Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Chiptunning Leona 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 6 września 2015, 11:28

HPFactory napisał(a):Choć z tego, co wiem, to efekt końcowy zależy od jednostki, bo były wahania o nawet 8KM na plus.



Szkoda, że na tych wykresach nie ma informacji jaka była moc przed, bo np. silniki CHPA (1.4 140KM) bardzo często są mierzone na ok. 150KM i 270-280 Nm.
Byłby nieco lepszy pogląd czego można się spodziewać.
Zakładając taką serię przyrost do 170KM i 298Nm nie jest porażający.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Reklama

Nie na temat

Postprzez HPFactory » 6 września 2015, 11:48

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

pinkibass, są informacje, aczkolwiek nie łatwe do odczytania. Cienka linia czerwona to moc PRZED, zaś cienka pomarańczowa linia to moment PRZED. Moment tutaj w serii wyszedł równe 250Nm, zaś moc około 145KM - postaram się zdobyć szczegółowe dane w nadchodzącym tygodniu. Co do przyrostu - nie zgadzam się, że "nie jest porażający". Pomijam już fakt, że prawie +30KM i +50Nm to ogromna różnica pomiędzy serią w odczuciach w jeździe, ale gdzie widziałeś dużo wyższy przyrost? Dodam jeszcze fakt, że pomiary na hamowni wykonywane są bez zmiany ustawien boxu, co znaczy, że dając np. +2 lub +3 na Performance Pack możemy zwiększyć moc o te kilka koni. My dostarczamy produkt z zerowym ustawieniem zgodnie z naszą ideą "Bezpieczny tuning", a jak potem klient to sobie ustawi - jego wola.

xxxxxxxxxxxxx - edit by oczkolek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 6 września 2015, 13:05

A czy możesz tu wkleić instrukcje montażu dla 1.8?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez rafko1 » 6 września 2015, 23:09

HPFactory dajecie mały przyrost mocy dla silnika 1.4 122KM w serii ten silnik ma ok 138 KM byłem z nim na hamowni ,a wasz box zwiększa tylko do 144 KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 7 września 2015, 08:42

rafko1, niestety źle zrozumiałeś ideę katalogu, choć faktycznie te wartości mogą być mylące. DTE Systems podaje dane przyrostu WZGLĘDEM seryjnych danych producenta. Dlatego wartości, na które powinno się wzracać uwagę to ile +KM oraz +Nm jesteśmy w stanie osiągnąć, bo moc seryjna oraz moc po tuningu są orientacyjnymi wartościami. W katalogach wielu innych firm znajdziesz dane seryjne a tuningowe mocno wyżyłowane, których często nawet nie było na hamowni (na pewno w internecie znajdziesz firmy, które ze 122KM obiecują 170KM poprzez box) :-) Dobrym przykładem tego też jest silnik 1.8 TSI 180KM - zerknij na wykresy parę postów wyżej, a potem na wartości w katalogu naszym :-)

Faktycznie 1.4 TSI 122KM "wypluwa" na hamowni wartości pomiędzy 130 a 140 koni i względem tej mocy należy liczyć przyrost. Poniżej linki do naszych wykresów dla tego silnika.

1.4 TSI 122KM
Before: http://hpfactory.pl/wykresy_temp/1.4TSI_122KM.jpg
After: http://hpfactory.pl/wykresy_temp/1.4TSI_122_after.jpg
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Misiek3city » 9 września 2015, 01:14

Zacznę od tego, że żaden box nie jest wykrywalny przez ASO

Każda zmiana podstawowych parametrów pracy silnika jest zapisywana w logach, dopóki ktoś tych logów nie zacznie sprawdzać (czytaj: do pierwszego problemu z autem) zarówno box jak i modyfikacje mapy paliwa/ ciśnienia doładowania są "niewykrywalne".
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez Daniel1980 » 9 września 2015, 09:37

Czesc Misiek3city,

tzn. ze tunerzy klamia? Bo kazdy pisze, ze niewykrywalne.

Czym popierasz swoja wypowiedz?

Pozdrawiam
Daniel
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel1980
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 9 marca 2015, 16:37
Auto: Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 10 września 2015, 20:43

Gwoli formalności i z tego co sprawdziłem. Większość jeżeli nie każdy moduł ma licznik flashowań, nadto flashowania mogą dotyczyć różnych obszarów (często jest to podzielone na bloki). Sam ODIS przy próbie weryfikacji SVM może wykonać flashowanie więc nie można jednoznacznie powiedzieć, że flashowanie wprost jest wykrywane. ODIS może porównywać liczbę flashowań zapisaną na serwerze z tą, która jest w sterowniku. Czy to robi - tego nie wiem. Na pewno zaś same flashowania co do zasady nie generują widocznych błędów (sprawdzone w ASO i samodzielnie).

Jeżeli uważacie inaczej, podajcie jakiś techniczny przykład (np. numer błędu :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 11 września 2015, 10:03

Raynold, w stu procentach się zgadzam ;) Tak jak wcześniej napisałem - mogę się mylić i pewnie się myliłem. Wynika to przede wszystkim z tego, że nasze produkty nie powodują problemów z gwarancją, nie ingerują w ECU, stąd naprawdę nie przejmujemy się tym jak to dokładnie działa. Tak jak napisałem - w tym temacie odsyłam do tradycyjnych tunerów, którzy z pewnością ten temat mają przećwiczony od A do Z. Mimo wszystko warto zbadać temat flagi TD1, która wiąże się z rozszerzonym testem auta po podłączeniu go pod komputer serwisowy.

Najkrótszy wniosek jest taki - przeprogramowanie ECU niekoniecznie musi zostać wykryte przez ASO, ale za to gwarantuję, że podczas jakiegokolwiek zgłoszenia serwisowego związanego z czymkolwiek począwszy od skrzyni biegów na silniku kończąc, skończy się zazwyczaj dokładnym badaniem auta i wykryciem nowego programu - z tym niestety nie ma dyskusji :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Rychu » 11 września 2015, 17:31

A jak te packi wpływają na zuzycie paliwa? Np. dla silnika 1.4 150KM
Zobacz Profil
Rychu
Sport
Sport
 
Posty: 311
Dołączył(a): 17 maja 2015, 10:58
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 11 września 2015, 19:52

Rychu, najpierw pozwolę sobie napisać ogólnie o spalaniu i Performance Pack, a potem opiszę nasze doświadczenia z tym konkretnym silnikiem.

Pierwszy fakt i tego nie da się niestety oszukać - od instalacji Performance Pack mija trochę czasu nim zauważymy spadki w spalaniu. Dlaczego? Ponieważ nie dlatego wydajemy pieniądze na zwiększenie mocy, aby bić rekordy spalania, a by poczuć ten przyrost :-) Z każdych świateł wciskamy dużo mocniej pedał gazu, a na trasie szybkiego ruchu/autostradzie sprawdzamy się ze znanymi nam autami. Dlatego też przez pierwsze tygodnie nie ma co się oszukiwać i większość z nas będzie częściej zaglądać pod dystrybutor, choć pewnie po raz pierwszy w życiu z uśmiechem na twarzy ;)

Drugi fakt odnosi się do korzyści wyższej mocy, a przede wszystkim momentu obrotowego. Przykładowo na trasach, gdzie korzystamy z tempomatu lub utrzymujemy stałą prędkość, odczujemy spadki średniego spalania. Przede wszystkim na autostradzie od prędkości 120-130km/h w górę, kiedy samochód musi już walczyć z potężnymi oporami powietrza. W mieście dużo lżej autu rozpędzić się do zadanej prędkości, co też przekłada się (ale zazwyczaj minimalnie) na wzrost spalania. Dodatkowo jazda z przyczepą lub jazda po terenach górskich mogą sprawić, że odczujemy spadek spalania.

Nasz firmowy samochód posiadał 1.4 TSI 140KM - z Performance Pack zrobiliśmy nim 19 tysięcy kilometrów, a przed jego instalacją 14 tys. km, więc mamy bardzo dobre porównanie. Na autostradzie przy licznikowych 145km/h na tempomacie (najczęściej odcinek A2 Warszawa-Łódź lub Warszawa-Poznań) spalanie spadło o około 0,5-1l. Ponadto jeśli pojawiła się na trasie ciężarówka i musieliśmy zwolnić, to znacznie wciskając przycisk powrotu do tempomatu, auto znacznie lżej i szybciej rozpędzało się do zadanej prędkości. W mieście nie mieliśmy żadnego spadku spalania, bo... wszyscy poganialiśmy to auto, szczególnie że na codzień jeździmy mocnymi pojazdami. Jedyna kobieta w naszym zespole twierdziła, że "z 7,5l spadło mi na 6,8l", choć ona zawsze na 70tce jechała 70 ;) Trasa Warszawa-Kraków spadek spalania z 7,2 na 6,8 przy tych samych prędkościach przelotowych i dynamice jazdy. Tyle z autopsji ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 11 września 2015, 20:12

Zgadzam się z przedmówca, że generalnie możemy odczuć zarówno spadek spalania ( i tu pstryczek w nosa tym, którzy nie widza sensu aktywnego tempomatu w silnych samochodach), jak i wzrost gdy się ''depnie". dla 1.8 TSI na trasach typu Kraków <> ok. Szczawnicy wykręcałem ok 5.2-5.4l/100km (STG1)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 11 września 2015, 20:21

HPFactory napisał(a):albo FRki by chciały spróbować prawdziwego trybu Sport


A czym ten PedalBox istotnie różni się od trybów fabrycznych?
Tylko jeszcze większą 'czułością' pedału gazu?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 11 września 2015, 20:27

Pedal box zmienia charakterystykę tego co podaje potencjometr pedału gazu i tego co odbiera któryś z modułów, więc to bajer ktory daje tylko złudne wrażenie, że coś się poprawiło - np. wcisniesz na 1/4 a on raportuje 50% (niektórzy reklamują to jako faktyczne narzędzie do zwiększania osiągów samochodu).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 11 września 2015, 20:43

No tak - ale dokładnie tak samo działają w tym zakresie fabrycznie tryby jazdy.
Może to urządzenie robi cos jeszcze? Albo ma po prostu jeszcze większa zmianę charakterystyki pedału gazu?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez Raynold » 11 września 2015, 20:48

Może mieć inną charakterystykę poziomu wciśnięcia pedału do raportowanej wartości, poza tym nic. Jak możesz zauważyć montuje się toto pomiędzy potencjometr z pedału a wtyczkę od sterownika :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez pinkibass » 11 września 2015, 20:55

Wydaje mi sie, ze Sport w FR ma już ten stosunek jak to nazwałeś "raportowanej wartości" do stopnia wciśnięcia gazu juz dosyć wysoki.
Dlatego zastanawiałem sie co można zrobić lepiej/inaczej.
Dlatego też pytam :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 11 września 2015, 22:14

Raynold, pozwolisz, że trochę sprostuję i rozwinę temat dla pinkibass, aby uniknąć nieporozumień :-)

Pierwsze pytanie było "Czym ten PedalBox istotnie różni się od trybów fabrycznych?". Przede wszystkim tym, że możemy go ustawić wedle swoich upodobań, czyli zarówno na mocniejsze doznania z jazdy, jak i słabsze. Przykładem słabszych może być np. fakt, kiedy ktoś uważa, że Sport w jego aucie jest zbyt "nadgorliwy", zaś normal zbyt... normalny - kilka sekund i ustawiamy sobie coś pomiędzy tymi wartościami. Przykładem mocniejszych doznań może być wzmocnienie fabrycznych trybów i tutaj jest trochę więcej filozofii.

Nie do końca jest tak, że zmiana jest na plus tak poważna jak przytoczona 1/4 gazu i 50%. Przede wszystkim żaden z programów PedalBoxa nie jest liniowy. Dlaczego? Bo żaden producent aut nie oferuje seryjnie liniowego pedału gazu, stąd PedalBox tak naprawdę wykrzywiając linię w drugą stronę, zbliża go do liniowego działania (oczywiście zależy od ustawienia). Na naszej stronie znajduje się przykładowa grafika, z której można odczytać, jak to wygląda, choć zaznaczam, że są to wartości poglądowe. Ewentualnie można zerknąć jeszcze tutaj (też poglądowo): http://test.nothrottlelag.com/wp-content/uploads/2014/07/throttle-response.jpg . Dlatego zaznaczam, że nie jest to zwykłe "mnożenie" wartości o jakiś współczynnik, a zupełnie nowa mapa dla pedału gazu danego modelu.

Ponadto poza samą czułością występuje efekt szybszej reakcji silnika/pojazdu na polecenia wydawane pedałem gazu (tzw. brak opóźnienia). Jak to się dzieje? Jest to mała tajemnica DTE Systems, ale mogę zdradzić, że wiąże się ze zmianą charakterystyki i sprytnym podejściem do tematu :-) Zapewniam, że po instalacji PedalBoxa właściciel każdego auta zauważy różnicę na plus, choć ustawienia na jakich będzie jeździł różnią się w zależności od auta oraz potrzeb właściciela. Znamy zarówno klientów, którzy mają PedalBoxa w najnowszych M4/M5 (mimo wbudowanych trybów Sport+/M) i jeżdżą na maksymalnych ustawieniach, jak i takich co instalują go w VW Polo i jeżdżą na niewiele zmodyfikowanym pedale gazu.

Raynold, nie wiem, kto reklamuje, że osiągi samochodu są zwiększone, ale na pewno nie DTE Systems i my ;) Choć przyznam, że jest w tym ziarno prawdy. Najczęstszym zdaniem wypowiadanym przez klientów, którzy pierwszy raz jadą swoim samochodem z PedalBoxem jest "wydaje się, jakby miał dwa razy więcej mocy" - i naprawdę tak jest :) Wielu klientów też zauważa, że ruszanie z miejsca (przy skrzyni manualnej) oraz zmiany biegów są znacznie łatwiejsze, przyjemniejsze i szybsze. Ponadto na pewno zyskujemy jakąś część sekundy z tak zwanej "rolki", bo auto szybciej wyrywa do przodu tj. szybciej zareagowało na nasze polecenie stopą. Jednak nie jest to mierzalne i można z tym dyskutować ;)

Na koniec chcę zaznaczyć jedną rzecz w przypadku PedalBoxa. Można o nim czytać, pytać innych, którzy z niego nie korzystali, dyskutować, oglądać materiały wideo i dalej zgłębiać wiedzę. Mimo wszystko możliwość przetestowania tego na żywym organizmie, czyli swoim pojeździe jest bezcennym doświadczeniem i najlepiej przekonuje do tego produktu. Możemy wtedy sprawdzić, czy spełnia nasze oczekiwania. Dlatego zapraszamy do nas na testy ;) A osobom, które chcą spróbować, a nie mogą dojechać do Warszawy, przypominamy, że od czasu otrzymania przesyłki dajemy 14 dni na przetestowanie produktu - jeśli Was nie zadowala, zwracamy pieniądze ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 13 września 2015, 12:32

Czyli Performance Pack to zwiększenie mocy i momentu. Pedal Box to zmieniona reakcja na gaz. Ile taki komplet kosztuje 1.8?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Rychu » 13 września 2015, 17:10

HPFactory, dzięki za odpowiedź odnośnie spalania. W zasadzie to spodziewałem się odpowiedzi o ile spalanie wzrasta aby uzyskać dodatkową moc... Trochę jestem zdziwiony. To co te mapy takiego robią, że dostajemy więcej Nm i mniejsze spalanie za jednym razem? Nie przeczycie troche prawom fizyki?
Zobacz Profil
Rychu
Sport
Sport
 
Posty: 311
Dołączył(a): 17 maja 2015, 10:58
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 14 września 2015, 20:05

Rychu, z całą pewnością nie przeczymy prawom fizyki ;) Posłużę się przykładem z dziedziny, którą też się zajmujemy tj. chiptuningiem pojazdów ciężarowych. Przykładowo jeśli podniesiemy moment obrotowy w pojeździe typu TIR z 1800Nm na 2300Nm, to przy tym samym obciążeniu firmy transportowe współpracujące z nami osiągają oszczędności rzędu 4-6 litrów na 100km (biorąc pod uwagę stałą trasę).

Ponadto proszę przeczytać dokładnie mój post powyżej - napisałem, że po chiptuningu auto zarówno może mniej palić, jak i więcej - opisałem też w jakich sytuacjach występują oba "objawy", co potwierdził z autopsji Raynold :-) Najprościej całą problematykę można ująć też w takim przykładzie - mając więcej mocy/momentu, pojazdowi łatwiej i lżej jest rozpędzić się do zadanej przez nas prędkości, a ewentualne wzniesienia, nierówności drogi, podjazdy, są łatwiejsze do pokonania, bo dysponujemy większym momentem i to dostępnym w każdym zakresie obrotów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 14 września 2015, 20:32

HPFactory napisał(a):bmelon, dokładnie tak. Ceny oraz wykresy znajdują się w poście na poprzedniej stronie. PedalBox ma stałą cenę 849zł niezależnie od pojazdu. W przypadku zainteresowania kompletem obu urządzeń do swojego pojazdu, prosimy o kontakt indywidualny, ponieważ istnieje wtedy możliwość uzyskania rabatu.

Tak jak wcześniej pisaliśmy - od wtorku 15.09 posiadamy PedalBox dla Waszych Seatów oraz innych aut Grupy Volkswagena u nas na miejscu, więc zapraszamy do kontaktu, aby umówić się na konkretny dzień i godzinę na testy w Waszym pojeździe ;)

PedalBox też nie jest wykrywalny przez ASO?
Czy też należy go demontować na każdy sewis?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez HPFactory » 14 września 2015, 21:06

bmelon, nie jest wykrywalny. Oczywiście jeśli serwisant będzie chciał się podpiąć pod komputer auta, to musi się delikatnie schylić, aby wycelować we wtyczkę. Wtedy jest jedyna szansa, że go zauważy (wątpimy w to), aczkolwiek aby z takiego powodu stracić gwarancję, to ktoś musiałby mieć niezłą fantazję ;) Czy należy go demontować? Zależy od ASO. Wiecie jak to jest, jedni nie zrobią problemu z niczego, a inni będą udowadniać, że włączając sobie doświetlanie zakrętów w aucie poprzez VCDS zmieniliśmy seryjną specyfikację auta i będą chcieli nam usunąć gwarancję. W przypadku PedalBox i Leona odpięcie go zajmuje naprawde kilka sekund (wtyczka znajduje się 8cm od samego pedału gazu, więc nawet nie trzeba się gimnastykować, stąd dla czystości sumienia polecamy go odpinać. Choć wiemy o tym, że duża część naszych klientów tego nie robi i póki co najpoważniejszą tego konsekwencją był kontakt pewnego ASO z nami w sprawie współpracy ;)

Warto też zaznaczyć, że podobnie sprawa ma się z Performance Pack. Też nie jest wykrywalny przez ASO, ale jego obecność pod maską może zwyczajnie zachęcić nadgorliwych serwisantów do podjęcia jakichś kroków w tej sprawie, dlatego tutaj ewidentnie zalecamy odpinanie przed wizytą w serwisie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
HPFactory
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 września 2015, 09:08
Auto: Inne
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez EmJot » 15 września 2015, 06:57

Żeby wsadzić trochę kij w mrowisko ;-) polecam oglądnięcie wykresów / parametrów jednego z najbardziej znanych i najstarszych niemieckich tunerów VAG, czyli firmy ABT. Tutaj przykład boxa dla silnika 1.4 TSI CXSA 122 KM: http://www.abt-configurator.com/docserv ... A_HS_E.pdf

Zauważcie, że mimo znaczących przyrostów KM / nM obiecują jedynie niewielką poprawę 0-100 km\h i Vmax. Co ciekawe, parametry wyciągają na LO98, ale można jeździć na LO95 tyle tylko, że pogorszy to osiągi (za to nie rozwali silnika jak u domoroslych tunerów wywalających z softu czujnik spalanai stukowego). Nomen omen, chcarakterstyki są podobne do modyfikacji wykonanej w EcuProject przez naszego kolegę z forum w swojej Grzegrzółce ;-)... tyle, że osiągi coś nie te ;-DDD

P.S.
Jak ktoś poszuka na stronie może looknąć jak wygląda ichniejszy BOX - robi wrażenie! Niestety cena też: 1600 euro :-o
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 15 września 2015, 08:06

HPFactory napisał(a):bmelon, nie jest wykrywalny. Oczywiście jeśli serwisant będzie chciał się podpiąć pod komputer auta, to musi się delikatnie schylić, aby wycelować we wtyczkę. Wtedy jest jedyna szansa, że go zauważy (wątpimy w to), aczkolwiek aby z takiego powodu stracić gwarancję, to ktoś musiałby mieć niezłą fantazję ;) Czy należy go demontować? Zależy od ASO. Wiecie jak to jest, jedni nie zrobią problemu z niczego, a inni będą udowadniać, że włączając sobie doświetlanie zakrętów w aucie poprzez VCDS zmieniliśmy seryjną specyfikację auta i będą chcieli nam usunąć gwarancję. W przypadku PedalBox i Leona odpięcie go zajmuje naprawde kilka sekund (wtyczka znajduje się 8cm od samego pedału gazu, więc nawet nie trzeba się gimnastykować, stąd dla czystości sumienia polecamy go odpinać. Choć wiemy o tym, że duża część naszych klientów tego nie robi i póki co najpoważniejszą tego konsekwencją był kontakt pewnego ASO z nami w sprawie współpracy ;)

Warto też zaznaczyć, że podobnie sprawa ma się z Performance Pack. Też nie jest wykrywalny przez ASO, ale jego obecność pod maską może zwyczajnie zachęcić nadgorliwych serwisantów do podjęcia jakichś kroków w tej sprawie, dlatego tutaj ewidentnie zalecamy odpinanie przed wizytą w serwisie.

To jeszcze kilka pytań, jedno związane z tym co napisał kolega post wyżej.

1. Czy po instalacji P-ceB muszę tankować 98.

2. Jak instalacja boxa P-ce wpłynie na osiągi 0-100 km/h oraz elastyczność w zakresie prędkości 80-150 km/h.

3. Wiem że są wykresy ale nie bardzo jestem biegły w ich roszyfrowywaniu: na jaki dodatek KM i Nm mogę liczyć dla 1.8 - proszę podać wartości dla boxa ustawionego na 0, 1, 2, etc. w zależności do ilu można go ustawić.

4. Rozumiem że przyrost będzie od wartości realnych a nie papierowych danych fabrycznych. Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.

5. Jakie jest ryzyko przy przedstawieniu box na 1, 2, etc. Jak % można by oszacować takie ryzyko?

6. Czy wyższy moment mógłby być dostępny od niższych obrotów powiedzmy 1.500 rpm?

Dziękuję.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 15 września 2015, 16:58

Sory ze sie wtrace ale wszystkie te hamownie nie sa silnikowe i to ze na jakiejs hamowni samochod nie ma 180 a 190-200 tnzn ze silnik nie ma tych 180km bo nie sa robione z tego co sie orientuje pomiary na hamowni silnikowej a z takiej sa podawane parametry mocy i momentu. Caly czas sie posilkujecie porownywaniem mocy katalogowej(z hamowni silnikowej) do mocy uzyskanej na hamowni podwoziowej ktora raczej ma sie jak planeta do satelity. Wyjmijcie silnik zmierzcie go stuningujcie i wtedy pomowmy o przyrostach mocy a nie takim sztucznym podniecaniu sie ze moj ma wiecej niz fabryka napisala w katalogu.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 15 września 2015, 17:10

Vampire1984 napisał(a):Sory ze sie wtrace ale wszystkie te hamownie nie sa silnikowe i to ze na jakiejs hamowni samochod nie ma 180 a 190-200 tnzn ze silnik nie ma tych 180km bo nie sa robione z tego co sie orientuje pomiary na hamowni silnikowej a z takiej sa podawane parametry mocy i momentu. Caly czas sie posilkujecie porownywaniem mocy katalogowej(z hamowni silnikowej) do mocy uzyskanej na hamowni podwoziowej ktora raczej ma sie jak planeta do satelity. Wyjmijcie silnik zmierzcie go stuningujcie i wtedy pomowmy o przyrostach mocy a nie takim sztucznym podniecaniu sie ze moj ma wiecej niz fabryka napisala w katalogu.

Nie wiem czy się mylę ale wydaje mi się, iż skoro na hamownii jak to nazwałeś podwoziowej jest 190 KM + to silnik musi generować większą moc bo po drodze dużo jej się zatraca. Tak więc hamowanie na hamownii jak to nazwałeś silnikowej mija się z celem, pomijając koszt takiej operacji. Chyba, że różnica w mocy pomiędzy obiema wynika z błędów pomiaru tej podwoziowej.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Vampire1984 » 15 września 2015, 17:14

Sa dwie hamownie silnikowa i podwoziowa i nie jak ja to nazwalem tylko tak sie to nazywa.
Punktem odniesienia powinien byc pomiar bez patrzenia na dane katalogowe co podaje producent a pierwszym punktem odniesienia tyle ile pokaze nam hamownia podwoziowa potem chiptuning i wtedy znowu hamowania podwoziowa i tyle koniec kropka. Zawsze jest jakis blad pomiarowy a takie hamownie podwoziowe trzeba kalibrowac jak i silnikowe stroic pod odpowiedni model co jest czaso i kosztochlonne dlatego mamy taki wysyp hamowni podwoziowych a nie silnikowych.
Dla mnie powinnismy mierzyc na silnikowej ORAZ podwoziowej i od tego miec punkty odniesienia.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez EmJot » 15 września 2015, 18:59

Vampire1984 napisał(a):Sa dwie hamownie silnikowa i podwoziowa i nie jak ja to nazwalem tylko tak sie to nazywa.


_Mała_ uwaga Vampire1984. Nie porównujemy (w większości) mocy z hamowni w fabryce (silnikowej) i podwoziowej tylko _dwa pomiary tego samego samochodu na tej samej hamowni podwoziowej_. Taki pomiar jest miarodajny (chyba, że chcesz się kłócić z metrologiem ;-p).
To o czym piszesz to sytuacje, w których na hamowni podwoziowej tunerom wychodzi, że samochód ma więcej KM niż fabryka dała i twierdzą, że to taki rozrzut silników. Ja skłaniałbym się raczej do tego, że hamownie podwoziowe są kalibrowane (tzn. ich wyniki mają udawać z jak największym przybliżeniem pomiar na hamowni silnikowej) do pewnego typu silników (być może atmosferycznych?) i w pewnych silnikach (np. benzynach turbo) ta kalibracja nie daje wyników odpowiadających pomiarom w fabryce...
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 15 września 2015, 19:23

EmJot napisał(a):
Vampire1984 napisał(a):Sa dwie hamownie silnikowa i podwoziowa i nie jak ja to nazwalem tylko tak sie to nazywa.


_Mała_ uwaga Vampire1984. Nie porównujemy (w większości) mocy z hamowni w fabryce (silnikowej) i podwoziowej tylko _dwa pomiary tego samego samochodu na tej samej hamowni podwoziowej_. Taki pomiar jest miarodajny (chyba, że chcesz się kłócić z metrologiem ;-p).
To o czym piszesz to sytuacje, w których na hamowni podwoziowej tunerom wychodzi, że samochód ma więcej KM niż fabryka dała i twierdzą, że to taki rozrzut silników. Ja skłaniałbym się raczej do tego, że hamownie podwoziowe są kalibrowane (tzn. ich wyniki mają udawać z jak największym przybliżeniem pomiar na hamowni silnikowej) do pewnego typu silników (być może atmosferycznych?) i w pewnych silnikach (np. benzynach turbo) ta kalibracja nie daje wyników odpowiadających pomiarom w fabryce...

Że niby podwoziowe kłamią? Kto tu jeszcze nie mówi prawdy?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez Tom_O » 15 września 2015, 22:07

HPFactory,

Czy dysponujecie wykresem dla wersji 125km ?
Zgodnie ze strona przyrost +20km i +30nm
Jaka cena dla takiego silnika ?
Leon ST FR
Zobacz Profil
Tom_O
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 stycznia 2015, 07:40
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 19 września 2015, 07:13

Jak ktoś posiada lub zakupił box dts to proszę o opinię.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez MW » 20 września 2015, 14:40

bmelon napisał(a):Jak ktoś posiada lub zakupił box dts to proszę o opinię.

Pozdrawiam,
GB

Szukasz opini to poczytaj fora w UK cupra.net audi-sport.net czy vwroc
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 20 września 2015, 16:42

Właśnie przeglądam.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez maciejka » 20 września 2015, 17:29

Mam pytanko. Czy ktoś z was, miał okazję porównać autka ARL z wirusem i nowe silniki TDI-CR również po wirusie. Jak wam się jeździło, jakie różnice. Którym wam się lepiej jeździło.
Zobacz Profil
maciejka
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 kwietnia 2015, 12:15
Auto: LEON 2.0TDI CKFC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 20 września 2015, 17:34

bmelon napisał(a):Jak ktoś posiada lub zakupił box dts to proszę o opinię.

Pozdrawiam,
GB


Wczesniej pisalem, że mój znajomy w Cuprze nowej sobie założył i chwali. Ja byłem w zeszłym tygodniu u chłopaków z HP Factory przetestować pedalboxa i (niestety dla mojego portfela) od razu kupiłem. Nie każdemu może pasować zmiana oferowana przez pedalbox, ale w moim przypadku tego oczekiwałem od fabryki Seata. Leon jest teraz bardziej agresywny, a jak dziewczyna ma nim jechać, to wyłączam i ma potulnego Leonka :D

Zamówiłem w weekend Performance Pack od nich do 1.4 TSI. Przyjdzie w tym tygodniu, więc w pełni będe mgl napisać jak oceniam produkty DTE.
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 20 września 2015, 17:47

Czy jest bardzo narowisy z pedal boxem?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 20 września 2015, 18:18

Zależy od ustawień. Na codzień jeżdżę na zielonym trybie, który jest czymś pomiędzy Sport w naszym Leonie a Normal, czyli ideałem na codzień bo normal był dla mnie zbyt "wołowaty". Jak chcę poszaleć to aktywuję Sport lub Sport Plus i wtedy przede wszystkim szybciej reaguje na gaz, a przynajmniej takie jest wrażenie. Narowisty? Zależy pewnie od kierowcy. Dla mnie jest taki jaki powinien być, choć np moja dziewczyna powiedziałaby, że coś się zepsuło :-P
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 24 września 2015, 05:41

SDeba napisał(a):Zależy od ustawień. Na codzień jeżdżę na zielonym trybie, który jest czymś pomiędzy Sport w naszym Leonie a Normal, czyli ideałem na codzień bo normal był dla mnie zbyt "wołowaty". Jak chcę poszaleć to aktywuję Sport lub Sport Plus i wtedy przede wszystkim szybciej reaguje na gaz, a przynajmniej takie jest wrażenie. Narowisty? Zależy pewnie od kierowcy. Dla mnie jest taki jaki powinien być, choć np moja dziewczyna powiedziałaby, że coś się zepsuło :-P


Czy masz power box? Czy pedal box jest konieczny jeśli jest power box?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 25 września 2015, 08:11

bmelon napisał(a):
SDeba napisał(a):Zależy od ustawień. Na codzień jeżdżę na zielonym trybie, który jest czymś pomiędzy Sport w naszym Leonie a Normal, czyli ideałem na codzień bo normal był dla mnie zbyt "wołowaty". Jak chcę poszaleć to aktywuję Sport lub Sport Plus i wtedy przede wszystkim szybciej reaguje na gaz, a przynajmniej takie jest wrażenie. Narowisty? Zależy pewnie od kierowcy. Dla mnie jest taki jaki powinien być, choć np moja dziewczyna powiedziałaby, że coś się zepsuło :-P


Czy masz power box? Czy pedal box jest konieczny jeśli jest power box?

Pozdrawiam,
GB


Wczoraj rano do mnie przyszedł Performance Pack od HP factory. Zamontowałem od razu i nie sprawiło mi to żadnych problemów. Popołudniu tankowanie do 98 i trasa 300km = jestem zadowolony w 100%. Po prawie 1,5 roku od zakupu mam zupełnie nowego Leona w garażu. Dodatkową moc czuć szczególnie przy wyprzedzaniu oraz na mocnym cisnieciu z drugiego biegu. Pedalbox pewnie nie jest konieczny,ale nie zaluje ze kupilem obie rzeczy. Mam nie dosc ze wiecej mocy to pedal gazu dziala tak jak sobie o tym zawsze marzylem. Jesli Cie to interesuje to moge napisac wiecej wrazen za kilka tygodni bo na swiezo to wiadomo ze czlowiek podekscytowany na maxa :mrgreen:
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez MW » 27 września 2015, 08:17

Na jakim ustawieniu masz boxa?
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 27 września 2015, 09:50

MW napisał(a):Na jakim ustawieniu masz boxa?

Poki co na standardowym. Podobno w 1.4 TSI jest jeszcze fajniej na +2 ale to ustawie dopiero za tydzień, żeby przywczyaic sie do obecnego przyrostu i móc sobie porównać.
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 27 września 2015, 20:35

Jakie wrażenia?

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 28 września 2015, 09:14

bmelon napisał(a):Jakie wrażenia?

Pozdrawiam,
GB

Kilka wiadomośći wyżej pisałem wrażenia na gorąco. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Myslalem powoli o zmianie auta, ale teraz mam nowego Leonka po całej operacji :mrgreen: Ostatnio duzo jazdy po miescie, wiec delektuje sie najbardziej wciskaniem w fotel na 1 i 2 :twisted:
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez KAI » 28 września 2015, 09:43

SDeba napisał(a):delektuje sie najbardziej wciskaniem w fotel na 1 i 2 :twisted:

A co z 3? Na autostradzie rzadziej? ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 28 września 2015, 13:45

KAI napisał(a):
SDeba napisał(a):delektuje sie najbardziej wciskaniem w fotel na 1 i 2 :twisted:

A co z 3? Na autostradzie rzadziej? ;)

Wszystkie biegi są jak gdyby zaprojektowane od nowa, bo auto dużo dynamiczniej przyspiesza na każdym z nich. Miałem na myśli to że w jeździe miejskiej mocniej cisnę jedynkę i dwójkę :-P
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez bmelon » 28 września 2015, 14:13

Czyli jak się przyzwyczaisz do mocy wyciągasz box jezdzisz tydzień bez niego i znowu cieszysz się mocą.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 28 września 2015, 14:55

bmelon napisał(a):Czyli jak się przyzwyczaisz do mocy wyciągasz box jezdzisz tydzień bez niego i znowu cieszysz się mocą.

Pozdrawiam,
GB

To jest plan :D
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Chiptunning

Postprzez maciek89 » 30 września 2015, 19:25

Miał ktoś do czynienia z RaceChip?

http://www.racechip.com/chiptuning/seat ... /index.php

Cenowo wypada lepiej niż DTE- ten najlepszy box powinien kosztować około 2500, jutro powinienem znać szczegóły. :) Osoba, która mi to zaproponowała odbiera niedługo Golfa R i będzie to wrzucać, więc zobaczymy. Ponoć wysoka jakość wykonania tylko trzeba wyśledzić więcej ludzi, którzy mają to ustrojstwo. ;) Może gdybyśmy się zebrali w grupkę to jeszcze ciekawszą cenę by się ugrało. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Chiptunning

Postprzez SDeba » 30 września 2015, 19:32

maciek89 napisał(a):Miał ktoś do czynienia z RaceChip?

http://www.racechip.com/chiptuning/seat ... /index.php

Cenowo wypada lepiej niż DTE- ten najlepszy box powinien kosztować około 2500, jutro powinienem znać szczegóły. :) Osoba, która mi to zaproponowała odbiera niedługo Golfa R i będzie to wrzucać, więc zobaczymy. Ponoć wysoka jakość wykonania tylko trzeba wyśledzić więcej ludzi, którzy mają to ustrojstwo. ;) Może gdybyśmy się zebrali w grupkę to jeszcze ciekawszą cenę by się ugrało. :)

Też się nad nimi zastanawiałem, bo cena kusila. Ale slyszalem kilka opinii, ze te boxy sie psuly i ciagle trzeba bylo je wymieniac z producentem. Poza tym kontaktowalem sie z nimi i nie daja zadnej gwarancji na pojazd i nie sa w stanie pokazac zadnych wykresow z hamowni... Nie mają też chyba certyfikatów TUV na swoje produkty, a wiem ze sie o niego starali, bo tak mi napisal Pan z ich supportu, wiec to jest co najmniej dziwne. Dlatego ja wolalem doplacic i miec pelen pakiet: gwarancje, wsparcie w Polsce i dowod na to, ze faktycznie to dziala :-D

Ale fakt faktem jest to też duża firma i popularna, więc pod zdanym pozorem nie warto ich skreslac :-)
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości