Reklama

Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Quarien » 6 października 2017, 07:27

maciek89 napisał(a):A klapa tylko na pilot.


HG motorsports ma coś co nazywa się Bull-X Tronic "Race" Can-Bus control unit. W sumie nie wiem co to jest, ale jest to inna opcja niż pilot. I podobno jest jeszcze JE Design. Ale tak, w sumie tylko na pilota :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez UniqueSilver » 6 października 2017, 08:35

Co do klap ja właśnie się nie zdecydowałem i mam bez, pomimo zachęty Przema do ich montażu. Dwa powody przeważyły:
1. Trzeba podpiąć się do instalacji, auto na gwarancji, jakby cokolwiek z elektroniką padło to jest duża szansa, że wszystko "spowodowało" oczywiście podpięcie zasilania klap.
2. Słyszałem historię o Golfie R na torze łódź z wydechem z klapami, bodajże Milltek ale ręki nie dam sobie uciąć. Było za głośno i kazali mu je zamknąć. Auto po tym weszło w tryb awaryjny i wracało do domu na lawecie... Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało... Dlatego trochę strach :/

Leon ma silniczek R4 o pojemności 2 litrów. Trzeba się postarać, żeby dawał naprawdę głośny ryk. Ciężko tu coś akustycznie poradzić, zawsze trzeba szukać optimum między basowym pomrukiem, a puszkowatym metalicznym pierdzeniem, im większy przelot, tym według mnie to auto chodzi bardziej jak traktor, nie jak sportowy wymiatacz asfaltu, dlatego ja skłaniam się raczej za wydechem komorowo-przelotowym z co najmniej dwoma puszkami, wtedy jesteśmy w stanie wyciągnąć więcej basu niż metalicznego klangu. Jeśli ktoś słyszał na przykład jak chodzi wolnossące R6 z BMW M3 o pojemności 3,2 litra... albo V8 czy V6... Tutaj nigdy nie osiągniemy takiego efektu, nawet jakbyśmy odłączyli kompletnie wydech :wink: Nachodzi mnie tutaj przysłowie "z g... bata nie ukręcisz" i to chyba najlepszy komentarz do modowania wydechu w silnikach R4 o małej pojemności z turbo :cry: Także każda osoba oczekująca dźwięku auta supersportowego może się niestety rozczarować, ale oczywiście dla przyjemności z jazdy warto zmienić fabrykę, bo jest zbyt cicha i kompletnie nie pasuje do 300-stu konnego auta.

W sobotę rano nagram porządny film z dźwiękiem mojego wydechu dobrym mikrofonem, może wyjdzie coś przypominającego ten dźwięk w rzeczywistości, bo naprawdę świetnie brzmi (jak na R4) i jazda stała się czystą przyjemnością :mrgreen: Wydech zrobił się delikatnie głośniejszy, w miarę jego wypalania.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez maciek89 » 6 października 2017, 09:25

Quarien napisał(a):
maciek89 napisał(a):A klapa tylko na pilot.


HG motorsports ma coś co nazywa się Bull-X Tronic "Race" Can-Bus control unit.

Słowo klucz: gwarancja :)

@UniqueSilver w pełni się pod tym podpisuję. No mnie dźwięk 2.0 TSI się nie podoba, a słyszałem w różnych konfiguracjach ale dla niektórych wystarczy, że jest głośno i coś tam popierduje i popcornuje. :) Sąsiad ma E46 M3 Cabrio i poliftowe A45 z wydechem performance, obydwa auta brzmią fajnie wg. mnie (grzechotanie M3 jak parkuje rządzi :D ) i jak miałem zrobiony ten przelocik to mówił, że zajebiście brzmi i że chciałby żeby jego A45 było takie głośne, także co człowiek to opinia. :mrgreen: Mnie ostatnio się podoba dźwięk 6 lylindrówek, np. 3.0 TFSI z kompresorem, gdzie turbo nie zakłóca dźwięku- na aftermarketowym wydechu jest kozak :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Quarien » 6 października 2017, 15:29

Generalnie rodzaj dźwięku małych silniczków też musi pasować do auta.
Gdyby Cupra była małym, starym JDM Civi-kiem, to wielki fart-tube, blow-off valve: WHAAAA PSSSHH brzmi na miejscu.
To samo w nowoczesnej Cuprze... kiczowate ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez pampi » 6 października 2017, 15:44

shreku napisał(a):ja też myśle o 300ST i zmianie wydechu na klapowy. I to chciałem jakos tak wykombinować żeby odłączyć rezonator spod maski, a przejscie w tryb cupra żeby zamiast rezonatora, otwierała klapę - jakiś sygnał sterujący na rezonator napewno idzie.

ALe jak juz było wspomniane 6-7k za wydech w aucie której jest w 4 letnim leasingu - zastanawiające :(

Ale moze chociaz troche zblizyłbym sie do dzwieku R5 z RS3'15 kolegi...

Chyba pomyliłeś rezonator z sound actatorem...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2148
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez maciek89 » 6 października 2017, 21:15

Quarien napisał(a):Generalnie rodzaj dźwięku małych silniczków też musi pasować do auta.
Gdyby Cupra była małym, starym JDM Civi-kiem, to wielki fart-tube, blow-off valve: WHAAAA PSSSHH brzmi na miejscu.
To samo w nowoczesnej Cuprze... kiczowate ;)


Dlaczego kiczowate? Cupra to nie Aston Martin :) To jest praktyczna zabawka, dość niepozorna to niech sobie chociaż trochę popryka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
FR
FR
 
Posty: 1851
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra 280 MY16
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez UniqueSilver » 7 października 2017, 09:52

Dobra łapcie filmik lekko lepiej oddający dźwięk, nadal nie udało się wyciągnąć tego basowego pomruku :/
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=TnwO2un_ouU
https://www.youtube.com/watch?v=cKjy6VMNfSo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 7 października 2017, 14:16

Wydaje się być cywilny :)
Jednak Turbo dużo pomaga, bo wolnossące miałem z przelotem na dwóch tlumikach, a na tor jechałem z zatyczkami w uszach :mrgreen: :mrgreen:
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez 83Dario » 7 października 2017, 16:45

U mnie tak to wyglada:
https://youtu.be/eM-a1bASxnk

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 530
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez kostrzewian » 7 października 2017, 17:36

UniqueSilver napisał(a):Dobra łapcie filmik lekko lepiej oddający dźwięk, nadal nie udało się wyciągnąć tego basowego pomruku :/

to jest ST?
lubię szybko ;)
Zobacz Profil
kostrzewian
Signo
Signo
 
Posty: 125
Dołączył(a): 19 maja 2016, 22:47
Auto: LEON CUPRA 265 ST
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez UniqueSilver » 7 października 2017, 18:53

kostrzewian napisał(a):
UniqueSilver napisał(a):Dobra łapcie filmik lekko lepiej oddający dźwięk, nadal nie udało się wyciągnąć tego basowego pomruku :/

to jest ST?

Nie. 5F hatchback, pakiet performance+pakiet orange
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez feels3 » 7 października 2017, 20:15

Ktoś pytał o MG i klapy. Ja miałem, klapy na pilota, przy zamkniętych cofaja się spaliny, ryzyko uwalenia turbo przy mocnej jeździe więc jeździłem na otwartych az w końcu pozbyłem się klap i mam wersje bez, konfiguracja w połowie między street a Racing. Tylko kiedy otwierają się same po przekroczeniu zadanych obrotów mają sens.

Dźwięk taki jak na filmie, wydech kompletny, z DP i sportowym katem.

https://youtu.be/j11_emRqrug
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez shreku » 9 października 2017, 08:39

maciek89 napisał(a):
shreku napisał(a):.. dzwieku R5 z RS3'15 kolegi...

Zapomnij.
A klapa tylko na pilot.
Rezonatora nie trzeba odpinać- mogą Ci go wyłączyć w ASO.


wiem ze 2.0 R4 nigdy nie zabrzmi jak 2.5 R5 ;) ale jednak tamtego słychac A CST300 nie za bardzo

pampi napisał(a):Chyba pomyliłeś rezonator z sound actatorem...


jak zwał tak zwał - wiadaomo o co chodzi ;)

83Dario napisał(a):U mnie tak to wyglada:
https://youtu.be/eM-a1bASxnk



o taki basik mi sie podoba- co tam masz?

https://www.youtube.com/watch?v=xHErOo4-PAQ to też fajnie brzmi

dla mnie w zmianie było by najważniejsze żeby w trasie nie było wiele głośniej bo to jest moje Daily. W miescie głośniej w trasie bez zbednego hałasu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez UniqueSilver » 9 października 2017, 10:02

shreku napisał(a):dla mnie w zmianie było by najważniejsze żeby w trasie nie było wiele głośniej bo to jest moje Daily. W miescie głośniej w trasie bez zbednego hałasu.

To tylko klapy albo rezonowana wersja, głośny wydech ma to do siebie, że jest głośny :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Quarien » 9 października 2017, 11:15

A jaka jest różnica w brzmieniu między wydechami z rezonatorem i bez?
Wiem, że głośność.
Próbowałem szukać na YouTube, ale w sumie zależy to od zbyt wielu czynników, aby mieć dobry pogląd w sumie co się zmienia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 9 października 2017, 12:08

shreku, szukasz tego samego co ja widać :D
Moje tłumiki od FOXa mają niby dzisiaj dojść, to może jutro już podmienić się uda i coś nagrać :)
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez shreku » 10 października 2017, 17:53

Karamba - skąd jesteś? Bywasz w stolicy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 10 października 2017, 18:20

Spotkać można mnie w Bydgoszczy jak jestem w kraju ;)
Dzisiaj przyszła moja paczka z wydech do ST z 4x4, który ma inny kształt minimalnie i jest rzeźba, dzwonilem do sklepu że nie pasuje, przysłali nie ten. Nie wiem czyja wina, ale mają ogarnąć.
Jutro dostanę odp co robimy, czy kurier przyjedzie po ten i dostanę inny, czy cos innego wyślą.

Tak czy inaczej trzeba przeciąć rurę za środkowym, na samym końcu, tam gdzie się rury rozchodzą na dwie puszki, i na dodatek średnica rury serii a tej od nich jest inna, jakiś 1cm różnicy w średnicy :/

Teraz się zastanawiam, bo seryjny uklad przed środkowym ma łączenie, a oni mają coś na styl przelotowego co znowu sprawi że będzie głośno w środku pewnie :/
Jutro dam znać jak to wyszło ;)
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez AKa » 11 października 2017, 17:12

Cześć. Ja u siebie dziś zrobiłem moda po kosztach- do Koszalina poleciał tłumik środkowy i został zamieniony na kwas-rurkę. Efekt jest w filmiku poniżej. Odczucia? Jest delikatnie głośniej w środku. Nie rezonuje. Generalnie- jest przyjemnie.

https://youtu.be/BrVO1CP9now
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
silnik: benzyna turbo inny

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 12 października 2017, 10:35

AKa napisał(a):Cześć. Ja u siebie dziś zrobiłem moda po kosztach- do Koszalina poleciał tłumik środkowy i został zamieniony na kwas-rurkę. Efekt jest w filmiku poniżej. Odczucia? Jest delikatnie głośniej w środku. Nie rezonuje. Generalnie- jest przyjemnie.

https://youtu.be/BrVO1CP9now


ja jestem na nie - tylko pierdzi, dźwięk bez żadnego "rasowego brzmienia" czy też pomruku, ale ważne żeby tobie się podobało :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez AKa » 12 października 2017, 11:56

Otóż to- każdy robi co mu się podoba. A co do pomruku- jest, tylko trzeba to dobrze nagrać.;]
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
silnik: benzyna turbo inny

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Cobra_o7o » 15 października 2017, 10:42

To po co wrzucasz nagranie, które nie oddaje zadowalająco rzeczywistości?
Po to się coś filmuje/nagrywa/fotografuje by móc przekazć coś. W tym przypadku brzmienie. Na nagraniu go nie ma. Lepiej byłoby opisać, wyobraźnia uzupełniłaby braki w przekazie. A tak przekaz jest, wyobraźnia nie pracyje, braki w przekazie nadrabiasz opisem. Jeszcze raz, jaki tego sens?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 486
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez UniqueSilver » 16 października 2017, 09:13

Cobra_o7o napisał(a):To po co wrzucasz nagranie, które nie oddaje zadowalająco rzeczywistości?
Po to się coś filmuje/nagrywa/fotografuje by móc przekazć coś. W tym przypadku brzmienie. Na nagraniu go nie ma. Lepiej byłoby opisać, wyobraźnia uzupełniłaby braki w przekazie. A tak przekaz jest, wyobraźnia nie pracyje, braki w przekazie nadrabiasz opisem. Jeszcze raz, jaki tego sens?

Ale kolego piękny- w filmie się nie da bo masz dwa zasadnicze problemy: mało który mikrofon wyłapie każdą częstotliwość, oraz każdy odtwarza to później na innych głośnikach/słuchawkach. Jedyne prawidłowe ogarnięcie dźwięku wydechu to organoleptycznie - swoim uchem (a każdy też inaczej słyszy pewne rzeczy ;)) Dla mnie sugerowanie się youtubem przy doborze wydechu ogólnie nie jest dobrym pomysłem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 237
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Qrczaq » 16 października 2017, 09:27

maciek89 napisał(a):Nie wyciągniesz z 4-cylindrowego silniczka poważnego dźwięku, jeśli nie jest boxerem


https://youtu.be/rFN37888qlE?t=5s

taaaak... :tancze:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1137
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Billek » 16 października 2017, 09:42

Ja mam w swojej ST wydech od RCP i jestem bardzo zadowolony. Jest filmik na ich stronce z moja cupra. Dźwięk jest głośny i soczysty - taki miał być. Zastanawiałem się nad klapami ale wtedy musiałbym robić go na 3 tłumikach - teraz mam tylko na 2 końcowych i rezonatorze środkowym, jakbym dodał klapy to byłoby jeszcze głośniej. Jakoś nie chce minusie wierzyć ze tylko na puszce środkowej i bez końcowych będzie akceptowalnie głośno :)
Zobacz Profil
Billek
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 lutego 2017, 23:19
Auto: Seat Leon ST Cupra
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez gumbas » 30 października 2017, 15:21

No Panowie bo ja tu czekam na raporty - jakiś update?
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 359
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
silnik: inny

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez shreku » 30 października 2017, 19:17

No no no ja tez :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 31 października 2017, 19:15

W przyszłym tygodniu dopiero będzie do mnie wysłany ten FOX panowie, wiec po montażu zdam relację, jaka jest różnica w ST po zmianie samych końcowych puszek :-D :-D
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Quarien » 1 listopada 2017, 19:47

karamba napisał(a):W przyszłym tygodniu dopiero będzie do mnie wysłany ten FOX panowie, wiec po montażu zdam relację, jaka jest różnica w ST po zmianie samych końcowych puszek :-D :-D


Byłbym bardzo wdzięczny za nagranie before i after. Raz, będzie punkt odniesienia jeśli chodzi o Twój mikrofon, dwa, też posłuchamy ;)

(trzy, też chcę tego Foxa bo ma fajniejsze końcówki jak z RS-a)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 230
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 2 listopada 2017, 08:29

Quarien napisał(a):
karamba napisał(a):W przyszłym tygodniu dopiero będzie do mnie wysłany ten FOX panowie, wiec po montażu zdam relację, jaka jest różnica w ST po zmianie samych końcowych puszek :-D :-D


Byłbym bardzo wdzięczny za nagranie before i after. Raz, będzie punkt odniesienia jeśli chodzi o Twój mikrofon, dwa, też posłuchamy ;)

(trzy, też chcę tego Foxa bo ma fajniejsze końcówki jak z RS-a)

+1 :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 8 listopada 2017, 12:52

Właśnie dostałem info od narzeczonej że paczka odebrana stoi i czeka :mrgreen:
Dzwonie ogarniać podnośnik u ziomka i zobaczę jak to pasuje :)
Nagrania zrobię z dwóch innych telefonów ;)
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez gumbas » 8 listopada 2017, 13:13

grejt! Zgodnie z powyższą sugestią zrób przed i po. W sumie przydałoby się zrobić jeszcze po ~1kkm jak się powypala co trzeba.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 359
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
silnik: inny

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 8 listopada 2017, 13:16

Wydech odebrany tutaj w DE i moj znajomy mechanik ma zajęte podnośniki aż do soboty a ja w piątek jadę do Polski.
Zatem zobaczę, pewnie wrzuce paczkę do bagażnika i w PL może mój drugi mechanik miał by czas :)
Na dniach będzie wiadomo.
Jedna moja trasa to 700km , więc możliwe że będą 3 filmiki jednocześnie tak jak piszecie :)
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Limak9 » 8 listopada 2017, 13:53

Zrób proszę fotkę jak ze spasowaniem i jakością wykonania ;-)
Zobacz Profil
Limak9
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 9 listopada 2017, 21:58

Postaram się to ładnie opisać.
Dzwonilem też do PL i lipa, zatem muszę czekać do przyszłego tygodnia na podnośnik :(

-- 9 listopada 2017, 22:58 --

Nie widzę opcji edycji, więc post pod postem :x

Tak to się prezentuje, mały unboxing

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Qrczaq » 13 listopada 2017, 19:24

Że tak powiem spawy jak u lepszego spawacza z garażu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 3xxHP/4xxNM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1137
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez lechu_stg » 13 listopada 2017, 19:57

Qrczaq, spawy masakra :roll: Widziałem na żywo u pampiego w jego Cuprze wykonanie Cobry Sport to byłem pod wrażeniem :brawo: Wszystko zrobione profi bez lipy można mówić :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lechu_stg
Signo
Signo
 
Posty: 115
Dołączył(a): 26 grudnia 2016, 11:28
Auto: Szybkie
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 14 listopada 2017, 07:29

Spawy faktycznie słabe, materiał też nie wygląda na ten z najwyższej pólki= no ale to tylko wydech, który będzie pod autem :mrgreen: :mrgreen:
mam porównanie bo:
Obrazek
:aniol: :aniol:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez shreku » 14 listopada 2017, 13:32

qrcze panowie, przestańcie kusić :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 14 listopada 2017, 13:44

no wiec operacja zakończona sukcesem, pacjent żyje :mrgreen:
robimy przelot na non-res na dwóch, ostatnich tłumikach
Obrazek
zamontowany, sprawdzony, koniec operacji :mrgreen:
Obrazek





:aniol: :aniol:
po 50 km wracamy na małe poprawki :mrgreen:
Obrazek
i voila!
Obrazek
Obrazek
wróciliśmy do cywilizacji :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jednak catback 3 cale non rens na dwóch, końcowych tłumikach nie jest dla ludzi cywilizowanych... :mrgreen: :mrgreen:
ładnie strzela przy zmianie biegów DSG,dźwięk piekny ale powyżej 3000 obr/min.. od 2-3 tyśięcy jest tragedia... takie buczenie, rezonans , że szyby od środka się trzesą włącznie z deską.. po montażu rezonatora jest o wiele bardziej cywilizowanie. Z zewnątrz nie ma dużej róźnicy czy Z czy Bez (ponoć- ja byłem kierowcą :mrgreen: ) też mruczy, strzela przy zmianie. Filmiki pozbieram od kolegów i wrzucę dla potomności później :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez shreku » 14 listopada 2017, 13:50

jakie później? :( już już dawaj fani czekają
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 14 listopada 2017, 13:52

nie ja nagrywałem, musze się doprosić o nagrania :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez Limak9 » 14 listopada 2017, 15:39

Cena?
Zobacz Profil
Limak9
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 15 listopada 2017, 21:08

Ej no dobra, ale RCP kosztuje 2razy tyle wiec to logiczne ze bedzie lepiej...
Sam miałem u nich termin, ale po tygodniu stwierdziłem ze 6500 za rury i tlumiki dla dźwięku to przesada w moim przypadku i sobie zwyczajnie darowalem.
Oczywiście wydechy widac sa kozak wykonane i fajnie brzmia :)
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 16 listopada 2017, 08:11

karamba, idąć tym rozumowaniem nie wiem za co za FOX'a tyle kasy.. wszystko pospawane elektrodą.. stal na rury i tłumiki też pewnie nie jest najwyżej jakości.. za co tyle kasy? :wink:
uważam, ze lepiej ponegocjować z Piotrkiem z RCP ( końcówki nie muszą być karbonowe) i naprawdę zapłacić za lepszy materiał, wykonanie, dźwięk 8)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 18 listopada 2017, 16:05

Wiadomo, ale w kontekscie tego co ja oczekiwałem, wystarczy mi wydech za 2700zl p&p, ktory sprawi ze wydech bedzie slyszalny :)
Tylko i az tyle chce tym osiagnac i bede zadowolony :)

-- 18 listopada 2017, 17:05 --

Dzisiaj nareszcie byl montaz :)

Wymiana w zasadzie p&p , 30min przy piwku i cieszymy sie fajnym pomrukiem :mrgreen:
Wydech stal sie wreszcie wyraźny, sa strzaly na DSG, w środku tez go słychać, napiszę więcej jak zrobię dzisiaj 100km i wjade tez na autostrade :)

Ogolnie jestem zadowolony 8-)
Filmik z odpalenia wieczorem ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 19 listopada 2017, 13:52

karamba, jaką średnice ma rura od idąca od DP a jaką rurki do tłumików , wiesz może? :?: czekam na film :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez karamba » 19 listopada 2017, 18:13

Nie wiem jaka jest przy DP bo nie mierzyłem, natomiast ten wydech jest montowany zaraz za środkowym, jak się kończy środkowy to po pierwszym zagięciu przecina się seryjny.
Dodają dwie różne przejściówki, jedna pasowała na średnice idealnie, skręca się obejmami o gotowe, to samo z tłumikami, rury są tak dobrane że wchodzi jedna w drugą, i tylko po opasce.
Całość banalna w montażu i pasuje p&p

Dementuje domysły co do słabej jakości rur, to normalny kwas jest.
Spawy są jakie są, ale jaką to różnicę robi co ?
- ile razy po montażu oglądamy spawy ?
- ilu osobą będziemy pod autem pokazywać spawy ?

Dla mnie istotne jak działa i jak spasowanie. Dzwięk mi odpowiada, tryb komfort w zabudowanym i jest cicho do 3500rpm
Na trasie do 120 też cywilnie, trochę buczy jak się doda mocniej gazu z niskich obrotów ale to raczej normalne.
Na autostradzie jeszcze nie miałem okazji testować, a do kraju jadę dopiero na święta w grudniu to więcej powiem po 700km ciągłej jazdy :)

Obecnie mi się podoba, fajnie strzela na DSG jak Hatch, a o to mi chodziło, w aucie też go słychać ale nie jest uciążliwy, zatem oferuje kompromis jaki szukałem. Jest słyszalny ale nie urywa głowy :mrgreen:
Fajnie słyszalny jest basowy pomruk po odpaleniu, czy na postoju lekko dodając gazu, nie ma rezonansu w aucie, nie ma też uciążliwego buczenia jak na jakiejś strumienicy :-D

Mam filmik przed i po, kolejny z przejazdów nagram jak przestanie padać :? :?

Przed :
https://www.youtube.com/watch?v=9eWtlPvvTvg

Po :
https://www.youtube.com/watch?v=w6-R94FWIbA
Zobacz Profil
karamba
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 lipca 2017, 17:03
Auto: Cupra ST 300
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez dejm » 20 listopada 2017, 07:24

karamba, na filmikach nie słychać zbytnio wielkiej róźnicy :-P :wink:
jak dobrze zrozumiałem, tłumik środkowy został na swoim miejscu? :roll:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dejm
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 14 września 2017, 10:29
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Cupra ST 280
silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

Postprzez adam_waw » 21 listopada 2017, 12:00

karamba napisał(a):Dzwięk mi odpowiada, tryb komfort w zabudowanym i jest cicho do 3500rpm
Na trasie do 120 też cywilnie, trochę buczy jak się doda mocniej gazu z niskich obrotów ale to raczej normalne.
Na autostradzie jeszcze nie miałem okazji testować, a do kraju jadę dopiero na święta w grudniu to więcej powiem po 700km ciągłej jazdy :)

Karamba, będę wdzięczny za obszerniejszą relację w kwestii odczuć akustycznych z jazdy. Zastanawiam się nad podobnym FOXem do mojego ST 1.8 TSI na wiosnę, ale zdarzają mi się dłuższe trasy z przelotami 170-200 i nie chciałbym aby wydech był wtedy uciążliwy... W serii dźwięku kompetnie brak i to też źle, ale obawiam się trochę buczenia jak w golfie MK3 po tuningu u pana Wieśka w szopie. :?
Zobacz Profil
adam_waw
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon 1.8 TSI ST FR
silnik: benzyna 1.8 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dejm i 1 gość