Strona 1 z 1
cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
17 maja 2020, 09:51
przez Clip
czołem,
przymierzam się do zakupu cupry 4x4.
W grę wchodzi używka (DQ250 no GPF) lub stara nówka (DQ381 + GPF)
W ubydwu przypadkach wjedzie minimum chip / box. Po poprawionym 1.8 różnica nie powala i na pewno szybko się znudzi.
Jeździłem leonem i atecą z DQ381 i to co mi się nie podobało to straszne zamulanie skrzyn przy redukcjach (w leonie było chyba minimalnie lepiej ale nadal słabo).
Przy programie usuwa się lagi w skrzyni przy boxie i zachowaniu gwarancji zostaje zmulona redukcja.
Więc jakbym miał zaorać na dzień dobry gwarancję to słaby sens dopłacania 30-40k za nówkę ...
Czy pod względem szybkości działania jest jakaś różnica między DQ250 a 381? Niestety ale tą starszą jeździłem tylko w ośce w golfie 5 (notabene też była ospała)
Jak wyglądają przełożenia autostradowe? Ile jest obrotów w obydwu wersjach przy 140 na szóstce / siódemce?
Jak jest z trwałością? Nie zakładam modów na więcej niż 480-500Nm (w dalszej przyszłości) chociaż jak to mówią nigdy nie mów nigdy.
No i ostatnia sprawa czy GPF w czymś przeszkadza? Ogranicza jakoś mody? Jest problem z ewentualnym wycięciem?
A na końcu jest jeszcze pytanie o nową cuprę, wiadomo coś na temat cen / zmian mechanicznych? Na stronie są ładne zdjecia i formularz kontaktowy ...
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 08:47
przez sebkoch
Ja również myślałem o zakupie Cupry ST 300 ale ostatecznie padło na 2019 Audi S3 Limousine. Samochód, prowadzenie i silnik super. Natomiast skrzynia DQ381 ma chyba wrzucony zrobiony jakoś na szybko soft żeby tylko spełniał wymogi WLTP. Efekt taki że mam 5 bieg przy 40 km/h a 7 wrzuca już przy 60 km/h i 1100 RPM. Jednym słowem tragedia, nawet dziadki nie wrzucają tak szybko biegów w górę. Wcześniej miałem 2016 Octavię RS230 na DQ250 i myślałem, że to ona muliła silnik... W S3 na trybie S też się nie da jeździć bo na siłę wrzuca wyższy bieg przy 3200 RPM nawet jak jadę bardzo delikatnie i bez szarpania. O muleniu skrzyni w serwisie mówią, że to jej normalna praca a jak mi bardzo to prxesxkadza to mogę zmienić soft u tunera. Ręce opadają.
Koniec końcem po przeczytaniu wielu ang języcznych forów zdecydowałem się na modyfikację softu skrzyni w TVS Engineering w Holandii. Wybrałem opcję Personal Flasher i oprogramowanie Drivability dla DQ381 gdzie sam sobie wgrywam soft od nich i w każdej chwili mogę przywrócić fabryczny program od Audi. Wiele ludzi mających np Golfa R już z GPF i softem WLTP miało dokładnie taką samą pracę skrzyni i po sofcie od TVS wreszcie działa tak jak powinna w sportowym aucie. Mam nadzieję, że też będę zadowolony.
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 11:59
przez mczelny2401
Również mam takie zdanie na temat tej skrzyni. Program fabryczny to porażka bo silnik albo niepotrzebnie wyje i szarpie lub jest tak zamulany że aż prosi o litość
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 15:49
przez DiTus
sebkoch napisał(a):Ja również myślałem o zakupie Cupry ST 300 ale ostatecznie padło na 2019 Audi S3 Limousine. Samochód, prowadzenie i silnik super. Natomiast skrzynia DQ381 ma chyba wrzucony zrobiony jakoś na szybko soft żeby tylko spełniał wymogi WLTP. Efekt taki że mam 5 bieg przy 40 km/h a 7 wrzuca już przy 60 km/h i 1100 RPM. Jednym słowem tragedia, nawet dziadki nie wrzucają tak szybko biegów w górę. Wcześniej miałem 2016 Octavię RS230 na DQ250 i myślałem, że to ona muliła silnik... W S3 na trybie S też się nie da jeździć bo na siłę wrzuca wyższy bieg przy 3200 RPM nawet jak jadę bardzo delikatnie i bez szarpania. O muleniu skrzyni w serwisie mówią, że to jej normalna praca a jak mi bardzo to prxesxkadza to mogę zmienić soft u tunera. Ręce opadają.
Koniec końcem po przeczytaniu wielu ang języcznych forów zdecydowałem się na modyfikację softu skrzyni w TVS Engineering w Holandii. Wybrałem opcję Personal Flasher i oprogramowanie Drivability dla DQ381 gdzie sam sobie wgrywam soft od nich i w każdej chwili mogę przywrócić fabryczny program od Audi. Wiele ludzi mających np Golfa R już z GPF i softem WLTP miało dokładnie taką samą pracę skrzyni i po sofcie od TVS wreszcie działa tak jak powinna w sportowym aucie. Mam nadzieję, że też będę zadowolony.
Zamówiłeś bezpośrednio, czy u dealera?
Sam soft do skrzyni czy w pakiecie?
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 16:31
przez sebkoch
Bezpośrednio od TVS przez ich stronę. W Polsce niby jest jakiś warsztat współpracujący ale nie wygląda zachęcająco. Nie odpowiedzieli mi na zapytanie przez e-mail więc ich odpuściłem. Zresztą wtedy trzeba chyba wgrać soft u nich nie nie ma wtedy możliwość kupienia ich kabla żeby potem samemu zmienić na fabryczny soft przed wizytą w ASO.
Wziąłem tylko soft do DQ381 na razie mam 3 lata gwarancji na auto i też nie potrzebuję więcej mocy, bardziej chodziło mi o lepszą frajdę z jazdy, którą całkowicie zabija ten fabryczny soft.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 18:59
przez mczelny2401
Po jakich nr jest dobierany taki soft? Bo jeśli to ogólnie pod dq381 to chętnie odkupie kopie jak już potestujesz

Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 19:41
przez sebkoch
Po VIN coś sprawdzali. Potem jak będę miał kabel i oprogramowanie to przesyłam im txt z jakimś skanem. Prawdopodobnie chodzi o wersję sterownika i ogólnie jaki protokół komunikacyjny. Myślę, że ten soft będzie w jakiś sposób zabezpieczony VIN-em auta. Nie wiem czy można to w jakiś sposób wykorzystać w innym.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
19 czerwca 2020, 20:01
przez mczelny2401
No nic to testuj i dać jak to się sparwuje po zmianach a my czekamy

Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
20 czerwca 2020, 18:37
przez KriSSo
sebkoch napisał(a):Wziąłem tylko soft do DQ381 na razie mam 3 lata gwarancji na auto
Chcesz programować sterownik i zachować gwarancję producenta zarazem? O kurdę, grubo.
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
20 czerwca 2020, 18:43
przez Fado365
KriSSo napisał(a):sebkoch napisał(a):Wziąłem tylko soft do DQ381 na razie mam 3 lata gwarancji na auto
Chcesz programować sterownik i zachować gwarancję producenta zarazem? O kurdę, grubo.
Napisał przecież, że przed wizytą ASO może sobie przywrócić fabryczny soft skrzyni

Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
20 czerwca 2020, 19:30
przez KriSSo
Ale to nie ma żadnego znaczenia czy on sobie przywróci czy nie heh. Programował sterownik. Dlaczego Ci, którzy chcą utrzymać gwarancję w R/S3/Cupra itd męczą się na boxach w trakcie jej trwania, np JB4, przecież mogliby sobie zrobić soft, wgrać serię przed serwisem i po temacie. Dlaczego? No właśnie dlatego, że programowanie sterownika nie jest bezśladowe. Rozumiem, że tu nie chodzi o zwiększenie mocy akurat, tylko optymalizację pracy DSG. Jakkolwiek, sterownik dokładnie poda, kiedy i przy jakim przebiegu był programowany i nie ma żadnego znaczenia, czy w tej chwili wgrana jest seria, czy nie. CHYBA

!, że coś się ostatnio zmieniło i jest to możliwe. Może kolega rozpracował temat, zna myk, o którym nikt nie wie i temat załatwiony

Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
21 czerwca 2020, 00:11
przez Yamakasi
myk polega na skopiowaniu sumy kontrolnej przed wgraniem nowego softu. Trzeba mieć do tego albo narzędzie albo odpowiedni programator. Dodatkowo VAG porównuje datę ostatniego programowania kompa z tą zapisaną na serwerach. Jak jest niezgodna - sajonara. Żadna wiedza tajemna.
cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
21 czerwca 2020, 11:11
przez KriSSo
Yamakasi napisał(a):Dodatkowo VAG porównuje datę ostatniego programowania kompa z tą zapisaną na serwerach. Jak jest niezgodna - sajonara. Żadna wiedza tajemna.
Czyli co by nie zrobił, będzie sajonara. A z wcześniejszych postów wynika, że Kolega sobie założył, iż wgra serię przed serwisem i wszystko bezie git. Może niech to jeszcze dobrze rozważy, jeśli zależy mu na gwarancji.
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
21 czerwca 2020, 11:21
przez sebkoch
Zadałem kilka pytań do TVS zobaczymy co odpowiedzą. Z drugiej strony jeżeli zmieniam auta co 3 lata to czekanie z modem na koniec gwarancji jest bez sensu.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
21 czerwca 2020, 13:15
przez Yamakasi
Ja wspominam o tym bo kiedyś pojechałem z starym Leonem (prze liftem) na serwis i poprosiłem o zmianę czegoś w kompie (o ile pamiętam był to interwał olejowy) i wtedy facet z serwisu mi pokazał, że bez łącza (akurat u dealera zdechło łącze) nie są nic w stanie zrobić i że wszystkie zmiany są zapisane na serwerze. Wtedy też zobaczyłem że na koniec każdej zmiany jest generowany CRC. Tego nie da się ot tak oszukać przez wgranie starego softu bo suma generuje się jako wypadkowa wprowadzonych danych jak np data wgrania, rodzaj danych a nawet kolejność bitów. Jak coś zdechnie i będzie to droga część to w Dynamice od razu jest przykaz sprawdzania softu bo jak coś się nie zgadza to importer ma prawo odrzucić roszczenia gwarancyjne.
cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
21 czerwca 2020, 15:29
przez KriSSo
Ciekawe co odpisze TVS
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
22 czerwca 2020, 16:19
przez sebkoch
Odpisali dosyć ogólnikowo. Że na ich sofcie zmieni się CVN (calibration verification number) a jeżeli wgram fabryczny soft to wróci do poprawnego oraz wspomnieli o liczniku flashowań który się zwiększa przy każdym wgraniu...
Ogólnie trochę lipa, spodziewałem się jakieś bardziej wyrafinowanej technologii bo zapewniali, że mod jest nie do wykrycia.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
22 czerwca 2020, 16:31
przez KriSSo
Pozostaje albo zrobić normalny soft ECU i TCU i cieszyć się szybszym autem i fajną pracą DSG przy okazji dać sobie spokój z gwarancją, albo odpuścić jakikolwiek programowanie sterownika, jeśli tę gwarancję chcesz mieć. Tyle w tej kwestii chyba na dzień dzisiejszy.
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
22 czerwca 2020, 22:23
przez servo
KriSSo napisał(a):Pozostaje albo zrobić normalny soft ECU i TCU i cieszyć się szybszym autem i fajną pracą DSG przy okazji dać sobie spokój z gwarancją, albo odpuścić jakikolwiek programowanie sterownika, jeśli tę gwarancję chcesz mieć.
Albo popatrzeć w stronę ABT - oni jako oficjalny tuner
mogą (nie muszą) mieć sposób na zmianę softu w TCU i utrzymanie gwarancji. (w końcu to oni robili chiptuning wersji Carbon sprzedawanej w salonach, z gwarancją)
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
22 czerwca 2020, 22:49
przez sebkoch
Ten tuning Cupry Carbon to jakiś ich box chyba jest. Oni robią mody TCU?
Kiedyś wysłałem do nich zapytanie i tak odpisali co mają dla S3, tzn Pachura nie sam ABT:
ABT Power 2.0 TFSI DNUE 300 KM, 400 Nm à 350KM i 440Nm – 2.168,07 € netto + 1.000,00 zł netto montaż i hamownia.
Cena bardzo zachęca jak na zysk z tego boxa...
Jak ktoś ma szczęście to samego gifta z fabryki tyle ma.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
23 czerwca 2020, 10:04
przez KriSSo
servo napisał(a):Albo popatrzeć w stronę ABT - oni jako oficjalny tuner mogą (nie muszą) mieć sposób na zmianę softu w TCU i utrzymanie gwarancji. (w końcu to oni robili chiptuning wersji Carbon sprzedawanej w salonach, z gwarancją)
Otóż nie, bo ABT to po prostu BOX, który w dodatku jest do bani i zdecydowanie lepiej wrzucić JB4. BOX nie wpływa na prace skrzyni, nie zmienia ciśnienia na sprzęgłach, nie zmienia czasów zamiany biegów, nie zmienia limiterów momentu. NIC NIE ZMIENIA w pracy skrzyni biegów. Podbija doładowanie i tyle.
ABT nie robił żadnego chiptuningu w wersji Carbon. Wpięli do instalacji jedynie BOX. W dodatku był skandal, bo z deklarowanych 370 KM było w rzeczywistości ze 340.

. Jakkolwiek, poszli po rozum do głowy i nie oferują już swoich 370 wirtualnych koni, tylko podają bardziej realne wartości. Lepiej JB4 założyć, bo ten przynajmniej może podlać paliwem.
2.168,07 € netto + 1.000,00 zł netto montaż i hamownia. Płacić takie pieniądze za box tylko po to, żeby nie trzeba go było odpinać na przeglądach, to ...... kwestia osobista. Wolałbym jeździć serią, niż zapłacić za coś takiego (jeśli koniecznie chciałbym utrzymać gwarancję). Seryjna Cupra też wolna nie jest

Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
23 czerwca 2020, 10:24
przez Clip
widzę że temat trochę odżył.
podpowiecie coś w temacie nurtujących mnie pytań?
czyli 6 vs 7 biegów + GPFy
Clip napisał(a):przymierzam się do zakupu cupry 4x4.
W grę wchodzi używka (DQ250 no GPF) lub stara nówka (DQ381 + GPF)
W ubydwu przypadkach wjedzie minimum chip / box. Po poprawionym 1.8 różnica nie powala i na pewno szybko się znudzi.
Jeździłem leonem i atecą z DQ381 i to co mi się nie podobało to straszne zamulanie skrzyn przy redukcjach (w leonie było chyba minimalnie lepiej ale nadal słabo).
Przy programie usuwa się lagi w skrzyni przy boxie i zachowaniu gwarancji zostaje zmulona redukcja.
Więc jakbym miał zaorać na dzień dobry gwarancję to słaby sens dopłacania 30-40k za nówkę ...
Czy pod względem szybkości działania jest jakaś różnica między DQ250 a 381? Niestety ale tą starszą jeździłem tylko w ośce w golfie 5 (notabene też była ospała)
Jak wyglądają przełożenia autostradowe? Ile jest obrotów w obydwu wersjach przy 140 na szóstce / siódemce?
Jak jest z trwałością? Nie zakładam modów na więcej niż 480-500Nm (w dalszej przyszłości) chociaż jak to mówią nigdy nie mów nigdy.
No i ostatnia sprawa czy GPF w czymś przeszkadza? Ogranicza jakoś mody? Jest problem z ewentualnym wycięciem?
A na końcu jest jeszcze pytanie o nową cuprę, wiadomo coś na temat cen / zmian mechanicznych? Na stronie są ładne zdjecia i formularz kontaktowy ...
Re: cupra DQ250 vs DQ381; czy GPF jakoś ogranicza?

Napisane:
20 sierpnia 2020, 18:34
przez Maciej86
7 biegów to zdecydowanie lepsza skrzynia, jeździłem wieloma autami z dq250 i dq381. Dla mnie ta nowsza dużo fajniejsza, plus tem 7 bieg na trasę. Mam gpf i jak będziesz chciał boxa to mi na jb4 wyszło 374 konie. Podobnie do softa...