Strona 1 z 1

Dsg

PostNapisane: 1 października 2023, 21:23
przez KS CUPRA
Po sofcie przy redukcji z 7 na 5, czy z 6 na 4, czyli generalnie z nieparzystego na nieparzysty lub z parzystego na parzysty czuć mocniejsze załączenie biegu, tak jakby ktoś za szybko puszczał sprzęgło w manualu. Nie wiem, czy tak ma być po sofcie, czy można to poprawić? Stage 1 obecnie 485Nm 350KM i 30kkm nalotu.

Re: Dsg

PostNapisane: 5 października 2023, 16:51
przez Yamakasi
Po sofcie silnika zawsze należy zrobić soft skrzyni. Skrzynia automatyczna jest wystrojona do fabrycznej mocy silnika. Ogólnie jak podnosi się moc silnika to musi to iść w parze z modem do skrzyni, np zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach, przełączanie biegów w innych momentach etc. Jedz do tunera i niech popatrzy jednak jak zrobiłeś soft silnika bez skrzyni to tutaj upatrywałbym problemów.

Re: Dsg

PostNapisane: 5 października 2023, 20:59
przez KS CUPRA
Nie jestem aż tak ograniczony soft z silnikiem był robiony razem ze skrzynią, jest zmienione ciśnienie i punkty zmiany biegów. Generalnie skrzynia chodzi dobrze, nawet szybciej i szybciej redukuje, aczkolwiek zejście z 7 na 5 wiąże się z mocniejszym załączeniem 5b. Przy podniesieniu ciśnienia więcej niż teraz, tuner twierdzi, że będzie zapinać jeszcze bardziej twardo, natomiast przy obniżeniu będzie dłużej zmieniała biegi. Jak zadzwonię do kogoś innego, to nikt nie chce mnie słuchać, tylko od razu nowy program i skrzynia, a nie mam pewności, że będzie lepiej.

Re: Dsg

PostNapisane: 5 października 2023, 21:41
przez Yamakasi
No a czego się spodziewałeś? Nikomu nie chce się poprawiać po kimś roboty. Jedź do gościa co ci robił soft i gadaj z nim. Pisanie softu do skrzyni to prawdziwa sztuka.

Ja bym obniżył ciśnienie i nie szarpał tak skrzynią, tylko pytanie czy nie będzie to powodowało uślizgów na sprzęgłach. W ostateczności idź do prawdziwych specjalistów jak TVS. Skasują ale w razie W nie zostawiają na lodzie.