Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:17
przez pawelll9
Cześć,

Podczas podpięcia pod komputer zauważyłem że licznik wypadania zapłonów na cylindrach nie wynosi 0, lecz wartości oscylują w okolicy 300 na każdy cylinder przy przebiegu 11k km.

Czy ktoś z Was zauważył u siebie podobną sytuację? Ewentualnie czy posiadacze tego konkretnego silnika mogą sprawdzić jak to wygląda u nich?

Rozmawiałem z ASO i ich odpowiedź była że jeżeli nie ma błędu to nie ma problemu :? I nie posiadają informacji na temat tego czy jest jakaś norma która może to określać.
Postanowiłem więc zapytać BOK jakie jest ich stanowisko i otrzymałem informację że nie ma takiej normy i że wypadanie zapłonów świadczy o jakiejś nieprawidłowości i sugerują kontakt z ASO :-|

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:32
przez mczelny2401
Jakieś dolegliwośći odczuwasz z tego powodu czy tylko cyferki się zwiększają? Gdzie jest ten parametr to zerkne jak to wygląda u mnie przy 2 razy większym nalocie

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:40
przez pawelll9
odczuwam kangurkowanie na biegach 1 oraz 2(nie jestem pewien czy to z tego powodu, ten problem też poruszyłem w ASO, lecz oni nie widzą problemu:) ), sporadycznie odczułem też że jak kręce go powyżej 4k to czasami mam odczucie jakby miał "chwile zawahania".
Korzystam z apki "Car scanner" i elm327 przed wartościami jest [ECM](nie wiem czy CI to pomoże).
Tak czy inaczej przy pierwszym podejściu z ASO dostałem informacje że wypadanie zapłonów jest "cechą" silnika benzynowego, przy czym BOK odpowiada inaczej, mówiąc o "nieprawidłowości"

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:50
przez mczelny2401
Też mam kangura na zimnym i szarpie i dławi się przy mocnym przyśpieszaniu. To raczej zasługa WLTP i filtra GPF. Tankowałem różne paliwa a obecnie tylko 98 do tego sportowa wkładka K&N i gówn... z tego zero poprawy. Jak już wspominałem wcześniej ponoć jest aktualizacja dla tego silnika i może coś w niej poprawili

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:53
przez pawelll9
u mnie na 98 mniej szarpie, aktualizacje widziałeś w OBD11? Mówiłem w ASO gościowi o tym :) Nie maja, bądź nie chcą wgrać, lub musi być przesłanka serwisowa żeby to zrobili :)

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 21:57
przez mczelny2401
Tak w OBD. Mamy na forum nowego kolege z tym silnikiem tyle że dopiero się dociera ale obstawiam że bedzie jak u nas :roll:

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 22:03
przez pawelll9
Będzie kolejny do porównania :) Tak czy inaczej jeśli liczy wypadanie zapłonów to nie bierze się to znikąd, jeśli u Ciebie też będzie to spora liczba to będzie ciekawie.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 22:05
przez mczelny2401
Zerkne jutro i dam znać

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 9 czerwca 2020, 23:07
przez Yamakasi
Co do wypadania zapłonu to ciężko mi coś powiedzieć bo jeszcze nie kupiłem OBD11. Co do kangurowania to taki urok. Mam nowe auto i rzeczywiście na 1 i 2 umie trochę popodskakiwać. Zwłaszcza jak jadę wolno i odejmę gaz. Taki urok. U rodziców w 1.5TSI&DQ200 - to samo.

Co do ilości wpadniętych zapłonów to po takim dystansie to jest wartość marginalna i nawet pomijalna. Pytanie w jakiej jednostce czasu zliczył te 300 missfire.

Ja bym nie szukał winy w wypadaniu zapłonu. Wiem co to jest gubić zapłon w silniku hondy i wierz mi - jakbyś gubił zapłon to byś to od razu poczuł. Auto się nie zbiera, silnik nierówno pracuje zarówno na jałowych obrotach jak i na przyspieszeniu a samo przyspieszenie jest bardzo nieliniowe. Do tego spaliny walą CPN'em.

Jest metoda na kangurowanie - tuner. Podobno ci magicy umieją z DQ380 zrobić super skrzynię ale gwarancja idzie w pierony. co do updatu to
też się pytałem mojego człowieka w ASO i nic o niej nie wiedzą. Może nie jest przeznaczona na nasz rynek. Ostatni soft jaki jest do naszego silnika to chyba 002.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 00:14
przez pawelll9
Yamakasi napisał(a):Co do wypadania zapłonu to ciężko mi coś powiedzieć bo jeszcze nie kupiłem OBD11. Co do kangurowania to taki urok. Mam nowe auto i rzeczywiście na 1 i 2 umie trochę popodskakiwać. Zwłaszcza jak jadę wolno i odejmę gaz. Taki urok. U rodziców w 1.5TSI&DQ200 - to samo.

Gdzieś na forum było że po aktualizacji softu to ustało przy 1.5/1.4?
Yamakasi napisał(a):Co do ilości wpadniętych zapłonów to po takim dystansie to jest wartość marginalna i nawet pomijalna. Pytanie w jakiej jednostce czasu zliczył te 300 missfire.

Jeżeli dobrze odczytuje to podaje je od początku samochodu, dla przykładu sumarycznie przy przebiegu 2.5k było ich 260 gdzieś, Aktualnie przy przebiegu 11k jest ich około 1200 sumarycznie, jest też wartość która liczy na 1000 obrotów(jeśli się mylę to proszę o poprawę) i ona podczas jazdy tez sie pojawia, za pewne to później jest liczone do tego głównego licznika.
Yamakasi napisał(a):Ja bym nie szukał winy w wypadaniu zapłonu. Wiem co to jest gubić zapłon w silniku hondy i wierz mi - jakbyś gubił zapłon to byś to od razu poczuł. Auto się nie zbiera, silnik nierówno pracuje zarówno na jałowych obrotach jak i na przyspieszeniu a samo przyspieszenie jest bardzo nieliniowe. Do tego spaliny walą CPN'em.

Ja wiem co to jest gubić zapłon w silniku hyundai'a :-D , gdzie czasami samochód przez dłużą chwilę palił na 3 gary, wiadomo że to nie będzie to odczucie, ale jeżeli przyspieszenie jest nieliniowe to albo jak wcześniej zostało napisane że przez GPF a być może przez to. Tak czy inaczej, skoro BOK pisze że tak nie powinno być, to ASO powinno się do tego ustosunkować i naprawić problem aby się to nie pojawiało.
Yamakasi napisał(a):Jest metoda na kangurowanie - tuner. Podobno ci magicy umieją z DQ380 zrobić super skrzynię ale gwarancja idzie w pierony. co do updatu to
też się pytałem mojego człowieka w ASO i nic o niej nie wiedzą. Może nie jest przeznaczona na nasz rynek. Ostatni soft jaki jest do naszego silnika to chyba 002.

Tutaj nie ma DQ381?
Pytanie jak OBD11 to weryfikuje, czy globalnie czy na rynek na który samochód jest przeznaczony.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 06:22
przez Yamakasi
pawelll9 napisał(a):Gdzieś na forum było że po aktualizacji softu to ustało przy 1.5/1.4?


Była taka poprawka do silników (wiem o tej do silników sprzężonymi z manualami).

pawelll9 napisał(a):Jeżeli dobrze odczytuje to podaje je od początku samochodu, dla przykładu sumarycznie przy przebiegu 2.5k było ich 260 gdzieś, Aktualnie przy przebiegu 11k jest ich około 1200 sumarycznie, jest też wartość która liczy na 1000 obrotów(jeśli się mylę to proszę o poprawę) i ona podczas jazdy tez sie pojawia, za pewne to później jest liczone do tego głównego licznika.
Yamakasi


Tutaj ekspert od VAG i OBD powinien się wypowiedzieć. Najważniejsza jest skala.

pawelll9 napisał(a):Ja wiem co to jest gubić zapłon w silniku hyundai'a , gdzie czasami samochód przez dłużą chwilę palił na 3 gary, wiadomo że to nie będzie to odczucie, ale jeżeli przyspieszenie jest nieliniowe to albo jak wcześniej zostało napisane że przez GPF a być może przez to. Tak czy inaczej, skoro BOK pisze że tak nie powinno być, to ASO powinno się do tego ustosunkować i naprawić problem aby się to nie pojawiało.


Ogólnie GPF mocno miesza w konstrukcji benzyn i to jest fakt. Ogólnie auto nie powinno gubić zapłonu w ogóle ale jest niemal nie możliwe do zrobienia. Można to zjawisko ograniczać. Układ Start/Stop też umie spowodować, że ucieknie Ci iskra podczas ponownego odpalania. Ogólnie dziwi mnie fakt, że ASO nie ma jakiś wartości granicznych dla tego parametru.

Co do przyspieszania to niestety nie jest o wolnossak na manualu. Tutaj mamy wiele czynników wpływających na przyspieszenie. Mamy automat po WLTP, silnik z turbodziurą, GPF itd itp. Sporo rozwiązań które mogą wpływać na takie a nie inne zachowanie samochodu. Najlepiej jakbyś wsiadł do jakieś demówki z 2.0TSI i ją depnął (jedna stoi w Dynamice w Jaworniku). Będzie tak samo - taki urok. Będzie inaczej - gwarancja.

pawelll9 napisał(a):Tutaj nie ma DQ381?
Pytanie jak OBD11 to weryfikuje, czy globalnie czy na rynek na który samochód jest przeznaczony.


DQ381 to odmiana naszej skrzyni (DQ380) tylko dla auto z napędem 4x4. Co do weryfikacji - pytanie do OBD11 i jest ono zasadne bo już jest zweryfikowane, że serwis w Jaworniku i chyba u Mczalnego - Rzeszów nic nie wie o aktualizacji. Pytanie czy da się przez OBD11 wgrać taki soft (chyba wersja 003) i kto będzie na tyle odważny.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 07:30
przez mczelny2401
A więc u mnie to wygląda tak

Obrazek

Obrazek

Aktualizacja softu tylko w ASO. Obd tylko pokazuje informacje ale sam już nie wiem jak to jest faktycznie

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 08:03
przez Yamakasi
Mnie się wydaje że to suma wszystkich wpadniętych zapłonów na podstawie czujników spalania stukowego (bo przecież świeca nie ma żadnych czujników). Kurcze wydaje mi się, że jest to wartość pomijalna. Wał obraca się na jałowych obrotach ok 700-800 obr/min, zapłon przypada na co drugi obrót wału. Na 15kkm to chyba wartości minimalne wynikające np z zanieczyszczenia paliwa i jakiś innych warunków losowych.

Oczywiście takie moje zdanie.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 08:26
przez mczelny2401
Też obstawiam że to wartości pomijalne. Gdyby faktycznie szwankował układ zapłonowy to zapisał by się jakiś błąd i występowała nie równa praca silnika

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 10 czerwca 2020, 11:02
przez Yamakasi
Właśnie dlatego nie palę się zakupu OBD11 :-D Zobaczyłbym jakieś wartości i by mnie wkurzały :P

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 11 czerwca 2020, 15:18
przez pawelll9
Może fakt że pomijalne, ale też sam fakt że jest ich tak duża ilość jest dziwne przynajmniej dla mnie. Bo to też o czymś świadczy, może taki urok tego silnika w sumie nie wiem, będę w ASO w lipcu więc przyjrzą się temu i ewentualnie powiedzą że nie ma błędu i proszę jeździć :) Jestem ciekaw jak odniosą się do tego że BOK powiedział że to jakaś nieprawidłowość, może ustalą wtedy do tego jakąś normę :mrgreen:
Czy jakiś użytkownik silnika 1.8 lub 1.5/1.4 może sprawdzić jak to wygląda u niego?

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 11 czerwca 2020, 19:09
przez Yamakasi
Powiem Ci tak. jestem sieciowcem z naprawdę sporym doświadczeniem. W technologi cyfrowej bit to bit. 1 zawsze powinna odpowiadać 1. Tak samo jest z 0. Jednakże kiedy po roku patrzę na statystyki portu to pomimo że mam światłowód, sprzęt Cisco widzę np błędy na input. Jeśli jest ich niewiele to nie ma problemu, jeśli jest ich dużo - wtedy reaguję. Błędy zawsze będą występować, taka natura świata. Z bardziej zbliżonego przykładu. Ping. Zazwyczaj odstęp między pingami to jedna sekunda. Zmniejsz do 0,5 sek i daj powiedzmy 10 000 powtórzeń. Założę się, że kilka wypadnie i to nawet w łączach biznesowych. Jeśli ma się podejrzenia, że dużo błędów jest na sieci - resetuje się licznik do zero i czeka ok godzinę i sprawdza.

Tak samo tutaj. Ważny jest zakres czasu w jakim błędy występują. Jeśli jest to jeden dzień - jest problem. Jeśli 10 tys km, to jest to bardzo mało jak na ilość cykli. W mojej ocenie to jest jak strzelania do komara z armaty. Bez sensu. Jeśli masz jednak czas i będziesz spokojniej spał - pisz do BOK.

Tutaj mamy też przykład, że nadmiar wiedzy czasami szkodzi :mrgreen:

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 20 czerwca 2020, 19:44
przez kaczorek79
U mnie w 1.4 tsi przy przebiegu 91 kkm liczba nieregularnych zapłonów jest średnio 20000 na każdy cylinder. Co prawda auto mam od przebiegu 86 kkm i nie wiem, czy poprzedni właściciel nie miewał jakiś problemów z zapłonem, ale jak sobie sprawdzałem dwa razy na krótszym dystansie, to wychodzi, że łapie nieregularny zapłon na każdym cylindrze około 80-90 razy na przejechane 1000 km.
Ten licznik działa od nowości auta i notuje każdą anomalię w zapłonie. Kiedyś dawno temu czytałem, że sterownik Boscha mevd17 (taki jest w VAGu) jako błąd wywali zaniki zapłonu przekraczające liczbę 88 na 2000 wytworzonych cykli. Natomiast 2000 iskier na jednym cylindrze przy powiedzmy 2 tys. rpm pojawi się na szybko licząc w około 6 minut. Silnik jest tak skonstruowany, że ciężko zapewnić mu zapłon mieszanki skuteczny w 100 %.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 30 września 2020, 18:10
przez andrzejpredator
U mnie w 1. 8 tsi przy przebiegu 33 tys jest odpowiednio
Cylin 1-0
Cylin 2-2
Cylin 3-2
Cylin 4-0
Wiec nie wiem skad u Was takie liczby. Jezdze tylko na 98

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 14 września 2021, 14:15
przez Cezarrr
Pytanie trochę obok. Macie może pod ręką numer świec do 2.0 190? Co ile wymieniać swiece przy tym silniku bo interwały ASO na przykładzie oleju widzę, że sa z doopy. Dzieki z góry. Pozdr...

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 14 września 2021, 15:21
przez KriSSo
andrzejpredator napisał(a):Wiec nie wiem skad u Was takie liczby. Jezdze tylko na 98

No właśnie stąd. Kluczem jest paliwo 98 i jego wpływ na korekty, zapłon. Po to lejemy 98. Teraz pytanie - ile osób na tej grupie leje systematycznie RON98.

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 14 września 2021, 16:13
przez mczelny2401
Cezarrr napisał(a):Pytanie trochę obok. Macie może pod ręką numer świec do 2.0 190? Co ile wymieniać swiece przy tym silniku bo interwały ASO na przykładzie oleju widzę, że sa z doopy. Dzieki z góry. Pozdr...


Pewnie jak i we wszystkich tsi czyli co 60 tys km

Re: Wypadanie zapłonów 2.0 TSI 190KM

PostNapisane: 17 września 2021, 12:46
przez Yamakasi
Oznaczenie świec oryginalnych z ASO to: 06K905601L

WG mojego rozeznania są to dokładnie te same świece co NGK LASER PLATINUM PLFER7A8EG 94833.

Różnica jest taka, że ta z ASO to 130 zł za sztukę a NGK (be zbędnego cackania się) to 45 zł.

ASO wymienia świece co 60 tys lub (to jest śmieszne) co trzy lata, tak jakby świece starzały jak olej. Mnie czeka wymiana w przyszłym roku (pewnie będę miał nie więcej niż 30 tys na budziku).

Ja osobiście jeżdżę na RON95 czyli na zwykłej i nic się nie dzieje. Instrukcja nie nie piszę o laniu 98 a jedyne co to zaleca że minimalna liczba oktanowa to 95. Ja lałem i jedno i drugie - zero różnicy oprócz lżejszego portfela. Każde ASO mówi co innego. Ja z tego co się dowiedziałem to w moim ASO to mapa do DKZA jest pisana pod 95 (E5 lub E10) do cupry jest pod 98 (tam pisze nawet w instrukcji że zalanie 95 powoduje spadek mocy) i rzeczywiście dochodzi do zmiany wyprzedzenia zapłonu ale to jest regulowane za pomocą czujnika spalania stukowego.

Ja ostatnio przed wyjazdem na urlop byłem w ASO i pokazali mi na ekranie ekran z wypadaniem zapłonu i wartości były jakieś minimalne (1-3) jak na 20 000 km. U moich rodziców w 1,5 TSI też coś było. Auto mi nie rwie i idzie jak burza.