Strona 1 z 1

modyfikacje dolotu

PostNapisane: 26 stycznia 2018, 01:41
przez kawszyn
czy ktos z Was robil cokolwiek przy seryjnym dolocie Cupry? czy zmiana filtra powietrza na np. k&n ma jakikolwiek sens? czy doloty dedykowane przynosza sensowne przyrosty, czy jedynie zmieniaja dzwiek?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 26 stycznia 2018, 07:10
przez dejm
temat poruszałem na forum
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=62124&p=707223#p707223
konkluzja taka, ze można podłubać w garażu ( wyjąć tackę spod filtra), zaślepić otwór "alternator chłodzący " i wyciąć dodatkowy, zaślepiony przez fabrykę ( a taki sam jest w vwr r600), i do stage 2 nic wiecej nie trzeba ruszać :mrgreen:
https://www.drive2.ru/l/10606825/
w linku powyżej najlepiej zobrazowana modyfikacja dolotu, tyle że w języku Rosyjskim :mrgreen:

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 26 stycznia 2018, 22:37
przez kawszyn
dzieki dejm :)

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 27 stycznia 2018, 08:34
przez 83Dario
Kawszyn ten temat jest u mnie w temacie o moim aucie, zrobiine podobnie jak u Dejm, wiec powodzenia[emoji106][emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 6 lutego 2018, 13:59
przez dejm
teraz to już w ogóle hit.. można kupić org zaślepkę u dealera, która zaślpepia niepotrzebny otwór w seryjnym dolocie...
Obrazek
NR kat. 5Q0 129 849
nie trzeba drucić dolotu
Obrazek
Obrazek

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 11 lutego 2018, 18:38
przez marpit
Dotyczy to 2.0 czy wszystkich tsi ?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 11 lutego 2018, 21:04
przez verton91
wszystkich

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 11 lutego 2018, 21:07
przez marpit
A ten wlot nie jest czasem do chłodzenia IC ? Zyskujemy na wlocie a tracimy na chłodzeniu IC ?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 11 lutego 2018, 22:19
przez Pik
Dejm, może rozwiniesz temat co niby ta zaślepka ma robić?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 07:41
przez dejm
Pik napisał(a):Dejm, może rozwiniesz temat co niby ta zaślepka ma robić?

za pomocą kilku zabiegów nie trzeba wydawać worka kasy na dolot "sportowy, tuningowy" czy jak to tam nazwać,
seryjny dolot jest baardzo upodobniony do popularnego dolotu VWR600
Obrazek
dzięki ów zaślepce przelotowy otwór możemy zaślepić org zaślepką z ASO
Obrazek

jak przerobić cały dolot jest wklejałem już link wyżej, ale dla utrwalenia https://www.drive2.ru/l/10606825/

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:10
przez fonek
Jakie są realne efekty z zastosowania tej zaślepki?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:22
przez Pik
Na logikę zaślepka zmniejsza dopływ powietrza, co jest działaniem przeciwnym do zamierzonego przy modyfikacji dolotu...

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:40
przez verton91
Zwiększa, kieruje powietrze prosto do filtra powietrza, a nie połowę do komory silnika i drugą połowę do filtra.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 10:49
przez Pik
Noooo bez badania w tunelu aero ja bym taki pewny nie był. Do komory silnika też wpada powietrze. Jeśli projektant fabrycznego dolotu uznał że zaślepki nie powinno być, zapewne był jakiś powód.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 11:24
przez verton91
Później jednak projektant stworzył zaślepkę, by wyciągnąć kasę od tych, chcących poprawić osiągi :P
Tak tylko gdybam, możesz mieć racje, ale dolot revo wyglada tak samo jak fabryczny, tylko ma zaślepiony ten wylot + drugą dziure wlotową powietrza którą w fabrycznym trzeba wyciąć.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 13:50
przez dejm
Pik napisał(a):Na logikę zaślepka zmniejsza dopływ powietrza, co jest działaniem przeciwnym do zamierzonego przy modyfikacji dolotu...


popatrz dokładnie na zdjęcie, zaślepiasz otwór na wylot, przez co wiecej powietrza trafia prost do puszki z filtrem powietrza, co za tym idzie - do silnika

-- 12 lutego 2018, 14:50 --

Pik napisał(a):Noooo bez badania w tunelu aero ja bym taki pewny nie był. Do komory silnika też wpada powietrze. Jeśli projektant fabrycznego dolotu uznał że zaślepki nie powinno być, zapewne był jakiś powód.


żartujesz, prawda? gołym okiem widać, że przez niezaślepiony otwór powietrze wali bezsensownie w komorę silnika, nie do samego silnika.

Projektanci dolotów revo, vwr600 własnie wszystko oparli na tym, żeby tego "przepływu nie było". Dedykowane doloty dają przyrost do kilkunastów koni po sofcie, ale kosztują trochę $$, więc lepiej kupić zaślepkę , wyciąć otwór i niskim kosztem mieć prawie to samo...

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 13:59
przez Pik
Wcale nie żartuję. Uważam żeby podważyć projekt konstruktora trzeba czegoś więcej niż "oko" amatora. Anyway nie mam nic przeciwko jeśli ktoś zatka sobie jakiś tam otwór w dolocie i wytnie inny. Sam nie zamierzam, ale dzięki za info dejm.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 14:23
przez Dest
Mozna sprawdzic czy tą stroną od silnika zasysane jest powietrze wkrecajac silnik na obroty,
mi sie wydaje ze silnik z turbo bez problemu zassie z dwoch otworów,
wstawiajac zaslepke wycial bym plastik tak jak jest na ruskiej str i w tych sportowych dolotach

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 15:10
przez Pik
Turbina na pewno zassie ile jej potrzeba, a dodatkowe ciśnienie uzyskane przeróbkami na dolocie może powodować problemy.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 17:15
przez Evo
Na serio uważasz, że w ASO można kupić oficjalnie część która będzie powodowała problemy ? ;)

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 18:14
przez Pik
To tylko moje domniemanie. Nie zamierzam sprawdzać na swoim aucie heh. Jałowa robi się ta dyskusja... Zresztą równie dobrze można odwrócić pytanie. Uważasz, że producent zapomniał zamontować tej klapki, czy też oszczędza na kawałku tworzywa? :wink:

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 19:11
przez dudek_jd
Pik nie wiem jak w przypadku seata ale podobnie miałem w poprzednim aucie- Vectrze C. W airboxie była klapka która kierowała powietrze przez wąską szczelinę prosto na filtr powietrza powodując mniejszy przepływ i słabsze wykorzystanie powierzchni filtra. W oplu to było, w bliźniaczym silniku Saaba nie... Wywalało się to i auto trochę lepiej reagowało na gaz. I pytanie dlaczego Opel to zostawiał a Saab wywalał?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 12 lutego 2018, 23:51
przez alehandro
Pytaniem zatem może być jaka jest przepustowość filtra powietrza?
Nawet jeśli założymy możliwość dopływu jego większej ilości (powietrza) do puszki (bez szkody dla chłodzenia silnika pozbawiając go dodatkowego strumienia powietrza) filtra to pytanie czy jesteśmy w stanie więcej go przepuścić?

W takich sytuacjach zawsze przypomina mi się hamowanie tourana na filtrze normalnym (mann/Bosch) i K&N. Różnice? Brak.
Może program by coś tu wyciągnął.

Jaki koszt zaślepki?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 13 lutego 2018, 07:23
przez dejm
alehandro napisał(a):aki koszt zaślepki?

60 PLN

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 7 listopada 2018, 19:17
przez marpit
Ktoś zbadał dokładnie efekty ? Może chociaż jakieś logi dla porównania?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 15 grudnia 2018, 13:07
przez johnson
Mikolaj przyniesie
https://www.performancebyie.com/ie-mk7- ... intake-kit
Na wiosne bede hamowal auto wiec bedzie porownanie. Stage2 i Dolot seria do tip + CAI + stage 2

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 19 grudnia 2018, 09:38
przez protrek1989
johnson napisał(a):Mikolaj przyniesie
https://www.performancebyie.com/ie-mk7- ... intake-kit
Na wiosne bede hamowal auto wiec bedzie porownanie. Stage2 i Dolot seria do tip + CAI + stage 2



Szczerze Kolego do 400Hp nie potrzebujesz tego szkoda kasy naprawdę . Rozmawialem z tunerem szanujacym sie R-Performance . Sportowa wkłada wyjęta wkłada sniegowa ewentualna modyfikacja przez dodatkowy otwór i to wszystko . Lepiej ta kase w co innego wpakowac :)

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 19 grudnia 2018, 11:40
przez Limak9
+ najlepiej inlet pipe i muffler przy turbinie zmienić.

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 19 grudnia 2018, 12:11
przez johnson
Zaaaa ciiiichoooooo jest :)

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 8 stycznia 2021, 14:20
przez kaCuCh
Ja dzisiaj zrobiłem ten mod u siebie. Zaślepka aktualnie 74zł. Zamówiłem wkładkę Pipecross. Wyciągnięcia tej tacki spod filtra jest problematyczne, bo jeszcze nie próbowałem?

Re: modyfikacje dolotu

PostNapisane: 8 stycznia 2021, 15:23
przez mczelny2401
Tackę wyciągasz pionowo do góry ale rób to delikatnie by nie połamać tych plastikowych żeberek. Filtr Pipercross jest strasznie lipnie wykonany więc polecam dołożyć do K&N

Tak właściwie to ta modyfikacja powinna wyglądać tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ls_T79RpY68