Strona 1 z 1
2,0 TSI 300KM

Napisane:
18 stycznia 2021, 13:35
przez KS CUPRA
Mam pytanie odnośnie silnika 2,0 TSI 300KM, czy to jest EA888 3gen, czy EA888 3b gen? Czy jest tak jak w niektórych źródłach podają, że ma podwójny bezpośrednio, pośredni wtrysk? Ma łańcuch czy pasek?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
20 stycznia 2021, 19:57
przez Pik
Na pewno masz gen 3 w Cuprze. Być może po liftingu jest 3b. Jak cię kwestia zajmuje, to zerknij pod silnik. 3b ma plastikową miskę olejową.
Gen 3 ma podwójny wtrysk i łańcuch, niezależnie od wersji.
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
21 stycznia 2021, 17:59
przez jacog
Niestety to z plastikową miską to w wielu miejscach powielana bzdura i silnikow serii CJX nie dotyczy. Mój CJXA 280KM ma plastikową miskę. Różnica to, że gen 3B ma przepływomierz (wtyk widoczny po prawej na rurze obudowy filtra powietrza) i Valvelift także na dolocie (gen 3 tylko na wałkach wydechowych).
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
21 stycznia 2021, 18:18
przez KS CUPRA
Dzięki za odpowiedzi. Zastanawia mnie również, czy na pewno jest podwójny bezpośrednio-pośredni wtrysk oraz co się z tym wiąże, czy mogą być kłopoty w przyszłości z nagarem?
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
21 stycznia 2021, 20:08
przez hoozgo
Gdzieś widziałem, chyba apropos Golfa R, że przed liftem był podwójny wtrysk a po lifcie gdy dodano GPF to został już tylko bezpośredni.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
22 stycznia 2021, 00:19
przez Pik
czy na pewno jest podwójny bezpośrednio-pośredni wtrysk oraz co się z tym wiąże, czy mogą być kłopoty w przyszłości z nagarem?
Czy aby na pewno rozumiesz, jaki jest sens zastosowania podwójnego wtrysku? To rozwiązanie poprawia zarządzanie mieszanką i jeśli ma w ogóle jakiś wpływ na nagar, to powinno go być mniej.
Niestety to z plastikową miską to w wielu miejscach powielana bzdura i silnikow serii CJX nie dotyczy.
Być może od któregoś momentu wprowadzili także plastikową miskę do gen.3 CJX... W każdym razie mój CJXE pochodzi sprzed oszczędności i ma metalową misę!

Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
22 stycznia 2021, 00:59
przez KS CUPRA
Doskonale to rozumiem, stąd pytam, czy jest podwójny i nagaru będzie mniej, czy (czego niestety się obawiam) jest tylko bezpośredni i trzeba będzie to po jakimś czasie czyścić.
A pytanie moje wynika z faktu, że nieraz czytałem/oglądałem, że ten silnik ma podwójny wtrysk, natomiast, mój znajomy mechanik ( który zajmuje się instalacją lpg), po demontażu plastikowej osłony stwierdził, że na bank jest tylko bezpośredni wtrysk i po max 60kkm trzeba będzie czyścić nagar.
Niestety w 2018 r dodali gpf-a, dsg7(która podobno gorzej znosi mody) i sam silnik też ma inne parametry, tzn zamiast 380 ma 400Nm, przynajmniej tak podają.
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
22 stycznia 2021, 10:43
przez jacog
Tak jeszcze w temacie misek olejowych: CJXA/CJXE/CJXE czyli pierwsze wypusty Cupry miały plastikowe miski 06K103600D/R/AE. Czy etka może klamać? (może hahaha) Miski aluminiowe pojawiły się jako upgrade tuningowy. Zresztą stalowe też się ostatnio pojawiły. Jakby coś innego niż plastik było dostępnę jako OE to nikt by nie cudował z produkowaniem zamienników.
Co do wtrysku MPI to patrząc na silniki DNUE i DNUC na allegro czyli te pod GPF istotnie nie widzę u góry listwy wtryskiwaczy wtrysku pośredniego. Wg Etki są dwa typy pomp zależnie od kodów wyposażenia (ta pompa obsługuje oba wtryski co sugeruje, że jedna jest pod FSI/MPI a druga tylko FSI). Jak wyglądają elementy składowe wtrysku FSI oraz MPI mozna zobaczyć w Etce na rysunkach 133-025 (MPI) i 133-035 (FSI). Ciekawy temat.
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
22 stycznia 2021, 18:46
przez KS CUPRA
Pewnie, żeby uzyskać lepszą emisję zrezygnowali z mpi, w imię bzdurnej ekologii kosztem klientów. Masakra
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
23 stycznia 2021, 10:41
przez Pik
Osobiście nie sądzę. To poważna zmiana konstrukcyjna, a rezygnacja z podwójnego wtrysku mogłaby tylko pogorszyć parametry emisyjne spalin.
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
23 stycznia 2021, 11:27
przez Oracle
Pik napisał(a):To poważna zmiana konstrukcyjna, a rezygnacja z podwójnego wtrysku mogłaby tylko pogorszyć parametry emisyjne spalin.
No nie wiem, bo na YT jest kanał niejakiego Humble Machanic (z USA), który czyścił nagar w Golfie VII R i tam chyba był tylko wtrysk bezpośredni.
Tak na szybko znalazłem:
https://www.youtube.com/watch?v=CB5ThYfX7ag
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
23 stycznia 2021, 12:13
przez KriSSo
Pik napisał(a):Osobiście nie sądzę. To poważna zmiana konstrukcyjna, a rezygnacja z podwójnego wtrysku mogłaby tylko pogorszyć parametry emisyjne spalin.
Nie pogorszyło, bo MPI zniknęło wtedy, gdy pojawił się GPF. Oszczędności.
Re: 2,0 TSI 300KM

Napisane:
23 stycznia 2021, 20:34
przez jacog