1.4 TSI 125 kontra 1.5 TSI 130 - skrzynia manual

Niby rozpocząłem procedurę odbioru 1.4 TSI 125 manual z zeszłego roku, ale mogę wziąć identyczny samochód tylko z 1.5 TSI 130 za 2000 zł więcej.
Co myślicie? Co wybrać? Zebrałem następujące za i przeciw. Nie jestem ich pewny, wynikają z lektur forum i oglądania recenzji na YT.
1.4 TSI 125
+ostatni wypust bardzo dopracowanej konstrukcji
+brak niesprawdzonych na dłuższą metę eko-udziwnień (ACT, GPF)
+brak dwumasy
-remonty skrzyń po 80-100 tys. km.
-słabe sprzęgło - przy chipie konieczny kevlar
1.5 TSI 130
+/- świeższy silnik będący rozwinięciem sprawdzonego 1.4?
+ dokładnie ten sam silnik i skrzynia co w wersji 150 km - po gwarancji, po chipie, 180 koni powinien spokojnie rozwinąć samym softem.
- nie wiemy co będzie z GPF i ACT za 5 lat
- nierozwiązany problem z kangurowaniem na zimno, na niskich biegach?
- ludzie narzekają, że manual sprzęgnięty z tym silnikiem ma źle dobrane przełożenia
Będę wdzięczny za Wasze opinie i doświadczenia
Co myślicie? Co wybrać? Zebrałem następujące za i przeciw. Nie jestem ich pewny, wynikają z lektur forum i oglądania recenzji na YT.
1.4 TSI 125
+ostatni wypust bardzo dopracowanej konstrukcji
+brak niesprawdzonych na dłuższą metę eko-udziwnień (ACT, GPF)
+brak dwumasy
-remonty skrzyń po 80-100 tys. km.
-słabe sprzęgło - przy chipie konieczny kevlar
1.5 TSI 130
+/- świeższy silnik będący rozwinięciem sprawdzonego 1.4?
+ dokładnie ten sam silnik i skrzynia co w wersji 150 km - po gwarancji, po chipie, 180 koni powinien spokojnie rozwinąć samym softem.
- nie wiemy co będzie z GPF i ACT za 5 lat
- nierozwiązany problem z kangurowaniem na zimno, na niskich biegach?
- ludzie narzekają, że manual sprzęgnięty z tym silnikiem ma źle dobrane przełożenia
Będę wdzięczny za Wasze opinie i doświadczenia