieła i jest odczuwalne, testowałem przy trybie Eco. W Eco nawet po pełnym wciśnięciu pedału w 1 zakresie nie idzie tak jak normal/sport, czuć że po wejściu w 2 zakres jakbym przyłączył sobie tryb na normal. Swoja droga nie odczuwam różnicy w silniku między normal a sport albo jest ona taka mała. Między Eco a normal jest zauważalna różnica

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez maszu1991 » 9 sierpnia 2016, 11:10

Miałem wczoraj jazdę testową i jadąc sobie spokojnie w trybie bodajże komfort (poprawcie mnie jeśli się mylę, tryb najbardziej ospały) już po pierwszym mocniejszym dodaniu gazu zauważyłem ten klik :) później obserwowałem co mi to daje oprócz super odejścia. Także zmienia to od razu tryb. Dzięki temu skrzynia wchodzi w tryb sportowy i jest to według mnie świetne rozwiązanie właśnie gdy chcemy np. Szybko wskoczyć na lewy pas. Nie trzeba kopać w ustawieniach. h
moja bryczka: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=57635
Dynamiczne kierunki w lusterkach https://youtu.be/4KGJJVj_PjE
Jakość się wysypała
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maszu1991
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, 11:54
Lokalizacja: Nürnberg - DE
Auto: CUPRA St 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez esde » 9 sierpnia 2016, 12:23

Po jakimś czasie, jak już będziesz właścicielem Cupry, ten ficzer to będzie za mało dla Ciebie ;) Będziesz jechał w manualu, redukował wcześniej, rozkręcał motor i tuż przed wyprzedzaniem: opór. Wtedy nie będziesz tracił czasu na przełączanie trybów a i turbo będzie już dawało odpowiednie doładowanie ;)

/klepnięte z komóry
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dodatkowy skok (ok 1cm) na końcu pedału gazu w Cuprze

Postprzez maszu1991 » 9 sierpnia 2016, 18:08

No 13.09 mam odbiór, ale na początku pasuje auta nie katować, bo mam zamiar nim trochę pojeździć. Także będzie ciężko z moją ciężka nogą, ale myślę że będzie dobrze :)
moja bryczka: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=57635
Dynamiczne kierunki w lusterkach https://youtu.be/4KGJJVj_PjE
Jakość się wysypała
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maszu1991
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, 11:54
Lokalizacja: Nürnberg - DE
Auto: CUPRA St 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość