Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 25 kwietnia 2015, 16:33

rlukawskigratulacje :)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 25 kwietnia 2015, 20:26

Ze wstępnych wrażeń:
- przed STG1 wlanie Pb98 nie wywoływało różnicy, którą bym odczuł (jako kierowca), teraz faktycznie trzymając się kierownicy (mniejsze wrażenia) czuć, że samochód przyspiesza co jest po prostu miłe ;)
- o złożoności kreowania mapy dla silnika nie będę dyskutował chociażby z tego powodu, że nie jestem tu specjalistą, czynników jest wiele od otwarcia przepustnicy, obciążenie silnika, aktualne obroty i być może nawet wybrany bieg (nie mówimy tu o silnikach -20 lat, tylko o oprogramowaniu, które weźmie sobie pod uwagę to co programiście przyjdzie do głowy). Fajne jest to, że w 1.8TSI jest duży potencjał i każdemu polecam rozważenie zrobienia sobie większej frajdy
- filmików nie mam, nagrywanie smartfonem nie dało oczekiwanych rezultatów (a tylko ~50-60 km autostradą, do tego zatłoczoną), do wizualizacji przydałaby się kamerka na stałe zamocowana np. na kierownicy jak to robią bodajże w autocentrum.cz
- leonik bez jakiegoś długiego męczenia silnika, jest w stanie osiągnąć 250 licznikowe

Wlałem sobie dla urozmaicenia RON100, na miasto to już było za dużo ESP zapala się przy depnięciu na gaz nawet na 3jce, mapę można jeszcze szlifować w kierunku dynamiki przy max. obciążenianch (wysokie biegi i pełne otwarcie przepustnicu = duże prędkości) a także odrobinke w zakresie mniejszych obrotów. Tutaj jednak turbina jest dużym ograniczeniem, zdecydowanie łatwiej sobie z tym poradzić ręcznie zmieniając biegi przed wyprzedzaniem (chwała tym co sobie dobrali manetki do DSG, bo działaja także w trybie automatycznym, na pewno lepiej niż oprogramowanie DSG, które zawsze będzie nieco spóźnione w stosunku do decyzji kierowcy)

Swego czasu wrzuciłem na forum pomiary spalania od 90 do bodajże 140 km/h, nieco syntentyczne bo na tempomacie, ale na autostradach to idealny sposób na oszczędną jazde. Powtórze to samo dla 98Pb i nowych map.

No i na koniec wyłączony Start/stop. Dzięki Patryk :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez mstokowy » 25 kwietnia 2015, 21:26

rlukawski napisał(a):Po (256KM/367Nm) - ile to ma ta cupra?


Moc podobnie, tylko że ta Cupra ma od 1500 obrotów średnio o 100 Nm więcej niż Ty, aż nie osiągniesz maks momentu przy tych 2600 ja ten moment mam już przy 2100. Mnie bardziej odpowiadają charakterystyki jak u 83Dario moment jest do wykorzystania z szerszym zakresie, tam gdzie w serii mu lekko opadało teraz ma ładnie wyciągnięte do góry i trzyma dłużej. Tak czy inaczej nieźle się podciągają te wasze 1.8 :)

Możesz napisać jak to strojenie wyglądało czasowo i jak możesz to na PW jaki koszt - do Bielska mam blisko. Będziesz coś dalej dłubać ? :)
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 25 kwietnia 2015, 22:04

83Dario napisał(a):Bardzo późno ten moment wstaje i szybko opada i ma dolki u mnie na boxie lepiej to wygląda mam mniej mocy ale wcześniej mam moment i max ciągnie do 6 tys. U ciebie zaraz po 5 tys.opada.


Na serii podobnie wstaje więc nie wiem w czym problem?
Co do NM to popatrz ile Ty masz przy 5.5-6tys, a ile On ma.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 25 kwietnia 2015, 22:08

mstokowy, Cupra ma silnik ten co S3 więc powinno wyjść podobnie. Czasowo 2-3h

Obrazek

stage 2

Obrazek
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez fillip94 » 30 kwietnia 2015, 16:50

Witam, posiadam Leona FR 1,4 140 KM z 2014 roku. Samochód został kupiony w salonie i jest na gwarancji 4 letniej. Chciałbym zrobić chip tuning. Robił to ktoś już mając gwarancje ? I czy mogą to wykryć przy zwykłych przeglądach w ASO?
Pozdroo :-P
Zobacz Profil
fillip94
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 16:39
Auto: Seat Leon FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Zix » 30 kwietnia 2015, 17:06

Mogą i raczej wykryją.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 30 kwietnia 2015, 18:34

Ja robiłem zaraz po przeglądzie 30kkm. Chyba tylko inżynierzy VW wiedzą jak licznik flashowań można wyzerować także tu się nie wypowiadam, w każdym razie coś takiego jest i można to odczytać np. VCDSem - http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/advancedid.html

Co do ASO to też są ludzie i czasami mogą przymknąć na coś oko jeżeli wiedzą, że importer tego nie wykryje. A jakie i w jakim zakresie, to się już nie nadaje na forum, bo odebranie autoryzacji to dość bolesna kara.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez fillip94 » 30 kwietnia 2015, 22:06

Dobra, dzieki wielkie :) a moge przeglądy robic w VW czy tylko w salonie Seata w ktorym kupowalem samochod? :mrgreen:
Zobacz Profil
fillip94
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 kwietnia 2015, 16:39
Auto: Seat Leon FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 1 maja 2015, 23:57

Pezeglądy gwarancyjne w dowolnym autoryzowanym ASO seata.

-- 2 maja 2015, 00:57 --

Przyspieszenie po chipie, krótki i nie pokazuje limitów.

https://www.youtube.com/watch?v=O1rdje-V4yo

Jest tam też link do testu na wersji stockowej zrobionego przez autocentrum.cz
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez bleon » 8 czerwca 2015, 22:01

Witajcie. Mam pytanie - na ile bezpieczne jest chipowanie przy dsg? Mam 1.6 105 dsg i czytałem że skrzynia ma ogranicznik do 250Nm(a tyle własnie jest). W kreatorze mocy robia 140km i 320 Nm(zdejmuja ogranicznik z dsg). Czy to nie jest lekka przesada?
Zobacz Profil
bleon
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 stycznia 2015, 18:25
Auto: Leon 5f 1.6 tdi
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 9 czerwca 2015, 09:50

Jak przedobrzysz, sprzęgła pierwsze zaczną się ślizgać (w skrajnych przypadkach przegrzewać). Licz się z tym, że nie wytrzymają np. 300kkm a 100kkm. To tyle w kwestii ryzyk.

Nie ma czegoś takiego jak sztywne ograniczenie momentu w DSG na wartość nominalną, IMO to jakiś bzdet marketingowy. Bez modyfikacji skrzyni, hamownia pokazała mi na DQ200 370Nm.

140km/320Nm - rób i się nie bój ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 9 czerwca 2015, 13:17

140/320 to nie są najwyższe wartości jakie widziałem dla 1.6 TDI więc wnioskować można, że są bezpieczne.. Ja bym robił :wink:
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 20 czerwca 2015, 19:59

artek_27 napisał(a):No panowie muszę się pochwalić w środe mój Leon dostanie nowe kucyki zdecydowałem się chip i po wstępnych dyskusjach mają zrobić coś około 235 hp i 350Nm :) tak że w środe dam znać jak bestia się będzie sprawować

Artek, jak tam? Rok prawie minął. Ile km zrobiłeś z nowym softem i czy były jakieś kłopoty po czipsie?

Pzdr
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 29 czerwca 2015, 02:01

KAI napisał(a):
artek_27 napisał(a):No panowie muszę się pochwalić w środe mój Leon dostanie nowe kucyki zdecydowałem się chip i po wstępnych dyskusjach mają zrobić coś około 235 hp i 350Nm :) tak że w środe dam znać jak bestia się będzie sprawować

Artek, jak tam? Rok prawie minął. Ile km zrobiłeś z nowym softem i czy były jakieś kłopoty po czipsie?

Do dnia dzisiejszego 57300km i zero problemòw jak na razie


Pzdr
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 3 lipca 2015, 19:07

KAI napisał(a):
artek_27 napisał(a):No panowie muszę się pochwalić w środe mój Leon dostanie nowe kucyki zdecydowałem się chip i po wstępnych dyskusjach mają zrobić coś około 235 hp i 350Nm :) tak że w środe dam znać jak bestia się będzie sprawować

Artek, jak tam? Rok prawie minął. Ile km zrobiłeś z nowym softem i czy były jakieś kłopoty po czipsie?

Pzdr


Kai, Ty masz manuala, z tego co widziałem w paru źródłach, ten zestaw chipują (reklamując się ) do 370Nm, w praktyce pewno da się więcej ale to już zależy od tunera. Poczuje, będziesz pod wrażeniem i nie pożałujesz (chociaż klocki hamulcowe mogą żałować) :)

Ja na chipie zrobiłem ok 10kkm, nie ma problemów poza - jak na razie - wciąż brakiem wiedzy tunerów jak dobrać się do DSG.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Pelikson » 4 lipca 2015, 10:27

R-Performance z Warszawy ostatnio na FB opublikował post, że potrafią już robić z tymi skrzyniami wszystko to co z poprzednikami ( m.in. skrócenie czasu zmiany biegów, zwiększenie ciśnienia oleju, zmiana punktu zmiany biegów itd itd )
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 4 lipca 2015, 10:41

Raynold napisał(a): wciąż brakiem wiedzy tunerów jak dobrać się do DSG

Zmień tunera w takim razie ;)
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 4 lipca 2015, 21:40

Misiek3city napisał(a):
Raynold napisał(a): wciąż brakiem wiedzy tunerów jak dobrać się do DSG

Zmień tunera w takim razie ;)


Jak to w przypadku dolegliwości, gdzie Cię cos boli. nie wystarczy zmienić na lepszego lekarza, trzeba się upewnić, ze on się będzie znał.
Jak na razie nie mam wiarygodnych źródeł mówiacych o tym, że z DQ200 można wyciągnąć cos ponad 340Nm i w ten sposób by zmiana biegów przy max. obciążeniu była względnie płynna.
- niektórzy chwalą się, że mają 400Nm, ale nie da się tego potwierdzić.
- JD Engineering z Holandii przekonywał mnie, że mozna coś zrobić softem dla mechatroniki (nawet do 400Nm), ale gdy poprosiłem o wyjasnienie dlaczego dla DQ200 robią tylko 330Nm, zamilkli (te 330Nm jest na ich stronie).

- r-performance radzi zmianę na DQ250 :)

Ciężko tu mówić o wyborze ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez hidden » 18 lipca 2015, 11:17

Witam Wszystkich

Wczoraj dokonałem (a raczej VTECH z Krakowa) modyfikacji mojego Leona FR 1.8 TSI z 2014r.
Wynik przerósł moje oczekiwania, wrażenia z jazdy po modyfikacji warte każdej złotówki.
Wynik przed : 208 HP 292 Nm
Wynik po : 245 HP 369 Nm

Dodam, że mam manualną skrzynie biegów i zawsze leje 98 ze statoil ;)
Nie znam się na wykresach, coś tam co prawda mi ten gość opowiadał, ale nie za bardzo to rozumiem (jestem z Wrocławia, ale w oddziale wrocławskim nie dali rady zrobić moda bo miałem jakiś osprzęt Continental, ale mieli program do Boscha, więc gość pojechał do Krakowa i zrobili tam na miejscu)

Obrazek
http://wrzucaj.net/h47
Zobacz Profil
hidden
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 sierpnia 2014, 14:30
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: CJSA 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez 007adam » 19 lipca 2015, 21:15

Wstawiał ktoś z Was boxa do Cupry?
Ile wychodzą Wasze Cupry na hamowni w serii chodzi o 265Km
Zobacz Profil
007adam
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 27 marca 2015, 16:37
Auto: Leon
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez old_school_baby » 21 lipca 2015, 18:44

hidden napisał(a):wynik przed : 208 HP 292 Nm


seria miała 28 koni w bonusie?! dziwna ta hamownia..
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez hidden » 21 lipca 2015, 19:45

old_school_baby napisał(a):
hidden napisał(a):wynik przed : 208 HP 292 Nm


seria miała 28 koni w bonusie?! dziwna ta hamownia..


Tak, na dwóch różnych hamowniach wynik był zbliżony.
Nic w nim wcześniej nie grzebałem, no chyba że dyfuzor i spojler to +20 koni :-)
Zobacz Profil
hidden
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 sierpnia 2014, 14:30
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: CJSA 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez old_school_baby » 22 lipca 2015, 16:30

nieźle, dobrze wiedzieć, to już drugie hamowane 1.8 powyżej 200, więc już chyba rozumiem dlaczego ten 1.8T tak za**la :-D
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Zzz » 23 sierpnia 2015, 08:19

A ja chciałabym sie dowiedzieć czy warto chipowac silnik 2.0 tdi 150 km. Napiszcie proszę czy róznica bedzie odczuwalna, jak taki chip wplywa na zywotnosc jednostki oraz gdzie w Warszawie najlepiej to zrobic (chyba, ze warto gdzies pojechac).
Zobacz Profil
Zzz
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 sierpnia 2015, 23:06
Auto: brak
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez kososki » 30 sierpnia 2015, 17:20

czy ktoś robił "coś" już ze swoją Cuprą ? Coraz mocniej chodzi mi coś po głowie, ale utrata gwarancji wstrzymuje przed chipem, a cena, jak za boxa, w Compocie trochę przesadzona
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez 83Dario » 2 września 2015, 12:22

to jedz do ECUPROJCT zapłacisz połowę ceny a warto bo sam u siebie zrobiłem:) Mirek ogarnia temat jak ta lala sam zrobił w swojej R-ce. Polecam
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 2 września 2015, 14:00

Jedź do ecu, zrobili mi program w moim 1.4 i jestem bardzo zadowolony :), znają się na rzeczy, a Mirek to bardzo fajny gościu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 2 września 2015, 14:01

Sory za dabl post :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez maciek89 » 2 września 2015, 14:04

Bez przesady- nie połowę ceny. Nie wprowadzajcie kolegi w błąd.

Box dla Cupy 330 KM i 420 Nm , Compsport 3500 PLN, Ecu Project 2500 PLN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 2 września 2015, 14:05

Masz porównanie cen dla STG1? (nie dla boxa)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 2 września 2015, 14:08

Połowa to to nie jest, ale tysiakw kieszeniu to już coś :P.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 2 września 2015, 14:20

Kreator mocy zaszalał (350KM / 550Nm) - nie wiem jak to znosi DQ250 (Nominalne 350Nm, ale potencjał większy)
http://www.kreatormocy.pl/katalog/seat/ ... tsi-280-km

O cenę trzeba dopytać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez maciek89 » 2 września 2015, 14:36

Kreator Mocy podaje orientacyjne dane, ale jest to zmiana softu, a nie box. Programem można wykręcić te 360 KM i moment około 500 Nm, ale wtedy gwarancji mówimy papa.

Ciekawę z tym DSG, bo jeśli faktycznie miałaby max 350 Nm to seryjnie i tak Cupra wypluwa przecież nawet 380 Nm, a S3 i Golf R jeszcze więcej
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 3 września 2015, 14:43

Znajomy zrobił Cuprę 280KM u gości z HP Factory - box na 340KM i 440Nm. Oni sprzedają te produkty DTE, co jak ktoś śledzi forum SeatCupra.net to tam Andrew z DTUK też zajmuje się tymi produktami, więc pewnie skojarzycie - wszyscy bardzo zadowoleni.
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Kris1988 » 3 września 2015, 16:39

w Katowicach jest firma compsport chyba która podnosi moc nie tracąc gwarancji. i to mówił mi gościu z aso seata w Katowicach
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 3 września 2015, 19:59

Kris1988 napisał(a):w Katowicach jest firma compsport chyba która podnosi moc nie tracąc gwarancji. i to mówił mi gościu z aso seata w Katowicach


Dokładnie to w Bielsku. Pojęcie utraty gwarancji jest względne, zależy od tego czy od tego czy ASO / ODIS + serwery VW sprawdzają liczbę flashowań (aczkolwiek ta może być >1, nie każde oprogramowanie VW wymaga połączenia online).
Strzelałbym, że to nie blokuje gwarancji w tym sensie, że elektromechanicy nie bawią się w sprawdzanie parametrów poszczególnych modułów tylko uruchamiają pełną diagnostykę. Może się jednak zdarzyć, że z takiego a nie innego powodu ASO zaktualizuje Ci oprogramowanie ECU (ODIS sam decyduje co flashować) i po czipie ślad ginie.

W przypadku boxa z tego co pamiętam montaż /demontaż jest uciążliwy. Jeżeli zaś box jest założony to każny Edek zauważy, że coś tu nie gra ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 4 września 2015, 10:44

SDeba napisał(a):Znajomy zrobił Cuprę 280KM u gości z HP Factory - box na 340KM i 440Nm. Oni sprzedają te produkty DTE, co jak ktoś śledzi forum SeatCupra.net to tam Andrew z DTUK też zajmuje się tymi produktami, więc pewnie skojarzycie - wszyscy bardzo zadowoleni.


O, ciekawe co piszesz.

Szukałem bez skutku jakiegoś polskiego dystrybutora tego, bo niestety żaden z polskich czołowych tunerów nie oferuje z tego co mi wiadomo BOXa do 1.4 TSI 140, a oni go mają i opinie są nawet zachęcające.

Wiesz może czy jakieś wsparcie od nich w zakresie instalacji jest czy są tylko dystrybutorem?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 4 września 2015, 11:01

O, ciekawe co piszesz.

Szukałem bez skutku jakiegoś polskiego dystrybutora tego, bo niestety żaden z polskich czołowych tunerów nie oferuje z tego co mi wiadomo BOXa do 1.4 TSI 140, a oni go mają i opinie są nawet zachęcające.

Wiesz może czy jakieś wsparcie od nich w zakresie instalacji jest czy są tylko dystrybutorem?


Pamiętam, że jak robiłem program w Ecuproject, w swoim 1.4 to oferowali mi boxa, jednak był on droższy od programu o kilka stówek, nie pamiętam ile. Zgłoś się do nich, na pewno coś mają.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 4 września 2015, 21:25

pinkibass napisał(a):
SDeba napisał(a):Znajomy zrobił Cuprę 280KM u gości z HP Factory - box na 340KM i 440Nm. Oni sprzedają te produkty DTE, co jak ktoś śledzi forum SeatCupra.net to tam Andrew z DTUK też zajmuje się tymi produktami, więc pewnie skojarzycie - wszyscy bardzo zadowoleni.


O, ciekawe co piszesz.

Szukałem bez skutku jakiegoś polskiego dystrybutora tego, bo niestety żaden z polskich czołowych tunerów nie oferuje z tego co mi wiadomo BOXa do 1.4 TSI 140, a oni go mają i opinie są nawet zachęcające.

Wiesz może czy jakieś wsparcie od nich w zakresie instalacji jest czy są tylko dystrybutorem?


Dopytałem znajomego:
1. Mają bardzo szczegółowe instrukcje i wykresy przed i po, które udostępniają po kontakcie mailowym dla danego modelu, więc nie kupuje się "kota w worku".
2. W Warszawie mają rzekomo możliwość instalacji, ale znajomy robił to na własną rękę, mówi że kwestia kilku minut zabawy. Miał problem z dostępem do jednej rzeczy i telefonicznie pomogli, wyjaśnili itp. Ogólnie znajomy bardzo chwalił kontakt z nimi, ja rozmawiałem z nimi raz telefonicznie o boxie do 1.4 i sprawiali dobre wrażenie.

Też chcę kupić u nich do swojego 1.4 140KM, więc może jakbyśmy zebrali się razem, to udałoby się wynegocjować jakiś rabacik :-D
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez rafko1 » 4 września 2015, 21:38

Ja zastanawiam się nad takim boxsem http://speed-buster.pl/chiptuning-box-s ... -2973.html . Ktoś może zna tego producenta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 5 września 2015, 08:56

rafko1 napisał(a):Ja zastanawiam się nad takim boxsem http://speed-buster.pl/chiptuning-box-s ... -2973.html . Ktoś może zna tego producenta?


Speed Buster ma przeciętne opinie w sieci. Mam sporo znajomych w DE (pracowałem tam kilka lat) i słyszałem o wielu przypadkach, że się psuły. Popatrz sam :) Dodatkowo nie wierzę w ich zapewnienia przyrostu mocy, które nie są poparte żadnymi wykresami. Też potrafię napisać na stronie +100KM ;)

Wg. nich czołówka w Europie to RaceChip i DTE. RaceChip odpadł dla mnie, bo nie dają 12 msc gwarancji na auto, polskiej instrukcji plus nie mają wsparcia w PL. Dlatego jeśli zbierzemy się większą grupą w tym HP factory, to może dostaniemy jakąś fajną cenę?
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 5 września 2015, 10:04

Czujemy się przywołani do tablicy :-)

Chętnie odpowiemy na Wasze pytania związane z naszymi produktami oraz naszą działalnością.

SDeba, dobrze kombinujesz. W przypadku większych zamówień jesteśmy w stanie zaproponować, jak to kolega określił, "fajną cenę". Potwierdzamy też, że jako jedyni w Polsce dajemy 12 miesięcy gwarancji na skrzynię biegów, elektronikę silnika oraz silnik.

Ponadto posiadamy wykresy dla większości silników w naszej bazie oraz certyfikaty TUV. Wykresy są z certyfikowanej hamowni MAHA i dokładnie pokazują efekt "before & after".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez maciek89 » 5 września 2015, 11:13

Tak z ciekawości jak to u Was wygląda cenowo taki box? I czy działają tryby, np w trybie Comfort jest standardowa mapa, a dopiero w trybie Cupra ta zmieniona? Odwiedziłem Wasz profil na FB i chyba jeszcze nie było u Was żadnego auta. :)

Jeszcze mam takie pytanie... Po prostu montujecie box, który dostajecie od tego DTE i mierzycie moc na hamowni, czy sami go programujecie indywidualnie pod auto tak jak np. Compsport?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 5 września 2015, 13:34

maciek89, wszystko zależy od modelu pojazdu i silnika. Z góry przepraszam, że się tak rozpisuję, ale taka mam słabość ;) Poniżej wykresy oraz ceny przed rabatem brutto:

1.4 TSI 140KM - 2249 zł - http://hpfactory.pl/wykresy_temp/1.4TSI_140KM.jpg
1.4 TSI 150KM - 2249 zł - http://hpfactory.pl/wykresy_temp/1.4TSI_150KM.jpg
1.8 TSI 180KM - 3149 zł - http://hpfactory.pl/wykresy_temp/1.8TSI.jpg
2.0 TSI 280KM - 3099 zł - http://hpfactory.pl/wykresy_temp/Cupra280_before.jpg http://hpfactory.pl/wykresy_temp/Cupra280_after.jpg

Co do trybów i map - w Leonie, a nawet w Cuprze mapa 280KM jest dostępna w każdym trybie. Tryby zmieniają jedynie czułość gazu, czyli robią to co nasz PedalBox, ale chcąc nie chcąc gorzej. W PL z tuningiem od nas jeżdżą 2 Cupry, a lada moment "wpadnie" trzecia, tym razem w wersji ST, czyli kombi. Obie dokupiły do Performance Pack dodatkowo PedalBoxa, bo przekonali się, że tryb Cupra to nic w porównaniu ze Sport lub SportPlus na PB. Jednakże odpowiadając na Twoje pytanie - podniesiona moc będzie dostępna cały czas, chyba że wyłączysz Performance Pack (np. dając auto dziewczynie/żonie...) :-D

Nie rozumiem do końca, co masz na myśli z naszym profilem na Fb - sprecyzuj, a chętnie odpowiem.

Na początku warto zaznaczyć, że ponad 90% naszych klientów zamawia box i instaluje go samodzielnie. Posiadamy bardzo, bardzo szczegółowe instrukcje, a w dodatku oferujemy natychmiastową pomoc zdalną, stąd klienci "nie boją" podjąć się tego zadania samodzielnie. W przypadku silników TSI montaż jest naprawdę prosty, więc jeśli ktoś potrafi wpiąć ładowarkę do telefonu w kontakt ścienny, to sobie poradzi :-D Oczywiście w Warszawie oferujemy montaż na miejscu, ale korzystają przede wszystkim z tej opcji klienci w przypadku których instalacja wymaga trochę większej gimnastyki tj. BMW M5 F10, M4 lub niektóre AMG. Nie wykonujemy pomiarów na hamowni, bo jest to na tym etapie zbędne. Nie po to silniki są męczone w DTE Systems przez kilka tygodni, a programy opracowywane przez byłych inżynierów BMW i Volskwagena, abyśmy musieli się potem martwić, czy dany samochód "uzyska" obiecywany wynik. Dajemy 14 dni na przetestowanie produktów od nas, więc jeśli cokolwiek jest nie po myśli klienta, to zwracamy pieniądze ;) Pomiar na hamowni można jedynie sobie powiesić na ścianie, bo prawdziwą różnicę czuć na drodze. Ile jest aut, co na hamowni "wypluwają" cuda, a na drodze są wolniejsze od tych "słabszych" - każdy tuner, wie o czym mówię :-)

Muszę się odnieść do indywidualnego strojenia, bo jest to trochę mylące na polskim rynku. W przypadku boxa nie istnieje do końca coś takiego jak indywidualne strojenie, ponieważ każdy polski tuner, który oferuje boxy dostaje gotowy produkt dostosowany do danego silnika z wgraną mapą pod ten silnik. To "indywidualne strojenie" to możliwość modyfikacji parametrów programu o kilka procent góra/dół - to samo, co możliwe jest w każdej chwili w Performance Pack. Wystarczy poczytać forum SeatCupra.net, aby zobaczyć, że klienci doceniają tę funkcję, bo w zależności od zalanego paliwa i warunków atmosferycznych, mogą dostroić auto wg. swojego upodobania. Nie jest możliwe stworzenie programu na technologicznie zaawansowanego boxa w przeciągu godziny, chyba że mówimy o boxach 2 kanałowych, czyli najpopularniejszych na PL rynku, które wciska wielu tunerów za dużą kasę.

Na koniec dodam, że jesteśmy na etapie dogadywania partnerów w Polsce, w których skład będą wchodzić znani tunerzy oraz możliwe, że ASO, stąd niedługo będzie łatwiej "dostać" się do naszych produktów :-)

Chętnie odpowiem na kolejne pytania. W razie konkretnych zapytań ofertowych prosimy o kontakt poprzez formularz na stronie, bądź na maila.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Bart2001 » 5 września 2015, 19:25

Dlaczego taka wysoka cena na 1.8 TSI w porównaniu do 1.4?
Zobacz Profil
Bart2001
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 14 maja 2014, 06:36
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 5 września 2015, 20:00

a 1.4 122KM/90kW?jaka cena i przyrost mocy?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Daniel1980 » 5 września 2015, 20:38

Witam,

dolacze do tematu.

@HPFactory:Interesuje sie tematem boxa od jakiegos czasu i pisalem juz tez z Siemoneit Racing z DE. Nie spotkalem sie z gwarancja na Boxa, bo kazdy twierdzi, ze jest niewykrywalny przez serwis i gwarancja fabryczna tutaj zalatwi ewentualne uszkodzenia.
Dlaczego Wy dajecie? Uwazacie, ze to jednak jest wykrywalne i traci sie gwarancje fabryczna?


Pozdrawiam
Daniel
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel1980
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 9 marca 2015, 16:37
Auto: Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 5 września 2015, 20:58

Daniel1980, bardzo dobre pytanie. Zacznę od tego, że żaden box nie jest wykrywalny przez ASO, tym bardziej nasz Performance Pack. Poza tym małe sprostowanie: gwarancja na box jest 24 miesięczna, na silnik, elektronikę i skrzynię jest 12 miesięczna. Nie traci się gwarancji fabrycznej instalując zarówno Performance Pack jak i PedalBoxa. Dlaczego więc dajemy gwarancje? Po pierwsze myślimy o tych, którzy mają jedynie 2 lata fabrycznej gwarancji, a po dziś dzień w niektórych markach to normalny proceder. Po drugie zgodnie z "przezorny zawsze ubezpieczony" dajemy naszym klientom dodatkową pewność tj. nawet nie korzystając z boxa zdarzają się przypadki, kiedy ASO wymyśli genialny powód, aby uchylić gwarancję lub nie naprawiać czegoś na gwarancji. My dajemy klientom pewność, że w jakiejkolwiek sytuacji związanej z problemami z wymienionymi wyżej podzespołami, nie zostaniecie sami ;)

Ponadto w przypadku Performance Pack nie ma mowy o "ewentualnych uszkodzeniach". Motto DTE Systems to "Bezpieczny tuning" i tego też się trzymamy. Wiele aut, szczególnie z wysokiej półki, osiągało u nas w fazie testowej dużo wyższe wyniki niż ostateczne programy, które sprzedajemy. Wiąże się to z tym, że uzyskujemy optymalny wynik, który zachowuje poprawną pracę jednostki i nie powoduje nadmiernej eksploatacji elementów napędu, przeniesienia napędu i tym podobnych.

W skrócie jest to przede wszystkim dodatkowa ochrona, niż zamiennik dla fabrycznej gwarancji, oraz spokojny sen i eksploatacja. Można też zapytać, dlaczego wiele firm twierdzi, że gwarancja jest zbędna i nie trzeba jej dawać klientom. Tutaj odpowiedź jest prosta - mało która firma może sobie pozwolić na to finansowo :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 6 września 2015, 10:52

Ile samochodów już zrobiliście (w tym ile nowych TSI VAG)?
Coś ciężko o Was znaleźć opinie w sieci. Najlepsze byłoby inne forum i opinie użytkowników. Na Waszej stronie i fb mało tego jest.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość