Strona 1 z 1

Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 13:40
przez night
Witam,

Pytanie do osób, które mają podobny samochód - xperience 4drive 1.8 benz dsg 2016:

Zdarza się tak, że chcąc gwałtowie wystartować lub np. skręcić w uliczkę szybko z miejsca, naciskam gaz i auto tak jakby chwilę myślało... i dopiero wchodzi na obroty. Przy jeździe po mieście mogę powiedzieć, że zdarza się to gdzieś w 5-10% podobnych sytuacji. Kick-start to samo. Auto nie wchodzi od razu na obroty i nie reaguje na gaz tylko jakby sobie analizowało 0,5 sekundy że ma ruszać. Raz na parkingu zdarzyłą mi się sytuacja, że przechodząc z Drive na Cofanie czekałem z 4 sekundy na reakcje.

Dałem auto do serwisu i odpowiedź była, że wszystko jest ok. Wziąłem więc gościa z serwisu za fraki żeby się ze mną przejechał i udowodniłem mu o co chodzi. Ja wciskam gaz, a tu milisekundy zastanowienia.

O ile nie pałuje w mieście o tyle zdarzają się sytuację gdzie trzeba depnąć żeby zmieścić się w korkach aby skręcić. I tu potrzebne zaufanie do auta. Nie czuje tego w moim...

Najlepsze, że w serwisie sprawdzałem ruszanie na leonie 1.4 i nie miał problemów z reakcją na gaz. To samo nowa cupra... :P Wciskam i wchodzi na obroty bez zastanowienia.

Pytanie do Was czy też tak macie? To normalne? Czy modzić mam go żeby lepiej reagował? Może ten haldex czy jakieś inne badziewie reaguje gorzej?

Jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem, a jest dla mnie absurdalna to jakaś elektroniczna blokada na obroty. Swojego przy wciśniętym hamulcu na manualu sport udało mi się maks wyciągnąć do 3200rpm, cupre do 3800, a leon 1,4 nie wyszedł nawet poza 1600.

Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź

ps. pan z serwisu zaproponował mi abym nagrał video i żeby wysłać do seata.... (serwis...)

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 13:56
przez verton91
Podobny lag zaobserowałem w nowej Cuprze 4drive, tam jest to spowodowane napędem na 4 lapy.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 14:15
przez night
verton91 napisał(a):Podobny lag zaobserowałem w nowej Cuprze 4drive, tam jest to spowodowane napędem na 4 lapy.


Dziś właśnie jeździłem też dla próby nową cuprą 4drive 300KM i raczej nie zauważyłem tego. Bardzo możliwe, że przez dość sporą różnicę silnika :P nie mniej jednak problem pozostaje u mnie i nie jest to normalne. Chodź wg. serwisu nie ma żadnej usterki i wszystko jest ok.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 14:23
przez maciek89
A przełączałeś na S? Bo w D DSG faktycznie potrafi zamulać.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 14:28
przez night
maciek89 napisał(a):A przełączałeś na S? Bo w D DSG faktycznie potrafi zamulać.


Na każdym programie łącznie z manualem potrafi analizować czy ruszyć.
Oczywiście na manualu przy wciśniętym hamulcu jak mu obroty podniose to ruszy...
ale od tak hamulec > gaz... myśliciel czasem mu się włącza.
Jeszcze przetestować muszę czy nie jest to przypadkiem też coś związane z nachyleniem terenu.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 16:37
przez verton91
hmmm, moze silnik jest czymś przymulony ?
filtr powietrza, swiece? brudna przepustnica?

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 18:13
przez AKa
Po pierwsze- sprawdź ciśnienie w kołach i po tym zresetuj w radiu ustawienia ciśnienia- u mnie pomogło częściowo na muła przy ruszaniu. Do takiego zamulania też dokłada swoje kontrola trakcji- która już kilka razy prawie wysłała mnie na przymusowy urlop (objaw tak jakby zero reakcji na gaz na pierwszym biegu, turbomuł, przyczepka pełna gruzu ciągnięta wolnossącym 1.2...- najczęściej na skręconych kołach).

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 18:39
przez maciek89
Kurcze muszę się podpiąć do tematu, bo odebrałem dziś swojego byczka po gwarancyjnej wymianie obudowy termostatu no i auto zupełnie nie jedzie i jest inny świst pod maską. Potem zaświeciła się kontrolka EPC, auto wróciło do serwisu, a ja dostałem kombiaka 1.2 TSI :evil: :( Pod maską na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, w praktyce mam uczucie jakby turbo pompowało powietrze gdzieś do atmosfery, a nie do komory spalania. Powietrze po drodze powinno być chłodzone i mam wrażenie, że ktoś zapomniał czegoś podpiąć. :/

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 19:05
przez AKa
Albo DV siadł, albo nastawnik wastegate na moje, mógł tez któryś z czujników ciśnienia klęknąć albo zlapac wilgoci- ale w gruncie rzeczy to tylko wróżenie z fusów.

A wracając do tematu- spróbuj wywołać tego muła i wbij od razu dwójkę- powinien pójść z lekką niechęcią- ale pójść i tak szybciej niż na jedynce, bo jakby zwalniał ten kaganiec na wyższych biegach.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 21:10
przez maciek89
No to zepsuli mi auto. :D Mam nadzieję, że to jakaś pierdółka, w poniedziałek się okaże.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 21:15
przez AKa
Mogła jeszcze sonda przy katalizatorze kipnąć.:p

A co do offtopowania radosnego- ostatnio zepsuła mi się Solenoida klapki wlewu paliwa (temat opisałem w innym dziale), gdzieś wybiło też błąd którejś klapy w nawiewie (po skasowaniu nie wrócił). Od czasu do czasu media system potrafi się nie włączyć albo przywiesić. Ale do tego trzeba przywyknąć. Elektronika składana przez Pedro i Juana raczej może mieć niedoróbki.:p

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 26 maja 2017, 22:27
przez maciek89
U mnie, odpukać, wszystko działa. Musiałem tylko dolać dwukrotnie płyn chłodniczy i stąd wymiana obudowy termostatu, a ta dzisiejsza awaria po odbiorze auta to ewidentnie wina mechanika, który coś musiał pominąć lub spartolić przy tej wymianie, bo wszystko działało jak oddawałem auto i lewy pas był mój. :mrgreen: A tu wracam z ASO do domu, temp oleju przekroczyła 90st to wdepnąłem, a tu zdziwienie, bo mocy brakuje. No może ze 100 KM miałem albo i nie.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 27 maja 2017, 08:26
przez night
Żeby jasne było. Moje auto to prawie nowe. Odebrałem w styczniu więc średnio co miało się już popsuć. Do tego tak jak napisałem został przebadany przez serwis i mówią, że wszystko jest ok i tak powinno być... :P Rada serwisu jak napisałem: pan nagra video to się wyśle bezpośrednio do seata i może poradzą coś :P

edit: ciśnienie w oponach wiadoma sprawa, sprawdzana na bierząco

edit: posprawdzam jeszcze parę teorii i dam znać :P

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 28 maja 2017, 11:41
przez Niuch
Mam identyko auto i szczerze mówiąc, jeżeli chce ostro pójść, a jestem na D, to najlepiej mi działa momentalne zbicie łopatką bieg-dwa niżej i ogień. Chociaż kickdown jakoś mi źle specjalnie nie działa, ale lag jest około tej 0.5s. Jeżeli jadę w ruchu i wiem, że będę trochę między pasami latał, to obowiązkowo S. Aczkolwiek podczas ruszania, czy gdzieś lewoskrętu, to jak mu depnę po garach z miejsca, to nawet na D idzie. Ostatnio mi na suchym lekko tył nawet pociągnęło. Lekki lag jest i będzie, bo komputer musi sobie przetrawić, przeliczyć itp., ale jest to dosłownie ułamek sekundy. Pod tym względem uważam, że przy ruszania dsg dostaje w tyłek od manuala, gdzie ruszysz dokładnie wtedy kiedy chcesz. Najgorsze co możesz robić, to "pompować" obroty wciskając gaz z hamulcem na raz. Nic to nie daje podczas startu, a wręcz szkodzi. No chyba, że ruszasz z LC, ale zdarzyło mi się to raz i to z czystej ciekawości :wink: Wtedy to jest pełna petarda.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 28 maja 2017, 11:59
przez AKa
Ogólnie problem lagu jest znany w stanach z ichnymi GTIkami- podobno tttm. I jeszcze jedna rada- po wyłączeniu ASR i tym samym wejście w ESP sport- przestaje się zamyślać przy takim ruszaniu kosztem wheelhopa w ośce- chociaż IMO codzienne wyłączanie byłoby upierdliwe niesłychanie, chociaż to też jest pomysł.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 28 maja 2017, 16:37
przez night
AKa napisał(a):Ogólnie problem lagu jest znany w stanach z ichnymi GTIkami- podobno tttm. I jeszcze jedna rada- po wyłączeniu ASR i tym samym wejście w ESP sport- przestaje się zamyślać przy takim ruszaniu kosztem wheelhopa w ośce- chociaż IMO codzienne wyłączanie byłoby upierdliwe niesłychanie, chociaż to też jest pomysł.


Niestety ale u mnie przy esp sport lag jest podobny. To dla mnie nie do zaakceptowania. Przeszedłem z Forestera 2.0XT+ manuala i długo mi po głowie chodziło czy to aby dobry ruch ale, że skrzynie chwalili, a nie było opcji 1.8 benz 4drive w manualu to wziąłem i jak na razie psioczę.
Gdybym chciał "dupowoza" to bym sobie kupił 1.0 coś i nie marudził ale tutaj troszkę zapłaciłem i takich rzeczy być nie powinno. Wg. mnie jeśli wciskam gaz to chcę żeby auto reagowało na moje polecenia, a nie zastanawiało się czy mam rację :P

Swoją drogą. Dziwne, że w Leonie 1.4 z dsg, którym dali mi się przejechać nie było tego problemu (bez 4x4).

W poniedziałek idzie temat dalej do walki u jakiegoś innego serwisanta seata.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 1 września 2017, 09:57
przez SebastianW
U mnie w Alltracku z tym samym silnikiem i skrzynią jest to samo. Jak chcę jeździć dynamicznie to albo S albo łopatki ... albo tuning DSG ;)

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 7 września 2017, 15:55
przez paszczakus
hej, też mam x-perienca z dsg 1.8 i powiem szczerze że wszystko chodzi tak jak w innych samochodach. jeździłem różnymi automatami (merce bmw itp) i nie widzę różnicy w pracy automatu, zawsze jest mały lag przy dodawaniu gazu - norma w automacie . Jak chcę się wbić np do ruchu to zazwyczaj popycham lewarek do tyłu, aby włączyć tryb sport wtedy szybciej reaguje i zauważyłem, że nie ma co używać kickdowna - szybciej reaguje jak wciśniesz pedał do 3/4. Natomiast jazda w trybie sport na trasie to już natychmiastowa reakcja i na kickdown i ogólnie na wciśniecię gazu.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 7 września 2017, 20:39
przez Niuch
Przy ruszaniu ja nie widzę różnicy, czy jest S, czy D. Ogólnie mam wrażenie, że skrzynia w D + kickdown = skrzynia w S + gaz w dechę. Jednakże przy ruszaniu lag u mnie jest i jest w każdym trybie taki sam, około 0.5s-1s.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 9 września 2017, 09:19
przez maciek89
Czytałem ostatnio test Ateca i napisali, że teraz to standard w połączeniu haldex + DSG i niby ochrona skrzyni. O ile w dupowozie to nie przeszkadza to przy okazji przeglądu jeździłem demo Cuprą 300 AWD no i dla mnie to jest nie do przyjęcia.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 9 września 2017, 09:34
przez Niuch
No trochę z tym dali dupy, nie ma co ukrywać. Najciekawsze jednak jest to, że mój tato ma Scout'a 2.0 TDI z DSG i takiego opóźnienia nie ma ... nawet bardzo często bez zbędnego starania się przy ruszaniu potrafi zamielić przodem aż ESP mignie ... toteż kompletnie nie rozumiem, dlaczego w 1.8 TSI jest taki lag.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 9 września 2017, 10:02
przez KriSSo
maciek89 napisał(a):O ile w dupowozie to nie przeszkadza to przy okazji przeglądu jeździłem demo Cuprą 300 AWD no i dla mnie to jest nie do przyjęcia.

Czyli, że co? Cupra ma też fatalne opóźnienie, czy w niej właśnie jest okej? Nie złapałem kontekstu.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 9 września 2017, 14:59
przez trezor
KriSSo napisał(a):Czyli, że co? Cupra ma też fatalne opóźnienie, czy w niej właśnie jest okej? Nie złapałem kontekstu.

Niestety w Cuprze też są opóźnienia przy 4x4 i DSG. Chyba że użyjesz LC, ale kto rusza z LC za każdym razem.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 30 września 2017, 12:18
przez night
Tak żeby odświeżyć: pół roku z tematem z serwisem z Torunia. Nie psioczę na nich, raczej na producenta. Wynik? Problem został. Niesmak też.
Ostatnia batalia polegała na wyjeżdzeniu 600km moim autem przez serwis, w tym, podobno, w Poznaniu u VW na testach. Odpowiedź na moje bolączki laga gazu (nie zawsze ale w krytycznych sytuacjach to masakra) dostałem: samochód spełnia wszelkie wymagania przedstawione w katalogu. No rzeczywiście spełnia ale co ma lag gazu do KW czy niutków na ich super hamowni. Tym bardziej, że tą opcję mogłem sobie przetestować 20km od Torunia, a nie 600 (w sumie). Ogólnie problem nierozwiązany i wtopiłem z autem... Podejrzewam, że zwykły śmiertelnik co ma problemy z ruszaniem na zielonym na skrzyżowaniu by nie zauważył tego i by mu zwisało. Tak zapewne też myślał producent.

ps. nie polecam też tego pedału gazu elektronicznego - to jakiś żart jest :P (0 oporów, w mieście nie da się nawet utrzymać stałej prędkości na wybojach jest tak delikatny)
ps.2 może i w tym gazie elektornicznym leży problem
ps.3 problem nierozwiązany (opcja prawnik, sprzedaż, jakieś pomysły?)
ps.4 zastanawiam się: skoro problem jest znany, A NIE POWINNO GO BYĆ to czemu jeszcze nie jest temat nagłośniony. Przecież to wada produktu i producent powinien beknąć za to.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 30 września 2017, 22:01
przez Tom_O
W Octavii 1.8 4x4 jest to samo. Moim zdaniem taki lag jest nieakceptowalny i nie mówił tu o ściganiu ale o normalnym włączaniu się do ruchu.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 30 września 2017, 22:37
przez sdss
Ja nie mam z tym problemu.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 1 października 2017, 05:51
przez night
Pytanie, jak bardzo użytkujesz 1.4 i czego się od niego spodziewasz. Nie sądzę, ze ktoś kupuje 1.4 żeby się zbierał ze świateł.... nie żartujmy sobie (a co dopiero kontrola czy łapie, czy nie, gaz, w odpowiedniej chwili).

Z całym szacunkiem ale nie klepmy 1.4 dsg z 1.8 dsg. Tym bardziej, że różnica cenowa to około 60 tyś. Koniec kropka.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 1 października 2017, 07:21
przez sdss
night napisał(a):Pytanie, jak bardzo użytkujesz 1.4 i czego się od niego spodziewasz. Nie sądzę, ze ktoś kupuje 1.4 żeby się zbierał ze świateł.... nie żartujmy sobie (a co dopiero kontrola czy łapie, czy nie, gaz, w odpowiedniej chwili).


Ale, że co, że jak? Jeszcze raz nie mam problemu z dynamicznym ruszaniem. Auto kupiłem do przemieszczania się z punku A do punktu B. Nie używam do ścigania z pod świateł, nie muszę, jak szczeniak, przedłużać sobie tak siusiaka :D
Różnica w sprincie ośki 1.4 i 1.8 to 0,5s to jest błąd statystyczny, ale rozumie posiadanie 1.8 daje ten cm więcej. :mrgreen:

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 1 października 2017, 18:19
przez Niuch
No to zeszliście koledzy z tematu. W ośce nie ma laga w żadnej wersji. Natomiast w 4x4 jest lag. I w XP i w Cuprze.

Re: Opóźniona reakcja na pedał gazu - X-perience 1.8 AT DSG

PostNapisane: 11 października 2017, 16:43
przez shreku
jest LAG ale startująć z AutoHolda jest mniejszy - cupra 4x4 i tez wiem o co chodzi ale ten sam dół jest taki zamulasty ale 0,2s później rekompensuje wszystko.