Strona 1 z 1

System ACT

PostNapisane: 13 września 2017, 10:11
przez adamo89
Witajcie, posiadam leona właśnie z systemem ACT najechane mam około 100 tyś km. Póki co nie miałem z tym systemem żadnych problemów poza tym, że czasem czuć szarpnięcie jak się włącza. Ogólnie co do samego silnika nie czuje obaw za to nie mam przekonania co do tego systemu ACT. Im wyższy przebieg tym bardziej się obawiam, że coś się posypie. Z tego co się dowiadywałem nikt nie posiada rozwiązania na np. wyłącznie lub częściowe wyłączenie tego systemu. Jak wygląda wasze podejście do systemu ACT? Mieliście z nim lub przez niego jakieś problemy ? Jakie przebiegi mają wasze silniki z tym systemem?

Re: System ACT

PostNapisane: 13 września 2017, 21:20
przez pawlo88
Ja mam nalatane 25 tys km i brak zastrzeżeń. na mobile De znalazłem kilka aut z tym systemem które mają przebiegi bliskie 200 tys , więc nie chyba nie taki diabeł straszny jak go malują :-D

Re: System ACT

PostNapisane: 23 września 2017, 22:11
przez ggregorii
Ja mam i myślę ze to nie jest aż tak skomplikowany system. Komp liczy ile mocy potrzebuje i bolcami przesuwa wałek żeby latało na 2 czy 4 cylindry. Jest to sterowane elektronicznie wiec chyba tylko to może być problemem. Gdzieś tez czytałem że ludzie ganiają i nie mają z tym problemu.

System ACT deaktywacja

PostNapisane: 17 czerwca 2018, 21:49
przez jendrjej
Witam, chciałem zadać pytanie na temat wyłączenia systemu ACT - Active Cylinder Technology (odłączania cylindrów) czy w ogóle jest to możliwe bez modyfikacji mapy silnika, bo domyślam się że tuner nie będzie miał z tym problemu, ale wiem że z poziomu VCDS nie jest to możliwe, czy istnieje jakiś patent na wyłączenie tego ustrojstwa ? nie mam ochoty oszczędzać paliwa, po prostu chcę aby wszystkie tłoczki pracowały razem, czuję moment przełączania na 2 cylindry i troszkę mnie to irytuje, mogę z tym żyć ale gdyby istniał sposób wyłączenia to chętnie bym skorzystał.

-- 17 czerwca 2018, 21:49 --

zapomniałem dodać silnik 1.4 150KM CZEA 1014 rok manual

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 17 czerwca 2018, 21:52
przez mczelny2401
Łooo panie ale stary ten silnik :wink:

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 19 czerwca 2018, 20:32
przez flito
jendrjej napisał(a):czuję moment przełączania na 2 cylindry


To może coś masz po prostu nie tak? U mnie gdyby nie napis na wyświetlaczu że tryb 2 cylindrowy to za nic nie wiedziałbym że jadę na 2 cylindrach

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 19 czerwca 2018, 20:35
przez 19dawid91
U mnie jest lekko wyczuwalny ten moment przełączenia ale tylko w niektórych zakresach prędkości i zależnie od wrzuconego biegu. Ale nie jest to jakiś dramat

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 19 czerwca 2018, 21:00
przez jendrjej
tak zgadza się to nie dramat i jest różnie wyczuwalny w zależności od prędkości czy biegu i rozgrzania silnika, i dokładnie jest lekko wyczuwalny to nie jest jakiś szarpanie silnikiem ale jednak to czuć nie jak producent deklaruje że jest nie wyczuwalny dla kierowcy

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 19 czerwca 2018, 22:48
przez marekwar
W Leonie 150KM ACT ze skrzynią DSG7 nie zauważam przełączania na 2 cylindry ani w trybie D ani S.
Za to w trybie S przełączanie na 2 gary jest częstsze przy tych samych warunkach i stylu jazdy.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 20 czerwca 2018, 08:17
przez Krzyzak
Ja też wyraźnie wyczuwam, gdy ACT się załącza. Przede wszystkim czuć wyraźne drgania silnika, czuć że jakiś gar nie pracuje :)
Do tego sam dźwięk przełączania jest jakby ktoś palcami bębnił po blacie.
Też chcę to coś wyłączyć na stałe - czasem różnica w spalaniu przy ACT i bez jest niekorzystna dla tego "oszczędnego" trybu, tak przynajmniej pokazuje komputer...

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 22 czerwca 2018, 08:34
przez jendrjej
domyślam się że dla tunera to nie problem zmodyfikuje mapę i wyłączone ale to się wiąże z modyfikacją softu a auto na gwarancji więc odpada, szkoda że nie ma jakiegoś bezpiecznika odpowiedzialnego za to

-- 22 czerwca 2018, 08:34 --

jak sądzicie co się stanie gdyby odłączyć te 4 siłowniki od ACT, wiadomo że wywali błąd na kompie, mogę go sobie skasować vcds-em po podłączeniu, ale skoro siłowniki będą nieaktywne wtedy nie powinien dezaktywować 2 cylindrów

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 28 czerwca 2018, 11:52
przez flito
jendrjej napisał(a):jak sądzicie co się stanie gdyby odłączyć te 4 siłowniki od ACT, wiadomo że wywali błąd na kompie, mogę go sobie skasować vcds-em po podłączeniu, ale skoro siłowniki będą nieaktywne wtedy nie powinien dezaktywować 2 cylindrów


I wyrzuci choinkę błędów...

Jeśli czujesz w samochodzie że auto jedzie na 2 cylindrach, to jest to USTERKA i trzeba zgłosić w serwisie..
U mnie ACT działa idealnie - nie ma ani odrobiny różnicy w odczuciu czy jadę na 2 czy na 4. Na silnik nie ma to wpływu... Technologia odłączania cylindrów pojawiła się w latach 80...

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 11:51
przez jendrjej
wiadomość dla właścicieli 1.4 z ACT, odpiąłem wszystkie 4 siłowniki na pokrywie zaworów sterujące ACT w wyniku 2 kontrolki na zegarach świecące się na stałe EPC i Check Engine do tego przy uruchomieniu silnika komunikat jednorazowy awaria systemu start stop to wszystko a jeżeli chodzi o silnik jeździ się po prostu super w końcu płynna jazda, piękna czysta praca silnika, komunikat eco oraz 2 cylindry nie wyświetla się komputer wyłącza ten tryb bo stwierdza awarię i tyle, jeżdżę tak już tydzień spalanie identyko nic się nie dzieje tak więc polecam i tak wiem że mam błąd zapisany w kompie nie przeszkadza mi to zawsze w razie co mogę to podłączyć i skasować VCDS-em

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 12:50
przez Krzyzak
flito napisał(a):Jeśli czujesz w samochodzie że auto jedzie na 2 cylindrach, to jest to USTERKA i trzeba zgłosić w serwisie..
ja się będę spierał - jeździłem różnymi autami i zawsze gdy jest problem choćby z 1 cylindrem to jest to odczuwalne, silnik pracuje mocno inaczej, przy rzędówce się trzęsie przy V-ce jest dużo cichszy i nie ma mocy... jeździłem już V6 w którym działały tylko 2 cylindry to też mocno go rzuca i jest bardzo cichy...

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 14:04
przez jendrjej
ale kolega który mówi że nie odczuwa trybu 2 cylindrów ma dsg i po części jestem skłonny mu uwierzyć bo na pewno komputer jest na tyle zsynchronizowany ze skrzynią aby minimalizować przełączanie między trybami ale w manualu to czuć i koniec kropka

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 15:10
przez Thaze
Potwierdzam, u mnie tez delikatnie czuc moment odlaczenia sie cylindrow w manualu.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 29 czerwca 2018, 19:02
przez Krzyzak
też mam DSG i silnik 150KM

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 10:14
przez sdss
Jaki sens mial zakup auta i teraz kombinacje i choinka na zegarach?

Mam dsg czuć ACT, ale nie ma to większego znaczenia.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 12:51
przez 19dawid91
sdss napisał(a):Jaki sens mial zakup auta i teraz kombinacje i choinka na zegarach?

Mam dsg czuć ACT, ale nie ma to większego znaczenia.


Jedyne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy :mrgreen:
Obrazek

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 14:14
przez bzykofm
Może takie, że ACT było odgórnie w 150 konnej wersji. Jak ktoś chciał więcej niż 125 KM to ACT dostawał gratis :mrgreen:

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 14:22
przez sdss
bzykofm napisał(a):Może takie, że ACT było odgórnie w 150 konnej wersji. Jak ktoś chciał więcej niż 125 KM to ACT dostawał gratis :mrgreen:


To biorę 1.4 125 i robię chip.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 30 czerwca 2018, 14:43
przez bzykofm
I tracisz gwarancję. Przynajmniej częściowo.A tak nie trzeba czekać na jej koniec.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 09:00
przez flito
Krzyzak napisał(a): jeździłem różnymi autami i zawsze gdy jest problem choćby z 1 cylindrem to jest to odczuwalne


Nie możesz porównywać jazdy samochodem w którym jest problem z cylindrem, do jazdy w którym ten cylinder jest celowo wyłączany..

To o czym mówicie moim zdaniem jest efektem placebo. Wsadziłem do auta dwie różne osoby, MFA przełączyłem w tryb navi żeby nie było widać kontrolki ECO. Żadna z tych osób nie jest w stanie powiedzieć kiedy i czy cylidry się wyłączają..

Jak wspomniałem wyżej, technologia odłączania cylindrów pochodzi z lad 80 z potężnych silników HEMI. Obecnie dużo bardziej zaawansowana, nie powoduje różnego zużywania się cylindrów itp.

Nie wiem jak to jest w manualu. Dostaliśmy nowe octavie z 1.4 do firmy, tylko nie wiem czy są z ACT.

Moim zdaniem, jeśli ktoś w DSG odczuwa wyłączanie cylindrów, powinien udać się do serwisu celem diagnostyki U mnie jest to całkowicie płynne. Nawet jeśli jadę 70-80 km/h na najwyższym biegu i nagle wcisnę pedał przyspieszenia do końca, z kliknięciem łącznie.

-- 1 lipca 2018, 10:00 --

a jeździł ktoś Was w MODE ECO w trybie żeglowania?

To by Was dopiero wkurzało ;) Przy 70-80 km/h gdy np. jedziemy z górki i zdejmiemy nogę z gazu, komputer rozłącza skrzynię od silnika i jedziemy na biegu jałowym :)

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 10:10
przez jendrjej
ja nie czuję kiedy wchodzi z 2cyl na 4cyl to jest płynne, czuję jak zchodzi z 4cyl na 2cyl np przyspieszam 1 bieg są 4 , 2 bieg są 4, 3 bieg są 4 i jak troszkę za długo przeciągnę 3 bieg jadąc spokojnie bez większego przyspieszenia załącza mi 2cyl jak ja już chce wsadzić 4 bieg robi to bez sensu bo ja za kawałek wciskam sprzęgło i znowu musi wejść na 4, dla mnie ten system byłby całkiem ok gdyby działał dopiero od 4 biegu lub 5

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 15:44
przez marekwar
Dzisiaj pojeździłem dość długo i ćwiczyłem róźne scenariusze włączania i wyłączania trybu eco. Różne prędkości, ustawienia DSG7 w trybie D i S.
Mimo nadwrażliwości na różne wibracje , stuki etc. w żaden sposób nie jestem w stanie stwierdzić kiedy wyłączają się i włączają cylindry.
W moim Leonie skrzynia DSG7 jest tak zestrojona z silnikiem 1.4 150KM, że wykrycie z zamkniętymi oczami kiedy przełączają się cylindry jest niemożliwe. Ani dla mnie ani dla moich pasażerów.
Albo mam szczęście albo to jest dobra parka - DSG7 i 150KM.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 16:46
przez Krzyzak
Słychać dodatkowy dźwięk wtedy - jakby bębnienia palcami po blacie. Z zamkniętymi oczami to stwierdzę :)
A sama jazda na 2 cylindrach to wyczuwalne drgania - czasem jak silnika wpada w wibracje to spoglądam na ekran i widzę, że jedzie w 2-cyl trybie, wtedy mocniej na gaz i wraca do żywych ;)
parkę mam dokładnie taką samą, tyle że FR a nie XLS

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 17:05
przez jendrjej
Mimo nadwrażliwości na różne wibracje
No to chyba muszę stwierdzić, że nie masz takowej :) skoro jednak jest sporo osób które to czują nie tylko ja

-- 1 lipca 2018, 17:05 --

a jeszcze tak zapytam jeśli chodzi o wibracje, podczas jazdy trasą wyczuwam że silnik wpada w takie mikrowibracje w zakresie 2000 - 2500 obrotów czy ktoś z użytkowników 1.4 w manualu też tak ma ? może ja mam coś z poduszkami lub dwumasą

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 1 lipca 2018, 19:08
przez marekwar
Czyli jeśli nie czuję żadnych wibracji to ze mną źle.
Zmartwiło mnie to i chyba pójdę do lekarza tylko nie wiem jakiej specjalności.
Może proktolog bo chyba o te sensory chodzi?

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 5 lipca 2018, 17:12
przez verton91
jendrjej napisał(a):
Mimo nadwrażliwości na różne wibracje
No to chyba muszę stwierdzić, że nie masz takowej :) skoro jednak jest sporo osób które to czują nie tylko ja

-- 1 lipca 2018, 17:05 --

a jeszcze tak zapytam jeśli chodzi o wibracje, podczas jazdy trasą wyczuwam że silnik wpada w takie mikrowibracje w zakresie 2000 - 2500 obrotów czy ktoś z użytkowników 1.4 w manualu też tak ma ? może ja mam coś z poduszkami lub dwumasą


Ja tak mam, u mnie między 2200-2700, ale w 2500 jest najbardziej odczuwalne mrowienie.
Żadne ASO nie dotarło do przyczyny.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 5 lipca 2018, 19:02
przez jendrjej
ale mówili że to normalne czy nie powinno tak być, no u mnie dokładnie tak jak u Ciebie może to norma

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 5 lipca 2018, 20:51
przez verton91
jendrjej napisał(a):ale mówili że to normalne czy nie powinno tak być, no u mnie dokładnie tak jak u Ciebie może to norma


Szukali bo wiedzieli, że to nie normalne.
Nie znaleźli przyczyny.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 6 lipca 2018, 18:30
przez Fon
Jeździłem dzisiaj nowym Ceedem 1.4 turbo,i takiej kultury pracy silnika to jeszcze w żadnym kompakcie nie widziałem a jeździłem ostatnio różnymi, super wyciszenie ,zero mrowienia ,zero wibracji na kierownicy od silnika,sama przyjemność z jazdy,no tutaj koreańce pojechali po bandzie ,dopracowali do perfekcji.
Jeżdżąc w Leonie 1.4 125 km też jest nieźle ale nie idealnie,1.4 150km manual minimalnie da się odczuć odłączanie cylindrów,po cholerę to dziadostwo dodali, oszczędności minimalne a tylko psuje kulturę pracy.

Re: System ACT

PostNapisane: 9 lipca 2018, 20:29
przez jendrjej
kolego jak chcesz wyłączyć ACT wypnij 4 wtyczki na pokrywie zaworów od siłowników ACT wyskoczy ci awaria systemu start stop i to wszystko auto będzie jeździło normalnie ja tak jeżdżę już od jakiegoś czasu i jest spoko zrobiłem test też ostatnio podłączyłem system działał normalnie, tylko musisz pamiętać że błąd zapisuje się w kompie ale można vcds-em skasować

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 10 lipca 2018, 22:11
przez flito
marekwar napisał(a):Czyli jeśli nie czuję żadnych wibracji to ze mną źle.
Zmartwiło mnie to i chyba pójdę do lekarza tylko nie wiem jakiej specjalności.


To możemy iść razem. Na piwo :)

Re: System ACT

PostNapisane: 6 września 2018, 11:25
przez warmik
Mam znajomego w serwisie VW, serwisuje silniki z ACT które maja przelatana grubo powyżej 200 tyś i nic się nie dzieje.

Re: System ACT

PostNapisane: 6 września 2018, 12:31
przez adrusek
O wyłączeniu ACT
Można poczytać w tym temacie
viewtopic.php?f=89&t=64553

Re: System ACT

PostNapisane: 6 września 2018, 17:36
przez jendrjej
dodam od siebie że wystarczy wypiąć 1 z tych 4 wtyczek nie koniecznie wszystkie i system i tak podłapie awarię i nie będzie ACT oczywiście do momentu ponownego jej podłączenia

Re: System ACT

PostNapisane: 10 września 2018, 18:50
przez ggregorii
U mnie od jakiegoś czasu system ACT zmienił dźwięk tzn, jak włączają się 2 cylindry to słychać taki dźwięk jak by wydmuchało uszczelkę spod kolektora wydechowego. Poza tym zero innych objawów.

Re: System ACT

PostNapisane: 10 września 2018, 18:56
przez sdss
Przy otwartym oknie słychać mertaliczny dźwięk.

Re: System ACT

PostNapisane: 11 września 2018, 07:52
przez jendrjej
jak macie auto na gwarancji to możecie jechać do aso może wam się uda ich namówić na wgranie nowego oprogramowania ja byłem na drgawki na biegu jałowym serwisant powiedział że zrobi mi aktualizację do najnowszego dostępnego oprogramowania i dodał od siebie że ono wnosi też zmiany w funkcjonowaniu ACT i naprawdę się zmieniło zrobiło się znacznie mniej irytujące

Re: System ACT

PostNapisane: 11 września 2018, 08:07
przez ggregorii
A ile odplatnie wolaja?

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 11 września 2018, 16:20
przez jendrjej
kurde nie wiem ja miałem free to się nawet nie interesowałem, ale jak chcesz płacić to lepiej jedź do tunera niech Ci mapę przerobi to nie będzie wcale chodzić albo jak będziesz chciał to Ci zrobi na 5 i 6 biegu tylko

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 12 września 2018, 21:13
przez ggregorii
jendrjej napisał(a):kurde nie wiem ja miałem free to się nawet nie interesowałem, ale jak chcesz płacić to lepiej jedź do tunera niech Ci mapę przerobi to nie będzie wcale chodzić albo jak będziesz chciał to Ci zrobi na 5 i 6 biegu tylko


W ASO nie jest źle. Najnowsza aktualizacja to koszt 170 zł o ile istnieje.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 12 września 2018, 23:29
przez verton91
Czy jest ktoś z tu obecnych w stanie sprawdzić czy są aktualizacje do danego silnika ?

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 31 sierpnia 2019, 16:09
przez wiechec89
Witam,
W Leonie 1.4TSI 150KM system ACT był fabrycznie tylko w Polsce, czy w innych krajach był oferowany bez?

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 31 sierpnia 2019, 20:56
przez ggregorii
Ten silnik z automatu ma ACT, taki model.

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 3 września 2019, 09:27
przez tomek176
Podobno wymiana rozrządu poza serwisem jest niemożliwa.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 3 września 2019, 09:31
przez mczelny2401
tomek176 napisał(a):Podobno wymiana rozrządu poza serwisem jest niemożliwa.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Dokładnie tak chyba że ktoś posiada taki o to sprzęt :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=Zlayu_8Xwvc

Re: System ACT deaktywacja

PostNapisane: 3 września 2019, 16:16
przez ggregorii
Ktoś próbował to wyprogramować ?. Mnie z początku to drażniło teraz juz nie. Z poczatku mialem cisze teraz jak załączą sie 2 cylindry to przy otwartym oknie słychać jak bym mial niewielką dziurkę w tłumiku.