Strona 1 z 1

1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 24 marca 2023, 23:12
przez arex2006
Witajcie, zbliża się wymiana tarcz i klocków w moim Leonie więc pomyślałem sobie że może warto poprawić skuteczność hamowania. Czy ktoś przerabiał temat? Nie chodzi mi o zestaw z cupry ;) może na początek tarcza jak w 2.0 TDI. Kiedyś w a3 czy golfie 4 swap polegał na wymianie jarzma na 451 , zacisk i klocki zostawały te same. Jak jest w Leonie 5F ?

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 27 marca 2023, 19:20
przez countryfan
Piszesz o przednich?
Ja przerabiałem, miałem w 2.0tdi z przodu średnicę 288mm, zmieniłem na 312mm - kupiłem komplet tzn tarcze, klocki, zaciski i osłony, do tej pory zrobiłem 120kkm na tych hamulcach i jest spoko. Oczywiście skuteczność i odporność znacznie lepsza niż fabryczne hamulce.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 4 kwietnia 2023, 17:54
przez wesol
Wyjaśnij mi proszę jedna rzecz. Czyli na 288 miałeś drogę hamowania z prędkości bazowej 100km/h dajmy na to 45 metrów a na tych 312 to masz teraz co 38 metrów czy jak?

-- 4 kwietnia 2023, 17:54 --

Wyjaśnij mi proszę jedna rzecz. Czyli na 288 miałeś drogę hamowania z prędkości bazowej 100km/h dajmy na to 45 metrów a na tych 312 to masz teraz co 38 metrów czy jak?

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 4 kwietnia 2023, 21:41
przez Tomektr
arex2006, wystarczy samo jarzmo wymienić. Zacisk, klocki i osłona zostają.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 7 kwietnia 2023, 14:53
przez countryfan
wesol napisał(a):Wyjaśnij mi proszę jedna rzecz. Czyli na 288 miałeś drogę hamowania z prędkości bazowej 100km/h dajmy na to 45 metrów a na tych 312 to masz teraz co 38 metrów czy jak?


Nie wiem, nie mierzyłem.
Jeżeli pytasz o powód wymiany to mną głównie kierowała chęć poprawienia odporności na fading (wcześniej jeździłem większość po autostradach), konieczność użycia mniejszej siły nacisku na pedał hamulca, w obecnej eksploatacji pewnie nie odczułbym różnicy.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 9 kwietnia 2023, 09:26
przez verton91
też miałem wieczny problem z falowaniem się tarcz po jakiejś dłuższej trasie, założyłem tarcze brembo xtra z klockami zimmermann i problemu od tamtej pory nie doświadczyłem ponownie.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 9 kwietnia 2023, 13:40
przez wesol
Coś liche te hamulce macie w tych 1.6. Te same hamulce mam w trzech Touranach. Jeden 1.9 tdi i dwa 1.6 tdi. Wszystkie po wirusach i jakoś nigdy nie miałem problemu z hamulcami. Kiedyś miałem Sharana z 2001 roku z 1.9 tdi i zrobiłem go na 205 koni i też nieraz hamowałem z 230km/h ta kamienicą na kołach robiąc test startu na ćwiare czy do 100 km/h i jakoś mi to hamowało. Co prawda załadowany to pewnie by wymiękł te hamulce ale dziwi mnie trochę że przy 1.6 tdi takie rzeczy są.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 13 kwietnia 2023, 13:34
przez arex2006
Dziękuję za odpowiedź,
Powodów zmian jest kilka, pierwszy z brzegu to poprawa skuteczności, drugi prozaiczny lepiej to pod felgą wygląda. A tak na serio to jadąc z 4 osobami i załadowanym bagażnikiem hamowanie z prędkości autostradowych jest takie sobie. Jeśli jest opcja w miarę tanio to poprawić to myślę że warto się tym zająć. Te kilka metrów mniej może mi albo komuś innemu ocalić życie.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 16 kwietnia 2023, 06:09
przez wesol
No właśnie z racji iż jestem inżynierem te hnik samochodowych to ci odpowiem ze skuteczności nic nie poprawisz tym że masz większe tarcze hamulcowe. Ja jedziesz autem i odepniesz na pedały hamulca to zerwie przyczepność z asfaltem bo taka jest dobra skuteczność. Może jeszcze w zimę na śniegu albo lodzie masz lepszą skuteczność. Jeśli producent podaje że np golf 4 ma drogę hamowania dajmy na to 44 metry z prędkości 100 km/h to co mając hamulce większe to będzie mniej? Np 39 metrów?

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 16 kwietnia 2023, 21:16
przez sql
Trochę to zbytnio uprościłeś. Kolega wyżej wspominał o autostradach, 4 osobach i załadowanym bagażniku, więc to nie takie proste, jednokrotne 100-0, tylko już bardziej praca na rozgrzanych hamulcach, a tutaj w oczywisty sposób większe tarcze dają skrócenie dystansu hamowania, przez swoją pojemność cieplną i większą zdolność do jego rozpraszania. No i większa tarcza = większe ramię.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 17 kwietnia 2023, 05:09
przez wesol
Wtedy tak, pod warunkiem. Ze ktoś rozpędza auto do powiedzmy 170 i hamuje ale i tak przy serii 105 koni myślę że trwa to wieki i się poprostu zdążą wystudzić. W vcds jest opcja pomiarów na cwiare, do setki itd i kiedyś bawiłem się w Sharanie i na sporej prostej ganiałem kilka razy i nie zagotowałem hebli.

Re: 1.6 TDI ddya SWAP hamulców 288

PostNapisane: 29 kwietnia 2023, 08:34
przez countryfan
sql napisał(a):Trochę to zbytnio uprościłeś. Kolega wyżej wspominał o autostradach, 4 osobach i załadowanym bagażniku, (...)


Dokładnie o to chodzi, w czasach przed przepisami 'antypirackimi' moją ulubioną prędkością na tempomacie było 174 i jak ktoś wyjedzie zza ciężarówki i musisz hamować z takiej prędkości to dla przeciętnego użytkownika samochodów różnica między 312 a 288 jest bardzo odczuwalna. Mniejszy nacisk na pedał, subiektywne poczucie większej skuteczności, mniejsza podatność na fading, w końcu większy przebieg do wymiany kompletu. Już nie mówiąc o tym jakby wymienić przód na 320, a w komplecie z wymianą tyłu na większe to już byłaby bajka.