Strona 1 z 1

1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 17:57
przez shplus
Jak w temacie, jestem na etapie wyboru służbowego samochodu Leona ST w wersji Reference i zastanawiam sie czy warto dopłacić za sześciobiegowa skrzynię nieco lepsze osiągi oraz zgodnie z danymi technicznymi o 1 l/100km mniejszym zużyciem paliwa w stosunku do 1.2TSI. Samochód bedzie głownie użytkowany w mieście i na drogach ekspresowych.

Jaki byłby Wasz wybór?

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 20:01
przez Vampire1984
Jaki bylby nasz wyobr?:D Pewnie Cupra;p A na serio nikt Ci nie powie czy 1.0 bedzie lepszy ale ja jako milosnik nowinek bralbym 115km

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 20:12
przez ora_dev
A ja bym nie brał 1.0. Cudów nie ma, to są 3 cylindry. Gorsza kultura pracy, gorszy odgłos pracy. W jakimś teście czytałem że wibracje są dosyć dobrze opanowane, ale nie udało ich się całkiem wyeliminować. W 1.2 takich rzeczy nie ma. Różnica w realnym spalaniu będzie pewnie w granicach 0,5l i to przy dobrych wiatrach. Różnica w osiągach - podejrzewam że nie do wyczucia (0,3 sek. do setki).

Co do skrzyni 5, to brałem z premedytacją - przy 1.2 różnica w przełożeniu pomiędzy 5 w 5-biegowej a 6 w 6-biegowej nie jest wielka - ale nie wiem jak to będzie w 1.0.

Ps. A na tych ekspresowkach to jak będziesz jeździł? Jak przepisowo, to bajka, jak ogień (160-180kmh) to ja bym brał 1.8 :)

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 20:33
przez Rychu
To chyba odnośnie tych dwóch silników: https://goo.gl/photos/AErY7ZdC5Ls1gQD28

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 21:11
przez Cro0lick
ora_dev dobrze pisze. Przy takim silniku skrzynia 6b trochę utrudnia życie (ale w ogóle to 1.2 110KM nie powinien mieć 6b?) - przełożenia są krótkie i trochę trzeba się nazmieniać. To nie jest takie turbo jak 1.8, że moment jest od 1500 do 5000 i na 5-tym biegu można jechać od 50 do 200kmh. Zobacz na dane techniczne - 1.0TSI ma max momentu od 2 do 3,5 tys. obrotów. 1.2TSI już od 1,4 do 4 tys. obrotów.
Ja jeździłem 1.2TSI 110KM w Fabii i było całkiem miło. Mogłoby być ciut ciszej, ale Fabia to też nie jest mistrzostwo wyciszenia na pewno. Za to silnik w miarę chętnie się kręcił już od 1500 obr/min i do prędkości 120kmh w zasadzie nie wydawał się wypluwać płuc. Oczywiście raczej się nie pościgasz, ale "do pracy" to może być dobry wybór jeśli niskie spalanie też ma znaczenie.

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 21:26
przez ora_dev
1.2 tsi 110 były 2 wersję skrzyni. Mój jest z listopada 2014 (produkcja). Motor jest więcej niż wystarczający na miasto i zwykłą trasę. Na autostradzie utrzymywanie tego 160-170kmh to już czuć że motor się męczy, obroty niemałe, no tak średnio jest. Ogólnie jestem z auta zadowolony, bo nie robię dużo tych autostrad, kilkaset km miesięcznie. A nogi lekkiej nie mam, żeby nie było.

Ogólnie to myślałem że będzie gorzej ;)

Ale 1.0 to bym sobie darował, mimo że na papierze ma nawet 5KM więcej.

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 21:32
przez shplus
dzięki za Wasze opinie. Dodam tylko, że prywatnie użytkuję od 2 lat Octavie 3 1,4 140 KM i 250Nm (robi robotę) to wtedy jadę na autostradę ;) , a tak na serio to Leon będzie do roboty i przez żonę użytkowany więc nie musi być "ogień". odnośnie momentu obrotowego to zgadza się że w 1,2 jest w szerszym zakresie ale jest maksymalny moment wynosi 175 Nm, a w 1,0 jest wyższy o 25Nm więc krzywe mogą się pokrywać.

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 27 lipca 2016, 22:08
przez ora_dev
Skoro 1.4 140KM robi robotę, to z 1.2 110KM nie powinieneś być jakoś strasznie niezadowolony. Owszem różnica jest znaczna (jeździłem taką O3), ale to nie jest jakaś przepaść. A jak żona nie jest wielkim fanem motoryzacji, tak jak 95% kobiet, to pewnie nie poczuje większej różnicy pomiędzy 1.0 a 1.2. Jak lubisz nowości, to może zaryzykuj ;)

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 13 października 2016, 18:10
przez KAI
Na jazdę w której dominuje miasto wziąłbym 1.0. Na trasy wolałbym 1.2, bo 3 cylindrowe 1.0 będzie prawdopodobnie tym bardziej wymiękać im większa prędkość. Jako drugie auto mam VW Up z 3 cylindrowym 1.0 60KM.
Owszem jest różnica na minus jeżeli chodzi o kulturę pracy itp., ale w spalanie też jest... na plus (jest mniejsze).
Jeżeli ważniejsze jest dla Ciebie spalanie - bierz 1.0, jeżeli dynamika i komfort zmiany pasów - bierz 1.2.
Pzdr :)
P.S.Apropos spalania - trochę raportów (4,78 vs 6,01)
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 14 października 2016, 08:37
przez Vampire1984
Style 1.2 110KM 5M - 74800
Style 1.0 115KM 6M S&S - 78600
Style 1.4 125KM 6M S&S - 77200

Bierz 1.4 jest tanszy od 1.0 115KM a na bank duzo wydajniejszy a co do spalania moze spalic nie wiele wiecej

Re: 1,0TSI 115KM czy 1,2TSI 110KM

PostNapisane: 14 października 2016, 14:57
przez ora_dev
Ja już bym podziękował za ten silnik 1.0. Cudów nie ma, to jednak 3 cylindry:

https://youtu.be/0sbSlFX3LEc