Strona 1 z 2
Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 11:56
przez prezes_jelonek
Witam Wszystkich. Przymierzam sie do zakupu Seat Leon ST FR 1.4 TSI 150 PS ACT z DSG...jazda probna z DSG spowodowala ze od kilku dni nie moge spac. Dlaczego? Bo jada z ta skrzynia to rozkosz dla kierowcy ale...no wlasnie i tu jest ale...przejrzalem troche internet i znalazlem duzo negatywnych opinie o DSG7. Podstawowym problemem podobno jest, a w zasadzie sa sprzegla, ktore to umieraja juz po kilku tys kilometrach. Auto szarpie przy przejsciu z 1 na 2 bieg lub tez uslizguje sie dlugo na 2 biegu. I tu dochodzimy do sedna problemu. Kto z Was ma ten wspanialy wynalazek DSG7 w swoim pojezdzie, jak dlugo uzytkuje i na jakie problemy natrafil lub na jakie sie uskarza. Nie chcialbym meczyc sie z serwisowaniem auta na gwarancji bo nie na tym polega ta przyjemnosc...z gory dziekuje za kazda odpowiedz, rade, przestroge

PS.przepraszam za brak polskich znakow ale moj komp takowych nie obsluguje. Podrawiam wszystkich i zycze szerokiej i przyczepnej drogi
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 14:00
przez bzykofm
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 14:13
przez prezes_jelonek
Ten artykul i jemu podobne znam juz na pamiec

mnie raczej interesuja obserwacje uzytkownikow. W kazdym razie dziekuje za zainteresowanie tematem.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 17:46
przez sdss
Seat daje 4 lata gwarancji nie martwił bym się, może w końcu poprawili.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 18:18
przez Oracle
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 18:45
przez bzykofm
sdss napisał(a):Seat daje 4 lata gwarancji nie martwił bym się, może w końcu poprawili.
Chyba, że stwierdzą, że to z powodu niewłaściwej eksploatacji, czyli wina właściciela

Może w końcu wypowie się ktoś, kto posiada DSG

i ewentualnie miał jakieś przygody.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 20:22
przez krytdi
nie pchaj sie w DSG7,jedno wielkie g.wno,140tys.km sprzegła do wymiany albo skrzynia do regeneracji.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 20:33
przez kaCuCh
Najbardziej kosztowna i awaryjna jest mechatronika, około 6000 zł z wymianą. Sprzęgła to około 3500 zł. Jest to tzw. "sucha skrzynia", nie wymienia się w niej oleju jak w DSG6. Jak dla mnie bierz DSG i ciesz się jazdą. Przecież każdy element może się zepsuć, silnik, skrzynia, elektronika itd. Jak obawiasz się awarii i kosztów z nimi związanych, to pozostają taksówki, autobusy, pociągi, ewentualnie rower...
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 20:44
przez bzykofm
Pytanie na jaki okres chcesz kupić auto? Jeśli dłuższy niż gwarancja to nie ryzykuj.
kaCuCh napisał(a):Najbardziej kosztowna i awaryjna jest mechatronika, około 6000 zł z wymianą. Sprzęgła to około 3500 zł. Jest to tzw. "sucha skrzynia", nie wymienia się w niej oleju jak w DSG6. Jak dla mnie bierz DSG i ciesz się jazdą
Nie uważasz,
kaCuCh, że to zdanie sobie przeczy? Wydaj 9.500 zł i ciesz się jazdą?

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 20:57
przez krytdi
i to przy przebiegu powyzej 100tys. smiech na sali
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 21:01
przez bzykofm
kaCuCh napisał(a):Jak obawiasz się awarii i kosztów z nimi związanych, to pozostają taksówki, autobusy, pociągi, ewentualnie rower...
Albo skrzynia manualna.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 21:31
przez maciek89
Niby do 1.4 TSI DSG7 jest ok, bo moc i moment nie są jakieś duże, ale jednak jakiś czas temu czytałem na fanpage Seata żale dziewczyny, której właśnie w Leonie 1.4 TSI skrzynia padła zaraz po gwarancji przy przebiegu poniżej 70k (mechatronika) i Seat nie poczuwał się w żadnym stopniu do naprawy. Nie miała szczęścia.

Na pewno przez delikatną konstrukcję nie jest to skrzynia godna polecenia w aucie używanym, czy w perspektywie dłuższego użytkowania.
Jednak jeśli jeszcze przed końcem gwarancji zamierzasz się pozbyć auta to ja bym brał dla wygody DSG na Twoim miejscu, szczególnie, że zauroczyła Cię jej praca. Są szanse na to, że się sypnie, ale bez przesady. Później będziesz żałować, że chciałeś automat, miałeś budżet, a musisz wachlować biegami. Ewentualnie wybierz inną markę.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
5 lutego 2017, 21:37
przez czapel
krytdi napisał(a):nie pchaj sie w DSG7,jedno wielkie g.wno,140tys.km sprzegła do wymiany albo skrzynia do regeneracji.
miałeś dsg 7?
jak nie to skończ.
ja mam ale oczywiscie dopiero 15 tys. powiem Ci tak, na pewno bym nie zmienił na manual.
poczytaj o problemach z manualami tutaj u nas na forum, a ile mialo problem z dsg 7. ;p
dsg 6 również ma problemy i na forach jest ich więcej niz 7, ale pewnie dlatego, że wiecej użytkowników ja ma.
sprzęgła nie 3,500 tylko dwa tysie, a mechatronika 4. nie strasz tak chłopaka.
A trzecia sprawa kolo dwumasowe to ciekawe po ilu wymieniasz? również jest to element eksploatacyjny i w manualu 100-140 tys do wymiany w zależności jak jeździsz.
i po czwarte ja auto mam mieć na pewno na wiecej niz 4 lata, i nie boje sie ze padnie dsg, bo dobrze wcześniej moze pojsc silnik, turbo itp.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 09:01
przez ora_dev
Ja już milion razy pisałem na forum że to badziewie, miałem sprzężone z 1.6 TDI, raz mechatronika, 2 razy sprzęgła, a szykowało się już trzeci raz... Auto sprzedałem przy przebiegu 130.000km. Nigdy więcej. No chyba że lubisz jeździć po serwisach i wymieniać graty w aucie

Aha - opowieści z serwisu, że za każdym razem dają poprawioną wersję sprzęgieł można włożyć między bajki.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 09:58
przez m1chal_p
Ciekawi mnie, czy skrzynia DSG do takiego 1.6 TDI różni się od tej wkładanej do 1.8 TSI.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 13:33
przez kaCuCh
czapel napisał(a):krytdi napisał(a):nie pchaj sie w DSG7,jedno wielkie g.wno,140tys.km sprzegła do wymiany albo skrzynia do regeneracji.
miałeś dsg 7?
jak nie to skończ.
ja mam ale oczywiscie dopiero 15 tys. powiem Ci tak, na pewno bym nie zmienił na manual.
poczytaj o problemach z manualami tutaj u nas na forum, a ile mialo problem z dsg 7. ;p
dsg 6 również ma problemy i na forach jest ich więcej niz 7, ale pewnie dlatego, że wiecej użytkowników ja ma.
sprzęgła nie 3,500 tylko dwa tysie, a mechatronika 4. nie strasz tak chłopaka.
A trzecia sprawa kolo dwumasowe to ciekawe po ilu wymieniasz? również jest to element eksploatacyjny i w manualu 100-140 tys do wymiany w zależności jak jeździsz.
i po czwarte ja auto mam mieć na pewno na wiecej niz 4 lata, i nie boje sie ze padnie dsg, bo dobrze wcześniej moze pojsc silnik, turbo itp.
Ja w DSG7 już mechatronikę wymieniałem i wycena w jednym ASO to 5500 PLN, w drugim 6000 PLN. O sprzęgła pytałem i uzyskałem informację, że około 3500 PLN. Także nie są to informacje wyssane z palca. Pamiętajcie, że jeżeli serwisujecie auta od nowości tylko w ASO, przeglądy robione są na czas, to możecie ubiegać się o gest dobrej woli czyli 50% rabatu na części. I jest to jak najbardziej osiągalne przy drogich naprawach, tylko trzeba poczekać na decyzję z centrali.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 15:58
przez prezes_jelonek
Musze przyznac ze odpowiedzi nie sa budujace dla mojego ego, a co gorsze z grubsza pokrywaja sie z opiniami uzytkownikow na forach niemieckich

zostanie wiec chyba poczekac i przy kolejnym aucie sie zastanowic nad automatem...dodam tylko ze rozmawiamy o nowym i tylko nowym samochodzie z automatem, ktory bedzie ze mna max do 100kkm lub max 8 lat...
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 17:47
przez czapel
Rob jak uwazasz. Gdybym mial sie sluchac ludzi ktorzy opisują tsi i dsg to bym zadnego Leona nie kupil.
Mam tsi i dsg i na pewno nie brałbym manuala. Tyle odemnie

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 17:58
przez feels3
Jestem po jednym sezonie na torach i patrząc na przekrój kierowców i aut startujących to manuale w Cuprach sprawiały w upałach więcej problemów niż DSG (sam też mam DSG i nie miałem problemów)
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 18:18
przez maciek89
@feels3 tylko, że mowa o DQ200, a to jednak niebo, a ziemia w porównaniu do starej dobrej DQ250. Kurcze aż chyba się wybiorę na tor moją Cuprą manual w końcu, żeby sprawdzić jakie to są problemy

, bo skrzynia to obok dynamiki silnika rzecz, z której w Cuprze jestem najbardziej zadowolony

Działa genialnie nawet przy kombinacjach, redukcjach z międzygazem itd niezależnie od temperatury. Przebieg 39.000 km sprzęgło seria
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 20:20
przez lechu_stg
Panowie a powiedzcie mi czy ta sama skrzynia jest montowana w nowych Atecach ? Czytam tak o niej i aż strach bo rodzice zamówili Atecę w dieslu 190 km i sam jestem ciekaw ile to polata

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 20:33
przez kaCuCh
Tam jest 400nm, więc to pewnie jest nowe (tym razem już mokre) DSG7, które ma dobre opinie.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 20:34
przez maciek89
To inna skrzynia, nie ma się czego bać

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 21:19
przez czapel
nie skrzynia bym sie przejmowal ale silnikiem....ale to juz na inny temat.
druga sprawa jest też taka ze roznie moze byc. na forum u nas to nowki sztuki manual a łożyska leciały po kilku tysiącach.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
6 lutego 2017, 21:30
przez lechu_stg
To mnie uspokoiliście

Dzięki za info.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
7 lutego 2017, 08:59
przez ora_dev
czapel napisał(a):Rob jak uwazasz. Gdybym mial sie sluchac ludzi ktorzy opisują tsi i dsg to bym zadnego Leona nie kupil.
Mam tsi i dsg i na pewno nie brałbym manuala. Tyle odemnie

Mówisz tak, bo Ci nic nie padło jak do tej pory. Ja też na początku byłem DSG zachwycony. Do czasu.
Oczywiście życzę Ci żeby służyła jak najdłużej. Może będziesz mieć farta i nic się nie stanie.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
7 lutego 2017, 11:00
przez czapel
oby:) choc moj brat ma pasata i tez dsg7 to zrobił w 5 lat 180 tys i ni mu nie jest ;p
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
7 lutego 2017, 23:04
przez TomekZakrzewo
Ja kupiłem w kwietniu na firmę 1.4 tsi z dsg.. mam już 24tys i chwale sobie.. chodzi jak na razie idealnie... 2 mies temu kupiłem drugiego tylko w manualu bo z dsg z.wyprzedaży nie wyrwałem. . Zobaczymy co posłuży dluzej.. ale automatem jeździ się miodzio
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
7 lutego 2017, 23:19
przez sdss
Póki jest gwarancja nie ma co się przejmować, ACC z DSG działa idealnie.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
14 lutego 2017, 08:12
przez michalteo
Użytkuje Leona ST FR 1.8 TSI (180KM) CJSA EA888 model 2015 (full wypas) z DSG7. Kupiłem nowego w listopadzie 2014r. Przejechałem 41 tys. do tej pory. Nie mogę złego słowa powiedzieć a wręcz przeciwnie jestem bardzo zadowolony z tej 7 biegowej skrzyni automatycznej

. Nie jeżdżę wyczynowo ale lubię czasami depnąć a na trasie spoko leci 230

. Przyspieszenia również zadowalające. Może akurat dobry egzemplarz mi się trafił oby jak najdłużej czas pokażę a kupiłem go z myślą o użytkowaniu więcej niż 4 lata. Jak bym miał kupić jeszcze raz za takie pieniądze (101tys) z takim wyposażeniem i osiągami to brałbym w ciemno.

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
15 lutego 2017, 10:27
przez prezes_jelonek
Witam wszystkich. Musze przyznac, ze sledze wszystkie watki na roznych forach grupy VAG odnosnie DSG. Przegladam rowniez na biezaco mobile.de (z racji kraju zamieszkania) i trzeba powiedziec ze obawy zwiazane z ta skrzynia biegow nie do konca sa uzasadnione(takze i moje). Na forach powtarzaja sie 5-8 opini negatywnych powielanych w roznych odslonach (Polo GTi, Caddy Maxi, Golf 7 z przebiegiem ok 5kkm i jeszcze kilka innych), opinie zaslyszane (moj kolega, moj szwagier, znajomy znajomego, wyczytalem w necie...). Na mobile.de jest mnogosc samochodow z pierwszej reki grupy VAG z przebiegiem grubo ponad 150kkm. Na logike biorac gdyby one byly takie problematyczne to nikt przy zdrowych zmyslach nie trzyma auta (jeden wlasciciel) do 150kkm ktore generoje duze koszta serwisowe...Moze i zdazaja sie wadliwe egzemplarze, jak wszedzie. Wydaje mi sie, ze wiekszosc tych uterek generuja sami uzytkownicy, ktorzy raczej nie oszczedzaja samochodow (daja w palnik i to zdrowo). Powiem jeszcze jedno, mam w pracy 3 kolegow: audi A4 B6 z multitronik (najbardziej awaryjna skrzynia-przebieg 250kkm zero problemu, nawet olej nie zmieniony od nowosci), passat b7 1.4 tsi dsg7 125kkm-zero problemow, leon st fr 1.4 150ps act dsg7-do teraz 25kkm i tez zero problemu. Wiec moze nie taki diabel straszny jak go maluja, a do tego co 4 samochod grupy VAG wychodzi z DSG 6 lub 7... tak wiec szukam dobrej oferty na Leona ST FR 1.4 150PS ACT z DSG7 po lifcie...Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie wypowiedzi
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
20 lutego 2017, 10:25
przez adugadu
Hej,
Ja opowiem szybko o moich przejściach z DSG7 w golfie 1,4. Pierwsze wymian 28k druga 60kilka K potem 93k i jak sprzedawałem przy 120 to skrzynia prawie trup :/, więc ja nie polecam

i radzę się wystrzegać. Dla porównania mam DSG6 i działa lepiej jak na razie ma najechane 40k i wszystko jest ok.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
20 lutego 2017, 16:11
przez kamatosek
Golf6 czy Golf7 bo to zupelnie inne skrzynie DSG 7

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 13:33
przez zixpt
Hey, podepnę się do tematu żeby nowego nie zakładać. Otóż mam na oku leona fr rocznik 13-15 a może nawet uda się 16 wyrwać no i oczywiście z silnikiem 1.8 180km. Jaki model skrzyni DSG był montowany dla tej wersji? DQ200 ? ? A jaki dla Cupry 2.0 280km ? Czy to mit że ten silnik 1.8 bierze olej jak np 2.0 audi 211 km 1L na 1000km ? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 15:33
przez maciek89
Z olejem to mit. 1.8 to DQ200, Cupra to DQ250.
-- 21 sierpnia 2017, 16:33 --
kamatosek napisał(a):Golf6 czy Golf7 bo to zupelnie inne skrzynie DSG 7

Te same skrzynie, w międzyczasie zmieniono rodzaj oleju i soft ale ogólnie konstrukcja jest ta sama.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 16:02
przez zixpt
maciek89 napisał(a):Z olejem to mit. 1.8 to DQ200, Cupra to DQ250.
Troszkę słaba się wydaje ta skrzynia do tego silnika, to taka granica jej wytrzymałości... Planowałem zwiększyć moc na ok 220km ale widzę, że to nie ma sensu

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 16:41
przez czapel
kurde czytaj forum.....ja mam to samo i czytalem wiele i wcale tak nie jest, ja robie program w nastepnym roku 250, 330 nm na spokojnie ...czytaj, czytaj i bedziesz wiedzial
u nas kilka osob ma program i jezdzi, na you tube jest wiele filmikow po programie tego zestawie tez pytalem i tez 0 problemow
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 17:02
przez zixpt
No kurde czytam i czytam... Nie twierdzę, że nie będzie śmigać przy 330 nm pytanie tylko jak długo a mnie na żywotności i bezawaryjności zależy najbardziej. Autko mam zamiar użytkować z 10 lat więc ze 200 tyś. natrzaskam...
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 17:10
przez maciek89
Wiadomo, że skrzynia dostanie po tyłku, ale auto przecież nie wybuchnie

Najwyżej sprzęgła szybciej wymienisz.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 17:53
przez czapel
dokladnie tylko sprzegla moga nie wytrzymac tu masz odpowiedz od compotow z Bielska jak ich pytałem
Robimy tylko soft ECU, nie ma problemu z DSG przy Stage 1 i wystarczy ona pod tą opcję bez zbędnego ryzyka.
W tym silniku robimy także Stage 2 i 3 ale tylko z manualna skrzynią biegów.
Dla przykładu:
poniżej oferta dla Seata Leona mk31.8 TSi DSG 7:
Stage 1 (240-250PS, 320-330Nm) - 2000 zł brutto
- oprogramowanie ECU
Stage 2 (260-270PS, 360-370Nm) - 7500 zł brutto
- oprogramowanie ECU
- downpipe (pierwsza część układu wydechowego)
- układ dolotowy
Stage 3 (340-350PS) - 21500 zł brutto
- oprogramowanie ECU
- kompletny układ wydechowy
- układ dolotowy
- zmieniony intercooler
- inna turbosprężarka
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 18:36
przez zixpt
Dobrze się składa bo do Bielska nie mam daleko

Cały czas się waham czy nie pozostać przy manualu...
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 18:47
przez Niuch
Generalnie, DSG7 ma średni żywot 150k km. Więc zależy, czy ktoś planuje auto na ~ 4 lata, czy jednak trochę dłużej. Manual raczej będzie w stanie więcej znieść, chociaż i tutaj zdarzają się przykre sytuacje, że coś gdzieś padnie.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
21 sierpnia 2017, 21:22
przez maciek89
Bo manual też jest słabszy niż w 2.0 TDI / TSI czy przy 1.8 z haldexem. No to jest dla mnie niezrozumiałe, wkurzająca oszczędność. Szczególnie, że 1.8 ma już większy hampel i wielowahacz. Niby w przypadku manuala wystarczyłoby mocniejsze sprzęgło ale w projekcie Compsportu Octavii III 1.8 TSI na ok. 350 KM jednak zeswapowali MQ350, więc pomijając sprzęgło to wytrzymałość skrzyni również w manualu będzie ograniczona. To co jest pewne jeśli chodzi o DSG vs manual to jak coś klęknie to manual będzie dużo tańszy w robocie no i masz 8000 w kieszeni. Tylko jak chcesz automat to po co masz się katować manualem. Tak źle i tak niedobrze. Jako alternatywa to w cenie FR 1.8 DSG myślę, że można gdzieś po placach szukać Octavii RS w manualu. Masz stare dobre MQ350 i 200tys to będzie dla niej pryszcz, silnik też z nieco większym potencjałem no i w serii będziesz mieć tyle co w 1.8 po programie.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 14:25
przez zixpt
Wszytko teraz robią takie "na chwilę" i dzięki temu cała branża motoryzacyjna świetnie się kręci. Z jednej strony jak kogoś stać to czemu nie, kto bogatemu zabroni. Sam chętnie bym co roku zmienił auto na nowe oczywiście ale co ma zrobić większość ludzi... płać i płacz. Wydaje mi się, że optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o długoterminowe użytkowanie samochodu z automatem to przekładnia hydrokinetyczna będzie najbardziej trwałą konstrukcją choć też nie jest pozbawiona wad.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 14:37
przez maciek89
Hydrokinetyczna też potrafi klęknąć, nie ma reguły.

DQ250 też się już na forum sypnęło w Cuprze. Wiadomo, że DQ200 to nie jest zbyt wytrzymała konstrukcja ale też nie ma co przesadzać. Niedawno czytałem test długodystansowy Audi A3 na CNG, czyli g-tron i po 100tys km zauważono tylko pył po sprzęgłach i napisali, że mogą te sprzęgła wytrzymać nawet i kolejne 100tys. Mechanizm za to był jak nowy. Tyle, że ta wersja ma tylko 200 Nm.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 14:52
przez zixpt
Mówimy tu o normalnej eksploatacji bez mod. silnika. Przy niezbyt ciężkiej nodze i regularnej zmianie oleju awaria przekładni hydro. to prawdziwy pech. Największą bolączką DSG jest awaria mechatroniki. Sprzęgło i dwumasa to już w zależności od stylu jazdy i mocy silnika wytrzyma dłużej lub krócej.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 15:03
przez czapel
w dsg 6 mecharonika, dsg 7 sprzegła.
-- 23 sierpnia 2017, 16:03 --
maciek89 napisał(a):Hydrokinetyczna też potrafi klęknąć, nie ma reguły.

DQ250 też się już na forum sypnęło w Cuprze. Wiadomo, że DQ200 to nie jest zbyt wytrzymała konstrukcja ale też nie ma co przesadzać. Niedawno czytałem test długodystansowy Audi A3 na CNG, czyli g-tron i po 100tys km zauważono tylko pył po sprzęgłach i napisali, że mogą te sprzęgła wytrzymać nawet i kolejne 100tys. Mechanizm za to był jak nowy. Tyle, że ta wersja ma tylko 200 Nm.
sprzegla to cześć eksploatacyjna wiec bez jaj jak kogos nie stac na wydatek 2-3 tys na to, to nie ma co kupować dsg.
to czy wymienie przy 100 czy 150 nie ma znaczenia, wole wedy zrobic czipa, i wymienic przy 100 tys.

Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 15:28
przez maciek89
W DSG7 też mechatronika potrafiła klęknąć, swojego czasu było o tym głośno i był akcja serwisowa na wymianę oleju, bo ten "stary" powodował, że wadliwie ona działała. Na ile sobie z tym poradzili to już ciężko powiedzieć, jak wiemy VAGowi czasem całe lata zajmuje wyeliminowanie wad niestety.

Sprzęgła oczywiście rzecz eksploatacyjna, obawy można mieć do reszty konstrukcji, która jest zaprojektowana pod niewielki moment. Ja już jedną skrzynię (manualną) tak załatwiłem nie z własnej winy tylko z powodu delikatnej konstrukcji przy ok. 100tys km w swifcie sport, gdzie mechanizm zrobił aż dziurę w obudowie skrzyni i wylał się cały olej.

TTTM- skrzynia nie dostosowana do osiągów silnika pomimo, że 125 KM szału nie robi.

Ale ten test długodystansowy wspomnianego g-tron pokazuje, że DQ200 jednak z papieru nie jest i myślę, że te 300 Nm może jeszcze ogarnąć, więc nie ma co przesadzać.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
23 sierpnia 2017, 15:52
przez czapel
dokladnie, nie popadajmy w paranoje. Chlopaki maja po 330+ nm na tej skrzyni i jakos 70 tys zrobili na tym zestawie. U nas na forum w mk3 nie czytalem o padnietej dsg7 ...z papieru nie jest

tak byla akcja serwisowa ale to chyba roczniki do 2013 z tego co pamietam teraz juz dawno nie slyszalem o mechatronice.
Re: Trwalosc DSG7

Napisane:
24 sierpnia 2017, 08:07
przez marcin1ja1
Trwałość skrzyni, a w szczególności sprzęgła (sprzęgieł) będzie zależeć od sposobu użytkowania auta. Tak samo jak z oponami. Mogą starczyć na 2 sezony lub na 2 wyjazdy na tor
