Strona 1 z 1

Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 23 listopada 2022, 13:58
przez michal84
Dzień dobry, najprawdopodobniej sobie sprawię i mam parę pytań do użytkowników..
Będę wdzięczny za informacje.

Chodzi o wersje poliftowe, 7 biegowe z GPF, w wersjach 5D 290KM i ST300KM 4x4
- czy w tym silniku jest podwójny system wtrysku pośredni + bezpośredni?
- czy jest mechaniczna szpera przedniej osi?
- jeśli ktoś zwrócił uwagę jakie są obroty przy jeździe drogami A i S na ostatnim biegu (120km// 140km/h)
- wydech i jego głośność - czy podróżując grzecznie autostrada jest dokuczliwy?
- norma oleju dla tego silnika to 504 czy 508?
- znane problemy z tym silnikiem?
- która tam siedzi skrzynia biegów? dq381?

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 23 listopada 2022, 14:08
przez sql
Mogę o ST300 4x4, bo taką mam.
michal84 napisał(a):- czy w tym silniku jest podwójny system wtrysku pośredni + bezpośredni?

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że tu jest tylko bezpośredni jednak.

michal84 napisał(a):- czy jest mechaniczna szpera przedniej osi?

Nie, jest XDS tylko. Mechaniczna była chyba tylko w ośkach.

michal84 napisał(a):- jeśli ktoś zwrócił uwagę jakie są obroty przy jeździe drogami A i S na ostatnim biegu (120km// 140km/h)

Jakieś zaniedbywalne. Kurczę, nigdy tak nie jeżdżę, nie zwróciłem uwagi :-).

michal84 napisał(a):- wydech i jego głośność - czy podróżując grzecznie autostrada jest dokuczliwy?

absolutnie - w ogóle go nie słychać. Jest też całkiem dobrze wygłuszona - przy 160-180 można w miarę komfortowo gadać z pasażerami.

michal84 napisał(a):- norma oleju dla tego silnika to 504 czy 508?

pod maską jest naklejka 504/507

michal84 napisał(a):- znane problemy z tym silnikiem?

Mi raz uciekł płyn chłodniczy. Po ostrzejszym pałowaniu po autostradzie zaświeciła mi się kontrolka. W domu jak ostygł to dolałem. Niedługo potem byłem na przeglądzie w ASO - zgłosiłem, ponoć zbadali i nie było problemów. Nie wiem, potem już nie świeciło więcej.

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 23 listopada 2022, 21:29
przez Tomektr
Mi się coś kojarzy że jest system pośredni i bezpośredni w tych silnikach.

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 24 listopada 2022, 09:35
przez sql
No ja się gdzieś natknąłem, że one są tylko Direct Injection. Ale niech ktoś pewien się wypowie lepiej :-).

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 24 listopada 2022, 21:18
przez Yamakasi
Nie jestem pewien ale chyba tylko w 2.0TSI (190KM) jest podwójny wtrysk. Nie dam się pociąć. Jakie oznaczenia mają silniki?

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 25 listopada 2022, 10:20
przez sql
U mnie CJXA.

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 26 listopada 2022, 10:22
przez KriSSo
Zaloguj się na FB na grupach Cupra/R/S3/GTI itd. Tam masz kopalnię wiedzy.

Tak, siedzi DQ381, i są to silniki o kodzie DNU - nie mają niestety wtrysku pośredniego MPI, mogą zbierać nagar. MPI mają CJX, ale te zestawiane. były w Cuprze z 6-biegową DQ250 i bez GPF. Pompa wody - to znane i powtarzalne problemy w tej platformie. U jednych wycieki pojawią się po 100 kkm (jak u mnie) a rekordzista miał problem po 8 kkm. Pilnuj zatem tej wody - tzn obserwuj.

Obroty DQ381 (GOLF R/Cupra/S3) to okolice nieco powyżej 2000 rpm przy 120 km/h, 2500 rpm przy 140 km/h, 3000 rpm przy 170 km/h.
Norma olejowa dla DNU w Cyprze 5F była 504/507 (dla zmiennego okresu serwisu olejowego). Dopiero w najnowszych modelach jest 508.

Re: Cupra 2.0 polift z lat 2018-19 - parę pytań

PostNapisane: 26 listopada 2022, 19:53
przez mczelny2401
MPI można spokojnie dołożyć , gdyż silniki 2.0 ze stanów nigdy go nie posiadały :wink: