Dawno nic nie grzebałem przy mojej cuperce... Zaczęła mi szarpać przy zmianie biegów (DQ250). Sprawdziłem nastawy i przy okazji błedy ogólne i...
Pojazd: Seat Leon Cupra
Rok: 2018
Typ nadwozia: Sports Tourer
Silnik: CJXC
Przebieg: 138708 KM (...)
P001100 - Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana
Więc oczywiste, że łańcuszek... Sam będę się za niego brał, mam swój warsztat i zaprzyjaźnionych mechaników więc czemu nie. Jednakże ani ja ani mój diler części nie możemy dojść do ładu i składu z zestawami rozrządu dla silników EA888 Gen 3B CJXC... Czym do diaska różnią się zestawy rozrządów ORI VW od np FAI Automotive... cena tego pierwszego to 2k+ a "zamienik" to i nawet mi może ogarnąć za 850zł...

Co najlepsze, 90% części w zestawie "zamiennym" jest od producenta poddostawcy VW... Jak ktoś coś bardziej liznął temat to niech się wypowie. A nawiązując do tego, że sam będę brał się za rozrząd to polecam każdemu taki wypoczynek przy silnikach tsi. No może prócz 150KM ACT bo tam trza komputerem ustawiać rozrząd ale w pozostałych to fajna zabawa.
https://www.youtube.com/watch?v=vp6e1x60hDYhttps://www.youtube.com/watch?v=tP8ekkGzBt0&tPotrzebujesz:
instrukcji co jest na LEONCLUB
zestawu blokady rozrządu 200pln lub zaporzyczyć za flachę
tubka silikonu do pokrywy
kobyłek pod przód
podnośnik z deską pod silnik
zestawu kluczy...
Jeśli potwierdze, że zestaw rozrządu zamienika za 850zł jest ok... To ogarnę rozrząd do cupry 300KM za 850zł i flachę...
-- 31 lipca 2022, 17:30 --
Rozrząd przed

Rozrząd po

Moje wykonanie:
od góry: Odpięcie zbiorniczka płynu chłodzącego, wyciągnięcie poj. spryskiwaczy, podwieszenie silnika na belce, odkręcenie łapy silnika, demontaż bagnetu, odkręcenie górnej obudowy rozrządu, odkręcenie zaworów magnetycznych rozrządu, odkręcenie mostu rozrządu, ustawienie znaków na kołach rozrządu, założenie blokad rozrządu.
od dołu: demontaż osłony dolnej oraz nadkola, demontaż zbiornika spryskiwaczy, (między czasie upuszczamy olej silnikowy!) ściągnięcie paska i odkręcenie tłumika drgań wału, wkręcenie śruby z podkładką w wał, odkręcenie dolnej pokrywy rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków balansujących (do tego trzeba przerobić sobie nasadkę 27), demontaż napinacza łańcucha pompy olejowej, odkręcenie ślizgów, ściągamy łańcuchy w kolejności: "łańcuch pompy olejowej" "łańcuch wałków rozrządu" " łańcuch wałków balansujących"
Montaż rozrządu: Ustawiamy prawy wałek balansujący na znaki (kręcimy kilka krotnie aż się zejdą), zakładamy górny ślizg oraz łańcuch na prawym wałku balansującym a lewy tak ustawiamy aby "trafić" znakiem w łańcuch, dolny znak na łańcuchu powinien się zgadać z znakiem na zębatce wału, zakładamy ślizgi "dolnego rozrządu" wkręcamy napinacz "dolny". Zakładamy "górny" łańcuch na znaki wałków rozrządu (przy dobrze założonych blokadach wejdą bez problemu), zakładamy łańcuch na wał (tam znak powinien trafić idealne jak nie to znaczy, że coś sknocone przy łańcuchu wałków balansujących), zwalniamy blokady rozrządu (będzie łatwiej z montażem ślizgów), zakładamy prawy ślizg, górny, lewy, sprawdzamy czy wszystkie znaki są ok tj "dwa górne wałków rozrz., wałka korbowodowego, wałka balansującego prawego i lewego i ponownie wałka korbowodowego, zakładamy łańcuch pompy olejowej, montujemy napinacz łańcucha pompy olejowej, napinacz łańcucha wałków, odbezpieczamy napinacz, kręcimy pół obrotu wałem i sprawdzamy czy gdzieś nie "odstaje łańcuch" Skręcamy wszystko z powrotem.
Moje tipy: Kupić sobie nową pokrywę rozrządu i śrubki do niej koszt ok 200pln, pokrywa zamontowana jest na silikonie i łatwo ją pokrzywić i może przeciekać lub będzie trzeba władować mnóstwo silikonu... Blokadę rozrządu ogarnąć sobie do dokładne waszej wersji 1.8, 2.0 TSI/TFSI, ja musiałem wymieniać bo nie pasowały do zaworów magnetycznych wałków rozrządu... Wymienić śrubę wału korbowego (ma tam fabrycznie uszczelkę która się zrywa przy demontażu). Nasadkę obciąć aby można odkręcić i zakręcić napinacz do głębokości 3-4mm.
Myślę, że wszystko
