Reklama

Aktualizacja forum Przygotowujemy się do aktualizacji forum. Więcej informacji w tym wątku.

"Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponentach!

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

"Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponentach!

Postprzez Attack30 » 31 lipca 2017, 18:22

Witam,
2 tygodnie temu odebrałem Cupre z salonu w Poznaniu. Przebieg był symboliczny, bo wynosił 5 km. Wedlug sprzedawcy auto od początku wystawowe i 99% czasu spędziło w salonie. Od pierwszych chwil drazni mnie głośny syk wydobywający się z turbiny do 3 tys. obr. przy niewielkim obciążeniu silnika. Przy trybie cupra nie jest słyszalny, bo z reguly zakres obrotów oscyluje od 3000-7000 obr., poza tym jest dosyć głośno. Pewnego dnia skusiłem się na podniesienie maski i moim oczom ukazala się rdza przy turbinie. Wiem, ze nie ma to wpływu na syczenie turbiny, ani na jej wydajność, ale skad wziela się rdza pod maską rzekomo nowego samochodu?

Rdza.
Obrazek


Rura od dolotu po jeździe na 90% wydajności auta robi się fioletowa.
Obrazek
Zobacz Profil
Attack30
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lipca 2017, 19:44
Auto: Cupra 300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Ebec » 31 lipca 2017, 19:07

Syczenie - od razu do serwisu, pewnie nie szczelność przy dolocie/intercooler.

Co do drugiego zdjęcia to akurat wylot spalin z turbiny który będzie robił się fioletowy od nagrzania :)

Co do rdzy - jak auto stoi długo na placu pod chmurką to po pewnym czasie może się pojawić gdzieś rdza, u mnie po tygodniu zaczęła pojawiać się przy tarczach.
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ebec
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 10 marca 2017, 19:09
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Attack30 » 31 lipca 2017, 19:53

Dzieki za sugestie. Autko normalnie się zbiera. Wczesniej jezdzilem tylko demowkami i wiadomo, ze w trybie cupra, wiec nie slyszalem syczenia. Domniemam, ze u Ciebie nie slychac syczenia turbiny i ze ten objaw nie powinien wystepowac...Myslalem, ze to turbo w ten sposób budzi się do zycia...
Zobacz Profil
Attack30
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lipca 2017, 19:44
Auto: Cupra 300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez gumbas » 31 lipca 2017, 20:35

Attack30, Jak jesteś z POZ albo okolic to wpadaj w czwartek pod M1 koło gokartów na spota. Posłuchasz mojej 290, 280-tki esde i porównamy. Obaj mamy wyłączone SA więc i w trybie cupra posłuchasz jak pompuje turbo w naszych, a i my posłuchamy jak u Ciebie.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 388
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: inny

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Attack30 » 31 lipca 2017, 21:04

Witam,
Bardzo chętnie, ale jestem z Lublina. Autko odebrałem z Poznania ze względu na kuszaca oferte dealera. Znacie kogoś na forum z okolic Lublina lub Rzeszowa, bo w tych stronach jestem najczęściej. Do Poznania na pewno zawitam w Listopadzie.
Zobacz Profil
Attack30
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lipca 2017, 19:44
Auto: Cupra 300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Pelikson » 1 sierpnia 2017, 10:50

Ja jestem z Twoich okolic :) co prawda nie mam już Cupry ale 2 lata użytkowania pozwoliły poznać ten samochodzik :)
Swoją drogą nie widziałeś chyba jak wygląda blok silnika w świeżo odebranym Fordzie Rangerze :mrgreen: :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: inny

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez facet02 » 1 sierpnia 2017, 16:21

Ebec napisał(a):Co do rdzy - jak auto stoi długo na placu pod chmurką to po pewnym czasie może się pojawić gdzieś rdza, u mnie po tygodniu zaczęła pojawiać się przy tarczach.


dokładnie , postaw auto pod domem i zobacz jak tarcze wyglądadają po tym jak deszcz spadnie , normalna rzecz że pojawi się rdzawy nalot więc bez stresu :mrgreen:
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Tracer2 » 1 sierpnia 2017, 19:53

W powietrzu lata tyle chemi , że spoko robi sie kwas siarkawy H2SO3 i żre co popadnie :-P
Power by ASV było 110KM jest 138 KM by mła, altek Bosch 12V/140A, prowadzi WAZE i AM XL 6.24, założyłem tempomat .
!!!Bardzo dziękuję Kol. Axee za pomoc przy montażu MFA !!! MOJE RADIO viewtopic.php?f=19&t=62714 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
TopSport
TopSport
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon I TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Attack30 » 1 sierpnia 2017, 22:18

Pelikson napisał(a):Ja jestem z Twoich okolic :) co prawda nie mam już Cupry ale 2 lata użytkowania pozwoliły poznać ten samochodzik :)
Swoją drogą nie widziałeś chyba jak wygląda blok silnika w świeżo odebranym Fordzie Rangerze :mrgreen: :mrgreen:


Może kiedyś uda mi się podjechać. Daj namiary do siebie.

-- 1 sierpnia 2017, 23:18 --

Witam,
Dziekuje za zainteresowanie tematem. Byłem dzisiaj w serwisie Seata. Na syczenie turbiny chłopaki wymyślili, ze moge miec zle przyklejona szybe i stad wydobywa się syk w kabinie (chcieli polewac auto woda, żeby sprawdzić uszczelki i prawidlowosc obsadzenia przedniej szyby, ale nie pozwoliłem na to, bo mam swieżo nałożoną ceramikę i wolalbym nie mieć wzorków kamienia z wody na lakierze)...Byłem załamany taka diagnoza tym bardziej, ze przy dużej predkosci i obrotach ponad 4000 obr. syczenie ustaje. Syczenie ewidetnie słyszalne jest z okolic schowka, czyli na tej wysokości gdzie zamontowane jest turbo. Przy niewielkim dodawaniu gazu i małych prędkościach syczenie jest słyszalne najbardziej. Próbowałem nagrac dźwięk usterki telefonem, ale jakość jest tragiczna. Tak w o ogóle to kierownik serwisu przyjmujący zgłoszenie, obejrzał stan mojego auta, wstukał cos w terminalu, kazal strzelić parafke i zasiąść w poczekalni. Po 40 min czekania chciałem dostać się do bagażnika po laptopa, szukam Cupry po stanowiskach i okazało się, ze wyparowala. Chłopaki urządzili sobie jazde po miescie moim autem. Spalanie na komputerze +2 l od wcześniejszego stanu. Odbierajac notke z serwisu zobaczyłem magiczny punkt, ze godze się na jazde probna moim autem, ale wczesniej nawet nie dano mi zapoznać się z warunkami serwisowania.
Z dodatkowych wad to chwile po uruchomieniu silnika słyszalny jest glośny pojedyńczy stuk. Na nieszczęście cupra trafila do serwisu po trasie i nie chciała wydac z siebie dzwieku przy mechanikach. Po wyjeździe z serwisu odpalałem Cupre 5 razy z czego przy 4 odpaleniach stuk się znowu pojawil. Z salonu w Poznaniu wypuscicili mnie z "rysa na oponie" jak się później okazało jest to poważne nacięcie opony, ale było tak zapastowane, ze sprzedawca zdefiniowal to jako "mala ryse". Na opone czekam już 2 tygodnie...kontakt jest mizerny po wydaniu przez salon auta. Kierownica jest lekko skrecona w lewo do jazdy na wprost, a po puszczeniu kiery auto sciąga delikatnie w prawo. Prosilem o skorygowanie geometrii na miejscu w dzień odbioru auta, ale powiedzieli, ze to była wina ciśnienia w oponach, a ja nie miałem już sily wracac się do nich drugi raz z autostrady. Przed wydaniem Cupry myli ja recznie, co jest teraz widoczne po ceramice...mam na myśli spora ilość mikro rys. Opona podobno została nieumyślnie nacieta przez, ktoregos z porządkowych. Zastanawiam się, żeby skierować sprawę wyżej, bo wydaje mi się, ze sprzedawca celowo ukryl pewne mankamenty auta. Z tad tez pojawila się atrakcyjna cena, która przyslonila mi oczy podczas zakupu.

Obrazek
Zobacz Profil
Attack30
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lipca 2017, 19:44
Auto: Cupra 300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Ebec » 2 sierpnia 2017, 05:42

Wow...omijal bym ten serwis szerokim lukiem. Co do zbieznosci, mialem identycznie, wizyta w serwisie i poprawa zbieznosci pomogla (prawy przod i tyl byl do poprawy). Na jazde probba zgodzilbym sie tylko ze mna (tak bylo w przypadku zbieznosci). Co do syczenia to sprobuj w innym serwisie? Wspolczuje Ci kolego bo przepychanki z serwisem po zakupie sa najgorsze...

Klepniete z komory
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ebec
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 10 marca 2017, 19:09
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez facet02 » 2 sierpnia 2017, 09:50

który to serwis ASO w Poznaniu :?:

Aż niewiarygodne , takie podejście ...
Zobacz Profil
facet02
Sport
Sport
 
Posty: 896
Dołączył(a): 5 września 2016, 16:10
Region: zagranica
Auto: Leon
Silnik: inny

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Attack30 » 2 sierpnia 2017, 11:58

Witam,
Salon z Poznania, a serwis z Rzeszowa.
Zobacz Profil
Attack30
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 lipca 2017, 19:44
Auto: Cupra 300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez Pelikson » 2 sierpnia 2017, 12:10

Swoją Cuprę też serwisowałem w Rzeszowie i powiem Ci, że miałem zawsze mieszane uczucia co do ich usług...
Co do innych akcji z ASO Rzeszów pogadamy kiedyś na żywo :) wysłałem Ci pw z kontaktem :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: inny

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez kajtekph » 7 grudnia 2017, 16:36

Witam

A jak z tym " glośny pojedyńczy stuk" ? Coś się wyjaśniło? Pytam bo u mnie jest bardzo podobnie ale tylko jak jest zimny. Choć ostatnio przestało.
Zobacz Profil
kajtekph
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 listopada 2016, 08:02
Auto: Leon 3 ST
Silnik: benzyna 1.4

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez maciek89 » 8 grudnia 2017, 00:43

Ten stuk to najprawdopodobniej łączenie wydechu za katalizatorem lub w innym miejscu- może być luz. Turbo benzyny się niesamowicie grzeją jeśli chodzi o wydech, spod Cupry po dynamicznej jeździe dosłownie bucha gorąco. Elementy były pewnie fabrycznie dobrze spasowane ale później jak się zacznie autem jeździć to ta temperatura + nierówności mogą sprawić, że coś się poluzuje, dlatego na zimnym słychać, a na ciepłym nie. U mnie coś kiedyś na zimnym rozruchu potrafiło lekko zadzwonić spod auta i taki był powód. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2110
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: "Salonowa" Cupra300 z syczacym turbo i rdza na komponent

Postprzez kajtekph » 14 grudnia 2017, 20:57

Dzięki

Przy najbliższym serwisie olejowym powiem żeby sprawdzili.
Zobacz Profil
kajtekph
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 listopada 2016, 08:02
Auto: Leon 3 ST
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości