Strona 1 z 1
Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
12 września 2017, 12:23
przez kuba93
Cześć, proszę o pomoc. W Leonie III, 1.8 180 km (przebieg 60 000) zdiagnozowano pęknięcie obudowy skrzyni biegów, przy prawej półośce i uszcelniaczu. Wg doradcy pęknięcie nie mogło być spowodowane uderzeniem od spodu, ewentualnie od uderzenia w przednie koło (nie przypominam sobie takiej sytuacji, wszystkie elementy zawieszenia są sprawne). Producent zaleca wymianę obudowy wraz z kilkoma pierdołami (koszt >3500 pewnie). Czy ktoś z Was miał podobny przypadek, czy widzicie inne rozwiązania? Z góry dziękuje za pomoc
Re: Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
12 września 2017, 13:53
przez Jaack
No jak obudowa jest pęknięta, to jak dla mnie nie ma innego rozwiązania, tylko jej wymiana, ew. rzeźba jakaś żeby to uszczelnić, ale czy nie będzie pęknięcie leciało dalej? Marne szanse, to jest napęd, tu nie ma żartów...
Bardziej mnie zastanawia czy Ty masz samochód na gwarancji? Bo jak tak, to nie dałbym sobie wcisnąć kosztu, to jest element, który raczej powinien pęknąć jako ostatni, najpierw wszystko inne powinno się powyginać/połamać, więc zapewne wada obudowy.
Re: Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
12 września 2017, 15:39
przez kuba93
Bardzo dziękuje za odpowiedź. Gwarancja skończyła się w czerwcu

też mi się wydaje że to musi być wada materiału, dziś jadę do ASO, gdzie auto stoi i zobaczymy co z tego wyniknie.
Re: Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
12 września 2017, 16:23
przez maciek89
Proponuję wymianę od razu na mq350 i możesz wtedy modzić silnik do woli.
Miałem pęknięta obudowę skrzyni w poprzednim aucie. Teoretycznie można było spawać ale to rozwiązanie na krótką metę.
Re: Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
12 września 2017, 20:25
przez tatian
Nie wiem jak w Seacie, ale w VW jest coś takiego jak wola producenta i pomimo końca gwarancji do 5 lat mogą coś zrobić.
Re: Pęknięta obudowa skrzyni biegów 1.8 TSI

Napisane:
13 września 2017, 10:21
przez kuba93
Ok, wczoraj wieczorem byłem w ASO które zajmuje się tym pojazdem od nowości i sytuacja wygląda tak:
obudowa ma mikropęknięcie przy wejściu półośki w mechanizm różnicowy. Znaleźli zewnętrzną firmę, która stosunkowo tanio wymieni obudowę. Trzymajcie kciuki żeby dyfer był cały. Maciek, co do wymiany całej skrzyni to chyba na razie nieopłacalne, szczególnie że mam 235 KM i nie planuje więcej. Co do woli producenta to na to nie ma szans w tym wypadku. Dzięki za zabranie głosu i pomoc
P.S.
Z tego miejsca mogę polecić SEAT MARAN, Wwa, Wrocławska