Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 13:00

2400-4400/~265NM moment :shock: ? To z leksza lipa skoro w standardzie jest od 1400-4000/200Nm. Trzeba wtedy korzystać z przynajmniej obrotów w przedziale od 2.5 w gore a nie od ledwo co 2000
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 19 września 2014, 13:01

Tak, ale moment dostępny dużo później niż w serii. W Serii jest 200 Nm już przy 1400 RPM, jeżeli dobrze pamiętam. Tutaj dopiero przy 2100.
Ale ogólnie całkiem fajnie - gdyby nie ta gwarancja ;)

Edit: Vampire mnie ubiegł ;) Moja odpowiedź była do KAI.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 13:05

Mi sie nie podoba ten wykres w ogóle a tyczy się mojego silnika cxsa. Wole wcześniej mniej płasko niż mega późno wiele i przez chwile. Nie trzeba redukować biegu wtedy.
Te 2.0 i 1.8 krzywe momentu to już w ogóle dziwadła powychodziły im
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 19 września 2014, 16:13

Vampire1984, ale to kwestia zestrojenia. Podejrzewam, że spokojnie można zrobić program, w którym moment będzie niższy, ale też niżej położony. W sumie nam by pewnie wystarczyło tak 140-150 KM i 250 Nm, ale przy niżej położonym momencie. Podejrzewam, że jest to do zrobienia. Może moment nie będzie od 1400, ale np. 1600-1700 RPM.
Co nie zmienia faktu, że dla mnie to tylko teoretyczne rozważania, bo ze względu na gwarancję, to jeśli się na coś zdecyduję, to będzie to box.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 16:29

Szczerze mowiac teraz tak dales mi do myslenia ze byloby fajnie sprawdzic takie opcje:
1. Moment plaski w jak najszerszym zakresie( 1500-4000)
2. Moment plaski w zakresie jak najblizej najnizszych obrotow.(od 1200)
3. Moment plaski w srodkowym zakresie(3000-5000)
4. j.w tyle ze pod koniec(4000-6000)
5. Moment jak w wysokoobrotowych wysilonych wolnossacych silnikach czyli krotko a wysoko(kolo 5-6 tys)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 19 września 2014, 17:10

Panowie, ale wrzućcie mi wykres z hamowni gdzie faktycznie jest 200 nm w zakresie 1400-4000.
Albo jakikolwiek gdzie wychodzi tak super płasko i moment max. od 1500-2000 obr.
Na wykresach, które widziałem na sieci 2000 obr. to było zawsze minimum w TSI dla momentu max.
I w 1.4 TSI moment zaczynał lekko opadać mniej więcej od 2500 obr z tego co pamiętam.

Vampire
1. Jak wyżej - nie widziałem jeszcze wykresu z mom. max. od 1500 obr.
2. Nie wiem czy to by było dobre dla silnika, sprzęgła, koła dwumasowego - bo jak płaski to znaczy, że max.

Krótko mówiąc - te wartości z którymi porównujecie są katalogowe, a nie rzeczywiste.

Zwróćcie uwagę na wykres od miroA3.
Po niebieskim wykresie mocy widać, że wcześniej zbierał się też od 2400 obr.

-- 19 września 2014, 18:09 --

A apropos ciekawostek - od dłuższego czasu ciekawi mnie jaki jest wykres Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM
120 KM przy 6000 obr/min 210 Nm przy 4000 obr/min
8,8s do 100 km/h :shock:
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 18:36

Jechałem 165 konna wersja mazdy i jak dla mnie silnik gorszy od mojego 122. Do setki na bank tyle nie ma prawa mieć
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez miroA3 » 19 września 2014, 18:36

Vampire1984 napisał(a):Te 2.0 i 1.8 krzywe momentu to już w ogóle dziwadła powychodziły im


bez komentarza :|


Stage 1 dla silników CJX, montowanych w Cuprze3 5F ( s3 8V, golf7R )
Sterownik Simos 12.1

Moc seryjna deklarowana 300PS/380Nm
Moc zmierzona 326PS/407Nm

po programie :

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 19 września 2014, 18:43

Vampire1984 napisał(a):Jechałem 165 konna wersja mazdy i jak dla mnie silnik gorszy od mojego 122. Do setki na bank tyle nie ma prawa mieć
Ja mówię o Mazda 3
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 18:49

A o niby jakiej ja mowie? 1.5 100, 2.0 120, 2.0 165

-- 19 września 2014, 19:46 --

miroA3 napisał(a):

A może Twój komentarz bez komentarza co? Dla mnie te wykresy są do kitu nie podoba Ci się moje zdanie nie musisz je tak ignorować chamsko.
A od S3ki to ładny wykres jest podoba mi się. Co sie dzieje przy 3.6k ze takie spadek jest Nm i spłaszczenie mocy? Dwustopniowe turbo?
2.0 to tragedia wykres NM spada zbyt szybko(od 3k traci impet i dalej jest coraz gorzej) w porównaniu do 1.4 czy nawet tego z s3ki
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 19 września 2014, 18:52

No faktycznie - jest też w 3-ce i katalogowo ma 8,2 s.
Ale odczucia z jazdy bywają w tym zakresie mylące. Trzeba by zmierzyć i to nie na YT...
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 19:03

Kai samochody ja potrafię odróżnić czym jechałem a odczucia z jazdy hmm silnik(dość cichy), zawieszenie cichsze, ale przyspieszenie, elastyczność, skrzynia biegów sa gorsze niż w Leonie.
Mój katalogowo ma bodajże 9.3.
W 3ce wersja 120 konna ma przycięta moc w porównaniu do 165 konnej bo maja taki sam moment obrotowy i wartości predk obrotowej.
Leon ma tak długi czas ze względu na krótkie przełożenia biegów. 3ka ma na 2ce setkę a Leon na 3ce ją osiąga.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 19 września 2014, 19:04

Vampire1984 napisał(a):Kai samochody ja potrafię odróżnić czym jechałem

W sumie z przodu wyglądają prawie identycznie. Mogłeś się pomylić ;)
Żartuję. Mój błąd - myślałem, że nie doczytałeś.
Interesowałem się kiedyś 3-ką tylko, że sedanem i zakodowałem sobie, że są tylko silniki 100, 120 KM.
Vampire1984 napisał(a): a odczucia z jazdy hmm silnik(dość cichy), zawieszenie cichsze, ale przyspieszenie, elastyczność, skrzynia biegów sa gorsze niż w Leonie.
Mój katalogowo ma bodajże 9.3
No właśnie katalogowo ten Mazda 165 KM jest dużo lepszy niż 1.4TSI 122KM.
W manualu jechałeś?
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 19 września 2014, 19:06

Tak manual byl
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Piters82 » 20 września 2014, 19:04

ja też bym swojego chętnie chipował tak do 220KM ale nie ma nigdzie porządnej firmy ;(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 13 października 2014, 19:07

Witam
Taki wpis dla wiadomości dzisiaj zaliczyłem serwis na 30tys km samochód przeszedł serwis z wszystkimi opcjami włączonymi vcds i z chipem książka serwisowa podbita gwarancja podbita bez żadnych zastrzeżeń, tak że nikt mi nic nie powiedział o jakiś niezgodnościach z wyposażeniem nie mówiąc w ogóle o tym że mam chipa tak że jak pisałem wcześniej o tych serwisach online to dla mnie totalna bzdura , no chyba że w Polsce każdy serwis szuka chaczyka jak tu zaje....ć komuś gwarancję ale to już inna bajka.
Pozdrawiam
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Gecon » 13 października 2014, 21:27

artek_27, przy przeglądzie nic nie wykazało bo pewnie nie podłączali online, ale jak przyjdzie zrobić flash któregoś z modułów bo np producent zaleca wgranie nowego update to na 101% masz po gwarancji. Szerokości kolego :dres:
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 13 października 2014, 21:58

Chyba nie musiał podłaczać jak po włączeniu zapłonu już go witało welcome mode to jak by nie patrzeć już miał podstawy żeby go sprawdzić online
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Klikoś » 13 października 2014, 22:39

Wszystko jest dobrze dopóki nie ma poważnej awarii za którą ktoś musi zapłacić. Jeżeli takowa się zdarzy (czego oczywiście nie życzę) to serwis sprawdzi sobie co potrzeba.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Gecon » 14 października 2014, 08:13

artek_27 napisał(a):Chyba nie musiał podłaczać jak po włączeniu zapłonu już go witało welcome mode to jak by nie patrzeć już miał podstawy żeby go sprawdzić online

Brat w swoim Vw UP dokładał sobie sam tempomat, w tym celu musiał rozebrać cały kokpit w środku, dobrać się do BCMa, zdemontować ECU rozebrać kostki w celu dołożenia pinów, oczywiście zmiana manetek i kodowanie VCDSem. Jak jechał na przegląd to tylko deaktywował wcześniejsze kodowanie VCDSem i też mu nic nie powiedzieli a manetki biją po oczach jak cholera ale nikt na poczekaniu nie będzie gdybał czy był tu tempomat czy nie. Tak jak kolega wyżej napisał, przy grubszej awarii wszystko wyjdzie czego oczywiście nie życzę.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 14 października 2014, 20:58

Panowie ale mylimy pojęcia teraz bo połowa forumowiczów płakała że po aktywacji vcds dodatkowych funkcji nie mówiąc już o chipie każda wizyta w serwisie konczy sie diagnozą online i odrazu chłopaki wiedzą że coś było grzebane a to zwykła sciema bo ODIS w serwisie zawsze jest online i albo mają to w du....e co kto miesza w swoim samochodzie albo ten online tak jak pisalem zwykla sciema , a jeżeli cos padnie to wiadomo że wtedy szukają na chama zeby tylko nie naprawić za free komus fury i przeważnie nawet jak nikt nic nie robił to znajdą że serwis zrobiłeś na 30120 tyś km a nie np 29990 itd.... Dlatego napisałem że mi pomimo chipu kodowania na nowo front assist i całej masy dodatkowych opcji jakie aktywowałem nikt nic nie znalazł nie miał pretensji itd.... A co do chipa jak co niektórzy pisali auto po chipe przejechało 22tys km i jakoś skrzynia działa dalej 320Nm robi swoje bez jakiś szarpań stuków poprostu działa jak należy:)
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez wodzik » 15 października 2014, 08:33

woził wilk razy kilka... :brawo:
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bvw08 » 15 października 2014, 16:29

Każdy ma prawo robić co chce, jeśli kogoś stać to może olać gwarancję, w razie jakieś większej awarii i tak z góry jest nasza wina i gwarancji nie ma albo zostaje latami włóczyć się po sądach i walczyć ,wracając do tematu ciekawe jak wygląda wykres z hamowni na trybach eco,normal w porówaniu do sporta
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Chiptunning

Postprzez tomek13 » 15 października 2014, 19:06

czy ktoś sprawdzał lemona we wszystkich trybach na hamowni?
Zobacz Profil
tomek13
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 marca 2014, 16:53
Lokalizacja: KT
Auto: Leon
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 16 października 2014, 12:03

Kolejny niusik od sąsiadów z Holandii...

Obrazek

Możliwości dla silnika 1.4 TSI 140:

Paliwo 95 - 190 PS, 325 NM
Paliwo 98 - 200 PS, 335 NM
Paliwo 102 - 205 PS, 340 NM

Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez wodzik » 16 października 2014, 14:23

Sztuka dla sztuki... na paliwie rakietowym pewnie by było 299+ KM :D
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 17 października 2014, 07:54

Compsport ma juz możliwość chipowania stage1, koszt w granicach 3kpln brutto. Z tego co wiem, nie mają jeszcze wykresów z hamowni (dot. m.in 1.8TFSI ), w szczególności nieokreślony jest moment obrotowy.

@artek_27, jeżeli mogę zapytać jaki był koszt Twojego upgrade'u? (dowolna waluta ;))

Chce jedno do drugiego odnieść, nadto jeżeli firma zaczyna flashować nowe modele, zawsze jest nieco większe ryzyko niż przy sprwadzonym oprogramowaniu/mapach. No chyba, że w wielu przypadkach źródło jest to samo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 20 października 2014, 19:47

rlukawski, Hmm kiedy pytałeś o cenę w CS?
Program w 1,8TSI i 2.0TSI to 2500zł
1.4TSI jest tańszy.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 20 października 2014, 20:43

A orientuje się ktoś ile może kosztować program do 1.4TSI 122/125 ? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 20 października 2014, 21:02

Zawsze możesz wysłać zapytanie do tunera bo ceny się czasem zmieniają. ~2000zł
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 21 października 2014, 19:23

IroN_87 napisał(a):rlukawski, Hmm kiedy pytałeś o cenę w CS?
Program w 1,8TSI i 2.0TSI to 2500zł
1.4TSI jest tańszy.


Kwestia ceny jest umowna. strzelili 3k, potem zeszłi na 2.5.
Nie mam niestety porównania do firm, które obsługują 5F od dłuzszego czasu, ale to pewno poza PL. Za programowanie i hamownie to jednak zdziebko dużo. Zastanawiam się czy warto. To jednak PL nie DE :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 21 października 2014, 20:28

A kto obsługuje 5F od dłuższego czasu? bo z tego co wiem to CS była jedyną firmą w Polsce przez jakiś czas, która programowała te sterowniki.
No właśnie jakby Niemiec Ci krzyknął taką cenę to byś był zadowolony :)
Na szczęście nasi sąsiedzi zachodni i południowi dostrzegają fachowość polskich firm i coraz więcej przyjeżdża na program do PL.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 21 października 2014, 20:33

Po
IroN_87 napisał(a):A kto obsługuje 5F od dłuższego czasu? bo z tego co wiem to CS była jedyną firmą w Polsce przez jakiś czas, która programowała te sterowniki.
No właśnie jakby Niemiec Ci krzyknął taką cenę to byś był zadowolony :)
Na szczęście nasi sąsiedzi zachodni i południowi dostrzegają fachowość polskich firm i coraz więcej przyjeżdża na program do PL.


Porównywanie cen jest czymś całkowicie normalnym i każdy Niemiec sobie to ceni. Nie możesz tego krytykować.
Z tego co wiem CS od niedawna oferuje programowanie 5F, wcześniej mieli tylko boxa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez AKa » 22 października 2014, 10:54

A ja mam dosyć głupie pytanie... W przypadku robienia diesla nie ma to żadnego wpływu ale w benzyniaku to dosyć istotna kwestia.

Mianowicie- mieszkam część roku na skraju świata gdzie najwyższa i jedyna l.oktanowa to 95 (za to przynajmniej pewna). To też kilka postów wyżej było słowo o strojeniu na "95/98/102 oktany"- zakładając sytuację:
a) pojadę na remap z zalanym vpowerem nitro racing 100+ (eemakarena...)- i zaleję go później 98/95 to komputerownia inteligentnie sobie dobierze i zmieni wyprzedzenie zapłonu, dawkę i inne parametry i silnik nie wypierdzi flaków? Czy na 95 będzie kompletny fail.
b) pojadę na remap na 98- zaleję go 95- i jedyną sprawą będzie obcięcie mocy, a w przypadku zalania tym vpowerem nie będzie żadnych lukratywnych korzyści
c) zrobię remap na 95- i będę lał 98- nie będzie z tego korzyści.

Dobrze rozumuję, czy może gdzieś coś pominąłem?
W gruncie rzeczy i całego zła- gdzieś tam mógł bym skitrać miejsce na kanister, tylko co mi po tym gdy paliwo będzie stare. :-P
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez artek_27 » 22 października 2014, 20:04

[quote="rlukawski"]Compsport ma juz możliwość chipowania stage1, koszt w granicach 3kpln brutto. Z tego co wiem, nie mają jeszcze wykresów z hamowni (dot. m.in 1.8TFSI ), w szczególności nieokreślony jest moment obrotowy.

@artek_27, jeżeli mogę zapytać jaki był koszt Twojego upgrade'u? (dowolna waluta ;))

Witam
Koszt na złotówki coś 3500 tys ale to było pare miesięcy wstecz teraz by kosztowało z 2500tys złotych
Było
BMW e39 525i
A6C6 4.2 FSI
S6C6 5.2 FSI
Jest
Seat Leon ST 5F DSG 1.8 TSI
Seat Cupr 5F Stage 2 393Hp/527Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artek_27
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 12 stycznia 2014, 00:17
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 23 października 2014, 23:06

AKa napisał(a):a) pojadę na remap z zalanym vpowerem nitro racing 100+ (eemakarena...)- i zaleję go później 98/95 to komputerownia inteligentnie sobie dobierze i zmieni wyprzedzenie zapłonu, dawkę i inne parametry i silnik nie wypierdzi flaków? Czy na 95 będzie kompletny fail.

Ekspertem nie jestem, ale wydaje mi się, że najlepiej zrobić mapę pod takie paliwo jakie będziesz później lać.
Inaczej jest ryzyko, że się pojawi spalanie stukowe. Ale to tylko teoria laika ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez IroN_87 » 29 października 2014, 16:55

CompSport wprowadziło Stage 2 do swojej oferty:

"Po Stage1 (modyfikacji oprogramowania) przyszła pora na dalsze etapy modyfikacji najnowszych 2.0TSI. Przedstawiamy Stage2!!

2.0TSI CHH 220km/230km, CNT 210Km montowany w Golf 7 GTI/Skoda Octavia3 RS/Audi A3 8V USA

Stage2 325-335km/460-470Nm na paliwie 98 oktan
- Downpipe ze sportowym katalizatorem (pierwsza część układu wydechowego)
- Modyfikacja fabrycznego układu dolotowego

_____________________________________________

2.0 TSI CJX 280km/300km montowany w Golf7 R/Audi S3 8V/Seat Leon3 Cupra

Stage2 - 400-410Km/490-500Nm na paliwie 98 oktan
- Downpipe ze sportowym katalizatorem (pierwsza część układu wydechowego)
- Modyfikacja fabrycznego układu dolotowego
- Wydajniejszy Intercooler (plug & play)

W przypadku CJX z DSG moment obrotowy został ograniczony ze względu na fabryczne oprogramowanie skrzyni biegów. Na obecną chwilę nie jesteśmy w stanie go zmienić ale pracujemy nad tym

Wstępne pomiary przyspieszeń w Golfie 7R są na prawdę zadowalające jak na ilość modyfikacji.

0-100km/h 4.0s
0-200km/h 14.0s"

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 919&type=1

Obrazek

Obrazek

Spory przyrost jak na seryjne graty..
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 6 listopada 2014, 18:42

Panowie, dostałem wiadomość od CompSport, że silnik 1.4 TSI 122ps jest w ofercie i stg1 to 170ps i 270Nm - koszt 2500zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez daniel28 » 6 listopada 2014, 21:19

Normalnie pozamiata 1.8 tsi :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Neverenough » 7 listopada 2014, 13:19

Na YouTube są już filmy z dłubniętymi 1.4 TSI 140. Przyśpieszenie 0-100 zajmuje ok. 7 s.
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez omar » 8 listopada 2014, 10:28

à propos agregat 122KM, to wedle tego filmiku i tak ma trochę więcej mocy w oryginale :-P
https://www.youtube.com/watch?v=x6pN2Ns9WnE
PZDR.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
omar
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 marca 2014, 18:48
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 8 listopada 2014, 19:38

O to widzę ze od 2-4k mam prawie plaski moment obrotowy przez już maxymalna w tym zakresie sprawność turbo:D bo gdzieś do 1950 zaczyna się rozkręcać.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez SmykuSmyk » 3 grudnia 2014, 13:20

Mnie wczoraj CompSport odpisał, że silnik 1,4tsi 122km w stage 1 robią na 165-170km i 260-270nm na paliwie 98okt.
Koszt to 1800PLN brutto.

Orientuje się ktoś, czy jest jakieś ASO, które po chipie nie robi problemu z gwarancją? Czy wszędzie raczej będę miał pod górę, jeśli coś w silniku padnie?
Zobacz Profil
SmykuSmyk
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 marca 2014, 21:52
Auto: Leon III
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Bart2001 » 3 grudnia 2014, 13:39

wszędzie :-(
Zobacz Profil
Bart2001
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 14 maja 2014, 06:36
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 3 grudnia 2014, 13:47

Przecież zawsze będzie pod gore jak zmajstrujesz coś bo producent nie daje gwarancji ze takie majstrowanie jest wg jego norm co oczywiście nie jest. Nie łudźmy się ze nam uznają coś takiego poza ASO kiedykolwiek...bo sami będąc producentem/inżynierem byście przyznali innym gwarancje?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Wojtaz666 » 3 grudnia 2014, 13:54

U mnie na szczęście (nieszczęście?) w listopadzie kończy się gwarancja (2 letnia), i wtedy będę kombinować z programem, 160KM kusi :)).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez SmykuSmyk » 3 grudnia 2014, 14:19

Vampire1984 napisał(a):Przecież zawsze będzie pod gore jak zmajstrujesz coś bo producent nie daje gwarancji ze takie majstrowanie jest wg jego norm co oczywiście nie jest. Nie łudźmy się ze nam uznają coś takiego poza ASO kiedykolwiek...bo sami będąc producentem/inżynierem byście przyznali innym gwarancje?


Z tym, że salon nie jest producentem/importerem. Oni zgłaszają problem i po dostaniu zielonego światła go naprawiają, a importer płaci. Tak?
Pytam, bo może być salon, który będzie wolał przymknąć oko na chiptuning, dostać zielone światło na wymianę powiedzmy "turbiny" i dostać za to od importera kasę, niż odesłać klienta do domu...
Zobacz Profil
SmykuSmyk
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 17 marca 2014, 21:52
Auto: Leon III
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 3 grudnia 2014, 14:34

Nie ale jak coś Ci padnie to wiadomo ze odeślą do producenta dana cześć na diagnozę, oni są tylko pośrednikami. I nie ma żadnego na świecie producenta który pozwala na ingerencje poza własna jego autorska fabryka/firma w ramach gwarancji.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez szczeslaw » 3 grudnia 2014, 19:35

SmykuSmyk, to tak nie działa w VAG. Przy prawie każdej wizycie w serwisie (przegląd, naprawa gwarancyjna) samochód jest podpinany do komputera, który komunikuje się z serwerami producenta. Na serwerach producenta zapisane są wszystkie informacje, dot. danego samochodu - kodowanie, program silnika itp. Coś się nie zgadza? Wykryją zmianę programu? Powiedz gwarancji pa pa.
Cała diagnostyka odbywa się on-line. Jak wychodzi np. nowa wersja oprogramowanie, to mechanik dostaje o tym informację na ekranie kompa i może kliknąć tak lub... tak :) Pełen automat.
Jeżeli więc pojedziesz do ASO ze zrobionym programem, to po podpięciu do kompa masz po gwarancji. Tyle. I nie zależy to od dobrej lub złej woli ASO - po prostu producent już ma u siebie info o zrobionym chipie. Chyba, że przed wizytą wgrasz program stockowy. Pytanie tylko, czy wtedy nie sprawdzają licznika ilości flashowań - jest taka możliwość.
Vampire1984, wysyłanie części do ekspertyzy nie ma tu znaczenia - nie wiem co musiałby robić program, żeby go odkryli na podstawie oględzin turbiny. Gwoli ścisłości - Iberia pozwalała na tuning bez utraty gwarancji. Trzeba było go zamówić przez nich, ale już nie pamiętam kto go robił - chyba CompSport.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 3 grudnia 2014, 20:27

@szczesław
Pozwalała ale tylko swoim czyli załóżmy był to owy CompSport ale np Panu Wieśkowi już nie bo nie ma ich pozwolenia, o takie coś mi chodziło:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości