Strona 1 z 1

Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 07:14
przez Pianim
Może głupie pytanie ale...
W każdy aucie przy wymianie rozrządu wymieniałem pompę wody bo była na tym samym pasku. Teraz mam Leona a w nim pompa wody jest po drugiej stronie silnika więc czy trzeba wymienić ją razem z rozrządem?

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 07:54
przez bzykofm
Najlepiej tak. Wątpliwe, żeby pompa wody przetrwała drugi rozrząd.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 08:53
przez Pik
Przy jakim przebiegu jest wymagana wymiana rozrządu w 5F?

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 09:04
przez Pianim
Wg ASO 210tys.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 10:23
przez bzykofm
Pianim napisał(a):Wg ASO 210tys.

Nie idź tą drogą. Wg ASO to części są niezniszczalne a potem stajesz się stałym klientem warsztatów. Podobnie ma się sprawa z zalecanymi interwałami wymiany oleju.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 14 maja 2018, 12:38
przez chlorek
Tutaj się nie zgodzę. Olej to olej i to też zależy jak i gdzie jeździsz.
Rozrząd spokojnie wytrzymuje tyle ile podaje producent. Znam wiele aut gdzie pierwszy raz wymieniany był przy 200tys.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 09:08
przez Krzyzak
To jest pasek czy łańcuch? Jeśli łańcuch to raczej 200 tysi spokojnie powinien zrobić.
Znam przypadek jednej Sigmy, której właściciel jeździł do ASO jak mu się przypomniało, raz zmieniał olej po 30 raz po 40 tysiącach, auto miało u niego bardzo cieżko. Pewnego dnia po odpaleniu zgasł i nic się nie dało zrobić - okazało się, że pękł oryginalny pasek rozrządu - po 280 tys km...

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 11:27
przez dudek_jd
czasy nieśmiertelnych łańcuchów się skończyły niestety, w mniejszych silnikach typu 1.0 łańcuch się nawet po 100tys rozciągał, w 1.4 tsi też. Wszystko przez to że silniki mają duże momenty od niskich obrotów, stare silniki na łańcuchach miały momenty niższe i przy dużo wyższych obrotach dlatego kiedyś łańcuch był nieśmiertelny, bo nie miał gwałtownych naprężęń jak teraz. A problemy w rozrządach z łańcuchem są wywoływane najczęściej przez rolkę i napinacz i tu pojawia się kwestia oleju i argumentu za częstszą jego wymianą. Dlatego zgodzę się że rozrząd może przejechać tyle co mówi producent ale tylko jak dbamy o olej, jego stan, częstotliwość wymiany, jakość oleju a nawet to czy go rozgrzewasz przed wchodzeniem na obroty czy nie. I kropka w temacie wymian oleju i rozrządu. A teraz czekam na falę hejtu za to że częsta zmiana oleju jest bezsensowna i że bajkopisarz jestem bo łączę olej z rozrządem

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 12:55
przez komoornik
Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 13:13
przez marpit
Skoro już doszliśmy do tego że olej nie smaruje paska to wg mnie w przypadku paska kluczowe znaczenie ma rodzaj eksploatacji tj jazda miejska czy trasy.
W przypadku przewagi krótkich tras i ogólnie małych przebiegów 120 kkm jest sensownym przebiegiem. Warto popatrzeć też na lata.
W moim drugim aucie w instrukcji jest 240/160 warunki normalne/trudne a wytrzymał ledwo 100 wymieniłem przy 120 bo nie.moglem już słuchać jak pracuje na zimnym. Rolki niewiele by już wytrzymały.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 13:40
przez dudek_jd
a
komoornik napisał(a):Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..
to ciekawe co na to właściciele cupry 2.0 i 1.8 cjsa (które mam ja), 1.4 140km z początków 5f chyba to samo...

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 15:52
przez old_school_baby
mi w ASO Maran w Warszawie powiedzieli że mam rozrząd na łańcuchu i nie jest przewidziana w ogóle wymiana rozrządu

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 16:43
przez mirek_p11
W sumie to teraz już nie ma różnicy między paskiem a łańcuchem :-) W 1.8 tsi CDAA wymiana łańcucha co 100 tys. km. Lepiej wymienić rozrząd niż silnik :-P Pytałem w ASO VW i w silniku 1.4 TSI zalecają wymianę paska po 120-150 tys.km

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 19:35
przez paulek
Cześć,

W pdf serwisowych dla wszystkich dieseli wymiana paska co 210k km (dla krajów z dużym zapyleniem 120k km).
Dla 1.0 tsi,1.2 tsi, 1,4 tsi, 1.6 MPI - info "Brak określonego przedziału zmian".

Wszystkie diesele - pasek
benzyny pasel CHZD, CJZA, CJZB, CYVA, CYVB, CMBA, CHPA, CXSA, CZEA, CZCA, CPWA, CZDA, CWVA
benzyny łańcuch - CJSA, CJSB, CJXA, CJXE, CJXH, CJXH, CJXC,

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 20:28
przez mczelny2401
U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 21:45
przez tatian
Popiskuje Ci dlatego, że ta rolka Gatesa jest wadliwa. Jest nawet TPI wymiany na nią, przynajmniej tak jest w VW. Jak jest w Seacie nie wiem, ale powinno być podobnie. Mi dofinansowali jej wymianę w VW, zaczęło się oczywiście po gwarancji, bo na niej wymieniają ją oczywiście za free.
Przy jednym rozbieraniu od razu wymieniłem pasek, pompę I resztę by mieć św. spokój. Teraz nastała cisza.
PS. ta popiskująca rolka ponoć może się zatrzeć, wolałem nie ryzykować.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 15 maja 2018, 22:10
przez komoornik
dudek_jd napisał(a):a
komoornik napisał(a):Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..
to ciekawe co na to właściciele cupry 2.0 i 1.8 cjsa (które mam ja), 1.4 140km z początków 5f chyba to samo...


No fakt.

Czyli wszystko cywilne, poniżej 1.8 jest na pasku. 1.4 140KM z początku produkcji też.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 16 maja 2018, 07:37
przez mczelny2401
tatian napisał(a):Popiskuje Ci dlatego, że ta rolka Gatesa jest wadliwa. Jest nawet TPI wymiany na nią, przynajmniej tak jest w VW. Jak jest w Seacie nie wiem, ale powinno być podobnie. Mi dofinansowali jej wymianę w VW, zaczęło się oczywiście po gwarancji, bo na niej wymieniają ją oczywiście za free.
Przy jednym rozbieraniu od razu wymieniłem pasek, pompę I resztę by mieć św. spokój. Teraz nastała cisza.
PS. ta popiskująca rolka ponoć może się zatrzeć, wolałem nie ryzykować.

https://www.youtube.com/watch?v=6xYOnYrNdIk u mnie aż tak nie piszczy więc pewnie była wymieniona ale inne rolki już powoli mają dosyć. Zresztą jak twierdzi kolega z tego kanału na YT te pompy wody wytrzymują około 100 tys km więc może i ona się odzywa

-- 16 maja 2018, 07:37 --

A tu macie filmik jak wygląda wymiana paska w 1.4 tsi https://www.youtube.com/watch?v=IQkRKRzxinU&t=1s .Polecam kanał dużo informacji o naszych silnikach i ogólnie o całej grupie VAG

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 16 maja 2018, 08:43
przez Krzyzak
Gates to w ogóle jest jedną wielką wadą. Pamiętam serię tych pasków co pękały na potęgę. Zamiast tego polecam paski SUN lub Bando, ale te made in Japan. Mitsuboshi też są świetne, pytanie czy będą dostępne do tego auta.
Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 17 maja 2018, 19:52
przez alehandro
mczelny2401 napisał(a):U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile


U siebie tego problemu przy 135 nie mam, ale tez do 210 jak zaleca serwis (zadzwoniłem z ciekawości zapytać) nie mam zamiaru czekać i przy 145-150 wymieniam choć może ze względu na trasy nie jest tak obciążany.

Krzyzak napisał(a):Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.


Miałem 2x w bkd i pierwszy po wyjęciu (przejechał ok 100k) wyglądał jak nowy, a drugi przez kolejne 20-30 nawet nie jęknął więc co do zestawu conti osobiście jestem przekonany.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 18 maja 2018, 08:33
przez mczelny2401
alehandro napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile


U siebie tego problemu przy 135 nie mam, ale tez do 210 jak zaleca serwis (zadzwoniłem z ciekawości zapytać) nie mam zamiaru czekać i przy 145-150 wymieniam choć może ze względu na trasy nie jest tak obciążany.

Krzyzak napisał(a):Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.


Miałem 2x w bkd i pierwszy po wyjęciu (przejechał ok 100k) wyglądał jak nowy, a drugi przez kolejne 20-30 nawet nie jęknął więc co do zestawu conti osobiście jestem przekonany.

Ja w tym roku myślę rozstać się z moim ukochanym dieslem :beksa: więc rozrządu nie dotykam a że obecnie robię za krótkie trasy i nie chcę go zamęczyć a dpf zmusza mnie do robienia pustych przebiegów. Mam tylko nadzieje iż moja druga lepsza połowa zgodzi się na kolejnego czwartego leona tym razem jednak w benzynie :wink:

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 18 maja 2018, 11:07
przez Krzyzak
alehandro napisał(a): co do zestawu conti osobiście jestem przekonany
u siebie miałem raz pasek osprzętu i skrzypiał strasznie, oddając do sklepu chcieli mi wcisnąć kolejny, to im pokazałem jak skrzypi nowy :)
przy nich też wziąłem Mitsuboshi i była cisza... w starym aucie, ma prawie 30 lat i ponad 660 tysięcy przebiegu mam jeszcze oryginalny Mitsuboshi na osprzęcie, daje radę :)
na rozrząd pasek Conti założyłem raz i faktycznie było OK, ale auto wkrótce zmieniło właściciela za to teraz stosuję tylko paski SUN

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 18 maja 2018, 11:15
przez mczelny2401
U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 18 maja 2018, 19:37
przez alehandro
Krzyzak napisał(a):u siebie miałem raz pasek osprzętu i skrzypiał strasznie, oddając do sklepu chcieli mi wcisnąć kolejny, to im pokazałem jak skrzypi nowy


Byłem dziś w Vag Tune i specjalnie zapytałem o rozrządy, które polecają. Mirek powiedział, że jeśli tylko może do danego modelu daje zestawy conti i do tej pory przez ok. 5 lat jedna pompa wróciła ze względu na wyciek. Chyba nie jest źle, a robią dość grube tematy.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 19 maja 2018, 21:12
przez Krzyzak
mczelny2401 napisał(a):U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle
No wszystko zależy od punktu odniesienia - jak pisałem mam 3 auta japońskie, każde min. 20 lat i dla mnie normą jest, że część wytrzymuje 500 000* km a nie 70 :)

*- nie dotyczy blach :)

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 19 maja 2018, 21:24
przez mczelny2401
Krzyzak napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle
No wszystko zależy od punktu odniesienia - jak pisałem mam 3 auta japońskie, każde min. 20 lat i dla mnie normą jest, że część wytrzymuje 500 000* km a nie 70 :)

*- nie dotyczy blach :)

Czasy takich samochodów już nie wrócą zreszta sam się przekonasz zrobiąc obecnym leonem więcej kilometrów :wink:

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 20 czerwca 2018, 19:52
przez Pianim
A tak dopytam jeszcze czy w tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem czy to oddzielny element sterowany elektronicznie? Mam sprzeczne informacje od różnych mechaników... Jeden mówi że pompa jest przy rozrządzie (tak jak w większości aut), a drugi że pompa wody jest po drugiej stronie silnika i sterowana elektronicznie?

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 8 września 2021, 14:41
przez bayerman
Trochę odświeżę. Jakiej firmy polecacie zestaw? Może ktoś wymieniał w ostatnim czasie?
Jaki jest koszt w ASO?

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 8 września 2021, 18:46
przez bzykofm
Standardowo, Contitech ewentualnie Ina, pompa Hepu.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 9 września 2021, 16:29
przez mAsteR7
bayerman napisał(a):Trochę odświeżę. Jakiej firmy polecacie zestaw? Może ktoś wymieniał w ostatnim czasie?
Jaki jest koszt w ASO?


2500 dynamica/myślenice do czea z act, wycena w sumie z marca.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 29 września 2021, 22:12
przez siwy1982
chlorek napisał(a):Tutaj się nie zgodzę. Olej to olej i to też zależy jak i gdzie jeździsz.
Rozrząd spokojnie wytrzymuje tyle ile podaje producent. Znam wiele aut gdzie pierwszy raz wymieniany był przy 200tys.


Robiłem ostatnio rozrząd w sumie z musu bo pompa sie rozciekła przy przebiegu 170k km u gościa, który pracuje w aso i mówił, że mieli w tym roku parę przypadków gdy auta nie dojeżdżały na pasku do 180k km, także z tym jak z rosyjską ruletką...

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 30 września 2021, 05:54
przez Voodoo199
Ja wymieniam pompę zawsze z rozrządem. Koszt jest śmiesznie niski, a może zaoszczędzić wielu problemów .
Pierwsza wymianę robiłem przy 180 tys i pasek wizualnie nie był w najgorszym stanie, jednak było widać po nim ze trochę się już nakręcił

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 31 lipca 2022, 17:30
przez ramzei
Dawno nic nie grzebałem przy mojej cuperce... Zaczęła mi szarpać przy zmianie biegów (DQ250). Sprawdziłem nastawy i przy okazji błedy ogólne i...
Pojazd: Seat Leon Cupra
Rok: 2018
Typ nadwozia: Sports Tourer
Silnik: CJXC
Przebieg: 138708 KM (...)
P001100 - Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana

Więc oczywiste, że łańcuszek... Sam będę się za niego brał, mam swój warsztat i zaprzyjaźnionych mechaników więc czemu nie. Jednakże ani ja ani mój diler części nie możemy dojść do ładu i składu z zestawami rozrządu dla silników EA888 Gen 3B CJXC... Czym do diaska różnią się zestawy rozrządów ORI VW od np FAI Automotive... cena tego pierwszego to 2k+ a "zamienik" to i nawet mi może ogarnąć za 850zł... :shock: Co najlepsze, 90% części w zestawie "zamiennym" jest od producenta poddostawcy VW... Jak ktoś coś bardziej liznął temat to niech się wypowie. A nawiązując do tego, że sam będę brał się za rozrząd to polecam każdemu taki wypoczynek przy silnikach tsi. No może prócz 150KM ACT bo tam trza komputerem ustawiać rozrząd ale w pozostałych to fajna zabawa.
https://www.youtube.com/watch?v=vp6e1x60hDY
https://www.youtube.com/watch?v=tP8ekkGzBt0&t
Potrzebujesz:
instrukcji co jest na LEONCLUB
zestawu blokady rozrządu 200pln lub zaporzyczyć za flachę
tubka silikonu do pokrywy
kobyłek pod przód
podnośnik z deską pod silnik
zestawu kluczy...
Jeśli potwierdze, że zestaw rozrządu zamienika za 850zł jest ok... To ogarnę rozrząd do cupry 300KM za 850zł i flachę...

-- 31 lipca 2022, 17:30 --

Rozrząd przed
Obrazek

Rozrząd po
Obrazek

Moje wykonanie:
od góry: Odpięcie zbiorniczka płynu chłodzącego, wyciągnięcie poj. spryskiwaczy, podwieszenie silnika na belce, odkręcenie łapy silnika, demontaż bagnetu, odkręcenie górnej obudowy rozrządu, odkręcenie zaworów magnetycznych rozrządu, odkręcenie mostu rozrządu, ustawienie znaków na kołach rozrządu, założenie blokad rozrządu.
od dołu: demontaż osłony dolnej oraz nadkola, demontaż zbiornika spryskiwaczy, (między czasie upuszczamy olej silnikowy!) ściągnięcie paska i odkręcenie tłumika drgań wału, wkręcenie śruby z podkładką w wał, odkręcenie dolnej pokrywy rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków balansujących (do tego trzeba przerobić sobie nasadkę 27), demontaż napinacza łańcucha pompy olejowej, odkręcenie ślizgów, ściągamy łańcuchy w kolejności: "łańcuch pompy olejowej" "łańcuch wałków rozrządu" " łańcuch wałków balansujących"
Montaż rozrządu: Ustawiamy prawy wałek balansujący na znaki (kręcimy kilka krotnie aż się zejdą), zakładamy górny ślizg oraz łańcuch na prawym wałku balansującym a lewy tak ustawiamy aby "trafić" znakiem w łańcuch, dolny znak na łańcuchu powinien się zgadać z znakiem na zębatce wału, zakładamy ślizgi "dolnego rozrządu" wkręcamy napinacz "dolny". Zakładamy "górny" łańcuch na znaki wałków rozrządu (przy dobrze założonych blokadach wejdą bez problemu), zakładamy łańcuch na wał (tam znak powinien trafić idealne jak nie to znaczy, że coś sknocone przy łańcuchu wałków balansujących), zwalniamy blokady rozrządu (będzie łatwiej z montażem ślizgów), zakładamy prawy ślizg, górny, lewy, sprawdzamy czy wszystkie znaki są ok tj "dwa górne wałków rozrz., wałka korbowodowego, wałka balansującego prawego i lewego i ponownie wałka korbowodowego, zakładamy łańcuch pompy olejowej, montujemy napinacz łańcucha pompy olejowej, napinacz łańcucha wałków, odbezpieczamy napinacz, kręcimy pół obrotu wałem i sprawdzamy czy gdzieś nie "odstaje łańcuch" Skręcamy wszystko z powrotem.
Moje tipy: Kupić sobie nową pokrywę rozrządu i śrubki do niej koszt ok 200pln, pokrywa zamontowana jest na silikonie i łatwo ją pokrzywić i może przeciekać lub będzie trzeba władować mnóstwo silikonu... Blokadę rozrządu ogarnąć sobie do dokładne waszej wersji 1.8, 2.0 TSI/TFSI, ja musiałem wymieniać bo nie pasowały do zaworów magnetycznych wałków rozrządu... Wymienić śrubę wału korbowego (ma tam fabrycznie uszczelkę która się zrywa przy demontażu). Nasadkę obciąć aby można odkręcić i zakręcić napinacz do głębokości 3-4mm.
Myślę, że wszystko :mrgreen:

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 3 sierpnia 2022, 08:47
przez Yamakasi
ramzei napisał(a):Dawno nic nie grzebałem przy mojej cuperce... Zaczęła mi szarpać przy zmianie biegów (DQ250). Sprawdziłem nastawy i przy okazji błedy ogólne i...
Pojazd: Seat Leon Cupra
Rok: 2018
Typ nadwozia: Sports Tourer
Silnik: CJXC
Przebieg: 138708 KM (...)
P001100 - Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana

Więc oczywiste, że łańcuszek... Sam będę się za niego brał, mam swój warsztat i zaprzyjaźnionych mechaników więc czemu nie. Jednakże ani ja ani mój diler części nie możemy dojść do ładu i składu z zestawami rozrządu dla silników EA888 Gen 3B CJXC... Czym do diaska różnią się zestawy rozrządów ORI VW od np FAI Automotive... cena tego pierwszego to 2k+ a "zamienik" to i nawet mi może ogarnąć za 850zł... :shock: Co najlepsze, 90% części w zestawie "zamiennym" jest od producenta poddostawcy VW... Jak ktoś coś bardziej liznął temat to niech się wypowie. A nawiązując do tego, że sam będę brał się za rozrząd to polecam każdemu taki wypoczynek przy silnikach tsi. No może prócz 150KM ACT bo tam trza komputerem ustawiać rozrząd ale w pozostałych to fajna zabawa.
https://www.youtube.com/watch?v=vp6e1x60hDY
https://www.youtube.com/watch?v=tP8ekkGzBt0&t
Potrzebujesz:
instrukcji co jest na LEONCLUB
zestawu blokady rozrządu 200pln lub zaporzyczyć za flachę
tubka silikonu do pokrywy
kobyłek pod przód
podnośnik z deską pod silnik
zestawu kluczy...
Jeśli potwierdze, że zestaw rozrządu zamienika za 850zł jest ok... To ogarnę rozrząd do cupry 300KM za 850zł i flachę...

-- 31 lipca 2022, 17:30 --

Rozrząd przed
Obrazek

Rozrząd po
Obrazek

Moje wykonanie:
od góry: Odpięcie zbiorniczka płynu chłodzącego, wyciągnięcie poj. spryskiwaczy, podwieszenie silnika na belce, odkręcenie łapy silnika, demontaż bagnetu, odkręcenie górnej obudowy rozrządu, odkręcenie zaworów magnetycznych rozrządu, odkręcenie mostu rozrządu, ustawienie znaków na kołach rozrządu, założenie blokad rozrządu.
od dołu: demontaż osłony dolnej oraz nadkola, demontaż zbiornika spryskiwaczy, (między czasie upuszczamy olej silnikowy!) ściągnięcie paska i odkręcenie tłumika drgań wału, wkręcenie śruby z podkładką w wał, odkręcenie dolnej pokrywy rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków balansujących (do tego trzeba przerobić sobie nasadkę 27), demontaż napinacza łańcucha pompy olejowej, odkręcenie ślizgów, ściągamy łańcuchy w kolejności: "łańcuch pompy olejowej" "łańcuch wałków rozrządu" " łańcuch wałków balansujących"
Montaż rozrządu: Ustawiamy prawy wałek balansujący na znaki (kręcimy kilka krotnie aż się zejdą), zakładamy górny ślizg oraz łańcuch na prawym wałku balansującym a lewy tak ustawiamy aby "trafić" znakiem w łańcuch, dolny znak na łańcuchu powinien się zgadać z znakiem na zębatce wału, zakładamy ślizgi "dolnego rozrządu" wkręcamy napinacz "dolny". Zakładamy "górny" łańcuch na znaki wałków rozrządu (przy dobrze założonych blokadach wejdą bez problemu), zakładamy łańcuch na wał (tam znak powinien trafić idealne jak nie to znaczy, że coś sknocone przy łańcuchu wałków balansujących), zwalniamy blokady rozrządu (będzie łatwiej z montażem ślizgów), zakładamy prawy ślizg, górny, lewy, sprawdzamy czy wszystkie znaki są ok tj "dwa górne wałków rozrz., wałka korbowodowego, wałka balansującego prawego i lewego i ponownie wałka korbowodowego, zakładamy łańcuch pompy olejowej, montujemy napinacz łańcucha pompy olejowej, napinacz łańcucha wałków, odbezpieczamy napinacz, kręcimy pół obrotu wałem i sprawdzamy czy gdzieś nie "odstaje łańcuch" Skręcamy wszystko z powrotem.
Moje tipy: Kupić sobie nową pokrywę rozrządu i śrubki do niej koszt ok 200pln, pokrywa zamontowana jest na silikonie i łatwo ją pokrzywić i może przeciekać lub będzie trzeba władować mnóstwo silikonu... Blokadę rozrządu ogarnąć sobie do dokładne waszej wersji 1.8, 2.0 TSI/TFSI, ja musiałem wymieniać bo nie pasowały do zaworów magnetycznych wałków rozrządu... Wymienić śrubę wału korbowego (ma tam fabrycznie uszczelkę która się zrywa przy demontażu). Nasadkę obciąć aby można odkręcić i zakręcić napinacz do głębokości 3-4mm.
Myślę, że wszystko :mrgreen:


Widzę, że kolega z Małopolski. Czyżbyś się miał profesjonalnie zajmować Setami? Ja mam DKZA. Co do części i kosztu to jest tka jak z oryginalnymi butami Nike. Płacisz za znaczek, nic więcej, choć wszyscy wiedzą, że robią je z innymi butami gdzieś w Chinach.

Znam jeden przypadek kiedy oryginalne części były lepsze od zamienników (z wyjątkiem gum do wąchaczy - duży i mały cukierek) - Honda. Tam oryginalne części są po prostu najlepsze.

Co do VAG to jest to dyskusyjne. W poprzednim Seacie jak i W Fabii przed nim, korzystałem z zamienników wysokiej jakość (spiłowane logo VW) i nigdy nic się nie stało. Mnie się wydaję, że VW prawdziwą kasę kosi nie na sprzedaży aut ale na serwisie.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 12 października 2023, 13:24
przez Fredi88
Orientujecie się czy w 1,4 tsi czca 125km na pasku jest jakaś skoplikowana wymiana rozrządu? Jakieś ustawianie komputerem itp? Można to zlecić każdemu mechanikowi czy musi być ktoś w temacie?

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 12 października 2023, 19:49
przez verton91
Fredi88 napisał(a):Orientujecie się czy w 1,4 tsi czca 125km na pasku jest jakaś skoplikowana wymiana rozrządu? Jakieś ustawianie komputerem itp? Można to zlecić każdemu mechanikowi czy musi być ktoś w temacie?
blokada rozrzadu z allegro za 100zł + ciut umiejętności, nic skomplikowanego.

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 12 października 2023, 20:01
przez Tomektr
Tylko CZEA 150KM jest ustawiany na głowicach podłączonych do kompa :|

Re: Rozrząd all# - 5F

PostNapisane: 12 października 2023, 22:50
przez Fredi88
verton91, Tomektr, dzięki za odpowiedzi. Trochę wstyd się przyznać ale przeciągnąłem leona do 220 tys km w 6 lat na ori rozrządzie. Teraz mam już cuprę leona KL, a 5F wzięli ode mnie rodzice. Dlatego pytam jak z wymianą tego bo nie chciałbym im kłopotu narobić. Jeśli filozofii nie ma to mogę dać do mechanika który zajmuje się autami rodziców.

Czy taki zestaw będzie ok?
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pasek ... 3843256686