Strona 1 z 6
1.8 TSI żywotność

Napisane:
28 października 2017, 17:57
przez Golab10
Witam,
Wiele się nasłuchałem i naczytałem o silnikach TSI. Pierwsze generacje -tłoki, pierścienie, napinacze pasków - miały swoje bolączki. Podobno w najnowszych generacjach te problemy są wyeliminowane. Noszę się z zakupem:
SEAT LEON ST FR
- 1.8 TSI - manual
-Mystery Blue-Pakiet Zimowy-Pakiet Comfort+ -Full Link -Siatka dzieląca przestrzeń bagażową
Ewentualnie
-Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza-Alarm-Kessy
Chętnie poznam Wasze opinie i subiektywne odczucia dla silników 1.4 TSI 150KM i 1.8T 180KM. (silnik-przebieg-spalanie średnie -reszta

)
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
28 października 2017, 19:25
przez artek90
Mam zamówionego ST 1.8tsi red desire. Juz jest w drodze. Wybrałem 1.8 bo 1.4 to troszkę mało mi się wydaje a duzo km nie robię. Wydaje mi sie ze są poprawione ale to i tak dosyc skomplikowane silniki. Tzw jednorazowe. Miałem leona 1.8t 20v mk1 i aktualnie ma go mój brat a auto ma 14 lat juz i nie sądze zeby dzisiejsze silniki tyle lat wytrzymały.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 07:56
przez Golab10
A wie ktos może jakie oznaczenia mają nowe 1.8 TSI montowane w FR?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 11:21
przez mirek_p11
CJSB
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 12:32
przez hopcmark
mój ma CJSA.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 14:15
przez cinos
CJSA to 1.8 180/250Nm
CJSB to 1.8 180/320Nm
jest jeszcze CJSC ale nie wiem czym sie dokladnie rozni, w manualach po katalogu to sprzęgło jest chyba inne między 250Nm a 320Nm
1.8/250Nm dają tam gdzie jest DSG7, 1.8 TSI z 320Nm tam gdzie mogą dać DSG6 albo ścinają i tak na przykłąd w Superbie. 1.8 TSI manual ma 320Nm, a DSG7 ma 250Nm i jest wolniejszy Superb z DSG7 od manuala o 0.1s w katalogu
Golf alltrack z 1.8 TSI ma 180KM/280Nm, ale tam jest 4Motion i DSG6
ale 1.8 TSI to już będzie schodzący silnik, zastąpi go pewnie 2.0 TSI w słabszej wersji.
VW zostanie z 1.0 TSI z mocami do 115 koni, potem będzie 1.5 TSI od 125 do 170 i potem 2.0 TSI od 180 do ~300
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 14:51
przez szadubaba
1.8 TSI wyprze 2.0 TSI 190KM
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 15:17
przez Golab10
Ile Panowie macie nalatane już w swoich furach? Jakieś
awarie ?
Jak dobrze kojarze to silniki E888 gen 3?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 21:08
przez m1chal_p
Mam 1.8 TSI z dsg7 od kwietnia br., zrobiłem do tej pory ~9600km i jestem mega zadowolony. Tyle w temacie

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
29 października 2017, 22:15
przez janek1988
Ja mam od lutego 2016 - 31tys. km. Też wszystko okej. Kai z forum miał 1.8tsi i chyba ponad 60tys, poszukaj jego wątku. Generalnie raczej nic się nie dzieje z tym silnikiem.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 07:51
przez artek90
janek1988 napisał(a):Ja mam od lutego 2016 - 31tys. km. Też wszystko okej. Kai z forum miał 1.8tsi i chyba ponad 60tys, poszukaj jego wątku. Generalnie raczej nic się nie dzieje z tym silnikiem.
bierze troszke oleju? Czy tylko na początku lał? Robiłes pierwszą zmiane por paru tysiącach? Zapewne lepiej zmieniać co 15 tys niż co 30. Ale zastanawiam sie czy ta zmiana oleju po paru tys jest konieczna?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 09:01
przez m1chal_p
Ja w swoim do tej pory nie zmieniałem oleju, wymianę będę robił co 15 tys. km.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 10:45
przez 83Dario
Sprawdz mój temat Red &Black, mam juz 43tyś i silnik nie jest przeze mnie łagodnie traktowany i wszystko jest ok, wymiana co 15tys km, mam CJSA z konca 2014r już po midyfikacjach na 270KM i dla mnie bardzo udana jednostka podwzgledem elastyczności i podatności na modyfikacje.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 11:32
przez dudek_jd
artek90 napisał(a):bierze troszke oleju? Czy tylko na początku lał? Robiłes pierwszą zmiane por paru tysiącach? Zapewne lepiej zmieniać co 15 tys niż co 30. Ale zastanawiam sie czy ta zmiana oleju po paru tys jest konieczna?
po raz kolejny wałkowane- ilu ludzi tyle opinii. Jedni wymieniają po tysiącu, inni po 5 inni dopiero jak komp wskazuje. Ja wymieniłem przy 4500, wymiany robię co 10tys i od kwietnia mam najechane 16k. Wydaje mi się że przez ostatnie 10k wypił oleju z górnej wartości na bagnecie do dolnej. Spalanie średnie z tego okresu 8,6. Na trasie pali mi więcej niż w mieście bo po mieście dochodzę do 70-90 a na trasie to na licznik boję się patrzeć

1.4 z litr, dwa mniej pali.
cinos napisał(a):CJSA to 1.8 180/250Nm
CJSB to 1.8 180/320Nm
1.8 TSI manual ma 320Nm
Mam manuala i jak wół wszędzie stoi że CJSA, to ocb?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 13:12
przez janek1988
Manual 1.8tsi - 250NM mam.
Olej wymieniał co 15tys. km - Modul XMAX 0W40.
Oleju nie bierze od początku, nic nie dolewam. Pierwszą wymianę robiłem po 15tysiącach.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
30 października 2017, 21:51
przez Golab10
Moj znajomy w skodzie 1.8 Tsi 180 KM zrobił 41K w 15 miesiecy. Wymienił olej przy 27K bo komp mu kazal. Po za tym nic nie ubylo. Chyba jutro zamowie sobie FR

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
31 października 2017, 13:44
przez ManX
Mam 1.8 STI CJSA z DSG. Samochód wyprodukowany we wrześniu 2016. Za mną dotychczas 26 000 km - zupełnie bezproblemowo. . Skróciłem okres wymiany oleju i do pierwszej wymiany oleju nie wziął nic. Trasa-miasto mniej więcej 50:50.
Wg. spritmonitora mam tak: średnie spalanie 8,4 (miasto 9, autostrada 7,5, wolniejsze trasy 7). Jadąc spokojnie na trasie 400 km miałem 6 z małym hakiem

.
Z wyboru silnika jestem mega zadowolony - kiedy trzeba bardzo dobrze ciągnie, a przy spokojnej jeździe w ogóle go nie słychać, nie ma żadnych wibracji i do tego pije mało jak na tą moc

-- 31 października 2017, 14:41 --
Golab10 napisał(a):A wie ktos może jakie oznaczenia mają nowe 1.8 TSI montowane w FR?
09.2016 z DSG i pod maską siedzi CJSA
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
31 października 2017, 16:50
przez Gaweł
cinos napisał(a):CJSA to 1.8 180/250Nm
CJSB to 1.8 180/320Nm
.
..
1.8 TSI manual ma 320Nm
Dla ścisłości:
CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Tam tez jest 320Nm.
Normalne 1.8 w napędem na jedną oś mają CJSA i 250Nm, niezależnie od tego czy manual czy DSG.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
4 listopada 2017, 12:06
przez Mike Poznan
Ja też mam 1.8tsi ale dopiero 4000km przjechane także Ci nic nie powiem, bardziej martwiłbym się keyless niż żywotnością silnika
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
4 listopada 2017, 12:40
przez czapel
ja mam 1.8 z dsg 20 tys zadnych problemow
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
5 listopada 2017, 13:38
przez Winiar
Moje 1.8 CJSA, manual ma atkualnie przejechane 55 tyś, olej wymieniany co 30 tyś i nic nie dolewałem niedzy wymianami.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
5 listopada 2017, 14:29
przez lechu_stg
Winiar, to chyba rzadko patrzysz na miarkę albo jeździsz jak emeryt

Nie wierzę że w przeciągu 30 k nie dolałeś ani ml oleju...
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
5 listopada 2017, 17:16
przez Winiar
Rzadko patrzę to też prawda. Moja jazda to 90% trasa, przeważnie eski i autorstrady. A tam jeżdze prędkość dozwolona + 10%. I nic nie dolałem

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
5 listopada 2017, 18:04
przez lechu_stg
No właśnie i to zmienia postać rzeczy

Jakbyś przyciskał to byłoby "turbo żyje, turbo pije" i nie ma bata że turbo benzyna nie spali oleju w okresie 30 k, czymś musi być smarowana

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
6 listopada 2017, 09:55
przez kamatosek
U mnie 1.8 TSI DSG też oleju nie bierze ale wymieniam co 15K
Jazda 30% Miasto Korki WaWa + 70% Ski/Autostrada +- 160/h
Nie rezygnuj z pakietu zimowego jak raz kupisz nigdy wiecej nie bedziesz chciał bez
Super szybko sie nagrzewa i naprawde rewalacja w zime + kontrolka poziomu płynu nic bardziej w zime nie denerwuje
jak na trasie skonczy Ci sie plyn a odsniezaja i sola:/
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
6 listopada 2017, 10:45
przez Quarien
kamatosek napisał(a):Nie rezygnuj z pakietu zimowego jak raz kupisz nigdy wiecej nie bedziesz chciał bez
Podpisuję się obiema ręcyma.
W moim poprzednim FR nie miałem pakietu zimowego, teraz w Cuprze mam.
Zawsze jak wpadam do wyziębionego auta, odpalam sobie grzanie tyłka i świat mega szybko staje się trochę lepszy.
Podgrzewanie dysz... i tak leję zimowy płyn w zimę, nie wiem czy jest różnica. Ale dla foteli bierz. Plus kobiety lubią

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
9 listopada 2017, 15:16
przez LooKatME
Mój 1.8 TSI odebrany w połowie 2016 nie wziął "kropli" oleju. Przejechane 20 tys. Wymiana oleju przy 15 tys.
Pali tyle samo w mieście co na trasie

Ekonomiczna jazda z tym silnikiem w trasie to 6 bieg i 90 km/h.
Tym autem nie da się tak jeździć

Wbrew temu co ktoś napisał, nie bierze oleju nawet przy prędkościach 170-200 km/h. Tak robiłem trasę z Trójmiasta do Warszawy. Na wysokości Łodzi musiałem zwolnić bo by mi paliwa nie wystarczyło na dojechanie do domu...Smok.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
9 listopada 2017, 15:26
przez michal84
Cześć,
2 sztuki: mój 25 tys km, kolegi 70, MY16 i MY13, oba manuale, zero problemów,
olej pomiędzy wymianami co 15 tys przy częstej mocniejszej jeździe autostradowej na poziomie 300-400 ml
(Od max do trochę więcej niż pół przy wymianie na bagnecie)
W MY13 wymieniono jedynie na gwarancji wadliwą pompę wody,
w obecnych rocznikach nie ma już tego problemu zmieniono jej budowę.
Ten silnik to mocny punkt leona. Będziesz zadowolony.
Ten z przebiegiem 70 od przebiegu 25 na programie ~240KM.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
10 listopada 2017, 14:56
przez artek90

wyprodukowany dwa tygodnie temu. Ciekawe jaki ma kod silnika inczy coś sie zmieniło w budowie. Odbieram w przyszłym tygodniu. Strasznie cichy silnik
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
11 listopada 2017, 09:11
przez miroA3
model 2018, nic nowego, CJSA bądz CJSB
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
11 listopada 2017, 10:30
przez artek90
miroA3 napisał(a):model 2018, nic nowego, CJSA bądz CJSB
CSJA wlasnie sprawdzilem

Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 09:35
przez Golab10
Artek 18 felgi?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 10:00
przez artek90
Golab10 napisał(a):Artek 18 felgi?
tak 18 30/1 z oponami Potenza S001
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 10:01
przez artek90
adbur napisał(a):Widać ,że już 1234yf do klimy ładują

muszę sprawdzić jak czynnik mam w 1.6tdi z 2015
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 10:02
przez artek90
miroA3 napisał(a):model 2018, nic nowego, CJSA bądz CJSB
zastanawia mnie dlaczego bateria nie ma przykrywki z filcu jak np jest w TDi. Wszystkie Tsi tak maja?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 10:45
przez szadubaba
Hyh, w C300 tez nie mam przykrywki baterii z filcu.
Moj kolega ma a jego C300 jest z maja a moja z lipca.
Chyba sie Pedro zapomnialo dolozyc.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
12 listopada 2017, 11:46
przez adbur
artek90 napisał(a):adbur napisał(a):Widać ,że już 1234yf do klimy ładują

muszę sprawdzić jak czynnik mam w 1.6tdi z 2015
Rodzice w Peugeocie 301 z 2013r już mają 1234yf , u mnie standard R134a.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 14:17
przez cinos
Gaweł napisał(a):cinos napisał(a):CJSA to 1.8 180/250Nm
CJSB to 1.8 180/320Nm
.
..
1.8 TSI manual ma 320Nm
Dla ścisłości:
CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Tam tez jest 320Nm.
Normalne 1.8 w napędem na jedną oś mają CJSA i 250Nm, niezależnie od tego czy manual czy DSG.
faktycznie przekręciłem,w Leonie tak, ale występuje np w Superbie 320Nm 1.8 TSI manual a z DSG7 ma mniej.
szadubaba napisał(a):1.8 TSI wyprze 2.0 TSI 190KM
http://moto.onet.pl/aktualnosci/skoda-a ... cje/kzmf93Najpopularniejszy model Skody wciąż jest dostępny z silnikiem 1.8 TSI. Producent pod koniec czerwca 2018 r. planuje wycofanie go z oferty i zastąpienie jednostką 2.0 TSI o mocy 190 KM.
W Seacie sądze będzie tak samo.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 14:24
przez LooKatME
Ten silnik 2.0 TSI który ma wyprzeć 1.8 TSI to jest dokładnie ta jednostka która jest stosowana obecnie w Cuprze? Czy to kolejna generacja?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 15:02
przez Pik
Raczej będzie to jednostka z serii CHH- (stosowana w Golfie Gti) niż CJX- z Cupry.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 15:12
przez LooKatME
To dobrze czy źle?

Nic nie czytałem o przypadłościach CHH
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 18:50
przez Pik
Skąd sugestia o jakichkolwiek przypadłościach?
Różnice między tymi silnikami opisał Maciek w wątku obok:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=62082.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 19:22
przez artek90
A jak to jest z łańcuchem rozrządu w 1.8tsi ? Dzwoni komuś?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 19:30
przez maciek89
Nie ma jakichś konkretnych przypadłości. Użytkowany i serwisowany z głową (nie w long life na) powinien długo służyć. Ma dwa pierścienie na tłok, a CJX trzy, Vagtune.pl wrzucał ostatnio na fejsa zdjęcia porównawcze tłoków CHH vs CJX no i faktycznie te z CJX wyglądają solidniej natomiast wyciska się z tych silników większą moc. Z kodem silnika zobaczymy jak to będzie ale na 100% to będzie już EA888 gen3B znana np. w Audi jako TFSI Ultra, które są jeszcze oszczędniejsze od generacji 3. Główna zmiana to możliwość pracy w tzw. cyklu Millera- spalanie przy oszczędnej jeździe powinno być na poziomie 1.4 TSI. Ten silnik ma już plastikową miskę olejową, a nie tylko plastikowy korek jak poprzednik. Można się spodziewać, że zostanie połączony z solidniejszymi skrzyniami biegów, bo np. nowe Polo GTI 2018 2.0 TSI 200 KM ma 6 biegowe DSG DQ250 ze sprzęgłami w kąpieli olejowej, podczas gdy poprzednik 1.8 192 KM miał DQ200 7 biegowe na suchych sprzęgłach i manual MQ250. W Audi A4 2.0 TSI 190 jest za to łączone z DQ380
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
13 listopada 2017, 19:45
przez artek90
Bardziej mnie interesuje awaryjnosc CSJA
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
15 listopada 2017, 19:52
przez Golab10
To jak to jest? Zamówię Seata ST FR 1.8 Tsi z manualem to dostane CSJA czy CSJB i jaki bedzie moment obrotowy?
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
15 listopada 2017, 20:52
przez artek90
Golab10 napisał(a):To jak to jest? Zamówię Seata ST FR 1.8 Tsi z manualem to dostane CSJA czy CSJB i jaki bedzie moment obrotowy?
CJSA 250nm. CJSB 320nm tylko z automatem.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
21 listopada 2017, 22:32
przez maciek89
No nie tylko, bo Passat 1.8 manual ma 320 Nm, za to automat ma ścięty moment do 250.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
21 listopada 2017, 23:00
przez Gaweł
artek90 napisał(a):Golab10 napisał(a):To jak to jest? Zamówię Seata ST FR 1.8 Tsi z manualem to dostane CSJA czy CSJB i jaki bedzie moment obrotowy?
CJSA 250nm. CJSB 320nm tylko z automatem.
Po raz kolejny wklejam
CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.
1.8 z napędem na jedną oś mają CJSA i 250Nm, niezależnie od tego czy manual czy DSG.
Re: 1.8 TSI żywotność

Napisane:
22 listopada 2017, 13:25
przez KriSSo
Gaweł napisał(a):CJSB jest tylko w 1.8 ST z 4drive. Czyli ST Xperience. Tam tez jest 320Nm.
Czyli więcej od Golfa Altrack'a, który ma 280 Nm.
EDIT:
A jednak ST Xperience 1.8 TSI też ma 280, a nie 320 Nm.