Strona 1 z 1

Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 19 września 2016, 17:55
przez frycu
Ostatnio zerkalem pod maskę, żeby sprawdzić poziom płynów i się zdziwiłem, bo poziom płynu chłodzącego mam na kresce minimum. Sprawdzałem na zimnym silniku. Czy też tak macie, czy trzeba dolać? Jeśli tak to jaki płyn tam lać?
Przebieg 16500

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 19 września 2016, 18:14
przez mirek_p11
frycu, możesz dolać u mnie też po 22000 km było min. W ASO można kupić 1l płynu G13.

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 19 września 2016, 20:30
przez frycu
Musi być konkretnie z Aso czy płyn z jakiegoś marketu tez mogę wlać?

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 19 września 2016, 20:35
przez mirek_p11
frycu, musi być G12+ lub G13

Możesz kupić płyn na allegro.

http://allegro.pl/plyn-koncentrat-chlod ... 99563.html

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 20 września 2016, 18:38
przez KAI

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 25 września 2016, 18:28
przez VVojtek84
Mi po 8K też każe dolać ;/

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 26 września 2016, 08:55
przez Vampire1984
Widac ze srednia zywotnosc w naszych Leonach to okolo 10k km tego plynu chlodzacego:) bo u mnie bylo podobnie

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 26 września 2016, 09:55
przez maciek89
Chyba zostałem obdarowany przez Hiszpanów jakimś cudownym egzemplarzem, w którym nic nie skrzypi, a płynu chłodzącego nie ubywa. To chyba nie jest normalne, że Wam tak szybko ucieka...

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 26 września 2016, 10:14
przez Pik
Chyba maciek nie widziałeś nigdy jak wygląda szybkie uciekanie płynu chłodniczego heh... :-P

U mnie po dolewce przy 10k na razie trzyma poziom. Odpukać! :wink:

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 27 września 2016, 19:02
przez VVojtek84
Znajomy z ASO mówił mi że czasami tak się dzieje jak zaleją na minimum a potem się odpowietrzy i odgazuje cokolwiek to znaczy ;)

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 27 września 2016, 19:26
przez facet01
ja dolałem 200ml jak miałem 1500 km( wtedy zauważyłem że ubyło do min) teraz mam 32kkm i poziom się utrzymuje cały czas.

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 5 października 2016, 13:13
przez maciek89
maciek89 napisał(a):Chyba zostałem obdarowany przez Hiszpanów jakimś cudownym egzemplarzem, w którym nic nie skrzypi, a płynu chłodzącego nie ubywa. To chyba nie jest normalne, że Wam tak szybko ucieka...


Hah, no i wykrakałem. :D 30.000 km i info o poziomie płynu. Otwieram maskę- faktycznie trochę poniżej minimum, wchodzę do tesco po Prestone (mieszalny z G12 / G12+ otwieram maskę żeby uzupełnić, a tu idealnie na środku. Ale jak auto ostygło przez noc to rano faktycznie było minimalnie pod minimum, dolewka ok. 150 ml. Przed komunikatem jakiś tydzień wcześniej sprawdzałem poziom płynów i było ok.

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 5 października 2016, 15:19
przez B3N
Ale chyba Prestone nie można mieszać z G12++ i G13 który jest w Leonach 5F...mylę się?

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 5 października 2016, 15:54
przez maciek89
Wątpię, żeby nie było można. Nic lepszego nie było to co- miałem dzwonić po assistance? :D W instrukcji tylko jest napisane, że wymieszanie z G11, G12 i G12 plus mogą wpłynąć na zabezpieczenie antykorozyjne i tyle. Myślę, że kieliszek Prestone nie spowoduje awarii silnika. :D Ponoć jedyne, czym się różni G12+ od G12++ to dodatek antykorozyjny i nic więcej.

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 5 października 2016, 17:48
przez Pik
Nic lepszego nie było to co- miałem dzwonić po assistance?
Awaryjnie można dolać trochę wody destylowanej, a później uzupełnić do max koncentratem G13 (standardowo miesza się 50/50). Osobiście wolałbym nie mieszać różnych płynów...

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 5 października 2016, 20:27
przez maciek89
No właśnie nie wiem jak z tą wodą, bo teraz rano 3 stopnie są, tylko czekać na przymrozki. Za 2 tygodnie mam duży przegląd po 30k, wymianę tarcz i klocków to się i płyn nowy wieje

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 6 października 2016, 13:59
przez kostrzewian
maciek89 napisał(a):No właśnie nie wiem jak z tą wodą, bo teraz rano 3 stopnie są, tylko czekać na przymrozki

Jakbyś dodał 200ml wody to by przecież nie zamarzło nawet przy minus 10 :)

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 6 października 2016, 14:56
przez rossi
kostrzewian napisał(a):
maciek89 napisał(a):No właśnie nie wiem jak z tą wodą, bo teraz rano 3 stopnie są, tylko czekać na przymrozki

Jakbyś dodał 200ml wody to by przecież nie zamarzło nawet przy minus 10 :)


dokładnie - bez paniki.
Przecież cały układ chłodzenia ma pewnie z 8-10l pojemności więc dolewka wody 100ml czy 200ml wiele tu nie zmieni jeśli chodzi o zamarzanie.

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 6 października 2016, 15:20
przez maciek89
Wiadomo, że całość nie zamarznie przy - 5, ale jak taka mieszanka się zachowa to ciężko powiedzieć, dla pewności wolę już pełnoprawny płyn dolać, 15 ziko mnie nie zbawi przecież. W sumie to się zastanawiam czy w ogóle zmieniać te płyn - jakież szkody mógł zrobić ten Preston? :D i tak za 2 lata sprzedaje cupre

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 7 października 2016, 13:27
przez Pik
i tak za 2 lata sprzedaje cupre
To nie masz się czym przejmować. Tylko trochę się tylko dziwię, że chcesz zmieniać jeszcze płyn hamulcowy? Tak na dobrą sprawę to oleju też już możesz nie ruszać - niech się martwi przyszły właściciel! :wink:

Re: Poziom płynu chłodzącego

PostNapisane: 7 października 2016, 17:55
przez maciek89
Miałem zmieniać płyn hamulcowy, bo pod maską miałem naklejkę z napisem, że wymian płynu hamulcowego 11.2016, dopiero jak kolejny raz spojrzałem to się kapnąłem, że to 2017 :) czyli w Cuprze co 2 lata trzeba zmienić i tak płyn hamulcowy. Oliwę mam 5W40, więc muszę zmieniać co 15k . Zmieniałem na 15k, teraz 30k. To co olać ten płyn chłodniczy? Bo w sumie jakiś K2 G13 drogi nie jest to z wymianą pewnie ze 100 zł zapłacę w niezależnym serwisie.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 stycznia 2017, 09:30
przez Gecon
Radziłbym wam nie bagatelizować ubytków płynu chłodzącego, zerknijcie co u mnie się dzieje przebieg 26tys ( silnik 2.0tdi 184hp).

Dzisiaj oddaje auto do serwisu, pewnie powiedzą ze to normalne :mrgreen:

Coś czuje ze te ubytki płynu to wina UPG, bez testu na CO2 raczej się nie obejdzie

Obrazek
Obrazek

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 stycznia 2017, 11:37
przez Oracle
Rzeczywiście wygląda to na uszczelkę pod głowicą, bo wygląda jakby płyn chłodzący dostawał się do oleju... :shock:
No, chyba, że na skutek niskich temperatur wilgoć skropliła się w skrzyni korbowej - tyle, że takie zjawiska występowały w starych silnikach... :|

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 stycznia 2017, 11:51
przez Gecon
mieszkam w DK gdzie temperatura praktycznie nie przekracza zera zima, non stop jest około +5 wiec ta opcja odpada.
Z tymi silnikami (184) ewidentnie jest problem, sporo osób narzeka na dosyć duży pobór oleju i płynu ( zreszta płynu ubywa prawie we wszystkich silnikach na platformie MQB), zobaczymy co serwis powie? Przypuszczam ze wytrą ten nalot i każą obserwować, jeżeli drugi raz to się pojawi i nic z tym nie zrobią to udam się do importera w DK , a jak i tam nic nie uda się zdziałać to pomyślimy nad czym innym

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 lutego 2017, 18:42
przez bmelon
Kurcze,

Po 23.000 km płyn ubyło z max poniżej min. Następne 23.000 km i płynu ubyło 1cm poniżej minimum i zapalona kontrolka poziomu płynu.

W obu przypadkach zgłoszone w ASO, które twierdzi, że próba ciśnieniowa nie wykazała nieszczelności.

I teraz co z tym zrobić? ASO zlewa bo albo:

1. Tak im kazali.
2. Nie potrafią zrobić próby ciśnieniowej.
3. Mają zepsuty przyrząd.

Oba przypadki odnotowano w systemie.

Sprawdzać w innym niezależnym warsztacie?

Co to zmieni?

Pozywać do sądu?

Pozdrawiam
GB

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 lutego 2017, 19:31
przez mirek_p11
Wadliwe, nieszczelne pompy wody w 1.8 tsi to znany problem. Może podjedź do innego ASO z rekalmacją.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 lutego 2017, 20:18
przez 83Dario
U mnie nie bylo problemu, na przegladzie na 30tys kazalem i zrobic probe szczelnosci ukladu. Wyszlo ze jest wyciek z obudowy termostatu. Dostalem auto zastepcze na okres wymiany i zrobili w ramach gwarancji Aso Wroclaw Karkonoska. Jedz do innego Aso.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 lutego 2017, 20:45
przez bmelon
No właśnie tam robiłem obie próby ciśnieniowe, które nic nie wykazały pomimo że płyn ubywa.

Pozdrawiam
GB

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 16 lutego 2017, 21:31
przez mirek_p11
podjedź do jakiegoś warsztu przed wizytą w ASO i niech sprawdzą jeszcze :

węże, chłodnicę, nagrzewnicę, pompę. Może kapie z czujnika temp cieczy ewentualnie na którymś z krućców w okolicach termostatu

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 17 lutego 2017, 09:39
przez B3N
Termostat ( ktory jest jednym elementem razem z obudową ) lub pompa wody tak jak pisali przedmówcy może być przyczyną.
Możesz też postawić auto w garażu na suchym i sprawdzić czy rano coś mokre jest.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 17 lutego 2017, 18:36
przez bmelon
Auto stoi w garażu cały czas i nie zauważyłem czegoś co mogłoby być podejrzane. Mówię tu o letnim okresie bo zimą pełno wody z podwozia.

Pozdrawiam
GB

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 22 lutego 2017, 09:03
przez sewer
Byłem ostatnio w ASO bo też mi ubyło płynu do minimum. Producent przewiduje że do 25k km przebiegu układ się odpowietrza i poziom może się obniżać. Sprawdzili tylko wizualnie czy nie ubywa i uzupełnili płyn w ramach gwarancji (300 ml). Silnik 1.4 TSI 125 km. Aktualny przebieg to 14k km, przy przebiegu 2,5k km dolali też 100ml płynu do maksimum przy wymianie oleju, ale nie wiem ile było jak kupiłem auto.
Kazali kontrolować i gdyby coś się działo to zgłaszać, wtedy będą podejmowane dalsze kroki. Wizyta w ASO Maran

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 marca 2017, 19:42
przez VVojtek84
U mnie przy 18K robiłem 3 dolewki po 100ml(średnio co 5k). W końcu oddałem Cupre na serwis i okazało się że jest uszkodzona obudowa termostatu. Wymienili i zobaczymy.
Za to co do ubytku oleju powiedzieli że przewiduje producent 500ml na 25k :?

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 10 marca 2017, 21:10
przez kubasek11
Jestem po przeglądzie 50k km, 4 dolewki po 200ml płynu od nowości w ASO z fakturą i odnotowanym przebiegiem, diagnoza - pompa wodna do wymiany, zamówiona będzie w sobotę.

Zgłosiłem też korozję końcówek wydechu i okazało się że temat znany w Seacie, jest jakaś procedura naprawy, u mnie chcą wymieniać ostatni wydech z końcówkami, czekamy na decyzję SAP.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 11 marca 2017, 10:22
przez Pik
Ja miałem dolewke przy 10k km, ale po dalszych 4k km stan już ani drgnie, także zapewne układ tylko się odpowietrzył.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 maja 2017, 15:39
przez maciek89
Musiałem kolejny raz dolać, co zgłosiłem dziś na przeglądzie. Ponoć nieszczelna obudowa termostatu, graty zamówione i będzie naprawa w ramach gwarancji.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 maja 2017, 16:12
przez old_school_baby
problem znany, też miałem wymianę gwarancyjną, swoją droga pokazali mi ten termostat i nie mogłem uwierzyć oczom że taki kiepski plastik dali że na zgrzewie puszcza...

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 11 czerwca 2018, 18:27
przez mczelny2401
Macie tu filmik jak wygląda i gdzie ustrojswo się znajduję https://youtu.be/QkOp9l048wE

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 11 czerwca 2018, 18:41
przez Pik
Łoooo Panie, grubsza robota, raczej nie dla amatora. Nawet zajrzeć ciężko bez rozbierania. Ale dzięki za filmik.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 12 czerwca 2018, 10:01
przez maciek89
No jest trochę rozbierania ale dwa czteropaki ze szwagrem i zrobione.

U mnie po roku od wymiany minimalnie ubyło :roll: może to jeszcze kwestia odpowietrzenia ale będę obserwował

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 13 czerwca 2018, 17:09
przez raflo83
Ja jeżdżę i dolewam co jakiś czas. Ubytek sam w sobie nie jest chyba szkodliwy dla silnika do momentu, jak mamy płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu.

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 14 czerwca 2018, 12:51
przez dejm
raflo83 napisał(a):Ja jeżdżę i dolewam co jakiś czas. Ubytek sam w sobie nie jest chyba szkodliwy dla silnika do momentu, jak mamy płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu.

przegapiłeś moment, bo podczas wymiany IC był dostęp jak na dłoni :wink:

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 18 czerwca 2018, 11:03
przez maciek89
Dopiero co sprawdzałem (z tydzień temu), a wczoraj patrzę i poniżej minimum... I znowu trzeba się umawiać na kolejną wymianę choć chyba to oleję i zaczekam już do przeglądu (ostatniego przed sprzedażą). Oleju pije coraz więcej. :D Auto nigdy nie było na torze, głównie robię trasy. W ciągu 13tys km 3l oleju wlałem i zanim będzie 15 pewnie pójdzie kolejny litr. Ech wieśwagen performance... :mrgreen:

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 2 lipca 2018, 09:13
przez wazon83
Dzięki za diagnozę problemu (termostat). U mnie ubyło jakieś 250 ml płynu chłodniczego na dystansie 8 500 km. Niby niedużo, ale z drugiej strony inne jednostki w ogóle nie zużywają chłodziwa. Przy pierwszym przeglądzie zainteresuję serwis tym termostatem. Może to on powoduje ubytki.

-- 2 lipca 2018, 09:13 --

maciek89 napisał(a):Dopiero co sprawdzałem (z tydzień temu), a wczoraj patrzę i poniżej minimum... I znowu trzeba się umawiać na kolejną wymianę choć chyba to oleję i zaczekam już do przeglądu (ostatniego przed sprzedażą). Oleju pije coraz więcej. :D Auto nigdy nie było na torze, głównie robię trasy. W ciągu 13tys km 3l oleju wlałem i zanim będzie 15 pewnie pójdzie kolejny litr. Ech wieśwagen performance... :mrgreen:


1 l / 4 500 km. Sporo! U mnie po 8 500 km zeszło do 2/3 stanu na bagnecie, więc na razie jestem zadowolony. Jaki masz w tej chwili przebieg?

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 11:10
przez karlos
sewer napisał(a):Byłem ostatnio w ASO bo też mi ubyło płynu do minimum. Producent przewiduje że do 25k km przebiegu układ się odpowietrza i poziom może się obniżać. Sprawdzili tylko wizualnie czy nie ubywa i uzupełnili płyn w ramach gwarancji (300 ml). Silnik 1.4 TSI 125 km. Aktualny przebieg to 14k km, przy przebiegu 2,5k km dolali też 100ml płynu do maksimum przy wymianie oleju, ale nie wiem ile było jak kupiłem auto.
Kazali kontrolować i gdyby coś się działo to zgłaszać, wtedy będą podejmowane dalsze kroki. Wizyta w ASO Maran


Zainspirowany wpisem @sewer pojechałem do ASO Autorud Rzeszów, ponieważ szykuje się majowa trasa 5kkm, a po przebiegu 50 001 i 25 miesiącach poziom płynu był na minimum. (pewnie gdyby nie forum to bym olał temat). Niestety standardów obsługi między poszczególnymi ASO Seat dalej nie ma. Żadne uzupełnienie na gwarancji, no chyba, że byłby to pojazd flotowy. Prywatnie to radź sobie obywatelu sam, bo to płyn eksploatacyjny. Dla mnie płyn do spryskiwaczy i paliwo to jest eksploatacja, reszta niezależnie ode mnie ubywa. Poszedłem obok do VW, kupiłem 1,5L G13 i dolałem całe 200 ml do max. I kolejna niepotrzebna butelka w bagażniku. Jak olej. Na dystansie 50000 dolałem tylko 200 ml :D

Re: Ubytki płynu chłodzącego

PostNapisane: 8 kwietnia 2021, 08:50
przez daniel28
Jeżeli jesteście po wymianie termostatu a płynu nadal ubywa w niewielkich ilościach ,proponuje profilaktycznie zajrzeć w miejsce które może was zaskoczyć i pozbawić dalszej jazdy. Problem może nie być jednostkowy ,ponieważ uszkodzoną część którą kupiłem, została już kilka razy sprzedana.

Podczas jazdy, zauważyłem dużą ilość dymu która wydobywała się z pod maski.
Pierwsza moja diagnoza to pękniecie korpusu turbo
Obrazek

Na szczęście to tylko części za 20 zł ,która znajduje się w tym miejscu
Obrazek

Należy zdjąć tego węża i odkręcić plastikowy element który uległ uszkodzeniu w dziwny sposób.
Jego dolna część oddzieliła się od reszty
Obrazek




i zastała na dole . Na szczęście nie przykleiła się do dna
Obrazek
numer części (dla silnika 1,8 cjsa może dla innych jest identyczny )

06k121143

stopień trudności

bardzo łatwy :-D